allergiatestin hinta

laparontti

Ollaan harkittu koiran ostamista ja nyt haluaisin tietää, että minkäköhän verran maksaa allergiatestissä käynti ja voinko mennä teettämään sen terveyskeskukseen?
Ei oo mitään hajua koko asiasta eli kiitollisuudella otan tietoa ko. asiasta vastaan.

11

15371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käynyt

      Yksityisellä lääkäriasemalla kävin ja hinta oli jotain 80 euron kieppeitä ja tietysti lääkärin palkkio siihen päälle. Kela maksaa osan takaisin - mulle vakuutus maksoi kaiken.

    • allergikko

      Ne ovat kuulemma epäluotettavia. Testin mukaan et ole allerginen, mutta todellisuudessa olet.

      Toisaalta koiran pitäminen voi olla mahdollista, vaikka olisit testin mukaan allerginen. Minulla on kissan kanssa tuo tilanne. Testin mukaan olen kovastikin allerginen kissalle, mutta käytännössä ei ole mitään ongelmia. Nukumme jopa samassa sängyssä.

      Ja vielä yksi näkökulma on se, että testi kertoo vain tämän hetken tilanteen, jos se jotakin kertoo. Allergia voi puhjeta koska tahansa myöhemmin, jos herkistäviä tekijöitä on riittävästi. Kannattaa välttää turhaa altistumista allergeeneille. Kokonaiskuormitus on käsittääkseni tärkeämpää kuin yksittäinen tekijä. Mielenkiintoinen uusi tieto on, että tavalliset viljat aiheuttavat monille allergioita.

      Terveyskeskuksessa testin voi teettää, ainakin täällä meillä, eikä maksa mitään, paitsi jos joudut menemään lääkärin vastaanoton kautta. Silloin pitää maksaa terveyskeskusmaksu.

    • sudenkorento75

      Olen edellisen kanssa samaa mieltä. Itse otin koiran jonka jälkeen tuli oireet kävin yksityisellä testeissä tulos negatiivinen.3vuotta tämän jälkeen uudet testit ja tulos positiivinen. Jokatapauksessa yksityiseltä kannattaa testit teettää meillä ei ainakaan terkkarissa tehdä testejä vaan sen takia että haluaa ostaa koiran, tai sitten saa jonottaa todella kauan ennen kuin pääsee lääkärille.
      Vielä terkkarista, valitin itse oireita melkein 3 vuotta jonka jälkeen suostuttiin testeihin?!

    • koirallinen

      Niitä yleisempiä ihotestejä tehdään joissakin terveyskeskuksissa, mutta ei läheskään jokaisessa, itse olen käynyt vuosia sitten yksityisellä, hintaa en muista.

      Toinen vaihtoehto on, että lääkäri laittaa sulle lähetteen labraan ja verestä mitataan mahdolliset vasta-aineet, joita tulee allergisille, kun ollaan koiran kanssa tekemisissä. Ennen verikoetta kannattaa altistaa itseään mahdollisimman paljon koiralle, eli peuhata oikein kunnolla koiran kanssa vaikka vuorokausi tai pari ennen kokeisiin menoa. Tällöin elimistö ehtii muodostaa IgE-luokan vasta-aineita (jos on allergia), joita sitten kokeessa mitataan. Tämän kokeen pystyy jokainen terveyskeskuslabra sulta ottamaan jä lähettämään tutkittavaksi.

    • jahuomenna

      Vaikka ottaisit testit nyt ja ne osoittaisivat ettet ole allerginen, voi tilanne muuttua koiran myötä. Kun altistut allergeeneille, voit tulla allergiseksi. Tähän et voi varautua etukäteen.

      • mirkei

        hei.kannattaa miettiä koiran ottamista. kun koiran haluaa,niin ei ainakaan sellasta josta hilse irtoaa ihosta. villakoira on ainut mistä ei lähe hilse ja on muutenkin kiva allerkiseen perheeseen.on kokemusta.omalla pojallani on allergia.


      • ........
        mirkei kirjoitti:

        hei.kannattaa miettiä koiran ottamista. kun koiran haluaa,niin ei ainakaan sellasta josta hilse irtoaa ihosta. villakoira on ainut mistä ei lähe hilse ja on muutenkin kiva allerkiseen perheeseen.on kokemusta.omalla pojallani on allergia.

        Kyllä kuules villakoiristakin hilse lähtee aivan 100% varmasti, ellet sitten pidä sitä kokoaikaa jossain säkissä.Eikä ole olemassakaan allergisoimatonta koiraa!


      • tiedän sen
        ........ kirjoitti:

        Kyllä kuules villakoiristakin hilse lähtee aivan 100% varmasti, ellet sitten pidä sitä kokoaikaa jossain säkissä.Eikä ole olemassakaan allergisoimatonta koiraa!

        on olemassa rotuja joista se hilse ei tule karvasta niin läpi, esim ajokoirallahan se tulee suoraan ulos, kuin taas villakoiralla tai lapinkoiralla se ei tule niin paljon läpi.


      • että,
        tiedän sen kirjoitti:

        on olemassa rotuja joista se hilse ei tule karvasta niin läpi, esim ajokoirallahan se tulee suoraan ulos, kuin taas villakoiralla tai lapinkoiralla se ei tule niin paljon läpi.

        villakoira ei hilseile niin paljon kun joku toinen koira saattaa hilseillä. Kokemusta on minullakin asiasta. Totta on myös se, että yksikään koira ei ole täysin hilseetön. Varmin tapa ehkäistä allergiaa on olla ottamatta koiraa, jos taas haluaa koiran, mutta sellaisen joka on vähiten allergisoiva, suosittelen juurikin villakoiraa tai esim. bichon friseetä (en ole varma kuinka kirjoitetaan).


      • Niin...
        että, kirjoitti:

        villakoira ei hilseile niin paljon kun joku toinen koira saattaa hilseillä. Kokemusta on minullakin asiasta. Totta on myös se, että yksikään koira ei ole täysin hilseetön. Varmin tapa ehkäistä allergiaa on olla ottamatta koiraa, jos taas haluaa koiran, mutta sellaisen joka on vähiten allergisoiva, suosittelen juurikin villakoiraa tai esim. bichon friseetä (en ole varma kuinka kirjoitetaan).

        Allerginen ihminen voi koittaa ottaa koiran jolla ei ole peitinkarvaa.
        Muutama sellainen rotu jonka tiedän on papillon, phalene, bichon frise sekä Chihuahuat.

        Kokemuksella. Perheessä kaksi osottautui kovin allergisiksi saksanpaimenkoirallemme ennenkuin koira kerkesi täyttää 6kk. Luovuimme koirasta. Muutama vuosi myöhemmin perheeseen kaivattiin kuitenkin koiraa ja otimme papillonin kun se tuntui kerran mahdolliselta. Koira kerkesi ennen kuolemaansa olla meillä 8 vuotta tuottamatta ollenkaan allergisia oireita.
        Serkuillani on ollut prikulleen sama tilanne.

        Itse mietin nyt uuden koiran ottamista kun allergigot eivät asu samassa taloudessa mutta mietin tulisiko silti käydä testeissä, ihan varmuuden vuoksi.


      • fakta
        mirkei kirjoitti:

        hei.kannattaa miettiä koiran ottamista. kun koiran haluaa,niin ei ainakaan sellasta josta hilse irtoaa ihosta. villakoira on ainut mistä ei lähe hilse ja on muutenkin kiva allerkiseen perheeseen.on kokemusta.omalla pojallani on allergia.

        sellaista rotua ei olekkaan joka ei allergisoi lainkaan!
        toiset rodut vähemmän kuin toiset mutta väitteesi ettei villakoira aiheuta allergiaa ei pidä paikkaansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe