Olen yrittänyt käyttöohjeiden perusteella liittää telkkaria, Panasonic (TX-P42ST60Y) langattomasto yhteen kotiverkkoon HP:n kotitietokoneen (Windows 7) kanssa. Ohjeessa puhutaan DNLA-kotiverkkoyhteydestä, jota tietokoneen päässä ei sillä nimellä tunnu löytyvän. Mulle ei ole vielä' selvinyt sekään, onko tv:ssä oma retitin vai tarvitaanko erillinen reititin telkkarin ja tietsikan väliin. Ja millä ne saa seurustelemaan keskenään. Olisiko joku onnistunut ratkaisemaan saman ongelman?
Vastaukset 2
- Windows 7:ssa
Yleinen ohje:
1. Sekä tv:n että tiedostja jakavien laitteiden kuten mikrojen pitää olla samassa kotiverkossa! Muutoin homma ei toimi. Eli IP-osoitteessa vain viimeinen numero saa olla eri. Esim. mikro 192.168.1.33 ja TV 192.168.1.40.
2. Aktivoi WIndows 7:ssa DLNA-palvelin.
Esim.
https://www.youtube.com/watch?v=hTQN0ofV540
DLNA-ohje alkaa kohdasta 0.48 alkaen.
Suomeksi:
Avaa ohjauspaneeli
Verkko ja Internet
-> Valitse kotiryhmä ja jakamisasetukset
Laita tarvittavat ruksit kohtaan Jaa kirjastoja ja tulostimia, esim. kuvat, musiikki ja videot.
Laita ruksi kohtaan
Jaa mediatiedostoja laitteiden kanssa
[x] Virtauta kuvia, musiikkia ja videoita kotiverkon kaikkiin laitteisiin.
Lisäksi tarvittaessa voit estää laitteita, jos et halua jakaa tiedostoja kaikkiin kotiverkon laitteisiin
-> Valitse mediavirtautusasetukset...
Ja tallenna muutokset.
3. Televisiossa valitse Mediatoistin ja ala katsella kuvia ja videoita.
Testasin ohjeen äsken ja oli helppoa.- isoriutta1
Kiitos hyvästä ohjeesta! Nyt toimii.
isoriutta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1061434Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91817- 54716
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35701Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja128656Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat34572Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔36550Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö202542Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32536- 61530