yksin..

tytteliiniii

millasia kokemuksia on yksin vaeltamisesta? uskaltaisko itekseen lähtee? siinä sais ite kelailtua kaikkee asioita kyllä aika hyvin, mutta kyllä itsestä tuntuu, että mieluummin lähtisin jonkun kanssa.. jos vaikka karhu tulee vastaan, ni ei olis hauskaa siinä itekseen napottaa..

10

2182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Metsawalker

      Se riippuu ihan minkälainen "rohkeus aste" sulla on. Esim jos pelkäät pimeää tai jotain "metsän ääniä" niin en suosittele lähtemään yksin.
      Toisaalta se vois olla aika hyvä päästä peloistaan.
      Ja karhuista: Riippuu mihin oot menossa ja koska mutta itte en oo nähny yhtään karhua/edes karhunjälkiä. Itte olin syksyllä itte yksin vaeltamas ja kaaduin pitkospuilla, otin kädellä vastaan, ja ranne venähti. Eikä muuta kuin könyäminen ihmisten ilmoille ja terkkariin.

      Eli kaveri on hyvä turva jos sattuu joku tapaturma. Mutta riskejä voi ottaa jos haluaa.
      Yksin vaellus on loistava tapa päästä ajattelemaan rauhassa.
      OMA HARKINTA/TIEDOT TAIDOT

      T Metsawalker

      • tytteliiniii

        no sehän siinä just onkii, ku en meinannu alussa edes uskaltaa nukkua teltassa vaikka oli kaveri vieressä.. ne äänet tuntu ihan hirveiltä! siinä mielessä ekalle vaellukselle lähtö huolestutti.. hengissä sieltä selvittiin, vaikka unet jäi aika vähille.. mut aika pian niihin äänin tottu siellä metässä.. olitko miten korvessa sillon ku kätesi satutit? miten pian pääsit ihmisten ilmoille? .. ja tulisinkohan hulluksi jos päiväkaupalla vaeltelisin yksin.. ei pääsis kertomaan kellekkään jos vaikka keksis elämäntarkotuksen ;)


      • metsawalker
        tytteliiniii kirjoitti:

        no sehän siinä just onkii, ku en meinannu alussa edes uskaltaa nukkua teltassa vaikka oli kaveri vieressä.. ne äänet tuntu ihan hirveiltä! siinä mielessä ekalle vaellukselle lähtö huolestutti.. hengissä sieltä selvittiin, vaikka unet jäi aika vähille.. mut aika pian niihin äänin tottu siellä metässä.. olitko miten korvessa sillon ku kätesi satutit? miten pian pääsit ihmisten ilmoille? .. ja tulisinkohan hulluksi jos päiväkaupalla vaeltelisin yksin.. ei pääsis kertomaan kellekkään jos vaikka keksis elämäntarkotuksen ;)

        Olin noin 10km päässä sivistyksestä että en mitenkään kaukana.. kesti noin 3h tulla ihmisten ilmoille.
        Jos et ole vaeltanut aikaisemmin, niin suosittelen jotain tunnettua vaellusreittiä jossa liikkuu paljon porukkaa, ei tule suru puseroon jos kaatuu ja jalka menee poikki tms.
        Ja kandee harjoitella teltan pystytys yksin sun muuta. Ja opetella SUUNNISTAMAAN ettei eksy yksin johonkin kairaan. Ja ehdoton turvavaruste on lämmin makuupussi ja tarpeeksi ruokaa. Lapissa lämpötila voi olla kesälläkin noin 0 astetta!
        Jos on kysymyksiä niin meilaa metsawalker at hotmail.com


      • Vaulo
        metsawalker kirjoitti:

        Olin noin 10km päässä sivistyksestä että en mitenkään kaukana.. kesti noin 3h tulla ihmisten ilmoille.
        Jos et ole vaeltanut aikaisemmin, niin suosittelen jotain tunnettua vaellusreittiä jossa liikkuu paljon porukkaa, ei tule suru puseroon jos kaatuu ja jalka menee poikki tms.
        Ja kandee harjoitella teltan pystytys yksin sun muuta. Ja opetella SUUNNISTAMAAN ettei eksy yksin johonkin kairaan. Ja ehdoton turvavaruste on lämmin makuupussi ja tarpeeksi ruokaa. Lapissa lämpötila voi olla kesälläkin noin 0 astetta!
        Jos on kysymyksiä niin meilaa metsawalker at hotmail.com

        ....on terve maalaisjärki ja kunnolliset perustiedot ja -taidot. On sitten liikkeellä tienvarressa tai ns. erämaassa, yksin/porukalla.


    • Erakko

      Yksin on hyvä vaeltaa, kunhan ei pelkää mitään eikä ketään. Yksin ei tule mielipide-eroja eikä eri tulkintoja aikatauluista enempää kuin reiteistä. Suosittelen. Yksinvaeltelu kasvattaa ihmistä niin sisältä henkisesti kuin ulko fyysisesti.

    • Metsänpoika

      Näköjään olet Kuopiosta niinkuin minäkin.. jos et yksin halua lähteä niin voisin ehkä seuraksi =) Missä päin olet liikkunut?

      • tytteliiniii

        olen ainoastaan kerran vaeltanu tuolla suomussalmella päin.. kirjotteleppa vaikka [email protected]


      • Metsänpoika
        tytteliiniii kirjoitti:

        olen ainoastaan kerran vaeltanu tuolla suomussalmella päin.. kirjotteleppa vaikka [email protected]

        Laitoin mailia.. Hossassa on tullut oltua joskus, hieno paikka...


    • Komppa

      Karhuista ei ole vaaraa jos kuljet ilman metsästysaseita.

      • mies

        kannattaa raahata mukanaan vesijäähdytteistä maximia ahkiossa...jo saa talviuniltaan herännyt mesikämmen kyytiä kun laskettelee sarjoja kuutamossa mujejärvellä...
        yksin metsään vaan ei siellä kukaan pure, menee vähän aikaa (jokunen kuukausi) tottumiseen ja viimein huomaa että metsä on ihmisen paras suoja ja luonnon vilja-aitta! hyvä kuopio!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe