Olisiko kenelläkään ideaa, miten saada lapsen kuolemasta viesti perille?
Kyseessä on avioero, joka tapahtunut vuosikymmeniä sitten. Avioliitosta yksi vammainen lapsi, joka on ollut hoitolaitoksessa koko ikänsä. Lapsi on nyt kuollut, mistä tieto pitäisi saada äidille.
Äiti on käynyt katsomassa lastaan viimeksi 1990-luvulla ja ollut lmeisesti silloin hyvin heikossa psyykkisessä kunnossa.
Olen jäljittänyt äitiä sen verran, että todennäköisesti tiedän hänen asuinpaikkansa ja puhelinnumeronsa. Hänelle on yritetty soittaa ja lähettää tekstiviestiä. Soittoyrityksiin tulee vastauksena, että puhelimeen ei juuri nyt saada yhteyttä. Ei ole saatu viikkoon, minkä ajan on soittoyrityksiä tehty.
Ei ole tietoa siitä, onko puhelin vain syystä tai toisesta poissa päältä, puhelinlasku maksamatta tai sitten akku loppu esim. siksi, että henkilö makaa kuolleena asunnossaan - kyse on iäkkäästä ihmisestä. Voi olla myös jossain hoidoassa.
Pojan hoitolaitos on ilmoittanut, ettei heillä ole oikeutta jäljittää äitiä. Olen ollut yheydessä huoltomieheen, taloyhtiön toimistoon ja poliisiin sekä sairaalaan. Kaikki vain pyörittelevät käsiään. Auttaisi, jos olisin lähisukulainen, vaan kun heidänkään asuinpaikasta ei ole tietoa. Olen ex-miehen vaimon sukulainen.
Kokemus on vähän sellainen, että enpä ihmettele, että Suomessa voi ihminen maata kuolleena vuosikausia asunnossaan.
Olen ajatellut kysellä vielä edunvalvonnasta, josko hänellä on ollut edunvalvoja. Vaan eiköhän tuossakin yrityksessä käy niin, ettei mitään vastausta heru. Kyse olisi kuitenkin hautaukseen kutsuminen ja aikanaan perunkijan teossakin auttaisi yhteys äitiin.
Kuolinviesti perille???yse
8
204
Vastaukset
- JätäJo
Mikset anna asian olla? Joskus vaikeneminen on paras vaihtoehto.
- wertgawerg
jos kerta tiijät osoitteen niin mene sinne. Kyllä se on sen tekstarin lukenut. Lähetä kirje postitse.
- Keepo
Soita paikkakunnan poliisille ja kysy voivatko he välittää kuolinviestin perille.
- lissupiisa
tässä on imiselvästi exx puolison yritys jäljittää vaimoaan joka hakenut osotetietojen luovutuksen kieltoa.. jätä se ex jo rahaan..
- hushus
Kyllä ne ilmoitukset menevät viranomaisteitä. Ei siihen kumminkaimoja tarvita. Älä työnnä nokkaasi joka asiaan. Rikollinen meininki mielessä.
- meissi
no empä sanois noinkaan jos siel onkin ruumis niin miten sit suu pannaa hei. terveisin Hyvää päivän-jatkoa
- eisorkita
Väestörekisteri ja poliisi selvittää, ei ulkopuolinen
- prn23
Käy poliisilla niin kaikista paras vaihtoehto
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926526Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652039- 1801780
- 1191251
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151247Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681153Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71126RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521025Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962