Eli olen nyt toista kertaa lääkikseen hakemassa. Tällä hetkellä olen hakemassa Helsinkiin, mutta hieman mietityttää sisäänpääsy, koska sinne on selvästi vaikeinta päästä. Siksi olen myös harkinnut Kuopioon tai Tampereelle hakemista. Ite kyllä viihtyisin parhaiten Stadissa, Kuopiokin varmasti kaupunkina kelpaisi.
Mitä mieltä muut hakijat ovat, kannattaako laittaa kaikki peliin ja hakea "riskillä" Helsinkiin vai pelata varman päälle ja hakea Kuopioon? Vituttaisi aivan tolkuttomasti jos taas tulisi hylsy Stadista, etenkin jos olisi samalla päässyyt juurikin sinne Kuopioon.
Minne kannattaa hakea?
7
200
Vastaukset
- kandikas
Jos yo-arvosanasi ovat hyvät, hae Kuopioon. Lähtöpistehyödyn näet tästä: http://www.mafyvalmennus.fi/laaketieteellinen/laakiksen_paasyvaatimukset/#yo_vaikutus
Jos sulla on aiempi kanditutkinto korkeakoulusta/yliopistosta hae Oulun kandikiintiössä.
Muuten on pisterajamielessä aika sama mihin Helsinkiä lukuunottamatta haet.- Huijausta!
Nuo MAFY:n taulukot eivät pidä paikkaansa!
- kandikas
Esimerkki lähtöpiste-edusta Kuopiossa.
Kuopioon 2013 täysillä eli 84 lähtöpisteellä tarvitsi saada kokeesta:
- hampaalle yhteispisteraja 82,58- lähtöpisteet 84= - 1.42 skaalattua koepistettä eli kokeesssa on täytynyt osata kirjoittaa nimensä kaikkiin koepapereihin, ei muuta
- yleiselle yhteispisteraja 94,62- lähtöpisteet 84= 9,38 skaalattua koepistettä, joka skaalauskertoimella 2,17= 20,35 raakapistettä.
Kuopioon Koepistekiintiössä samana vuonna tarvitsi
- hampaalle 18,23 skaalattua x 2,17 skaalauskerroin = 39,56 raakapistettä
- yleiselle 23,31 skaalattua x 2,17 skaalauskerroin= 50,58
Luvut : http://www.uef.fi/fi/opiskelu/-/tietoa-laaketieteen-alan-vuoden-2013-opiskelijavalinnan-tuloksista- Huijausta!
No kiva sulle! Mutta, jos et tiennyt, nyt eletään vuotta 2015 ja Kuopioon lähtöpisteitä voi saada korkeintaan 36!
- wellwellwell
Paljonhan riippuu siitä miten yliopistot muuttaa valintakriteerejään 2015 vuodeksi, mutta tuskin Kuopiosta hankalapääsyisintä tai vastaavasti Helsingistä helppopääsyisintä lääkistä tulee vaikka lähtöpisteytys ja valintakriteerit muuttuisivatkin.
- dfscx
Umpipaskoille sopii parhaiten ulkomaat.
- Sydänkirurgi
Kuka täällä on sanonut olevansa umpipaska? Vaikka olet itse sellainen, ei se tarkoita että muut olisivat. Mene vaikka opiskelemaan sairaanhoitajaksi, lääkis on selkeästi liian vaativa paikka Sinulle.
Itse tosin olen sitä mieltä, että Kuopioon kannattaa hakea jos on epävarma sisäänpääsystään. Sit jos ei sinnekään pääse niin kannattaa ihan oikeasti unohtaa koko juttu. Sama pätee valmennuskursseihin, saa olla aika vajaa jos sellaista tarvitsee.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019