Kultainen noutaja piilokives

minna.aud

Ostin kasvattajalta kultaisen noutajan pennun (synt. 23.07.2008). Maksoin koirasta 1000e. Sopimus koiran kaupasta: Jos ei kives laskeudu normaalisti kasvattaja korvaa 200e. Käytin koiran 16.01.2015 eläinlääkätillä norm. toimenpiteessä. Tuolloin mainitsin, että koiralla on vain yksi kives. Eläinlääkäri tutki koiran myös siltä osin ja sanoi, että koiralla on piilokives, joka on vatsaontelossa. Viiden vuoden jälkeen koiran syöpäriski moninkertaistuu, jos piilokivestä ei poisteta . Kasvattaja kuitenkin ei missään nimessä ole halukas korvaamaan 200e, joka on kauppakirjassa määrätty. Hän on keksinyt kaikenlaisia tekosyitä, että ei tarvitsisi hoitaa tätä velvollisuutta. Mitä voin tehdä asialle? Koska haluaisin todellakin pitää tämän rakastetun koiran vielä monia, monia vuosia.

13

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pikkuisenmyöhäistäjo

      Jos pennun kivekset eivät ole laskeutuneet kaupantekohetkellä, niin eivät ole. Miksi heräsit tähän vasta nyt, monen vuoden jälkeen?

      Jätä homma sikseen ja ole seuraavalla kerralla valveutuneempi. Eli jos penikan pallit eivät ole normaalit ostohetkellä, niin vaadit hyvityksen suoraan ostohinnasta. Eipähän pääse unohtumaan eikä kasvattaja voi venkoilla jossittelemalla ja ehkäilemällä.

      • doman55

        älä puhu paskaa. koiran kivekset ei monesakaan tapauksessa ole laskeutuneet luovutus aikana. juuri eläinl. tarkisti pentuni eikä kaikilla tuntunut kiveksiä. näin on ollu monesti, mut eipä ole kives vikoja. ne laskeutuu kyllä. ja jos ei on kasvatajan korvatava. ja aikaa on yksi vuosi tai 30 päivää vian toteamisesta. mut kyllä sanottava on et olet nyt kyl myöhäs liikentees kyseises asiassa. et maha mitään ja kasvattaja on oikeassa.


    • ei_olisi_ihme

      Oliko pentu Porvoosta?

      • Olisiltiihaninkoira

        mua kiinnostais kans... meinaa kokemusta sieltä, tosin vuosien takaa, mutta tarina sama.


      • doman55

        onko porvoolla joku kives rauma. mä veikkaisin nakkilaa.


    • palliton

      Kyllähän näkisin, että jos olet katsonut laskeutumatonta kivestä nyt siis jo 7 vuotta, ei kasvattaja enää ole velvollinen korvaamaan. . Laskeutumattomuus on selvä juttu jo paljon aiemmin. Olet siis itse ollut välinpitämätön asiaan ja vasta nyt kuultuasi sen olevan riski havahtunut.

    • cieni

      Olen samalla kannalla, kuin muutkin tähän asti. On todella hyvä asia, että sopimuksissa on mainittu esim. piilokiveksestä johtuva hinnanalennus, mutta tietysti ne hinnanalennuksetkin pitää tapahtua kohtuullisella aikavälillä. 6,5 -vuotiaan koiran kohdalla ei minun nähdäkseni ole kyse enää kohtuullisesta aikavälistä. Jos sopimukset on tehty Kennelliiton papereilla, niin voit toki vielä varmistaa Kennelliiton kannan asiasta.

      Voisi tietysti ajatella niinkin, että vastuuntuntoinen ja reilu myyjä korvaisi sen 200e vielä nytkin, mutta pakko hänen ei sitä tosiaan ole enää tehdä.

    • rahat-takas

      300e kasvattajalta takaisin ja et anna keksiä tekosyitä.

      • doman55

        ei kukaan ole niin hölmö että maksaisi. eikä kasvatajan tartte maksaa lue vaikka sopimuksesta.


    • taivuttaja

      Kultainennoutaja kirjoitetaan yhteen. Taivutettaessa sanaa sen alkuosa ei taivu esim. kultainennoutajalle jne.

      • äläjaksamarista

        No tuliko nyt parempi olo? Ihan oli pakko päästä pätemään vielä, vaikka viimeisimmästä tämän aiheen kommentista on kuukausia aikaa. Otitko huomioon, että kyse on SUOMI24:sta, johon kuka hyvänsä voi kirjoitella ilman täydellistä suomen hallintaa? Ja mitähän sinä tuosta luulet saaneesi? Kultainennoutaja tullaan täällä jatkossakin ihan taatusti kirjoittamaan miten sattuu siinä missä monen monta muutakin sanaa.


    • onseperse

      Porvoon kasvattajalla on piilokives omassa päässään. Testosteria erittää mätään ja mitättömään, narsistiseen kehoonsa.

      • happiloppuupierettää

        Repesin! Hyvin sanottu! Osuit totaalisen oikeaan! :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe