kipeä kainalo

MeSo2

Minulta on leikattu rintasyöpä 19 vuotta sitten. Tänään olin gynekologilla, joka totesi että toisessa kainalossa tuntuu mantelin kokoinen kyhmy. Määräsi ultraan. Menen ensi torstaina. Olin mammografiassa syyskuun eka päivänä, eikä silloin löytynyt mitään kainalosta eikä rinnasta. Eli voiko se syöpä tulla tosiaan näin pian, vain 4 1/2 kuukautta edellisestä mammografiasta. Jos näin on niin enää en kyllä yhtään luota koko kuvauksiin.

5

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten lienee

      Miten tuo mammografia, ei siinä kainaloiden tilanne taida näkyä? Tai ainakin itselläni mammografiassa rinnat katsottu ja sit ultralla kainalot..

    • ilkeä tunne

      HEI,SINULLE;MITEN LIENEE,JOS ON JO RINTASYÖPÄ OLLUT,NI KYLLÄ KAINALOKIN MAMMOGRAFIALLA KATOTAAN,SIT ULTRATAAN YMS,SIIS KAINALO LITISTETÄÄN NIIDEN LEVYJEN VÄLIIN,KOKEMUSTA ON.ITSEKIN RINTASYÖVÄN KERTAALLEEN SAIRASTANUT 5 VUOTTA SITTEN TODETTIIN.TSEMPPII KAIKILLE MEILLE SYÖVÄN SAIRASTANEET/SAIRASTAVAT.KUIN MYÖS TERVEILLEKIN:)

    • MeSo2

      Joo tänään olin ultrassa ja pahanlaatuiseen viittaavaa ei ollut. Toisessa kainalossa oli kuiten pienikokoinen pyöreähkö imusolmuke. Lääkäri meinasi että se on todennäköisesti hyvänlaatuinen, mutta koska siitä ei ole aiemmin tietoa suositteli kainalon löydöksen vuoksi kontrollia puolen vuoden päästä. Eli näillä tiedoilla mennään nyt.

      • MeSo2

        Jäi vielä sanomatta, että luulin mammografiakuvissa näkyvän imusolmukkeet, mutta eivät ne näy kun ovat niin syvällä, vasta ultrassa näkyivät. Minulla ei ole koskaan ultrattu yleisissä mammografioissa mitään vaan ainoastaan kuvattu. Yksityisellä ilmeisesti saa myös ultrat. Meni tähänkin lystiin aika summa rahaa kun olin yksityisellä.


    • Shokkihoitoa

      Olin mammografiassa 18.11.2014, siinä ei ollut mitään, eikä rinnassakaan ollut silloin vielä patteja. Viikko sitten viikonloppuna 24.01.2015 löysin toisesta 2, pääsin viikolla lääkäriin, toinen on 2cm x 3cm ja toinen vähän pienempi. Nopeasti tulivat. Rinta ja nänni kuopalla. Eli aika ärhäkkä tapaus! Pelottaa ja olen shokissa. Käyn töissä ja on vaikea keskittyä mihinkään. Odotan kutsua sairaalaan tällä hetkellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1143
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1091
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe