DNS virhe (80710102)

TommiJ

Yritän yhdistää PS3 langalliseen verkkoon, mutta virheeksi tulee seuraava: "Palvelimen kanssa kommunikoitaessa tapahtui virhe. Tämä on DNS-virhe (80710102)." IP-osoite löytyy, mutta internetyhteys epäonnistuu.

Lähiverkkoasetukset tein PS3 ohjeen mukaisesti automaattivalinnoilla. Käytössäni on DNA Welho Taloyhtiölaajakaista (10M) Ethernet-yhteydellä eli verkkokaapeli suoraan seinäpistokkeesta verkkosovittimeen (kannettava ei ole kytketty samaan aikaan verkkoon).

Netistä löytyy tähän ohjeita, mutta en ole saanut niistä apua. On mm. yritetty vaihtaa DNS-asetuksia, mediapalvelin yhteys on/off, mutta ei ollut vaikutusta. Olen myös palauttanut PS3:n oletusasetukset ennalleen.

Muillakin on varmasti ollut tällaisia ongelmia eli mikähän tuohon auttaisi???

6

2459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minätiedon

Kato onko oikee portti ADSL 1,2,3,4/4,3,2,1 tä?

• TommiJ

Ei ole ADSL:ää, verkkokaapeli menee suoraan seinäpistokkeesta konsolin verkkosovittimeen. Näin se menee kannettavassakin, ja siinä yhteys toimii vallan mainiosti.

• Gilgamesh

Mulla sama ongelma ja sama Welhon taloyhtiölaajakaistakin. En vaan millään saa toimimaan... Pari päivää tässä kokeillu ja tuloksena yks ohjain lentäny seinään... Seuraavaks lentää koko aparaatti..

• en zekannut mutta
    • TommiJ

Älä nyt Gilgamesh koko aparaattia heitä seinään :). Hakukoneilla olen kyllä etsinyt noita ohjeita, mutta ei niistä ole apua ollut.

Playstation-tuelta sain seuraavat ohjeet langalliseen yhteyteen:
      "Asetukset > Verkko> Luo internet-yhteys > Käytä LAN-kaapelia > Mukautettu >
      IP Address Settings: Automaattinen
      DHCP: Älä käytä
      DNS asetukset: Manuaalinen
      Ensisijainen DNS: 8.8.8.8
      Toissijainen DNS: 8.8.4.4
      MTU asetukset: Manuaalinen
      1473
      Proxy Server: Älä käytä
      Testaa internet-yhteys

Oikeat porttinumerot:
      https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/241/~/firewall-port-numbers-to-play-games-online

- Varmista, että TCP / UDP -portit ovat molempiin suuntiin enabloituna ja syötettynä TCP ja UDP-porttikenttiin reitittimessä / modeemissa.
      - Ota yhteys Internet-palveluntarjoajaan tai reitittimen valmistajaan saadaksesi selville kuinka syöttää porttien informaatio verkkoon."

Ei kuitenkaan toiminut yllä olevilla ohjeilla. Laitoin Dna:lla kysymyksen noista portti-asetuksista, koska en pääse niitä itse säätelemään. Lieneekö taloyhtiön talojakamossa vai missä. Odottelen vastausta...

• TommiJ

Nyt alkoi pelittämään! Eli näin tehtiin:

”DNA Welhon TCP/UDP portit ovat automaattisesti auki molempiin suuntiin, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.” Sieltä siis kaikki on ok.

Yhteys sitten PlayStation-tukeen, josta sain vielä seuraava apua:
      ”Mene PS3 Vikasietotilaan => https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/1488 (kts. video). Valitse kohta 5 vikasietotilassa (Palauta PS3-järjestelmä ennalleen). Säädä sitten konsoliltasi verkko-asetukset kuten aiemminkin.
      HUOM! Kohta 5 poistaa kaiken datan konsoliltanne (pelitallenteet, elokuvat, musiikin, pelit). Suosittelenkin teitä tekemään varmuuskopion pelitallenteistanne esim. usb-tikulle.”

Palautin kyllä järjestelmän aikaisemminkin ennalleen, mutta en vikasietotilassa. Huomasin, että verkkoasetuksissa on sama teenkö sen manuaalisesti (eli muutan DNS- ja MTU-asetukset) vai annanko mennä automaattiasetuksilla. Molemmilla nyt toimii…

Toivottavasti tästä olisi teillekin apua :).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2401
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      61
      2327
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2270
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1522
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1480
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1422
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1190
    9. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    10. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1156
    Aihe