Olen yrittänyt käyttöohjeiden perusteella liittää telkkaria, Panasonic (TX-P42ST60Y) langattomasto yhteen kotiverkkoon HP:n kotitietokoneen (Windows 7) kanssa. Ohjeessa puhutaan DNLA-kotiverkkoyhteydestä, jota tietokoneen päässä ei sillä nimellä tunnu löytyvän. Mulle ei ole vielä' selvinyt sekään, onko tv:ssä oma retitin vai tarvitaanko erillinen reititin telkkarin ja tietsikan väliin. Ja millä ne saa seurustelemaan keskenään. Olisiko joku onnistunut ratkaisemaan saman ongelman?
Vastaukset 2
- Windows 7:ssa
Yleinen ohje:
1. Sekä tv:n että tiedostja jakavien laitteiden kuten mikrojen pitää olla samassa kotiverkossa! Muutoin homma ei toimi. Eli IP-osoitteessa vain viimeinen numero saa olla eri. Esim. mikro 192.168.1.33 ja TV 192.168.1.40.
2. Aktivoi WIndows 7:ssa DLNA-palvelin.
Esim.
https://www.youtube.com/watch?v=hTQN0ofV540
DLNA-ohje alkaa kohdasta 0.48 alkaen.
Suomeksi:
Avaa ohjauspaneeli
Verkko ja Internet
-> Valitse kotiryhmä ja jakamisasetukset
Laita tarvittavat ruksit kohtaan Jaa kirjastoja ja tulostimia, esim. kuvat, musiikki ja videot.
Laita ruksi kohtaan
Jaa mediatiedostoja laitteiden kanssa
[x] Virtauta kuvia, musiikkia ja videoita kotiverkon kaikkiin laitteisiin.
Lisäksi tarvittaessa voit estää laitteita, jos et halua jakaa tiedostoja kaikkiin kotiverkon laitteisiin
-> Valitse mediavirtautusasetukset...
Ja tallenna muutokset.
3. Televisiossa valitse Mediatoistin ja ala katsella kuvia ja videoita.
Testasin ohjeen äsken ja oli helppoa.- isoriutta1
Kiitos hyvästä ohjeesta! Nyt toimii.
isoriutta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 711093
- 641052
- 59834
- 93827
- 43687
Jasmin vauhdissa
Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois227673- 50598
- 40580
- 66575
Nainen joka haluaa miehen
Näyttää sen selvästi. Hommaa minihameet, pitkät hiukset, laihduttaa ja on iloinen sekä aktiivinen.79573