minkä ikäsenä teillä alkanu murrosikä ja loppunu

suomalainen

niin eli minkä ikäisenä teillä on alkanu murrosikä (mieluiten pojat vastakkaa) ja mistä kehittyi ekana jne...

61

9512

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melkein aikuinen

      12v
      ekat merkkit: munakarvoja alko tulla,sitten ääni alko mataloitumaan,sitten karvoja alko tulla pikku hiljaa vähä joka paikkaan. esim. rintakehä

      • 14 poika

        14 poika....

        Mä huomasin tossa kesällä uikkareissa alko noi kivespussit pullistelee.
        Nyt on kuukausi sitten ilmesty ekat lyhyet tummat pippeli karvat niitä on tosi vähän.
        Mut ainaki voi sanoo et murrosikä on alkanu.

        Terkkari sano et seuraavaksi alkaa toi pippeli suurentua, se on vielä joku 5cm.

        Kummaa kun kaikilla pojilla alkaa toi murrosikä niin eri aikaa kuten tolla 12 pojalla se on 2 vuotta mua nuorempi ja sillä on jo alkanu.

        Hei kertokaa muutkin......


      • kovish

        Ensiksi tuli munakarvoja vähän sitten Penis alkoikasvamaan vähän sit alko äänenmurros eli tulemaan kirkumisia sit tuli nänniin sellaset patit sit ääni muuttu möreemmäks 3 päiväs ja kurkku oli kipee :p Sit kasvoin 14 vuotiaana äänenmurroksenjälkeen puolessa vuodessa 9cm ja sitä ennen olin 157 cm nyt olen 166cm ja ikää 14½ 5kk päästä 15


      • Jorkkeli
        kovish kirjoitti:

        Ensiksi tuli munakarvoja vähän sitten Penis alkoikasvamaan vähän sit alko äänenmurros eli tulemaan kirkumisia sit tuli nänniin sellaset patit sit ääni muuttu möreemmäks 3 päiväs ja kurkku oli kipee :p Sit kasvoin 14 vuotiaana äänenmurroksenjälkeen puolessa vuodessa 9cm ja sitä ennen olin 157 cm nyt olen 166cm ja ikää 14½ 5kk päästä 15

        Heh kasvupyrähdyksen jälkeen vasta 157cm :D

        Ite olin murrosiän alkaessa 163 pitkä.


    • pönttö

      aattelinpa vaan että taidan olla vähän jäljessä murros iästä sillä mulla alko vasta tänä vuonna ja oon 17v. tai ainaki luulen että alko sillä karvat tuli ja pituutta kasvanu paljon,mikään muu ei viel kasvanu :/

      • Tämmönen95

        No ole onnellinen... Itellä tuli äänenmurros ja kasvupyrähdys 13 vuotiaana mut siihen se jäi. Missään ei ole tullut karvoitusta ja täytän seittemän kuukauden pääst 19... Ei oo onneks noloo ku on sellane pikkune kalu viel. :(


    • Gekko

      joo tota... oon 15 eikä viel oo... et silleen...

    • vastaus jusuusk

      No ensimmäisia merkkejä alko näkyä noin 11 vuotiaana, kun huomasin että kivekset ovat jotenkin laskeutuneet. Jonkun ajan kuluttua huomasin että karvoja alko sinne ympärille ilmestyä. Ja nykyään mulla on jo karvoja aika paljo ja munaki on jotain 7/13 ja ikää on tullu 12wuotta.

    • Tiedottaja

      Tyttöjen rintojen kehitysvaiheet:
      http://ffp.uku.fi/teens/youme_rinta_fi.shtml
      Tyttöjen häpykarvoituksen kehitysvaiheet:
      http://ffp.uku.fi/teens/youme_karvat_fi.shtml

      Poikien sukupuolielimien kehitysvaiheet:
      http://ffp.uku.fi/teens/youme_geni_fi.shtml
      Poikien häpykarvoituksen kehitysvaiheet:
      http://ffp.uku.fi/teens/youme_pp_fi.shtml

      Murrosiässä alkavat poikien kehon karvoituksen kehitysvaiheet noudattavat pääsääntöisesti samaa kaavaa, mutta poikkeuksia on luonnollisesti aina.
      Karvoituksen määrään ja niiden kehitysvaiheisiin vaikuttavat pääasiassa kaksi tekijää: testosteroni-hormoni, jonka pitoisuus veressä nousee murrosiän alettua, ja geenit.

      Yleiset poikien karvoituksen alkamisen kehitysvaiheet/järjestys:

      - Häpykarvoitus (kaikille)
      - Säärikarvoitus (suurimmalle osalle)
      - Kainalokarvoitus (kaikille)
      - Parta/viiksihaituvat (kaikille)

      Ensimmäisenä alkaa kehittyä häpykarvoitus, minkä
      jälkeen muu yllämainittu karvoitus. Joillakin
      voi toki alkaa kehittyä muutakin karvoitusta
      samanaikaisesti, mutta enemmistöllä järjestys
      on tämä.

      Poikien häpykarvoituksen kehitysvaiheet ikähaitareineen:

      http://ffp.uku.fi/teens/youme_pp_fi.shtml

      Myöhemmin vasta murrosiän loppupuolella tai
      myöhemmin sen jälkeen parta/viikset alkavat
      kasvaa kunnolla. Ikähaitari 16 - 25 v.

      KARVOITUS, JOKA EI KEHITY KAIKILLE MIEHILLE:

      Muu kehon karvoitus, esim. vatsa- ja rinta-alueen
      sekä runsaampi käsivarsien karvoitus, kehittyy yleensä viimeisenä kaikkien yllämainittujen vaiheiden jälkeen niille, joiden
      GENEETTINEN PERIMÄ MAHDOLLISTAA tämän.
      Tämän muun kehon karvoituksen kehitysaikataulu-
      haitari on todella pitkä: ikävuosien 18 - 30 välillä.


      Viivästynyt murrosiänkehitys:
      http://lastenendo.sci.fi/potilaille/viivpub.html
      Ennenaikainen murrosiänkehitys:
      http://lastenendo.sci.fi/potilaille/ennpub.html

      • 15wee Poika

        No mulla alko tossa 14 vuoden kieppeil .. karvat tuli.. kasvanu oon pirusti mutta edelleen tolla haaravälissä törröttää HUIKEA 8/13 cm..


      • pippeli
        15wee Poika kirjoitti:

        No mulla alko tossa 14 vuoden kieppeil .. karvat tuli.. kasvanu oon pirusti mutta edelleen tolla haaravälissä törröttää HUIKEA 8/13 cm..

        No voi sanoo et on vielä pippeli. kokoo on mulla
        pippelis 5cm ei yhtään karvaa näkyvis. Missä vika
        2 kuukauden päästä jo synttärit ja 15v.
        Ooon siis nyt 14wee, onks tää mahdollista kun kavereil on kaikil karvat jo kasvanu.

        Katoin noita taulukoit ja mulla on kyl se eka
        kuva tossa kehitykses vielä.
        Mä oon tosi pieni kokoinen vielä. Pituus on 158cm ja painoo vasta 45kg.
        PIdän viel poikien kokoo vaatteita, mul on noitten alkkareitten koko vielä 150cm..
        Kavereil on miesten S koko.


      • Aaa
        pippeli kirjoitti:

        No voi sanoo et on vielä pippeli. kokoo on mulla
        pippelis 5cm ei yhtään karvaa näkyvis. Missä vika
        2 kuukauden päästä jo synttärit ja 15v.
        Ooon siis nyt 14wee, onks tää mahdollista kun kavereil on kaikil karvat jo kasvanu.

        Katoin noita taulukoit ja mulla on kyl se eka
        kuva tossa kehitykses vielä.
        Mä oon tosi pieni kokoinen vielä. Pituus on 158cm ja painoo vasta 45kg.
        PIdän viel poikien kokoo vaatteita, mul on noitten alkkareitten koko vielä 150cm..
        Kavereil on miesten S koko.

        Viivästynyt murrosiänkehitys:
        http://lastenendo.sci.fi/potilaille/viivpub.html


    • Poika 14

      Mulla rupes tossa 13 vanhana kasvaan karvat ja ne kasvo aluks aika paljo mut nyt vähän reilun vuoden jälkeen mulla on jo jonkin verran karvoja mut penis ei oo kasvanu viel yhtään. Onko normaalia et kehitys voi olla noin hidasta?

      • mä vaan

        No mä oon nyt 11.v tyttö ja ekat murkkuiän merkit tuli 9.w. ekaksd rinnat alko kasvaa, ja sit ku täytin kymmenisen vuot tuli häpykarvotust ja samalla alko valkovuoto. ja oon jo 165.cm pitkä ja luulen et koht alkaa kuukautiset...


      • TEBDJSIO
        mä vaan kirjoitti:

        No mä oon nyt 11.v tyttö ja ekat murkkuiän merkit tuli 9.w. ekaksd rinnat alko kasvaa, ja sit ku täytin kymmenisen vuot tuli häpykarvotust ja samalla alko valkovuoto. ja oon jo 165.cm pitkä ja luulen et koht alkaa kuukautiset...

        Mulla alko 13-vuotiaana tulla karvoja palleihin (leikkasin ne aina pois) ja ääni alkoi madaltua 14-vuotiaana. Olin 13-vuotiaana 162cm ja 92kg (!), kunnes aloin kasvaa ja nyt 17-vuotiaana olen 188cm ja 100kg, melkoinen athleetti :) Hirveet lihakset, kun söin vielä salaa testosteronia tuossa välissä. Mällit alko tulla myös 14-vuotiaana.

        Hei, sanon teille kaikille, jotka olette tulossa murrosikäänne: ottakaa siitä ajasta kaikki irti! Se aika ei kestä kauaa! Nauttikaa, sillä monille teille se on elämänne parasta aikaa! Niin se oli myös minulle. Ymmärrätte sitten muutaman vuoden päästä sen...


    • =)

      en muista oikeen mutta siinä 11-12 v varmaan ensimmäisiä kertoja oon kätelly itteeni :P

      • 48237483hf

        sanoi että pippeli alkaa kasvamaan mutta se ei kasvanut.
        tapahtui joku häiriö
        eikä mulla ollut koskaan varsinaista murrosikää, vähän ääni madaltui ja karvoitusta tuli mutta ei paljoa.
        munani on vain jotain 4-5 centtiä pitkä.
        siitä ois pitänyt kasvaa jotain 10senttiä ainaki.


    • jghfjjftrj

      alko murrorsikä. Olen ny 13v ja se varmaan jatkuu monta vuotta.

    • osSDGDGAÖAHH

      Oon 14 ja puol meen ysille ja mulla alko 8lk lopussa kasvaa munakarvat oon joku 165cm pitkä eli kasvu pyrähdys ei oo viel tullu munakin on alkanu kasvaa mutta kainaloissa vieläkin pelkkiä vaaleita haituvia.

      • Anonyymi

        Joo näitä on että alkaa vasta ylä-asteen loppupuolella mut seki on iha normaalii.


    • --------------------

      Mulla alkoi "kunnolla" murrosikä vasta suhteellisen myöhään eli 14,5-vuotiaana. Sitä ennen oli ollut jo vuoden pari jokunen epämääräinen karva siellä sun täällä kainalossa ja sukuelinten ympärillä, mutta vasta tossa iässä alko karvoitus kunnolla kehittyä ja eikä sukukalleudetkaan olleet enää lapsen kokoluokkaa. Myös kasvupyrähdys ja äänenmurros alkoi kanssa noihin aikoihin.

      Kesti kylläkin vielä pari vuotta ennenkuin testotasot alkoivat olla lähelläkään aikuisen miehen arvoja. Masentuneena myöhäisestä kehittymisestäni hakeuduin kerta toisensa jälkeen lääkärille ja lopulta testotasojakin alettiin seurata. 15-vuotiaana se oli vain 7,7 nmol/l, mutta kun aloin lähestyä 17.ikävuotta olikin arvo kohonnut 17 nmol/l, mahdollisesti se on tuostakin kohonnut huomattavastikin mutta tuonkin lukeman ollessa normaali ei sitä ole ollut tarvetta mitata.

      Näin jälkeenpäin ajateltuna koko huoli murrosikäni normaalista kehityksestä oli turha, kun ottaa huomioon sen miten vuosikausia pidin itseäni asian johdosta epänormaalina koska kehityin keskimääräistä hitaammin. Nykyään en edes ajattele koko asiaa erityisemmin vaan koko puberteetti on pelkästään itsestään selvä, jokaisen ihmisen elämänkaareen kuuluva vaihe. Siinä iässä se oli kuitenkin elämän suurin kynnyskysymys vaikka minulle lääkärit yrittivätkin valaa järkeä päähäni selittämällä että jokainen kehittyy omaan tahtiinsa.

    • ...

      Mulla alko 11.vee murrosikä huomasi siitä ku munakarvat kasvo ja oon ny 13japenis o 15.7pitkä

    • Judenski

      11v.!!!

    • lol

      viimevuonna murrosikä mut siltikään ei äänenmurrosta oon 12v ja pippeli on vaa 8cm ku seisoo

    • REPIKÄÄ TÄSTÄ

      Miettikää pojat kui onnekkaita ootte! Ite oon tyttö ja todellaki olen KÄRSINYT murrosiästä jo alkaen joskus 7vuotiaana! Voitte kuvitella et siin järkyttyy aika paljon ku huomaa josku ekaluokalla et oho! oon sattumoisin luokan ainoo kehittyny tyttö!

    • Amisviikset FTW

      Jossain 13v alko tulla alakarvoja ja äänenmurros. Siite ballsit alko kasvaa, ja tuli lisää karvaa, nyt myös kainaloihin. 14½v oli pahin äänenmurros ohi, ja karvoja säärissä ja ranteissa.
      Nyt oon hieman reilu 15v, ja äänenmurros on ohi, alakarvaa on vaikka muille jakaa, samoin kainalokarvoja. Sääret on aika karvaset, lisäksi alkaa sellasta "amisviiksiksi" kutsuttua haidunta olemaan nenän ja ylähuulen välillä... Kyllä se kehitys vielä vähän kesken kai on, ko nuo kivekset nyt eivät mitkään mittavat vielä ole, ja ainakin toivoisin, että itse pensikin vielä kasvaisi, se on nyt erektiossa 13cm. Pituutta on 181 ja terkkari ennusteli kasvukäyrän perusteella, että musta tulis 186cm, eli pituuskasvuakin on vielä jälellä.

    • murrosikänen poika

      12v mulla alko kivekset ensiksi kasvaa ja sitte vähä myöhemmin alko karvoja kasvamaan ja säärissä myös tullut karvoja

    • liian aikainen

      oon 14 alkoi kun olin n. 10 sillä en edes muista sitä etteikö kiveksiä olis melko saman kokosina kuin nyt ollu ja jalat ihan ja kassit kans ihan karvasena siis niin ettei paljoo enää mahu/pitäis tulla, rinnassa vähän ja viikset kasvaa nopeesti mut partaa ei viäl. taitaa peniskin maksimi pitunen olla eli on noin 14 cm oon myös kasvanu viime vuoden aikana n. 11 cm pituutta mutten leveyttä kuin 2 kiloa. äänen murros ollu kans kauan ja tuntuu et olis oppumaan päin. oon mieleltänikin jostain kumman syystä hypänny murrosiän yli sillä viälä puolitoista vuotta siiten olin hyvin leikkimielinen ja lapsellinen ja nyt aika aikuismainen.

    • Moihz

      Ekaks mulle tuli tollanen patti mun vasempaan nänniin, reilun kuukauden päästä alko tulemaan mällit, viikon parin päästä alko näkymään karvoja ja nyt tuli oikeeseenkin nänniinkin tollanen patti, kaikki tämä siis tapahtunu tammikuusta tähän asti, peniksen kasvua ja äänenmurrosta odotelllessa... :)

    • Tällästä

      Alko 7 luokalla karvat kasvaan. 8 luokalla tuli äänenmurros. Mulkku kasvo 9lk :D Piti sitte ittekki mitata peniksen pituus kun kaikki melkein laittanu mittojansa tänne... jotain pääle 15cm ja oon 17v nyt on pituutta 189cm ja painoa 88kg entiiä kasvaako tästä enempää :o

    • Tyyppi99

      11v: munakarvat ja kivesten kasvu
      12v: mällit, amisviikset, äänenmurros, kainalokarvat, peniksen kasvu (nyt 13cm)
      13v: kasvupyrähdys, säärikarvat

      Keväällä oon sitte 14 :P

      • Kyselen vaa

        Onks sulla 13 cm stondiksessa vai norm?


    • cagiva mito

      Jooh siis itelläki oli siinä 14 vuotiaana hirvee masennus ku ei meinaa murrosikä tulla mutta tulihan se sieltä. 14½ tais se alkaa ku runkkailin ekoja kertoja ja alko tulla karvaa ja kulli kasvaa. Olin sillon jotain 150cm. Nykyään 16v ja oon 170cm murrosikä tosin vielä kesken alkanu nytte tulee sääriin ja kainaloihin paljo karvoja.... KAIKKI JOILLA ON MURROSIKÄ MYÖHÄSSÄ ÄLKÄÄ HUOLIKO KYlLÄ SE SIELTÄ VIELÄ TULEE!!!!!!!

    • jätkä98

      kutosella kassit ja muna kasvo ja alko tulee mällii munakarvat, seiskalla äänenmurros ja kainalokarvat, kasilla säärikarvat ja viikset, ysillä vähän partaa ja muna on stondikses 15cm

    • Vanha nainen

      Rinnat alkoi kasvamaan joskus 12-vuotiaana, samoin häpykarvoitus. En muista tarkalleen, kun näistä on pian 30-vuotta aikaa. Kuukautiset alkoi 15-vuotiaana.
      Pituutta kasvoin 17-vuotiaaksi asti. Murrosikä loppui varsinaisesti lähempänä 18. ikävuotta.

    • homeboy222

      ite oon 13½ ja oon varmaa meijä luokan(7) kehittynein :D oon saman ikäne ku muut ja on jo palleaan asti karvoitusta ja ääni heittelehtii. ja lihakset on ruvennu kehittyyn :D siis en bodaa tai mitää ja ooon 165cm (eli ensin alko penis ja kivekset kasvaa sitte karvotus sut ääni ja nyt todennäkösesti seuraavien vuosien aikana kasvupyrähdys arvioisin 20 cm 2,5v ja lihaksien kasvu ja lopullinen äänenmurros

    • Moissssssfkmdolskfd

      Rupes tuleen karvoja sinne sun tänne ja viisket kasvo pikkase. Sitte pallit jne.

    • Karvojaeka

      Mulla itselläni alkoi eka kasvamaan karvat kainaloihi ja peniksee ja tuli viikset :D ja sitte penis piteni ja lihakset alko kasvamaa.

    • Älähän hättäile

      Ite oon nyt 14 ja puol ja on alkan tulee karvoi alapäähä.Penis vähä paksuuntun ja pidentyny lähiaikoina.stondikses noin 12-14 cm pitkä.oon nyt 174cm pitkä ja ääni välil heittelehtii.Et kyllä se kaikil joskus alkaa ite olin vuos sitte ihan paniikis ku melkee kaikil luokkalaisil oli murrosikä jo pitkäl et ei mitää hätää.Kyllä se sielt tulee!

    • homo1

      Oon koht 40v ja muna ei kasva ei:/ edelleen vastasyntyneen 34cm:/

    • Jaska2

      Joo, eli 19 täytän tänä vuonna ja karvoja on ilmestynyt. Pituutta jo 186cm, mutta alapääni ei kasva, ei. Sinänsä harmi, mutta toivottavasti sekin murrosiän vaihe tulee vielä..

    • kfond.fffh

      Itellä alko joskus 13 v, kasvoin 1,5 vuodessa n. 22 senttiä ja olen nyt 15,5 vuotiaana 178 cm pitkä, kyrpä ja karvotus siinä matkanvarrella tuli, äänen murros tuli siinä 13 ikävuoden lieppeillä. Kaikki menny hyvin :D

    • Czy

      Mä oon 13v ja 145cm :/ TOSI LYHYT mielestäni ainakin paino = 40kg. En oo läski. Vai onko toi muka paljon? xD mut juu karvat kasvo niihin kasseihin 12-vuotiaana ja nyt on alkanu tulla qarvoja "nakin ja perunamuussin" ympärille eli kohta mullakin se murrosikä varmaan alkaa?! :) haittaaks nukkuminen ja jos ei syö paljoo nii toho murrosiän kasvamiseen? :D (ku ei aina nukuta ja en syö välttämättä aina itseäni ihan täyteen) vastauksia? Kiitos :)

    • xxfeedz

      no itse oon 12v poika ja murrosikä alkoi noin 10-11 vuotiaana, muna tällä hetkellä noin 15cm stondikses ja levosa 8-9cm. Äänenmurros alkoi marraskuussa eli noin 3kk mun 12v syntymäpäivän jälkeen ja olen 159cm pitkä

    • hi there

      ite oon 13v, karvoja on alapäässä ja kainaloihinkin alkaa pikkuhiljaa karvoitusta tulemaan mutta kaluni on seisokissa vain 11-12 cm. yleensä ku alan tumputtamaan nii välillä lentää laastit oikein kunnolla ja joskus vaan valuu kalusta laiskasti. ääni ei mitenkää kauheen möree mut ei mikää helarikaan

      • hi there

        oon 180 cm pitkä jja painan semmoset 60 kiloo


    • joku tyyppi vaan

      ite oon nyt 13 pituutta on nyt noin 160cm painan jotain 45kiloa
      alapäähän on tullut jo karvoitusta penis on noin 12-14cm seisokissa
      kainaloihin on tullut pari haiventa

    • lyhytpoika

      Itellä alko noin 13 v ny oon 193cm pitkä mut mulkku on joku 16cm mut aika ohut en tiiä oikei mitä se tarkottaa ku ääniki on tainnu madaltua

    • Vieläkerkeää

      Noh nyt oon 13 ja risat muna on vähän kasvanu karvoja palleissa ja navan alla ei paljoa. Kainalokarvoja ei näy, puenet viikset, ääni vähän möreämpi olen 165cm pitkä

    • poikaturust

      itel alko tulla pituutta ekana ku olin 12 ja nyt oon 14 v. ja 182 cm

    • alkanu

      14–16 v ja pituutta tuli 11 cm lisää.

    • sepäsesäs

      13,5v alko kasvaa kivekset. 14v alko karvaa ilmaantua pippelin juureen. 14,5v alkoi äänenmurros ja spermaa tulla sillon ei paljoa karvaa vielä ollut. Karvoja oli vähän vielä 16 veenäkin. 14,5v jälkeen alkoi pippeli kasvaan 11 sentistä 16 senttiin iha vuoden sisällä.

    • K..k

      Oon 14 muo huolestutaa tosi paljon että missä mun penis karvat on ne on sellasia haituvia.kaikilla luokalaisilla alko ajat sitten. En varmaan mene riparille sillä huolestuttaa saunominen ku penis on pieni eikä karvoja.

      • Anonyymi

        Mene vaa riparille, se on hyvä kokemus! Tuo on ihan ok! Ei kukaan sulle naura tms. Et oo todellakaan ainut


    • Anonyymi

      Näiden perusteella miulla on jo murrosikä ja en ole edes 12 vuotta maan päällä tallustellut.(Oon 2kk pääst 12) Kuiteki mulla tulee jo spermaa sellasta läpinäkyvää, karvoja on, kivespussi suuri, hiki haisee niin että laitan 8 litraa dödöä joka aamu suihkun jälkeen ja olen 43kg ja 150cm pitkä

      • Anonyymi

        Mulla tuli ensin karvoja alapäähän. Olin 11v. 5kk. Tästä parin kuukauden päästä aloin runkkaamaan. Muna oli päältä mitattuna seisokissa n. 18 cm. Pituutta oli muuten 160cm. Ekat mällit lenti kk. Ennen kuin täytin 12.
        Seiskalla kun oli terveystarkastus, täti ihasteli muhkeita pallejani ja kalua. Oli kuulemma hyvin laskeutuneet kivekset:)
        Nyt aikuisena kalu 23cm.


    • Anonyymi

      Suomi24 poikien keskiarvo kalu on 17-18cm

    • Anonyymi

      No mää oon hädin tuskin 12wee ja mulla on 10cm kalu karvoja on mälliä on pituutta 150cm painoa 44kg pallit vrm 2 cm et kai se alkaa aina eri iässä

      • Anonyymi

        Hei sama! Kaks kommenttii ylempi, oon nyt 12vee 150cm 43kg 3cm pallit ja cumia tulee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei sama! Kaks kommenttii ylempi, oon nyt 12vee 150cm 43kg 3cm pallit ja cumia tulee

        eiku kolme, eiku neljä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eiku kolme, eiku neljä

        ei saatana nää on jotku vitun 6-vuotiaat kaksoset täällä esittää isoja poikia. 10cm on vitun lyhyt 12 vuotiaaksi


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe