Eli olen nyt toista kertaa lääkikseen hakemassa. Tällä hetkellä olen hakemassa Helsinkiin, mutta hieman mietityttää sisäänpääsy, koska sinne on selvästi vaikeinta päästä. Siksi olen myös harkinnut Kuopioon tai Tampereelle hakemista. Ite kyllä viihtyisin parhaiten Stadissa, Kuopiokin varmasti kaupunkina kelpaisi.
Mitä mieltä muut hakijat ovat, kannattaako laittaa kaikki peliin ja hakea "riskillä" Helsinkiin vai pelata varman päälle ja hakea Kuopioon? Vituttaisi aivan tolkuttomasti jos taas tulisi hylsy Stadista, etenkin jos olisi samalla päässyyt juurikin sinne Kuopioon.
Minne kannattaa hakea?
7
243
Vastaukset
- kandikas
Jos yo-arvosanasi ovat hyvät, hae Kuopioon. Lähtöpistehyödyn näet tästä: http://www.mafyvalmennus.fi/laaketieteellinen/laakiksen_paasyvaatimukset/#yo_vaikutus
Jos sulla on aiempi kanditutkinto korkeakoulusta/yliopistosta hae Oulun kandikiintiössä.
Muuten on pisterajamielessä aika sama mihin Helsinkiä lukuunottamatta haet.- Huijausta!
Nuo MAFY:n taulukot eivät pidä paikkaansa!
- kandikas
Esimerkki lähtöpiste-edusta Kuopiossa.
Kuopioon 2013 täysillä eli 84 lähtöpisteellä tarvitsi saada kokeesta:
- hampaalle yhteispisteraja 82,58- lähtöpisteet 84= - 1.42 skaalattua koepistettä eli kokeesssa on täytynyt osata kirjoittaa nimensä kaikkiin koepapereihin, ei muuta
- yleiselle yhteispisteraja 94,62- lähtöpisteet 84= 9,38 skaalattua koepistettä, joka skaalauskertoimella 2,17= 20,35 raakapistettä.
Kuopioon Koepistekiintiössä samana vuonna tarvitsi
- hampaalle 18,23 skaalattua x 2,17 skaalauskerroin = 39,56 raakapistettä
- yleiselle 23,31 skaalattua x 2,17 skaalauskerroin= 50,58
Luvut : http://www.uef.fi/fi/opiskelu/-/tietoa-laaketieteen-alan-vuoden-2013-opiskelijavalinnan-tuloksista- Huijausta!
No kiva sulle! Mutta, jos et tiennyt, nyt eletään vuotta 2015 ja Kuopioon lähtöpisteitä voi saada korkeintaan 36!
- wellwellwell
Paljonhan riippuu siitä miten yliopistot muuttaa valintakriteerejään 2015 vuodeksi, mutta tuskin Kuopiosta hankalapääsyisintä tai vastaavasti Helsingistä helppopääsyisintä lääkistä tulee vaikka lähtöpisteytys ja valintakriteerit muuttuisivatkin.
- dfscx
Umpipaskoille sopii parhaiten ulkomaat.
- Sydänkirurgi
Kuka täällä on sanonut olevansa umpipaska? Vaikka olet itse sellainen, ei se tarkoita että muut olisivat. Mene vaikka opiskelemaan sairaanhoitajaksi, lääkis on selkeästi liian vaativa paikka Sinulle.
Itse tosin olen sitä mieltä, että Kuopioon kannattaa hakea jos on epävarma sisäänpääsystään. Sit jos ei sinnekään pääse niin kannattaa ihan oikeasti unohtaa koko juttu. Sama pätee valmennuskursseihin, saa olla aika vajaa jos sellaista tarvitsee.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam1518853Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu496181Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju614521K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon474104Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko714047Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta953604- 853454
IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?
16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan1603345Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.
Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä182206Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö142127