Kuulisin mielelläni alan ammattilaisilta kokemuksia työnkuvasta ym? Ala on nopeaan kehittyvä ja olenkin käynyt neuvotteluja muutaman firman kanssa k.o hommaan siirtymisestä
Rekrytointikonsultti
4
7815
Vastaukset
- Kokemusta löytyy
Mikäs siinä, mielenkiintoinen työ ja vaihteleva.
Pinnaa ja henkistä jaksamista tarvitaan. Olet koko ajan puun ja kuoren välissä. Asiakkaita kun on kahteen suuntaan - työnhakija ja tilaava yritys. Eikä riitä kun olet palvelun "myynyt" - työntekijä kun ei ole "tietyllä lailla toimiva tuote". Paljon riippuu miten hän paikkaan sopeutuu ja mikä on paikan henki.
Ja asiakas palaa aina sinulle päin jos työntekijän panos ei vastaa odotettua tai muita ongelmia. Näin tekee myös työntekijä. Souda siinä sitten kahden välillä ja sovittele.
Riippuu tietysti mikä on työn kuvasi. Onko se vain osa rekrytointiprosessia vai hoidatko oman asiakaskunnan kokonaan käsittäen asiakashankinnan, myynnin ja henkilövalinnat ym.
Itse koen työni todella stressaavaksi.- Taavi
..pari kyssäriä?
Firma jonka kanssa neuvottelen käyttää tulospalkkausta. Onko teillä provikka? Muut edut?
Välittäjä siis vastaa siitäkin jos työntekijä on laiskamato luuseri?
Itse olen tehnyt kiinteistönvälityshommia jo vuosia ja vaihtelun halu ajaisi kokeilemaan uutta. Stressaava työhänse tämäkin on mutta mieluummin sellainen ja haastava ku stressaava sen takia ettei saa haastetta :) - käytäntöä
Taavi kirjoitti:
..pari kyssäriä?
Firma jonka kanssa neuvottelen käyttää tulospalkkausta. Onko teillä provikka? Muut edut?
Välittäjä siis vastaa siitäkin jos työntekijä on laiskamato luuseri?
Itse olen tehnyt kiinteistönvälityshommia jo vuosia ja vaihtelun halu ajaisi kokeilemaan uutta. Stressaava työhänse tämäkin on mutta mieluummin sellainen ja haastava ku stressaava sen takia ettei saa haastetta :)Itselläni on kiinteä palkka provisio, joka perustuu budjetoituun myyntiin neljännesvuosittain. Tämä mielestäni erittäin ok.
Muita etuja ei oikeastaan.
Kiinteistönvälittäjänä varmasti olet monessa liemessä keitetty, joten taustasi voisi olla hyväkin kyseisessä hommassa.
Tuosta työntekijän töistä vastaamisesta:
Asiakkaalla on oikeus vuokratilanteessa vaihtaa työntekijä, mikäli ei hänen panokseensa ole tyytyväinen. Samoin suorassa rekrytoinnissa (eli työsuhde syntyy suoraan tilaavalle asiakkaalle) on käytäntönä tyytyväisyystakuu. Tarkoittaa sitä, että jälleen kerran jos ei homma hoidu niin etsitään uusi tilalle. Tyytyväisyystakuu voi olla esim. 4 kk. Haaste tulee sitten siinä, että kun työntekijä joutuu mahdollisesti lähtemään niin heti pitäisi olla tilalle toinen - ja tietenkin pätevä. Asiakashan sitten tietenkin toivoo, että vaihtoa ei enää tapahdu toistamiseen - ja katseet kääntyvät sinuun. Tarjoat nopeasti hyvää palvelua - suomeksi sanottuna löydät nopeasti oikean henkilön. Tässä vaiheessa yleensä ovat sitten jo kadonneet markkinoilta haussa aikaisemmin toiseksi tullut jne. Joten homma alkaa alusta.
Toisaalta. Päätös on aina asiakkaan. Tehtävänä on hakea ja esitellä mahdollisimman hyvin tehtävään sopivat henkilöt. Esim. 3-4 kandidaattia. Päätöksen tekee aina asiakas. Riippuu toki myös asiakkaan kokemuksesta, miten hyvin hän aistii henkilön habituksen...soveltuvuuden muuhun porukkaan jne.
Vaikkakin työ on stressaavaa niin on siinä antoisakin puoli. Itse olen kasvanut aikamoiseksi ihmistuntijaksi. Päivät eivät todellakaan ole samanlaisia. Pääsääntöisesti asia yleensä sujuvat hyvin. Paljon riippuu, miten hyvin henkilöstöalan yrityksessä on prosessi hiottu. Alkaen hakemusten käsittelystä haastatteluun ja asiakkaalle esittelyyn. Hakijanhan on oikeastaan käytävä aikamoinen mylly läpi. Myytävä itsensä rekryfirmalle haastatteluun ja sitä kautta esittelyyn tilaavalle asiakkaalle ja lopuksi asiakashaastatteluun (joita niitäkin voi olla 2 riippuen vaatimustasosta). Joten hakuprosessi sinänsä jo auttaa arvioimaan hyvin henkilön soveltuvuutta. - Rekrykonsultiksi
käytäntöä kirjoitti:
Itselläni on kiinteä palkka provisio, joka perustuu budjetoituun myyntiin neljännesvuosittain. Tämä mielestäni erittäin ok.
Muita etuja ei oikeastaan.
Kiinteistönvälittäjänä varmasti olet monessa liemessä keitetty, joten taustasi voisi olla hyväkin kyseisessä hommassa.
Tuosta työntekijän töistä vastaamisesta:
Asiakkaalla on oikeus vuokratilanteessa vaihtaa työntekijä, mikäli ei hänen panokseensa ole tyytyväinen. Samoin suorassa rekrytoinnissa (eli työsuhde syntyy suoraan tilaavalle asiakkaalle) on käytäntönä tyytyväisyystakuu. Tarkoittaa sitä, että jälleen kerran jos ei homma hoidu niin etsitään uusi tilalle. Tyytyväisyystakuu voi olla esim. 4 kk. Haaste tulee sitten siinä, että kun työntekijä joutuu mahdollisesti lähtemään niin heti pitäisi olla tilalle toinen - ja tietenkin pätevä. Asiakashan sitten tietenkin toivoo, että vaihtoa ei enää tapahdu toistamiseen - ja katseet kääntyvät sinuun. Tarjoat nopeasti hyvää palvelua - suomeksi sanottuna löydät nopeasti oikean henkilön. Tässä vaiheessa yleensä ovat sitten jo kadonneet markkinoilta haussa aikaisemmin toiseksi tullut jne. Joten homma alkaa alusta.
Toisaalta. Päätös on aina asiakkaan. Tehtävänä on hakea ja esitellä mahdollisimman hyvin tehtävään sopivat henkilöt. Esim. 3-4 kandidaattia. Päätöksen tekee aina asiakas. Riippuu toki myös asiakkaan kokemuksesta, miten hyvin hän aistii henkilön habituksen...soveltuvuuden muuhun porukkaan jne.
Vaikkakin työ on stressaavaa niin on siinä antoisakin puoli. Itse olen kasvanut aikamoiseksi ihmistuntijaksi. Päivät eivät todellakaan ole samanlaisia. Pääsääntöisesti asia yleensä sujuvat hyvin. Paljon riippuu, miten hyvin henkilöstöalan yrityksessä on prosessi hiottu. Alkaen hakemusten käsittelystä haastatteluun ja asiakkaalle esittelyyn. Hakijanhan on oikeastaan käytävä aikamoinen mylly läpi. Myytävä itsensä rekryfirmalle haastatteluun ja sitä kautta esittelyyn tilaavalle asiakkaalle ja lopuksi asiakashaastatteluun (joita niitäkin voi olla 2 riippuen vaatimustasosta). Joten hakuprosessi sinänsä jo auttaa arvioimaan hyvin henkilön soveltuvuutta.Heippa,
kiitos kattavasta selostuksesta, antoi hyvän ja realistisen käsityksen työstä. Saanko vielä kysyä, miten päädyit alalle? Minkälaisia koulutusvaatimuksia tms. on? Itseäni kiinnostaisi jossain vaiheessa ehkä siirtyä tuolle puolen, tällä hetkellä työskentelen henkilöstöassarina/-koordinaattorina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244666- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483105- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522328
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539