Yritän yhdistää PS3 langalliseen verkkoon, mutta virheeksi tulee seuraava: "Palvelimen kanssa kommunikoitaessa tapahtui virhe. Tämä on DNS-virhe (80710102)." IP-osoite löytyy, mutta internetyhteys epäonnistuu.
Lähiverkkoasetukset tein PS3 ohjeen mukaisesti automaattivalinnoilla. Käytössäni on DNA Welho Taloyhtiölaajakaista (10M) Ethernet-yhteydellä eli verkkokaapeli suoraan seinäpistokkeesta verkkosovittimeen (kannettava ei ole kytketty samaan aikaan verkkoon).
Netistä löytyy tähän ohjeita, mutta en ole saanut niistä apua. On mm. yritetty vaihtaa DNS-asetuksia, mediapalvelin yhteys on/off, mutta ei ollut vaikutusta. Olen myös palauttanut PS3:n oletusasetukset ennalleen.
Muillakin on varmasti ollut tällaisia ongelmia eli mikähän tuohon auttaisi???
DNS virhe (80710102)
6
2459
Vastaukset
- Minätiedon
Kato onko oikee portti ADSL 1,2,3,4/4,3,2,1 tä?
- TommiJ
Ei ole ADSL:ää, verkkokaapeli menee suoraan seinäpistokkeesta konsolin verkkosovittimeen. Näin se menee kannettavassakin, ja siinä yhteys toimii vallan mainiosti.
- Gilgamesh
Mulla sama ongelma ja sama Welhon taloyhtiölaajakaistakin. En vaan millään saa toimimaan... Pari päivää tässä kokeillu ja tuloksena yks ohjain lentäny seinään... Seuraavaks lentää koko aparaatti..
- en zekannut mutta
googlella tuli tämmöistä ohjetta.
https://www.google.fi/search?q=DNS virhe (80710102)&gws_rd=cr,ssl&ei=V8a_VPfPEYfoywOIhIKgBg - TommiJ
Älä nyt Gilgamesh koko aparaattia heitä seinään :). Hakukoneilla olen kyllä etsinyt noita ohjeita, mutta ei niistä ole apua ollut.
Playstation-tuelta sain seuraavat ohjeet langalliseen yhteyteen:
"Asetukset > Verkko> Luo internet-yhteys > Käytä LAN-kaapelia > Mukautettu >
IP Address Settings: Automaattinen
DHCP: Älä käytä
DNS asetukset: Manuaalinen
Ensisijainen DNS: 8.8.8.8
Toissijainen DNS: 8.8.4.4
MTU asetukset: Manuaalinen
1473
Proxy Server: Älä käytä
Testaa internet-yhteys
Oikeat porttinumerot:
https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/241/~/firewall-port-numbers-to-play-games-online
- Varmista, että TCP / UDP -portit ovat molempiin suuntiin enabloituna ja syötettynä TCP ja UDP-porttikenttiin reitittimessä / modeemissa.
- Ota yhteys Internet-palveluntarjoajaan tai reitittimen valmistajaan saadaksesi selville kuinka syöttää porttien informaatio verkkoon."
Ei kuitenkaan toiminut yllä olevilla ohjeilla. Laitoin Dna:lla kysymyksen noista portti-asetuksista, koska en pääse niitä itse säätelemään. Lieneekö taloyhtiön talojakamossa vai missä. Odottelen vastausta... - TommiJ
Nyt alkoi pelittämään! Eli näin tehtiin:
”DNA Welhon TCP/UDP portit ovat automaattisesti auki molempiin suuntiin, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.” Sieltä siis kaikki on ok.
Yhteys sitten PlayStation-tukeen, josta sain vielä seuraava apua:
”Mene PS3 Vikasietotilaan => https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/1488 (kts. video). Valitse kohta 5 vikasietotilassa (Palauta PS3-järjestelmä ennalleen). Säädä sitten konsoliltasi verkko-asetukset kuten aiemminkin.
HUOM! Kohta 5 poistaa kaiken datan konsoliltanne (pelitallenteet, elokuvat, musiikin, pelit). Suosittelenkin teitä tekemään varmuuskopion pelitallenteistanne esim. usb-tikulle.”
Palautin kyllä järjestelmän aikaisemminkin ennalleen, mutta en vikasietotilassa. Huomasin, että verkkoasetuksissa on sama teenkö sen manuaalisesti (eli muutan DNS- ja MTU-asetukset) vai annanko mennä automaattiasetuksilla. Molemmilla nyt toimii…
Toivottavasti tästä olisi teillekin apua :).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222401- 612327
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 321480
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281190
- 951171
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201156