Kovalevy C täyttyy päivityksistä

kone tukossa

Kovalevy tila loppui joulun aikoihin. Tyhjensin n.13 gigaa tilaa. Parissa viikossa sekin kului. Vapautin 9g lisää. Nyt sekin on loppu. Windows 7 ja päivitykset.
5.1.2015 oli vanhin näkyvä päivitys. Viruksia koneelta ei löydy. Windows tiedostojen koot vain kasvavat. Miten saan enää palattua tilanteeseen ennen joulua?

23

2287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi neuvo

      1. Tee seuraava:
      Mene Windows Explorerisa levyaseman kirjaimeen ja valitse hiiren oikealla korvalla "properties" ja siitä "disc cleanup"
      Valitse sitten "more options" ja kohdasta "System Restore and Sadow Copies" paina Cleanup. Valitse vastausvaihtoehdoista "Delete"

      2. Kokeile lisäksi siivousta Ccleanerilla.

      http://www.piriform.com/ccleaner

      Valitse tuolta se ilmaisversio.

    • Jokin tallentaa

      Siis 13 gigaa parissa viikossa?
      Oletko muistanut tyhjentää nettiselaimesi selainhistorian ja väliaikaistiedostot? Niillä saa koneen täyteen helposti. Sama kysymys käyttämiesi ohjelmien suhteen. Veikkaisin, että jokin ohjelmasi tallentaa aina kaiken mahdollisen käytön yhteydessä. Esimerkiksi, katsotko TV-ohjelmia Windows Live-ohjelmalla (Media Center). Jos kaikki katsomasi tallentuu, täyttyy kone nopeasti. Tarkista asetukset.
      Ja sama kysymys pelien suhteen.

      • tilat loppu

        Selain Firefox. Kaikki evästeet ym tyhjennetty. Koneelta Avast löysi viruksen joka on laitettu karanteeniin mutta kovalevyn täyttyminen jatkuu. Olen tehnyt käynnistyslevykkeet 2010 läppärin, Asus, yhteydessä. Office en saa koneelle takaisin jos sen poistan. (Ostin työpaikaltani muutama vuosi sitten, lataus tunnuksilla verkosta). Joku asetus tuolla koneella muuttunut kun kyselee koko ajan tallennanko, ja jotain se tallentaa koko ajan kysymättä.


      • Puhdas kone
        tilat loppu kirjoitti:

        Selain Firefox. Kaikki evästeet ym tyhjennetty. Koneelta Avast löysi viruksen joka on laitettu karanteeniin mutta kovalevyn täyttyminen jatkuu. Olen tehnyt käynnistyslevykkeet 2010 läppärin, Asus, yhteydessä. Office en saa koneelle takaisin jos sen poistan. (Ostin työpaikaltani muutama vuosi sitten, lataus tunnuksilla verkosta). Joku asetus tuolla koneella muuttunut kun kyselee koko ajan tallennanko, ja jotain se tallentaa koko ajan kysymättä.

        Minulla on myös selaimena Firefox ja minulla käyttäjäprofiili vie tällä hetkellä tilaa 4,74 gigaa eikä se paljon ole muuttunut ajan kanssa.
        Aika-ajoin tyhjentelen Ccleanerilla kertynyttä sälää sekä tyhjennän tarpeettomat Tempit,

        Avast nyt löytää tain oikeammin tunnistaa vaarattomatkin evästeet joita tulee pääasiassa silloin jos käyttää Explorelia selaimena. Minusta sen tutka on "viritetty" ehkä liian herkäksi tai oikeastaan se on hyväkin mutta turhat hälyt on aina turhia.
        Kokeileppa kun seuraavan kerran hälyyttää niin siivoa Ccleanerilla kone puhtaaksi ja samoin rekisterit ja aja sitten Avastin virustarkistus niin eipä todennäköisesti enää löydy sitä mistä se varoitti. Jos löytyy niin sit se on jo oikea poistettava pöpö.
        Itse en ole enää vuosiin sitä käyttänyt juuri tuon turhien hälyjen takia.


    • profiilit isoja

      Valitse Järjestelmän lisäasetukset, ja lisäasetukset-välilehdeltä Käyttäjäprofiili Asetukset. Näkee miten paljon koneella olevat käyttäjäprofiilit vievät tilaa. Vuoden-pari vanhakin profiili vie helposti yli 10 gigaa, ja se on ihan turhaa hukkatilaa jota kaikenlaiset ohjelmat ovat ottaneet käyttöönsä sekalaisiin tarkoituksiin. Tuollaiset pullataikinaprofiilit kannattaa poistaa koneelta niin tilaa vapautuu paljon, ja tekee itselleen uuden puhtaan käyttäjäprofiilin joka on aluksi vain 3 megatavua perusasetuksilla.

    • tilat loppu

      Ccleaner vapautti n.3 gigaa tilaa.
      Latasin nyt Malwarebytes Anti-Malware ilmaisversion.
      Skannaan nyt sillä läpi konetta.
      Aikaisempia Windows versioita ei voi palauttaa.
      Ei hyvältä näytä.

    • tilat loppu

      Kaikki vapautunut on nyt kadonnut. Viruksia ei mikään ohjelma löydä.

      • aloittaja kysyy

    • aloittaja kysyy

      Koneella vain minä käyttäjänä.
      Huomasin että koneella etäkäyttö oli sallittua?
      Koneelta ei löydy haittaohjelmia, viruksia.
      Tosin yllättävän paljon kansioita joihin minulla? ei ole käyttöoikeutta.
      Joulun aikaan päivittänyt office 2010 ja paljon windowspäivityksiä
      70 gigaa C-kovo
      Windows 32G
      Program Data 1,75G
      Program Files 1,57G
      Program Files(x86) 4,64G
      Temp 43,5Mt
      Käyttäjät 907 Mt
      Missä yli 30G on
      En pääse tiedostoihin katsomaan, Documents and Settings, MSO cache, Recovery, System volume informatio

      • Tarkkana

        Jossakin piilotiedostossa tai piilo-osiossa siellähän ne pöpöt piilossa ja estäneet tutkimisen, ilmeisesti olet itse antanut jossain vaiheessa tietämättäsi niiden päästä koneelle ja silloin virusohjelmat eiväöt niitä tunnista vieraaksi


    • vapautettu levytilaa

      31g nyt vapaana levytilaa.
      En tiedä mitä poika koneelle teki.
      TreeSizeFree.zip ohjelman se on ladannut koneelle.

      • syyllinen tunnistettu

        Syyllinen Windows.
        Varaili itselleen kovalevyltä tilaa.
        Varmuuskopiointiin?


    • turhaa työtä

      Sama vika täällä. Kaikki tila minkä saa vapautettua, häviää parissa viikossa.

      • jatkuu

        Windows 7 home premium tehnyt taas uuden palautuspisteen kun viikonloppuna poistettiin vanha. Nyt 25.6 gigaa kovalevytilaa ja kokoajan vähenee.


      • jopassongelma
        jatkuu kirjoitti:

        Windows 7 home premium tehnyt taas uuden palautuspisteen kun viikonloppuna poistettiin vanha. Nyt 25.6 gigaa kovalevytilaa ja kokoajan vähenee.

        Voihan sitä järjestelmän palautuspisteiden viemän tilan määrää säätää. Sieltä laittaa vaikka niin, että saavat varata itselleen maksimissaan 2 gigaa.


    • Onko sulla varmuuskopiotu tiedot ulkoiselle kovalevylle tai isolle muistitikulle?
      Jos ei niin teeppä se ja tyhjennä koneesi muut paitsi ohjelma ja päivitä sitten versio uudelleen ja otat sitten sieltä ulkoiselta vain sen mitä todella koneellasi tarvitset.
      Mutta suurin syy näihin ongelmiin on yleensä se, että koneen muisti on liian pieni uusille ohjelmille/-versioille, joten kannatta tarkistaa, voiko koneeseesi lisätä muistia vai ei. Ellet iste ole asintuntija kannattaa viedä huoltoon, jossa asia tarkistetaan, puhdistetaan kone sekä tyhjennetään sellaiset, joita "matti meikäläiset" ei hoksaa tyhjentää.
      Huolto aina hieman maksaa, mutta sillä säästää hermoja.

    • ei_onnistunut_rajoitus

      Ei onnistunut tilanmäärän säätö
      31 g aluksi vapaaksi
      29.1 oli 25,7
      30,1 oli 25,8
      3.2 oli 24,4
      5.2 oli 23,5
      9.2 oli 22,1
      ja tänään 10.2.2015 on enää 20,8 gigaa vapaana
      Kohta ollaan taas nollilla.

    • Vakoilupäivitty

      Plööntyynyt oikeen huolella, samalla hidastunut järkyttävästi!
      Vakoiluelementi tullut myös seiskaan, ne kympistä tutut!

    • eipä_onnistunut

      9,1 gigaa jäljellä, nyt saa lähteä asiaa enemmän osaavalle. Täytyy laittaa Windows uudelleen. Toivottavasti joskus polttamani levyt toimii. Microsoft Excel 2010 ym varmaankin katoaa kun ne on työpaikalta ostettu ja ladattu.

    • awesrtdyfu

      Eikös nyt tuo vihulaistarkastus kannattaisi tehdä ihan niin, että pistää tikulle tarkastusohjelman (eikös niitä sellaisia ole, ainakin Linuxpohjaisia). Tämä tikku siis tehdään varmasti puhtaalla koneella, ja sit käynnistät sillä tikulla oman koneesi, jolloin scanneri kans scannaa kunnolla koneesi.

      Entäs se Office. Eikö siitä voi ottaa tiedot ylös ja sit jyrätä koko helkutin koneen tyhjäksi ja asentaa kaiken uusiksi. Officen saa ladattua ilmaiseksi (ihan laillisesti) ja sit isket siihen ne omat tietosi.

      Jotenkin itse mieluummin asennan koko romun mieluummin uudestaan jos se alkaa pahasti temppuilemaan. En nykyään enää liikoja jaksa tutkiskella ja säädellä.

    • ongelmatonta

      Olen käyttänyt 1.5vuotta W7 ja C levy pysynyt yhtä pienenä kuin aloittaessa. Päivityksistä sallin vain tärkeimmät. Koneessahan on myös Tools ja Recovery levyosiot. Selaushistoria pysyy viikon muistissa, oma valinta. Evästeet poistuvat pikatarkistuksissa jos niitä on. Täysi evästen esto käytössä eikä se haittaa minun koneen käyttöä. Valmistajalla on lupa tutkia tarviiko jotain päivitystä koneeseen, alussa jotain korjattiin.

    • Tahvo619

      Nämä on kyllä surkeimpia ohjeita mitä voi ikinä pyytää. Hei elkää missään nimessä poistako varmuuskopioo se voi olla viimeinen keino korjata kone ilman uudelleen asennusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe