Lumista talvea vaan kaikille!
Oisko kellään hyvää keinoa/vinkkiä melontakarttojen päällystykseen/suojaukseen/laminointiin? Tai mitä tahansa vinkkiä jolla kartat pysyisivät kasassa koko kesän. Onko karttataskuista kokemuksia?
t.Jude
Karttojen päällystys?
4
1192
Vastaukset
- Eräukko
Etsi jostain laminointikone ja laminointitaskuja. Jos laminointia on paljon voinee panostaa omaankin A3 vetävään koneeseen, hinta ei ole hirmu paha kuitenkaan. Laminointitaskut ovat melko arvokkaita kanssa.
Laminointi on sen verran luotettava että vaikka veden alla toimii. Ja samalla kun leikkaat valmiiksi vaikka A5 kokoon niin saat kätevät pikkukartat jotka menevät kansinarujen alle. Ja pysyy muuten kasassa useammankin kesän. - retkimeloja
Itse olen käyttänyt jo vuosia ortliebin karttapusseja, joita myydään eri kokoisina, ovat erittäin vahvoja. Hankintahinta saattaa tuntua kovalta, mutta ovat sen väärtejä.
Nykyiset mallit eivät kellastu vanhoilla päivillään vaan pysyvät kirkkaan läpinäkyvinä, ovat parantaneet materiaalia. Tutustu ihmeessä. - Kontaktoija
Itse olen kokeillut mm. minigrip pusseja, joihin mahtuu juuri A4 kokoinen paperi. No, ne ei tunnu kestävän kovin pitkään jatkuvaa vetelyä kansinarujen alta. Kokeilin sitten laittaa kontaktimuovin (sitä paksumpaa laatua) A4 paperin molemmille puolille ja se tuntui olevan helppo, halpa ja kestävä tapa. Nuo A4 kartathan saa tulostettua esim. työpaikan värilaserilla ;-) Kokonainen kartta-arkki kun on niin perhanan iso ja sitä on hankala käännellä edestakaisin.
Kyllähän tuo laminointi on varmaankin se paras vaihtoehto, mutta hintaa sille kuitenkin kertyy.- retkimeloja
Laminointikin on ihan jees, mutta kannattaa muistaa että laminoidussa kartassa ei ole yhtään ilmaa joka pitää sitä pinnalla, jos sattuu luiskahtamaan kansinarujen alta veteen.
kannattaa pitää hyvin tallessa tai laittaa joku pieni kelluke kulmaan porattuun reikään joka ei lävistä karttalehteä.
Siksi suosittelen edelleen kunnon karttapussia
esim. ortlieb, vaikka ei osakkeita kyseisestä firmasta olekkaan :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83276MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758