Voiko huumeita käyttävä kääntyä uskoonne? Entä jos pitää vielä piikittää itseään ettei kuole vieroitusoireisiin?
Vai pitääkö odottaa niin kauan, että on täysin irti kamasta?
LSD, heroiini ym.?
6
520
Vastaukset
- vl2003
Jokainen tulee sellaisena kuin on. Huumeriippuvuus (tai vaikka alkoholismi) on sairaus. Parannuksen armon saaminen ei paranna sairauksia, mutta ehkä sitten jaksaa paremmin taistella näitäkin sairauksia (ja/tai kiusauksia) vastaan? Suosittelen myös huumevierotushoitoa.
kuule on käynyt, että sairaus on myös parantunut. Lue Lauri Taskilan kirja; Työ on Herran. Sellaisen jutun myös kuulin puhujan kertomana, että joku vanha oli tehnyt parannuksen, ja sitä ennen sen oli pitäny syödä rauhottavia, niin kun oli parannuksen armon saanu, niin eipä ollut enää tarvinnut popsia sellaisia pillereitä.
- vanh.lest
Leenu.n kirjoitti:
kuule on käynyt, että sairaus on myös parantunut. Lue Lauri Taskilan kirja; Työ on Herran. Sellaisen jutun myös kuulin puhujan kertomana, että joku vanha oli tehnyt parannuksen, ja sitä ennen sen oli pitäny syödä rauhottavia, niin kun oli parannuksen armon saanu, niin eipä ollut enää tarvinnut popsia sellaisia pillereitä.
psygologiaa.
- Paneutunut
Tiesitkö. Heroiini riippuvuus ei ole suinkaan niin voimakas kuin nikotiini riippuvuus.
- vl2003
vanh.lest kirjoitti:
psygologiaa.
syyllisteta. Henkiset sairaudet, erilaiset riippuvuudet ja muut ovat ongelmia, joita ei ole syyta hengellistaa.
- piikkiöstä
voi tulla. Eikö se piikittäminen ole pakkokin tai ainakin jokin vieroitusoireita lieventävä?
Suosittelisin hoitoon menoa heti. Jotain korvaavaa henkisessä mielessä saattaa saada tuosta yhteisöllisyydestäkin. Huumetta se ei ole, mutta välittämistä saa. Kannattaa vaan pitää varansa ettei ripustaudu fanaattisuuuteen. Jos on taipuvainen riippuvuuteen, saahan sen negatiivisellakin tavalla kehitettyä uskonnostakin. Positiivisen riippuvuden taito on kenelle tahansa toivottavaa.
Syntinsä saa anteeksi katuva, ei ole rajattu tarkemmin. Armo on mitaamaton.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202042
- 1551946
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h261736Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue121053- 49961
- 85929
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To23859- 112801
Minä tunnen sinut
Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell49773Mihin olet kadonnut kaivattuni?
Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon32745