Millaisia lainatarjouksia olette saaneet lähiaikoina? Itse juuri pyysin, omaa rahaa 10%, 5%henkilötakaus, 15% valtio ja 70% asunto. Näillä marginaali n.2.3% 12kk euribor. Minulla on myös kiinteää omaisuutta jonkun verra (n.30 000€) mutta tätä en ajatellut kiinnittää asuntolainaan. Mielestäni aika kova marginaali... Niin ja lainamäärä 130-150t€. Yhteinen laina puolison kanssa, molemmilla vakituinen työpaikka.
Marginaali tällä hetkellä
17
224
Vastaukset
- 2008&2011
Meillä 0,3%, ja toisessa lainassa 0,7%. Lainat lyhenevät kovaa vauhtia.
Kannattaa kysyä parista muustakin pankista. Tuo kuullostaa melkein dansken tai jonkun muun yksityisasiakkaita karttavan tarjoukselta...
Itse en ole vähään aikaan lainaa ottanut, mutta kun kaveri noin vuosi sitten selvitti tilannetta, hänelle tarjottiin Nordeasta 0,8 prosentin marginaalia. Tosin 3kk euribor oli lyhin mitä olivat valmiit tarjoamaan tuossa vaiheessa.- 4141
Danskelta Helsingissä viime vuonna 0,98% 3kk euribor. Muutkin pankit tarjosivat prosentin pintaan tosin Nordea aluksi kuvitteli, että arvostaisin pitkäaikaista asiakkuuttani niin paljon, että ottaisin heiltä paljon kalliimman lainan. Kannattaa kilpailuttaa ja jos tarjouksia ei meinaa saada, kannattaa harkita onko koko lainan ottaminen kuitenkaan hyvä idea.
Onpa kova marginaalitarjous. Komppaan tuossa "The_Rat" -nimimerkkiä. Kannattaa siirtyä seuraavaan pankkiin. Yleensä antavat parhaimman tarjouksen siitä pankista, missä sinulla on muutkin raha-asiat hoidettavana.
Lehtitietojen perusteella keskimääräinen marginaali liikkuu 1,45-1,6 %:n välillä tällä hetkellä. Maakunnassa jollain pienemmällä pankilla voi olla vähän korkeampikin.
Lisäksi lyhyempi korko on aina edullisempi. Loppupeleissä ei ole suurta merkitystä sillä, onko käyttämäsi korko 3 kk, euribor, 6 kk euribor vai 12 kk, euribor varsinkaan, jos laina on tasalyhenteinen.
Lyhyemmässä korossa muutokset näkyvät nopeammin, mutta jokaisen korkojakson päättyessä voi vaihtaa vaikka pidempään korkoon jos siltä tuntuu. Kannattaa kuitenkin varmistaa samalla pankista, että eivät ryhdy röyhkeäksi ja veloita jotain korvausta koron muuttamisesta.
Tuota pidempää korkoa voisin ehkä miettiä vajaan kahden vuoden kuluttua.- halpaa rahaa
0,25% ja pankinjohtaja ei voi kun ihmetellä miten näin pääsi käymään :)
- peraggg
1,5 vuotta sitten 1.2% marginaali 100k€ asp-lainaan, tuli tuo marginaalin nousu itselle vähän pahaan saumaan.. noh näillä mennään.
- Ykkösenmaissa
1-1.2, mutta alle yhdenkin on päästy jos on hyvät tulot ja takaus. Nämä 1vuoden sisällä ja otanta 6kpl kavereita Etelä-Suomessa.
Aika kovalta tuo marginaali kuulostaa.
Vaikuttaisiko, jos laitat omat kiinteät vakuudet ja jätät takaajankin pois?
Jos muilla pankeilla on samantasoiset "tarjoukset" se ei voi muuta tarkoittaa kuin että pankit varautuvat vuosikymmenen nollakorkoihin.- aloittaja123
Onko reilua toista pankkia kohtaan kilpailutilanteessa mennä näyttämään toisen pankin tarjousta vai pitäisikö vain kertoa toisen pankin kohdalta hinnat joissa halvempia kuin toinen. Nyt nimittäin toinen pankki haluaisi nähdä kilpailevan pankin tarjouksen jotta voi antaa oman tarjouksensa
Eikö vieras pankki uskalla tehdä omaa tarjousta. Ei ainakaan minun kohdallani ole koskaan tapahtunut niin, että olisi pyydetty näyttämään vieraalle pankille omalta pankilta saatua tarjousta. Omaa pankkia voi kilpailuttaa sitten parantamaan tarjoustaan, jos vieraalta pankilta on saanut paremman tarjouksen. Se on asia erikseen. Oman pankin pitäisi pystyä lähtökohtaisesti tekemään parempi tarjous.
Onko tarjouksessa lisäehtoja: koron pituus (euribor 3 kk, 6 kk, 12 kk), lainaturvaa tms.?- savieinari
Minä en ihan ensimmäisenä kertoisi toisen pankin antamia marginaaleja. Siinä käy helposti niin, että saat tästä pankista saman tarjouksen.
Jos asioit konttorissa , kannattaa olla päättäväinen, vaikka nouset seisomaan, kiität tarjouksesta, ja olet lähtevinään pois, jos tarjous ei miellytä. Jos oikeasti haluavat antaa lainan, niin nykäisevät vielä takaisin neuvottelemaan.
- Vakaa_Väinämöinen
Perjantaina tehtiin kaupat. Laina saatiin 0,95 3kk euribot, pankki danskebank.
- 0.95
0,95% viimeviikolla haettu, eikä tullut nostopalkkiota. Kilpailutin kolmea eri pankkia ja sain hivutettua pikkuhiljaa alas. 12kk Euriboriin sidottu. Tuota voisi yrittää 3kk / 6kk.
- aloittaja1
Tässä kyseessä juuri ns. oma pankki eli pyysin omalta pankilta tarjouksen ja sitten ns. "vieras pankki" teki paremman tarjouksen. Tarjouksissa eriteltynä lainaturva ym. kulut, myös ne korkeammat ns. omassa pankissa. Tarjoukset sidottu 12kk euriboriin mikä mielestäni tällä hetkellä ihan ok. Tuo 0,95 marginaali 3kk euribor on kyllä hemmetin hyvä tarjous tämän hetkisessä tilanteessa :)
Tuossa voikin olla koira haudattuna. Lainaturva on pankille niin hyvä bisnes, että kannattaa antaa "halpa" marginaali. Jokainen tietenkin arvioi omista lähtökohdistaan, mutta kun itse tein laskelmat lainaturvan hinnasta - järkytyin.
Saamasi tarjous on hyvä, mutta edellytetäänkö siinä lainaturvasopimusta? (sitten ei enää niin hyvä olekaan).
Minä vaihdoin pankkia, kun kakkospankki pankki antoi paremman tarjouksen. Minulle ei enää riittänyt saman tarjouksen tekeminen.
Laske lainaturvan hinta ja arvioi riskiä työttömyydestä sen valossa.
Pitää muistaa, että vakuutustoiminnassa vakuutusten myöntäjän tarkoitus on aina tehdä voittoa.
- paolo
Laina todistus vakavia ja nopea 24H
Voin hymyillä jälleen kiitokset jäsen Mathieu Serverin Sain lainan € 6000 ja kaksi kollegaani on myös saanut jäsen Mathieu Serverin lainoja ilman mitään vaikeuksia nopeudella 3% vuodessa se tekee lainan useissa maissa, kuten Ranskassa, Monaco, Belgia, Sveitsi, Luxemburg, Kanada, kanadalaiset jne ... Kehotan teitä ei valita väärälle henkilölle, jos haluat todella hakea lainaa rahaa projektin ja kaikki muu. Lähetän tämän viestin, koska herra Mathieu Serverine tuntui hyvältä kanssa tämän lainan. Se on kautta ystävä että tapasin tämän rehellinen mies ja erittäin généreus joka saa minut saada tämän lainan. Joten kehotan teitä ottamaan yhteyttä hänen ja se tyydyttää sinua kaikki palvelut tarvitset.
Tässä on hänen sähköpostiosoite: Sähköpostiosoite: [email protected]
Ps: Tämä on vakava, jokeri pidättäydyttävä- nopeasti
Saako täältä lainaa myös ilman luottotietoja? Oma pankki ei enää vanhojen päälle suostunut antamaan vaikka vakuudet(asunto) on kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau637011Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414945- 792792
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat422089- 181968
- 311721
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,121572Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151439- 161306
- 241294