Katkera ihminen

?titityy?

Voiko joku selittää millainen on katkera ihminen? Epäilen että ystäväni on katkera vaikkei sitä itse myönnäkkään. Esimerkiksi puhuu lähestulkoon kaikista ihmisistä pahaa, haukkuu yms. Näkee melkein jokaisessa asiassa/ihmisessä vain negatiivisia puolia. Ja jauhaa vanhoista asioista vielä vuosia jälkikäteen kun joku ihminen on vaikka sanonut hänelle rumasti jne. Itse olen kyllästynyt kuuntelemaan hänen puheitaan sillä on oikeasti raskasta kuunnella hirveää valittamista joka ihmisestä ja asiasta. Milloin ärsyttää anoppi, milloin naapuri ja milloin joku ystävä ja vikahan ei koskaan ole ystävässäni itsessä vaan aina muissa ihmisissä. Kääntää riidat sun muut aina tavalla tai toisella toisen ihmisen syyksi. Onko hän katkera vai henkisesti jotenkin sairas?

34

4431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olkov

      siskoni on katkera... KATKERUUS AJAA ESIIN KAIKEN PASKAN JONKA MUSTA IHMISMIELI VAIN VOI TUOTTAA... SEKUNISSA TAI VUOSIKYMMENISSÄ...

      • pikkumyy13

        minulla on yksi nuorin siskoni, mutta en ymmärrä miksi se vihaa minua kun omasta mielestäni en ole tehnyt yhtään mitään ja ei viitsi käydä edes katsomassa minun omaa siskoani.


    • ilovemylife

      Aloittaja; kuvailit juuri katkeran ihmisen.

      Ja ajattelepa, jos hän ja kaikki hänen kaltaisensa yhtäkkiä selkeästi näkisivät ja tajuaisivat mihin ovat tätä ainutta elämäänsä hukanneet! Jos he saisivat sellaisen valaistumisen!?
      En uskalla edes ajatella seuraamuksia! Hirvittävä ajatellakin.

    • Jopasvain

      Toinen versio. Passiivisuus, reagoimattomuus elämän iloihin. Se, että jonakin päivänä vuosien jälkeen huomaa tämän tosiasian. Elämä on siihen saakka vain lipunut hiljaa ohitse, kuin jokin kapea metsäpuro. Siitä seuraa toteava katkeroituminen, kyynistyminen ilman mitään odotuksia mistään asiasta/aiheesta. Välinpitämättömyys tuntemuksille. Odottelet loppuajan keinutuolin rauhoittavaa liikehdintää ja suljet siihenastisen elämän lukkojen taakse.

    • jammm83

      Tuossa apn kertomassa voisi olla kateuttakin. Minusta katkera on sellainen, joka elää elämäänsä menneitä vääryyksiä vatvoen. Kaikki eivät vatvo vaikka mitä olisivat kokeneet, taitaa olla luonnekysymys. Ainakin itsellä sellainen käsitys että tuollainen on aika pysyvää. Vaikka katkeralle tapahtuisi mitä hyvää hän keskittyy siihen mitä hällä ei ole ja miten on taas väärin kohdeltu.

    • äärimmäinenrumuus

      Rumuus on suuri katkeruuden aiheuttaja. Miltä sinusta tuntuisi kun et voi mennä ulos ilman, että ensimmäinenkin vastaantulija tuijottaa kuin olisi nähnyt avaruusolennon tai jos haluat mennä edes metsätielle kävelylle (se ainoa tapa päästä edes joskus ulos) niin sielläkin tulee joku auto joskus vastaan ja siitäkin sitten jos ei huudella niin sitten tööttäillään protesikti, että näin ruma ei saisi liikkua edes metsässä. Aika vaikea nykyään löytää metsästäkään paikkaa jossa saisi kävellä ilman ihmisten huomauttelua jollainlailla rumuudestani.

      • huonoitsetunto

        Uskon, että tuossa on kyseessä enemmänkin itsetunnon puutteesta. Harva myöskään rumia jaksaa tuijotella, yleensähän se on niin, että kauniita tuijotellaan ja rumia väistellään. Kyseessä voi olla myös jokin paranoija tai paranoidinen skitsofrenia jos kuvittelee kaikkien tuijottavan häntä tai sitten narsismi jos kuvittelee olevansa maailman napa ja olevansa kaikkien tuijotuksen kohteena, vaikka tosiasiassa kukaan ei kiinnitä minkäänlaista huomiota.


      • paskatkin

        Minä katselen myös sisäistä kauneutta. Saa katsoa. Saa koskettaa, kosketuksen puute on kammottavaa rakkaalta.


      • äärimmäinenrumuus
        huonoitsetunto kirjoitti:

        Uskon, että tuossa on kyseessä enemmänkin itsetunnon puutteesta. Harva myöskään rumia jaksaa tuijotella, yleensähän se on niin, että kauniita tuijotellaan ja rumia väistellään. Kyseessä voi olla myös jokin paranoija tai paranoidinen skitsofrenia jos kuvittelee kaikkien tuijottavan häntä tai sitten narsismi jos kuvittelee olevansa maailman napa ja olevansa kaikkien tuijotuksen kohteena, vaikka tosiasiassa kukaan ei kiinnitä minkäänlaista huomiota.

        "Harva myöskään rumia jaksaa tuijotella, yleensähän se on niin, että kauniita tuijotellaan ja rumia väistellään. "

        Näinhän sitä luulis, mutta jos oikein todella ruma on paikalla niin kyllä sellaista tuijotetaan oikeastaan enemmän kuin jotain kaunotarta koska äärimmäisen ruma nainen on harvinaisempi kuin kaunis nainen joita nykyään on todella paljon.

        En ole siis tavallinen ruma pulliainen vaan ÄÄRIMMÄISEN RUMA joita maailmassa ei ole muita kuin mä koska mulla ei ole edes mitään vammaa johon vedota vaan olen perinyt vanhempieni huonoimmat piirteet ja sit ne piirteet joita ei ole saanut vanhemmilta on ne kaivettu jostain kaukaa sukupolven takaa joltain todella rumalta sukulaiselta, että näin tarkoituksenmukaisesti musta on ollut tarkoitus tehdä todellakin maailman rumin jonkin käsittämättömän syyn takia.

        Piirteet on siis täysin epätasapainoiset ja epäsopusuhtaiset joten mua vois lääketieteellisesti tutkia mikä aiheuttanut se, että geeneillä ja soluilla ei ole ollut mitään ÄLYKÄSTÄ toimintaa silloin kun ulkonäköä tehtiin vaan siihen läjään heitettiin mitä sattuu miettimättä miten se sopii tulevaan naamatauluun eli silloin kun naamani alkoi kehittyä oli siinä vaiheessa jokin PAHA HÄIRIÖ meneillään.

        Jokainen ihminen oli se sitten ruma, kaunis tai tavallinen niin ihmiset silti on melko sopusuhtaisen ja tasapainoisen näköisiä eli ei ihmisille ole esim. annettu valtavan isoon naamatauluun pisteen kokoista suuta tai pieneen namatauluun jättikokoisia neniä tai suuta eli ainakin jonkinlaiset luonnonlait ja sopusuhtaisuudet istuu jokaisen ihmisen naamassa, paitsi mun kohdalla jokainen kohta mun naamassa sotii totaalisesti toisiaan kohtaan eli nenä, suu ja silmät ei istu eikä sovi millään mittareilla tämän kokoiseen naamaan joka on äärimmäisen valtava jopa raskas kantaa koska leukapiirteet on mammuttimaiset ja sitten siinä on tosiaankin ihan oikeasti vain pisteen kokoinen suu ja melko olematon nenä joten jo hengittäminen on melko työlästä.

        Sama juttu vartalossa kaikki on täysin epäsopusuhtaista ja epänormaalia. Mulla ei esim. ole niskaa ja kaulaa ollenkaan pää on suoraan selässä/rinnassa kiinni. Hartiat. rintakehä ja selkä on toista metriä leveät kun ottaa huomioon pituuden 164 cm niin outoa on ja sitten luusto on tosiaan niin paksua ja leveää, että se vastaa ainakin kolmen tavallisen naisen luustonleveyttä. Paljon muitakin ongelmia päästä varpaisiin, mutta en nyt tällä kertaa niitä ala luetteleen.


    • enolesaanut

      Olen ollut noin 20 miehen kanssa nussimassa en ole yhdeltäkään saanut kiitosta. Kaikki jättivät. Ei sormustakaan annettu saati seurustelua. Mitä opimme tästä. Ei kannata antaa vittua nussittavaksi.

      • odotellessa

        Sinuna pysyisin vain sinkkuna ja yksin. Oikea sattuu joskus kohdalle ja sitten naimisiin.


      • eläjanauti

        Naimisissa elät vain puutteessa. Nauti ja nussi kun joku vielä sinut haluaa.


    • eisuretauppoaminen

      Näin on, mutta ei ne lopu, eikä edes vähene. Lisää pukkaa Eurooppaan täysihoitoon neegeripoikia ja rättipäitä.

      • yhdessähyväolla

        Nussiminen sallittua molempien niin halutessa. yhdyntä on kauneinta maailmassa. Joten elämän kumppania hakemaan vaikka kumpparit jalassa.


      • aikansakutakin

        Kyllästyy siihenkin.


    • Envoiselittää

      Sulla omat ongelmat. Ei kuulu mulle.

    • koitos

      Niin katkeruus on tunne muitten tunteitten joukossa ja myös hyväksyttävä mutta kuinka kauan sitä jatkuu ja samat asiat aina vaan uudelleen ja uudelleen .Mielestäni
      katkeruuteen sekoittuu myös nekatiivinen persoonallisuus joka voi olla hyvinkin
      syvällä aiheuttamassa katkeruutta ja huonommuuden tunteita .Kaikki tunteet on
      oikeita ja ne käy meidän jokaisen mielessä aina elämäntilanteen mukaan ,kaikista
      tärkeintä olisi saada tälläinen ihminen itse huomaamaan omaa käyttäytymistään ja
      nimenomaan sitä miksi minulla on niin paljon huomauttamista toisten huonoista
      puolista koska se saattais olla lähtökohta itsensä kuuntelemiseen .Koska melkein
      aina on niin ,että kaikki mitä me huomataan toisessa on meissä itsessämmekin .
      Olen sen itse kokenut ja on hyvä havainto pitää paikkansa.

    • uskovainen_

      Mun mielestä katkeruus on yksinkertaisesti anteeksiantamattomuutta. Jokainen on joskus negatiivinen ja valittaa, jotkut enemmän ja jotkut vähemmän. Anteeksiantamattomuus on mm. sitä, että ei päästä irti rikkomuksista, joiden kohteeksi on joutunut joskus menneisyydessä.

      Olen itse uskovainen, ja olen huomannut, että jotkut vihaavat tosi paljon uskovaisia siksi, että kristinusko perustuu anteeksiannolle. Yhä enemmän on ihmisiä, jotka eivät usko anteeksiantoon (vaan oikeudenmukaisuuteen), ja ohjelmallinen kristinuskon vatsustaminen on hyvä maaperä katkeruudelle.

      • hldjh

        Oikein hyvin sanottu. Jos on huonosti kohdeltu ja haluu kostoa niin tosi paha. Pieni näpäytys on hyvä ja mielestäni kyllä sitä oikeudenmukaisuutta. Jatkuva vuosien kostonhimo=katkeruus. Anteeksianto kai paras mutta näpäytys hyvä.


    • Tähti-Silmä

      Katkera ihminen kantaa sisällään vihaa, jota ei tiedosta. Viha pitää otteessaan.
      Ei pysty näkemään omia vikoja , vaan etsii aina syyllisen toisista ihmisistä.
      On helppo syyttää toisia, kuin kohdata itsensä.
      Ainoa asia mikä vapauttaa katkeruudesta on , että tulee tietoiseksi omasta vihastansa.
      Jos sen jälkeen pystyy purkamaan vihansa ulos, vapautuu siitä.
      Tämä prosessi voi olla pitkä, mutta ihmeitä tapahtuu.

      • Jalat.alle

        Kyllä, katkeruus on vihaa, jota ei ole käsitelty. Katkera ihminen puolustaa pientä minäänsä kynsin jahampain ja syytää vihaansa ulospäin.

        Katkeran kanssa on raskasta elää kun ei pysty ajattelemaan asioita muiden kuin itsensä kannalta ja koko maailma on muka vastaan. Katkeruus on hyvä keino jos haluaa pilata elämänsä ja ihmissuhteet. Ennen pitkää tulee se kuuluisa viimeinen pisara.


      • limess

        Kyllä. Harmi vaan että siinä voi kärsiä myös muut mutta parasta kai antaa katkeran tuhota itse itsensä jos ei älyä alkaa itseänsä parantaa.


    • enkatkeramuttakuitenkin

      Oliskin edes katkera ja kirois elämäänsä...mut ei mukasovitteleva nillittäjä. Miks sellasta vielä jotenkin karhurihmalla työnnetään suorastaan eteenpäin elämässä.
      Näkymätön auttaja pulkkisella on. Se vois kiivetä ison puun latvaan laulamaan kuin hauki.
      Jos se päättäis päsähtää ja loikata alas ketoon, ei sille mitään tapahtuis. Jotkut helevetin seitit sen laskisivat maahan hellästi kuin voikukan siemenpörhylän.
      Olen loppu, niin loppu ja väsynyt. Grillatkoon vaan pulkkinen kalliita makkaroitaan. Mulle tulee vaan niiden hyvät tuoksut pihaan kiusaamaan.

    • hgftippönv

      Kun valitus alkaa, tarjoa kuppikahvia ja niskahieronta. Ja kysy mikä oikeasti pännii?

    • enosaasano

      Katkerat ihmiset ei kiinnosta mua.

    • Anonyymi

      Mitä jos poistais sen katkeruuden aiheuttajan, oli mikä hyvänsä niin omasta elämästä ja jos se ei auta niin tästä maailmasta? Sehän muiden silmissä tekee sinusta paskan ja rikollisen mutta voi helpottaa omaa oloa.

    • Anonyymi

      Ex-katkera. Kuuntele, sano suoraan että voisit välillä puhua muusta, olen huolissani. Tekee hyvää tuulettaa ajatuksia vaikka televisiosarjoissa. Johdata puheet muuhun, keksi kivaa tekemistä, tai kerro itsestäsi jotain. Itse en niinkään puhunut koko ajan kuin parille, mutta se puhuminen auttaa katkeruuteen. Moni haluaa siitä tunteesta eroon mutta kaipaa hyviä juttuja elämään. Itsekin joskus kartoin katkeria vähäsen kun ei jaksanut kuunnella aina negaa, jäin paljon itse sivuun koska pelkäsin liikkua. Pelkäsin että puhun ohi suuni, tai loukkaannun tai niin edelleen. Katkeruus kumpuaa aina jostain. On vain puhuttava ja etsittävä hyvää elämään. Tosi vaikeita juttuja.

      • Anonyymi

        Toivotaan että Suomeen rantautuisi semmoinen arkielämän terapeuttipalvelu. Että ihmiset voisivat vaan puhua jollekin, ettei tarvitsisi menettää sosiaalista elämää. Että voisi vaan puhua ilman psykiatriamerkintää tai perheellisille lastensuojelumerkintää. Ehkä suomikin näissä psyykejutuissa kehittyy. Tai yksinäiset ihmiset, tai vaikka kaveripalvelu. Varaudu kuuntelemaan negaa, tarjoan kahvit tai bisset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivotaan että Suomeen rantautuisi semmoinen arkielämän terapeuttipalvelu. Että ihmiset voisivat vaan puhua jollekin, ettei tarvitsisi menettää sosiaalista elämää. Että voisi vaan puhua ilman psykiatriamerkintää tai perheellisille lastensuojelumerkintää. Ehkä suomikin näissä psyykejutuissa kehittyy. Tai yksinäiset ihmiset, tai vaikka kaveripalvelu. Varaudu kuuntelemaan negaa, tarjoan kahvit tai bisset.

        Kyllä se tunne oli niin hirveää että ehdotan myös että perustettaisiin katkerien yhdistyksiä, josta voisi hakea kuuntelua, positiivista mieliharjoittelua, tuki lahjakortteja ja kiintiöitä vaikka erilaisiin juttuihin. Hakemukseen laittaisi vaikka katkeranega - 5, alennusta eripaikkoihin ja kun korttia näyttää niin saa tukihymyilijöitä 😗 huhhuh kyllä se ne olivat varmasti maailman hirveimmät vuoteni. Kiitollinen nykyään päivistä, jolloin saan olla ilman tuota tunnetta. Ja ylpeä itsestäni kuinka jaksoi pitää elämää kasassa ja mennä eteen päin. Nyt tiedän, se ei ole itsestään selvyys. Mutta kaikki lähtee itsestä. Rakasta itseäsi silloin kuin muut eivät, niin paljon että näytät hyvän itsestäsi jos muut eivät sitä näe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tunne oli niin hirveää että ehdotan myös että perustettaisiin katkerien yhdistyksiä, josta voisi hakea kuuntelua, positiivista mieliharjoittelua, tuki lahjakortteja ja kiintiöitä vaikka erilaisiin juttuihin. Hakemukseen laittaisi vaikka katkeranega - 5, alennusta eripaikkoihin ja kun korttia näyttää niin saa tukihymyilijöitä 😗 huhhuh kyllä se ne olivat varmasti maailman hirveimmät vuoteni. Kiitollinen nykyään päivistä, jolloin saan olla ilman tuota tunnetta. Ja ylpeä itsestäni kuinka jaksoi pitää elämää kasassa ja mennä eteen päin. Nyt tiedän, se ei ole itsestään selvyys. Mutta kaikki lähtee itsestä. Rakasta itseäsi silloin kuin muut eivät, niin paljon että näytät hyvän itsestäsi jos muut eivät sitä näe.

        Muistan ajan kun sai hetken olla yksinään. En kyennyt muuta kuin huutamaan, se kipu niistä asioista oli niin valtava. En oikeasti tiedä tavallista henkilöä jolle olisi tehty niin vittumaisia asioita. Se ihmisten iva, syyttely ja käytös, oli jotain käsittämättömän pahaa. En voi sanoin kuvitella sitä, enkä halua edes muistaa sen koomemmin. Mutta on mahdollista että on niin pahoja ihmisiä jotka pystyy tappamaan ihmisiä katkeruuteen. Älkää siis väheksykö tätä. Katkeruuteen kuuluu usein myös muuta. Itsekin olin syytön mutta en suostunut tiettyjen tahtoon. Mutta nyt se on mennyttä, nyt nauttimaan vähän elämästä, arjesta ja tulevasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan ajan kun sai hetken olla yksinään. En kyennyt muuta kuin huutamaan, se kipu niistä asioista oli niin valtava. En oikeasti tiedä tavallista henkilöä jolle olisi tehty niin vittumaisia asioita. Se ihmisten iva, syyttely ja käytös, oli jotain käsittämättömän pahaa. En voi sanoin kuvitella sitä, enkä halua edes muistaa sen koomemmin. Mutta on mahdollista että on niin pahoja ihmisiä jotka pystyy tappamaan ihmisiä katkeruuteen. Älkää siis väheksykö tätä. Katkeruuteen kuuluu usein myös muuta. Itsekin olin syytön mutta en suostunut tiettyjen tahtoon. Mutta nyt se on mennyttä, nyt nauttimaan vähän elämästä, arjesta ja tulevasta.

        Tai vaikka paljon, pitkään ja tyylikkäästi 😗


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai vaikka paljon, pitkään ja tyylikkäästi 😗

        Älä unohda, kateus on ominaisuuspiirre, mutta katkeruus tulosta, mihin saadaan hetkellisesti valtaosaihmisistä. Kenen tahansa psyyke voidaan murtaa, aina löytyy vahvempi. Pelottavaa ja vastenmielistä. Mutta niin kuin sanoin seuraava uhri voi olla kuka tahansa,enhän pahaa tehnyt itsekään. Jotkut vain tahtoivat sinun toimivan edukseen. Mutta aamukahvin juontiin. Mihinkä maailma sitten menee, sitähän ei kukaan tiedä. Niin kauan kun on eri "ryhmiä", erilaisuutta niin toivoa on. Pitävät toisensa aisoissa, pelko ajaa pahimpiakin ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä unohda, kateus on ominaisuuspiirre, mutta katkeruus tulosta, mihin saadaan hetkellisesti valtaosaihmisistä. Kenen tahansa psyyke voidaan murtaa, aina löytyy vahvempi. Pelottavaa ja vastenmielistä. Mutta niin kuin sanoin seuraava uhri voi olla kuka tahansa,enhän pahaa tehnyt itsekään. Jotkut vain tahtoivat sinun toimivan edukseen. Mutta aamukahvin juontiin. Mihinkä maailma sitten menee, sitähän ei kukaan tiedä. Niin kauan kun on eri "ryhmiä", erilaisuutta niin toivoa on. Pitävät toisensa aisoissa, pelko ajaa pahimpiakin ihmisiä.

        Henkilökohtaisessa elämässä ole tekemisissä kaikkien ryhmien kanssa, avoin ja rehellinen. Jossain vaiheessa se on paras turvallisuuden tae. Niin kuin se on mahdollista. Asiat tulee aina esiin.


    • Anonyymi

      Nämä keskustelupalstat vetävät katkeria ihmisiä puoleensa, kuten ennen kärpäspaperi kärpäsiä. Ovat omaan eläämäänsä tyytymättömiä, jolloin kateus ja siten katkeruus kasvaa ihmisessä. Katkeruus on henkinen syöpä, joka syö ihmistä sisältä.
      Nämä palstat ovat heidän tapansa purkaa näitä patoutumia.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2078
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1602
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1598
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1227
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1194
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1147
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    Aihe