Shukokai?

Karate-master

Sanokaas nyt et onks shukokai hyvä tyylisuunta muihin suuntiin verrattuna, tai et mitä huonoja ja hyviä puolia siin on? Ite oon harrastanu shukokaita noin 3v. Kertokaa muidenkin lajien hyvistä ja huonoista puolista. (Pistetääs kunnon keskustelu pystyyn, karate palstalla ei nimittäin oo liiaks keskustelua)

7

2740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rahapuoli

      Mitä muuten maksaa tälläisen lajin harrastaminen tänä päivänä?

      • Karate-master

        ... seurasta. Meidän seurassa 200e per vuosi eli kausi. Siihen sisältyy myös vyökoe maksut meillä 20e. Puvut sun muut saa viidellä kympillä käytettynä.


    • Nimetön

      Kyseisessä tyylisuunnassa on mielestäni hyvää sen jatkuva kehittyminen ja asiallinen ilmapiiri salilla (Hki). Harjoitusvuorot ovat riittävät ja harjoittelu monipuolista. Myös aktiivinen leiritoiminta ja ulkomaiset opettajat ovat hyvä asia.
      Kehittämistä olisi mielestäni kilpailutoiminnassa ja yhteistyössä muiden seurojen kanssa.
      Pääasia eli mukava ja mielekäs treenaaminen onnistuu kuitenkin erinomaisesti.

      • Karate-master

        Kiitos, kun joku vastasi tähän. Oletkos itse harrastanut shukokai-karatea, ainakin tietoisuudestasi päätellen olet. Pitääkö paikkansa että shukokai on tunnettu tehokkaista lyönneistä, mulle on sanottu näin. On muuten vyökokeet ens keskiviikkona, lilalle menossa =)


      • Fellu
        Karate-master kirjoitti:

        Kiitos, kun joku vastasi tähän. Oletkos itse harrastanut shukokai-karatea, ainakin tietoisuudestasi päätellen olet. Pitääkö paikkansa että shukokai on tunnettu tehokkaista lyönneistä, mulle on sanottu näin. On muuten vyökokeet ens keskiviikkona, lilalle menossa =)

        Täytyy sanoa että en tiedä shukokai tyylisuunnasta mitään, tai yleensäkään tyylisuunnista sen enempää kuin että useimmiten kyoushin karatea kutsutaan kovimmaksi karateksi. Mutta tämäkin on lähinnä netistä yms... luettua.
        Mutta tuskinpa sillä on väliä... Eiköhän ne kaikki karate tyylisuunnat aja saman asian :D


    • Ofelia_Shakespeare

      Pitipä munkin vielä työntää lusikkani soppaan... Eli mä olen nyt treenaillut shukokaita reilun 3,5 vuotta, ja en kyllä vaihtaisi tyylisuuntaani mihinkään! Mielestäni Suomen shukokai organisaatiossa on hienointa se ns. "me-henki", tuntuu aina leireillä yms. että ollaan kaikki todella kuin yhtä suurta perhettä. Just ettei oo eri vyöarvojen välillä mitään kyräilyä etc. Oon aiemmin harrastanut yleisurheilua, missä kaiken karvainen kateellistuminen muiden menestyksestä oli arkipäivää. Oli siis iloinen yllätys huomata, miten hyvä henki shukokai-porukalla on.

      Lisäksi shukokaissa on mielestäni hieno se, kuinka tekniikoita kehitetään jatkuvasti eteenpäin. Joka leirillä tulee niin paljon uutta tietoa, että kunhan joskus ehtisi niitä sisäistämäänkin(:

      En ole muita tyylisuuntia kokenut tarpeelliseksi treenata, toisinaan olen käynyt katsomassa muiden suuntien kisoja/treenejä. Shukokaissa on ainutlaatuista se, kuinka kehon virityksillä saadaan aikaan räjähtävä voima. Erityisesti käsitekniikat ovat shukokaissa loistavia mielestäni.

      Enpä muuta osaa aiheesta tällä kertaa sanoa. Ensi viikonloppuna sitten vaan kaikki shukokai-tyypit Espooseen leirille!

      TREENAUSINTOA KAIKILLE!

      • Anssi-80

        että tekniikoita kehitetään jatkuvasti. Jep, jep eli etukäsi, takakäsi!
        Siinä Shukokain tekniikat kokonaisuudessaan. Luulisi että Japanilaiset olisivat kehittäneet karaten jo siihen vaiheeseen sata vuotta sitten ettei sitä tarvitse enää kehittää. Näin ainakin muissa tyylisuunnissa kuten esim.Shotokanissa. Jos taas lähdetään sille linjalle että karatea pitää kehittää nykyoloja vastaavaksi, ollaan taas hakoteillä koska matka on liian pitkä. Silloin kannattaa alkaa harrastamaan Krav magaa tai jotain muuta oikeasti nykyaikaista lajia.
        Entäpä sitten Kata. Tuntuu olevan pakkopullaa vähän joka tyylissä/seurassa. Kuitenkin Gichin Funagoshin sanoin karate=kata kata=karate. Miettikääpä sitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      898
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe