Miten pitkän aikaa joudun odottamaan vireillepanoa

Sadetakki

Niin. Kysymys lyhyisyydessään tulikin otsikossa. Miten kauan olette joutuneet odottamaan huostaanottopäätöksen jjälkeen sitä hallinto-oikeudelta tullutta vireillepano ilmoitusta. Oon yrittänyt googlettaa, mutta mitään käytännön asioita eu löytynyt. Joten kertokaa kokenee!

17

119

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sadetakki

      Oho! Ekaa ketaa täällä suomi24 ja kännykällä. Sorry kirjoitusvirheet.

      Oletteko joutuneet odottamaan jopa vuoden sitä vireillepanoilmoitusta lapsen ollessa kotona?

      • Sadetakki

        Tää asia on tärkeä! Oon odottanut jo 4 kk!


      • sydvester
        Sadetakki kirjoitti:

        Tää asia on tärkeä! Oon odottanut jo 4 kk!

        Ymmärsinkö oikein, että sinulla on ollut lapsi 4kk. lapsesta on tehty huostaanottopäätös, mutta häntä ei ole huostaanotettu?

        Miksi lapsi on huostaanotettu?

        Kysyn vaan.


      • sydvester
        sydvester kirjoitti:

        Ymmärsinkö oikein, että sinulla on ollut lapsi 4kk. lapsesta on tehty huostaanottopäätös, mutta häntä ei ole huostaanotettu?

        Miksi lapsi on huostaanotettu?

        Kysyn vaan.

        Mikä kunta on tehnyt huostaanottopäätöksen?


      • Sadetakki
        sydvester kirjoitti:

        Ymmärsinkö oikein, että sinulla on ollut lapsi 4kk. lapsesta on tehty huostaanottopäätös, mutta häntä ei ole huostaanotettu?

        Miksi lapsi on huostaanotettu?

        Kysyn vaan.

        Ymmärsit. Olen siis odotellut että koska hallinto-oikeudelta tulee se vireillepano ilmoitus. Lapsi siis jo yli 12 v mutta sossut tekivät huostaanottopäätöksen ja minä tyhmänä suostuin. Nyt ei oo kuulunut mitään mistään


      • Sadetakki
        Sadetakki kirjoitti:

        Ymmärsit. Olen siis odotellut että koska hallinto-oikeudelta tulee se vireillepano ilmoitus. Lapsi siis jo yli 12 v mutta sossut tekivät huostaanottopäätöksen ja minä tyhmänä suostuin. Nyt ei oo kuulunut mitään mistään

        Siis suostuin koska ajattelin silloin paniikissa, että kaikki pitää tehdä lapsen parhaaksi. Sosiaalipäivystys kävi ovellamme silloin ja yksin juttelin niiden ihmisten kanssa. Eivät herättäneet edes lastani. Joku naapuri oli ne hälyttänyt. Paniikissa ruksasin että suostun huostaanottoon siihen lappuun. Mitään ei ole kuulunut mistään 4 kuukauteen


      • sossupaholainen
        Sadetakki kirjoitti:

        Siis suostuin koska ajattelin silloin paniikissa, että kaikki pitää tehdä lapsen parhaaksi. Sosiaalipäivystys kävi ovellamme silloin ja yksin juttelin niiden ihmisten kanssa. Eivät herättäneet edes lastani. Joku naapuri oli ne hälyttänyt. Paniikissa ruksasin että suostun huostaanottoon siihen lappuun. Mitään ei ole kuulunut mistään 4 kuukauteen

        Ei huostaanottoa tehdä ruksaamalla joku paperi sosiaaalipäivystyksen käydessä. Sinun lastasi ei ole huostaanotettu, eikä asia ole missään hallinto-oikeudessa vireillä.


    • sain apua

      Joo. Olen kerran käynyt hallinto-oikeustaistoa. Puolitoistavuotta meni, kun vastaus tuli.

      Olin oikeassa. Hallinto-oikeus auttoi minua, ei sossuja eikä huonolaatuista sijaisperhettä. .

      • Sadetakki

        Ööö. Toi ei nyt vastannut kysymykseeni. Kysyin että kuinka kauan aikaa joutuu odottamaan vireillepano ilmoitusta hallinto-oikeudesta.


    • kultalakki

      Sitä kannanee kysäistä sieltä hallinto-oikeudesta.

      • Sadetakki

        Mutta miten? En ole edes varma että onko ne saanut sitä huostaanottoilmoitusta!


    • golden cap

      Niin, et sinäkään vastannut, miksi lapsi on huostaanotettu muttei kuitenkaan. Ja mahtaakohan olla vielä oikeasti kahtatoistakaan. Ja mikähän olisi kunta?

      "Ei vuosiltaan, vielä' kahtatoistakaan..."

      Vähän tuntuu, että siellä käydään lapsen kustannuksella valtataistelua, niin kuin eräässä kunnassa. Eihän vaan?

      Eihän vaan siellä kunnassa rakasteta valtataisteluja ja oikeustaisteluja ja lapsi on jäänyt väliin?

      • Sadetakki

        Siis sopimukseen perustuva huostaanotto. Helsingissä. Imetyttää kun mitään ei ole kuulunut. Lapsella tietysti kaikki hyvin, kun sai kotiin jäädä. Mutta siis kysyinkin sitä, että kauanko kestää saada oikeudelta se vireillepano ilmoitus! On tää ollu aikamoista pelossa elämistä viimeiset 4kk, koska sossuista eikä mistään oo mitään kuulunut.


      • ken puuttuisi?
        Sadetakki kirjoitti:

        Siis sopimukseen perustuva huostaanotto. Helsingissä. Imetyttää kun mitään ei ole kuulunut. Lapsella tietysti kaikki hyvin, kun sai kotiin jäädä. Mutta siis kysyinkin sitä, että kauanko kestää saada oikeudelta se vireillepano ilmoitus! On tää ollu aikamoista pelossa elämistä viimeiset 4kk, koska sossuista eikä mistään oo mitään kuulunut.

        Haiskahtaa, että lapsella ei ole kaikki asiat hyvin. Hyvä, että lastensuojelu varmistelee asiaa. Toivottavasti myös naapurit valvovat.

        Ketään lasta ei kannata jättää yksin epämääräiseen tilanteeseen.

        Auttakaa lasta! Vaikuttaa, että lapsi on vallankäytön uhri!


      • Sadetakki
        ken puuttuisi? kirjoitti:

        Haiskahtaa, että lapsella ei ole kaikki asiat hyvin. Hyvä, että lastensuojelu varmistelee asiaa. Toivottavasti myös naapurit valvovat.

        Ketään lasta ei kannata jättää yksin epämääräiseen tilanteeseen.

        Auttakaa lasta! Vaikuttaa, että lapsi on vallankäytön uhri!

        Onko sinulla kaikki hyvin? Pistit todella epämäärisen vastaukse.. Edelleenkään..
        Mutta joo, tää on suoli 24 paskapalsta ja täällä saasuoltaamitä haluaa. Ei mikään ihme että teidän lapset on otettu huostaan, koska ette osaa edes käytännön tai kohteliaisuuden sääntöjä!! Olette mulle vastanneet aika omituisia yksilöitä!
        Haha! Jäitte kiinni, mä olin feikki eli pokerfacw


      • Sadetakki
        Sadetakki kirjoitti:

        Onko sinulla kaikki hyvin? Pistit todella epämäärisen vastaukse.. Edelleenkään..
        Mutta joo, tää on suoli 24 paskapalsta ja täällä saasuoltaamitä haluaa. Ei mikään ihme että teidän lapset on otettu huostaan, koska ette osaa edes käytännön tai kohteliaisuuden sääntöjä!! Olette mulle vastanneet aika omituisia yksilöitä!
        Haha! Jäitte kiinni, mä olin feikki eli pokerfacw

        Alkaa olla mielenkiintoista. Kukaan ei vastannut kysymykseeni Kaikki vastaukset tulivat yömyöhään..


    • ei huvita

      Niin. Vastaan silloin kysymykseen, kun katson sen olevan vastaamisen arvoinen.

      Tässä tapauksessa kysyjä leikki valtataistelua sossujen kanssa lapsen kustannuksella ihan oikeasti, mutta verhoilee kysymystä. Miksi vastaisin tällaiselle tyypille. Tunnen tuon lajin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3045
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      105
      2395
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2152
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1963
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1247
    7. 164
      1238
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe