artikkeli

kokemusta on

9

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos jutusta.

      Kiitos tästä linkistä. Oli paljon asioita joita olen itsekin pohtinut. Mieheni epäilee, että minun epilepsia johtuu juuri jutussa kuvatusta jatkuvasta traumaperäisestä stressistä, joka minulla on ollut koko elämäni johtuen lapsuuden perheen ongelmista. Niimpä tämä juttu oli todella silmiä avaava. Minulla todettiin myös 2 vuotta ennen epilepsia diagnoosia keskivaikea masennus. Neurologi ei kyllä koskaan sanallakaan ole maininnut asioiden yhteyttä, vaikka tiesi minun masennus diagnoosin. Myöskään hän ei suostu ymmärtävän lääkkeiden vaikutusta minun erilaisiin muisti ja keskitymisvaikeuksiin, jotka tässä artikkelissa mainitaan.

    • eroja
    • epilepsiaon

      En nyt itse kyllä hirveästi innostunut tuosta artikkelista. Kun kyseessä on psykiatrialle tyypillinen juttu joka leimaa persoonallisuushäiriöksi lähes kaiken massasta poikkeavan käytöksen. Ja sitten artikkelissa vielä selitettiin kuinka serotoniinilla on muka yhteys masennukseen, vaikka kyseinen väite on todistettu vääräksi jo moneen kertaan.

      Mutta kyllä epilepsia varmaankin vaikuttaa persoonallisuuteen. Mutta syy ei ole psykiatrian väittämässä aivokemiassa. Syy on paremminkin vaikka siinä että kohtausten saaminen on nyt vaan stressaavaa ja masentavaa. Tiedän sen kyllä hyvin itse, olen sairastanut epilepsiaa jo 10 vuotta. Epilepsia saa minussa aikaan vahvan tunteen siitä etten voi oikein hallita elämääni kohtauksista johtuen.

      • seroteoria

    • sattuihetisimmuun

      4-5% sairastuu epilepsiaan väittää linkki.. 1% se oikea luku.

    • LääkeX

      Olen lapsesta asti sairastanu vaikeahoitoista epilepsiaa. Lääkkeitä on kokeiltu monia. Lääkkeillä saatta olla omat sivuvaikutukset. Minulla lääke X vei psykiatriseen osastohoitoon. Kukaan ei miettinyt eikä tajunnut, että yksi lääke voi saada ihmisen siihen kuntoon. Tajuttaessa tilanne lääke purettiin ja asiasta vaiettiin. Tilanne kaikin puolin oli niin raskas ja väsyttävä etten lähteny valittamaan hoitovirheestä vaan olin onnellinen paluusta arkeen. Siinä tuli kuitenkin nähtyä psykiatrinen puoli johon en tule ikinä luottamaan.

    • Samanokaiaemminkin

      Musta toi on just hyvä artikkeli koska nimenomaan ohimo ja otsalohko pelissä nuo psyk oireet on tuttuja mä esimerkiksi ite sain psyk puolelta lähetteen tutkimuksiin ja tässä sitä ollaan epilepsia lääkkeen kanssa ... Eli siis luulemani psykiatrinen sairaus olikin epilepsiaa mutten sitä itse tajunnut, on ihan selvää että jos purkaus on lähellä otsalohkoa, se vaikuttaa käyttäytymiseen ja usein neurologinen on hyvin vaikea itsekään erottaa kumpaa on kyseessä

    • seppometsa

      kertokaa omista kokemuksistanne jos kohtauksen liittynyt pelkotiloja,maennusta,ahdistusta ym.ois kiva kuulla kun sukulaisella tällaista ja tarvis apua..

    • ai_altistaa_vai

      Ei kovin tieteellistä tutkimusta tarvitse, kun huomaa miten epilepsia vaikuttaa psyykeen.
      Esimerkiksi: olet koko kesän odottanut pääsyä elämäsi suurimman (sic!) bändin livekeikalle kotikaupunkiisi, ihan kotisi liepeille ja heräätkin keikkapäivän aamuna sairaalasta tipassa. Jos ei käy mielenpäälle, niin ei sitten mikään, milloinkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe