winchester 1300 ranger 12/76

pöpi

mitäs mieltä olisitte tämmösestä pyssystä?? itellä on..
onks kellään kokemusta tälläsestä pyssytä että onko pitä ikäinen?..


itse ostin semmosen kesällä..

olen saanut tähän mennessä sillä:

3telkkää
2tavia
1haapana
3rusakkoa
muutaman rätkän
1harakan
22varista....

et semmosta..

21

4699

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silimät

      Mites toi saaliin määrä niiku vaikuttaa tuohon pyssyyn?

      • pöpi

        taitaa se vain olla vähä pyssystäkin kiinni...
        tietysti myös panokset vaikuttaa...
        mulla on siinä sen verran hyvä supistaja kiinni että saa ampua vähä kauvenmas mitä suositellaan......
        sen supistajan nimi on (extra full) vie suppeammalle kuin täys suppea (full)


      • TMH
        pöpi kirjoitti:

        taitaa se vain olla vähä pyssystäkin kiinni...
        tietysti myös panokset vaikuttaa...
        mulla on siinä sen verran hyvä supistaja kiinni että saa ampua vähä kauvenmas mitä suositellaan......
        sen supistajan nimi on (extra full) vie suppeammalle kuin täys suppea (full)

        Itsellä ollut 3 vuotta ja hyvin on toiminut, ammuttu n.2500 laukausta. Itse olen huomannut, että paras supistus on mod. eläimestä riippumatta ja patruunana käytän VAIN ja ainoastaan Winchesterin Super Speediä 3.5mm haulilla. Kaikki on tähän mennessä kuolleet mihin vain on sattunut osumaan, yhtään haavakkoa ei ole tullut.


      • pöpi
        TMH kirjoitti:

        Itsellä ollut 3 vuotta ja hyvin on toiminut, ammuttu n.2500 laukausta. Itse olen huomannut, että paras supistus on mod. eläimestä riippumatta ja patruunana käytän VAIN ja ainoastaan Winchesterin Super Speediä 3.5mm haulilla. Kaikki on tähän mennessä kuolleet mihin vain on sattunut osumaan, yhtään haavakkoa ei ole tullut.

        joo mäkin oon huomannu että mod. on paras!!
        mä käytän kaikkia erilaisia patruunoita!


    • 12/89

      tolla pyssyllä ei oo mitään tekemistä aseiden kanssa...paskempaa pumppua saa hakea...kavereilla ollu tommosia ja kaikki takuuseen ensimmäisen 3kk aikana...eli ihan paska pyssy...

      • benelli

        Vittuaks sää niitä pumppuja haukut!!!! OOOT varmaan joku vitun ruma amis jätkä huittisista, ampunu yhen tilhen kaverin ilpparilla!!!!! Kokemus ja järki puhuu, mee amiksees häpeen rumuuttas ja tyhmyyttäs!!!


      • Jahtimies 16

        Pumppu on paras vehje jahtihommiin.


      • P.H.
        benelli kirjoitti:

        Vittuaks sää niitä pumppuja haukut!!!! OOOT varmaan joku vitun ruma amis jätkä huittisista, ampunu yhen tilhen kaverin ilpparilla!!!!! Kokemus ja järki puhuu, mee amiksees häpeen rumuuttas ja tyhmyyttäs!!!

        Lähin amis Huittisista on Vammalassa.


    • cjsdvcilfvh

      noi telkät uskon mut tota harakka juttua en usko ku eihän ne kuole millään

    • Nimetön

      Kyllä 1300 ihan käypä peli on. Kohta kymmenen vuotta olen moisella metsästänyt. Onhan se nyt kuitenkin aikas krouvi ja kolho peli, mutta sen se tekee, mikä sillä pitää tehdäkin.

      • Beretta

        Järkevä kaveri!!! Sepi oon susta ylpee!!!


    • TeuvoKo

      Niin, itsellänikin on pikkuisen käytettynä viisi vuotta sitten kuolinpesästä ostettu Winchester 1300 Turkey. Maksoin siitä 120 egee. Mukana tuli 4 supistajaa ja avain.

      Ja on asiapeli. Noin 2000 laukausta kiekkoihin ja satakunta paukkua elukoihin, kuten teeri, sorsa, metso ja villisika, ampuneena voin sanoa että ihan kelvollinen metsästysase. Toimii hyvin ja ja tekee sen mitä pitääkin, vaikka on vähän karu laite. Ampuu hyvää kuviota eikä ole ollut yhtään toimintahäiriötä. Eiköhän tässä ole metsastyshaulikkoa loppuiäksi.

      Ensi kuussa Winsu pääsee taas kerran ulkomaille, mennään sikajahtiin Viroon. Toivottavasti trofeekokoelma taas täydentyy. Täyteisetkin käyvät hyvin sylinterispistajalla. Viiden sentin kasa viiteenkymmeneen metriin Winchesterin Foster slugeilla viidellä laukauksella. Ja nuppijyvällä on vähän vaikeaa tähdätä tarkasti. ;-)

      • 52 v.

        Kyyyyllä nyt TeuvoKo valheen päästi: että viiden sentin kasa nuppi jyvällä viiteen kymppiin! Ja tuotahan meikä ei usko!


    • Matti T

      Hei TeuvoKo minne päin Viroa suuntaatte ? Millaisia saaliita olette saaneet?

      • Teuvoko

        Jokunen kuppa on saatu ja yksi klamydia.


    • Ok, ok

      Pumppuhaulikko on varma valinta useasti ampuvien aseiden osalta. Ei syöttöhäiriöitä. Hylsyt vaan talteen sit.

    • Latailija

      Ensimmäiset n5000 laukausta karhea käyttää sit alkaa pelaa notkeasti kun polkisi tulpatonta mopoa.. omani suosii mod.sup ja 3,25 haulia ja putoaa muuten harakatkin ja ketut samalla haulikoolla. 3,5 ja isommat haulit turhia.

    • pilliville

      Jaa että oikein extrafulli supistaja ja saa ampua kauemmas mitä suositellaan...ei aina etrafull takaa sitä että kauaksi ammuttuna haulikuvio olisi hyvä ja peittävä ja kaiken lisäksi tappava..

      Entäpäs kun se riista onkin sitten yht´äkkiä lähellä?? itse vältän kauaksi ampumista niin haulikolla kuin kiväärilläkin, haulikko ehkä max 30-40 metriä ja kivääri max 150 metriä..noin..mikään ei kismitä enempää kuin kauaksi ammuttu riista jota ei löydä..siksi yritän ampua mahdollisimman lyhyeltä matkalta ja paikkoihhin mistä riistan löydän, esim sorsaa joka lentää kaislikkoa päin..en mielelläni ammu sillä kun lintu putoaa kaislikkoon ja voi mennä vielä kauaskin, riippuu korkeudesta ja jos ei ole kunnon koiraa niin löytäminen voi olla todella hankalaa..sama se on esim teeren ampuminen kauaksi puun latvaan..jos ei ole ainoita puita siinä niin pelkän sen puun löytäminen kaukaa, missä teeri istui, tekee jo tiukkaa.

      Missäs päin Viroa "teuvoko" metsästää villisikaa? entäpäs metsoa? itsekin haaveilen pääseväni villisikajahtiin ja kun sais vielä joksus saaliiksi METSON!

    • mets. 35 vuotta

      Kyllä maar täyteisillä osuu, itse paukuttelen vanhala tikan pumpparilla sylinteripiipulla 150 m matkalta nyrkinkokoisia kasoja ihan vapaalta kädeltä ja seisaaltaan, ihan helppo juttu, tiukempiakin kasoja sais jos tuelta ampuis ja sorsa putoaa sadasta metristä hauleilla..on kokemusta, hyvä osuma niin 120 metriä ei mahdoton ampua teetä puun latvaan 3.5 mm hauleilla.

      • Ei kai se

        mahdotonta ampua ole.
        Sen sijaan riistan eräksi saaminen on vaikeaa tuolle etäisyydelle haulikolla.

        Ja vastuutonta räiskiä haavakoita pitkin metsiä.

        Ai niin... sinä ammuitkin TEETÄ.


    • moccperk

      Tosi rambomaiset nimet nuo winchester ja ranger, vau. itsekin haluaisin tuon nimisen aseen, olisin kuin taistelija tuolla metsässä, metsän valtias..ei säväytä lainkaan esimerkiksi nimi baikal tahi tikka..kyllä ranger on tosi räväkkä..haulitkin lähtee varmasti tosi lujaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe