Norlevo jälkiehkäisypilleri, AUTTAKAAA!

eieiieieie

Eli olen 16-vuotias tyttö ja käytän e-pillereitä. Sunnuntai aamuna oksensin sen aamun pillerin pois (ruokamyrkytyksen takia) ja minula ei ollut ottaa toista pilleriä niinkuin ohjeissa sanotaan. Harrastimme samana iltana poikaystäväni kanssa seksiä. Ajattelin ettei teho hävinnyt kun oksensin, mutta maanantaina kävin kuitenkin kysymässä terkkarilta asiaa. Piti ottaa jälkiehkäisypileri ja yhdynnästä oli silloin 16h. Olen nyt lukenut netistä kauhuissani ettei monella se ole toiminut. Menkkojen olisi pitänyt alkaa tänään ei ole vielä kuulunut. Pelkään että olen raskaana.. Onko muilla tietoa ja kokemusta asiasta? Tarvitsen apua, olen toivoton. Auttakaa minua :(

4

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paavi Hius

Lopeta hyvä kakara paneskelu ja ala nunnaksi.

• Tee testi

Jos viikon sisällä olet harrastanut seksiä ennen kuukautisten alkamista, et kovin todennäköisesti voi olla raskaana. Mutta aina on riski olemassa. En tiedä jälkiehkäisystä juuri mitään, mutta luitko pakkausselosteen, että voiko se tabletti vaikuttaa jotenkin kuukautisien alkamiseen? Voi kuukautiset jäädä kokonaankin pois joskus, vaikka ei olisikaan raskaana. Minulla kouluaikoina oli raskasta ja oli kova stressi, jäi kolmen vuoden aikana kuukautiset sen takia pois jopa 4-5 kertaa. Eikö se jälkiehkäisy pillerin vaikutus ole hyvä, jos sen ottaa alle 72h sisällä yhdynnästä? 16h ei ole edes vuorokautta. Tee raskaustesti ja jos se näyttää negaa, niin tee uusi testi viikon-kahden päästä jos kuukautiset eivät alkaneet.

• juu.. :)

jälkiehkäsypillerillä voi myös olla vaikutus asiaan. Minulle sanottiin että jos viikon myöhässä niin sitten testi. Ja olen itsekin 26 :)

• juu.. :)

Siis 16***. anteeksi virheeni:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      234
      3992
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2307
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1461
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      929
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      920
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      847
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      756
    Aihe