Niin. Kysymys lyhyisyydessään tulikin otsikossa. Miten kauan olette joutuneet odottamaan huostaanottopäätöksen jjälkeen sitä hallinto-oikeudelta tullutta vireillepano ilmoitusta. Oon yrittänyt googlettaa, mutta mitään käytännön asioita eu löytynyt. Joten kertokaa kokenee!
Miten pitkän aikaa joudun odottamaan vireillepanoa
17
138
Vastaukset
- Sadetakki
Oho! Ekaa ketaa täällä suomi24 ja kännykällä. Sorry kirjoitusvirheet.
Oletteko joutuneet odottamaan jopa vuoden sitä vireillepanoilmoitusta lapsen ollessa kotona?- Sadetakki
Tää asia on tärkeä! Oon odottanut jo 4 kk!
- sydvester
Sadetakki kirjoitti:
Tää asia on tärkeä! Oon odottanut jo 4 kk!
Ymmärsinkö oikein, että sinulla on ollut lapsi 4kk. lapsesta on tehty huostaanottopäätös, mutta häntä ei ole huostaanotettu?
Miksi lapsi on huostaanotettu?
Kysyn vaan. - sydvester
sydvester kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että sinulla on ollut lapsi 4kk. lapsesta on tehty huostaanottopäätös, mutta häntä ei ole huostaanotettu?
Kysyn vaan.Mikä kunta on tehnyt huostaanottopäätöksen?
- Sadetakki
sydvester kirjoitti:
Kysyn vaan.Ymmärsit. Olen siis odotellut että koska hallinto-oikeudelta tulee se vireillepano ilmoitus. Lapsi siis jo yli 12 v mutta sossut tekivät huostaanottopäätöksen ja minä tyhmänä suostuin. Nyt ei oo kuulunut mitään mistään
- Sadetakki
Sadetakki kirjoitti:
Ymmärsit. Olen siis odotellut että koska hallinto-oikeudelta tulee se vireillepano ilmoitus. Lapsi siis jo yli 12 v mutta sossut tekivät huostaanottopäätöksen ja minä tyhmänä suostuin. Nyt ei oo kuulunut mitään mistään
Siis suostuin koska ajattelin silloin paniikissa, että kaikki pitää tehdä lapsen parhaaksi. Sosiaalipäivystys kävi ovellamme silloin ja yksin juttelin niiden ihmisten kanssa. Eivät herättäneet edes lastani. Joku naapuri oli ne hälyttänyt. Paniikissa ruksasin että suostun huostaanottoon siihen lappuun. Mitään ei ole kuulunut mistään 4 kuukauteen
- sossupaholainen
Sadetakki kirjoitti:
Siis suostuin koska ajattelin silloin paniikissa, että kaikki pitää tehdä lapsen parhaaksi. Sosiaalipäivystys kävi ovellamme silloin ja yksin juttelin niiden ihmisten kanssa. Eivät herättäneet edes lastani. Joku naapuri oli ne hälyttänyt. Paniikissa ruksasin että suostun huostaanottoon siihen lappuun. Mitään ei ole kuulunut mistään 4 kuukauteen
Ei huostaanottoa tehdä ruksaamalla joku paperi sosiaaalipäivystyksen käydessä. Sinun lastasi ei ole huostaanotettu, eikä asia ole missään hallinto-oikeudessa vireillä.
- sain apua
Joo. Olen kerran käynyt hallinto-oikeustaistoa. Puolitoistavuotta meni, kun vastaus tuli.
Olin oikeassa. Hallinto-oikeus auttoi minua, ei sossuja eikä huonolaatuista sijaisperhettä. .- Sadetakki
Ööö. Toi ei nyt vastannut kysymykseeni. Kysyin että kuinka kauan aikaa joutuu odottamaan vireillepano ilmoitusta hallinto-oikeudesta.
- kultalakki
Sitä kannanee kysäistä sieltä hallinto-oikeudesta.
- Sadetakki
Mutta miten? En ole edes varma että onko ne saanut sitä huostaanottoilmoitusta!
- golden cap
Niin, et sinäkään vastannut, miksi lapsi on huostaanotettu muttei kuitenkaan. Ja mahtaakohan olla vielä oikeasti kahtatoistakaan. Ja mikähän olisi kunta?
"Ei vuosiltaan, vielä' kahtatoistakaan..."
Vähän tuntuu, että siellä käydään lapsen kustannuksella valtataistelua, niin kuin eräässä kunnassa. Eihän vaan?
Eihän vaan siellä kunnassa rakasteta valtataisteluja ja oikeustaisteluja ja lapsi on jäänyt väliin?- Sadetakki
Siis sopimukseen perustuva huostaanotto. Helsingissä. Imetyttää kun mitään ei ole kuulunut. Lapsella tietysti kaikki hyvin, kun sai kotiin jäädä. Mutta siis kysyinkin sitä, että kauanko kestää saada oikeudelta se vireillepano ilmoitus! On tää ollu aikamoista pelossa elämistä viimeiset 4kk, koska sossuista eikä mistään oo mitään kuulunut.
- ken puuttuisi?
Sadetakki kirjoitti:
Siis sopimukseen perustuva huostaanotto. Helsingissä. Imetyttää kun mitään ei ole kuulunut. Lapsella tietysti kaikki hyvin, kun sai kotiin jäädä. Mutta siis kysyinkin sitä, että kauanko kestää saada oikeudelta se vireillepano ilmoitus! On tää ollu aikamoista pelossa elämistä viimeiset 4kk, koska sossuista eikä mistään oo mitään kuulunut.
Haiskahtaa, että lapsella ei ole kaikki asiat hyvin. Hyvä, että lastensuojelu varmistelee asiaa. Toivottavasti myös naapurit valvovat.
Ketään lasta ei kannata jättää yksin epämääräiseen tilanteeseen.
Auttakaa lasta! Vaikuttaa, että lapsi on vallankäytön uhri! - Sadetakki
ken puuttuisi? kirjoitti:
Haiskahtaa, että lapsella ei ole kaikki asiat hyvin. Hyvä, että lastensuojelu varmistelee asiaa. Toivottavasti myös naapurit valvovat.
Ketään lasta ei kannata jättää yksin epämääräiseen tilanteeseen.
Auttakaa lasta! Vaikuttaa, että lapsi on vallankäytön uhri!Onko sinulla kaikki hyvin? Pistit todella epämäärisen vastaukse.. Edelleenkään..
Mutta joo, tää on suoli 24 paskapalsta ja täällä saasuoltaamitä haluaa. Ei mikään ihme että teidän lapset on otettu huostaan, koska ette osaa edes käytännön tai kohteliaisuuden sääntöjä!! Olette mulle vastanneet aika omituisia yksilöitä!
Haha! Jäitte kiinni, mä olin feikki eli pokerfacw - Sadetakki
Sadetakki kirjoitti:
Onko sinulla kaikki hyvin? Pistit todella epämäärisen vastaukse.. Edelleenkään..
Mutta joo, tää on suoli 24 paskapalsta ja täällä saasuoltaamitä haluaa. Ei mikään ihme että teidän lapset on otettu huostaan, koska ette osaa edes käytännön tai kohteliaisuuden sääntöjä!! Olette mulle vastanneet aika omituisia yksilöitä!
Haha! Jäitte kiinni, mä olin feikki eli pokerfacwAlkaa olla mielenkiintoista. Kukaan ei vastannut kysymykseeni Kaikki vastaukset tulivat yömyöhään..
- ei huvita
Niin. Vastaan silloin kysymykseen, kun katson sen olevan vastaamisen arvoinen.
Tässä tapauksessa kysyjä leikki valtataistelua sossujen kanssa lapsen kustannuksella ihan oikeasti, mutta verhoilee kysymystä. Miksi vastaisin tällaiselle tyypille. Tunnen tuon lajin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702002M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52892Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623