Täällä on aikaisemmin ehkä käsitelty
Jumalan profeetan taivaassakäyntiä.
Sellaisesta olen jostakin kuullut mutta
tarkempaa kuvausta kaipaisin.
Taivaita oli silloin useampia ja kaikissa profeetta
vieraili.
Osaako joku teistä arvon muslimit, tätä profeetan
taivasvierailua kuvata seikkaperäisemmin?
Vakavasti olen asiaani ajamassa.
Muhammedin taivaassa käynti
12
706
Vastaukset
- Ei-muslimi jake
- sinne matkalla
linkkisi ilmoitteli: server erroria vain,
kokeilen myöhemmin uudelleen - Jake Waits
sinne matkalla kirjoitti:
linkkisi ilmoitteli: server erroria vain,
kokeilen myöhemmin uudelleenTuon palstan formaatti...
Kokeile tehdä näin.
Mene tälle sivulle Classic MSA-USC Search:
http://www.usc.edu/dept/MSA/reference/searchhadith.html
Kopioi ja liitä tämä seuraava teksti etsi laatikkoon
night and journey
Ruksaa kaikki sahih ja sunan ja "mitä-niitä-nyt onkaan"-jutut.
Klikkaa submittia
- taahira
Sen jälkeen kun Profeettojen yhteis-rukous oli pidetty Jerusalemissa, Oli tuotu tikapuut(/köysiportaat?)Profeetan eteen, joka oli hyvin kaunis ja jota kohti kuolemansa lähellä olevan silmät kohdistuu.
Gabriel antoi hänen kiipeämään ylös kuunes he saapuivat erään taivasporttiin eteen, jota kutsutaan varjeluportiksi, ja jossa Ismael-niminen enkeli vartioi, jonka komennuksiin kuuluu 12,000 enkeliä, ja heille jokaiselle taas erikseen 12,000 enkeliä on kuuliaisina.
(Profeet mainitsi tässä kohdassa " Herran joukoistaan vain Hän itse tietää"(suura 74:31)- taahira
Kun Profeetta oli porttia läpi kulkemassa, se enkeli kysyi, "kuka tämä on, Gabriel?"
"Tämä on Mohammed", vastasi Gabriel.
"Onko hän lähetetty?"
"Kyllä."
Sitä mukaa hän rukoili Jumalan hyvettä profeetalle.
Profeetta astui alimpaan taivaaseen ja näki miehen istuvan, ja hänen viereen tuoneen kuolleiden sieluja ohikuljettaviksi.
Toiselle sanotiin hyvää ja iloitsi sanoen, "hyvä sielu hyvästä kehosta!"
Taas toiselle puhui, " miten rumaa! Huono sielu huonosta kehosta!"
Profeetta kysyi kuka tämä on, ja Gabriel vastasi,
"Tämä on sinun isäsi Aadam, jonka luokse hänen jälkeläisten sielut tuodaan. Uskovaisten sieluista iloitsee, sanoen, 'hyvä sielu hyvästä kehosta.', taas epäuskovaisten sieluista tuntee inhoa ja sanoo, 'huono sielu huonosta kehosta.'
Sitten Profeetta näki miehiä, joiden huulit olivat kuin kamelin.Heidän käsissään oli nyrkin kokoinen hehkuva kivi, jonka he pistivät suuhun mutta heidän istumapaikalle se kivi kuitenkin ilmestyi taas.
"Keitä he ovat?" Kysyi Profeetta ja Gabrien vastasi:
" Nämä ovat niitä, jotka veivät orpojen omaisuutta itselleen."
... - taahira
taahira kirjoitti:
Kun Profeetta oli porttia läpi kulkemassa, se enkeli kysyi, "kuka tämä on, Gabriel?"
"Tämä on Mohammed", vastasi Gabriel.
"Onko hän lähetetty?"
"Kyllä."
Sitä mukaa hän rukoili Jumalan hyvettä profeetalle.
Profeetta astui alimpaan taivaaseen ja näki miehen istuvan, ja hänen viereen tuoneen kuolleiden sieluja ohikuljettaviksi.
Toiselle sanotiin hyvää ja iloitsi sanoen, "hyvä sielu hyvästä kehosta!"
Taas toiselle puhui, " miten rumaa! Huono sielu huonosta kehosta!"
Profeetta kysyi kuka tämä on, ja Gabriel vastasi,
"Tämä on sinun isäsi Aadam, jonka luokse hänen jälkeläisten sielut tuodaan. Uskovaisten sieluista iloitsee, sanoen, 'hyvä sielu hyvästä kehosta.', taas epäuskovaisten sieluista tuntee inhoa ja sanoo, 'huono sielu huonosta kehosta.'
Sitten Profeetta näki miehiä, joiden huulit olivat kuin kamelin.Heidän käsissään oli nyrkin kokoinen hehkuva kivi, jonka he pistivät suuhun mutta heidän istumapaikalle se kivi kuitenkin ilmestyi taas.
"Keitä he ovat?" Kysyi Profeetta ja Gabrien vastasi:
" Nämä ovat niitä, jotka veivät orpojen omaisuutta itselleen."
...taivaassa oli Jeesus hänen serkku Jahjan(Kastaja Johanneksen) kanssa.
Kolmannessa taivaassa oli täyskuuta muistuttava mies, jolla oli ennenäkemättömät kauniit kasvot.
'Kuka tämä on' kysyessä, Gabriel vastasi:
"Tämä on sinun veljesi Joosef, Jaakobin poika!"
Neljänteen taivaaseen käytyään, jossa olleen miehen sanotiin Idris(Eenokki), vidennessä taivaassa Profeetta näki miehen, joka ehti reiluun kypsään ikäänsä ja jolla oli valkoiset hiukset ja valkoiset mahtavat partaat.
Profeetan mieleen tuli ajtus, ettei koskaan hän oli nähnyt miestä, joka olisi ollut häntä komeampaa.
"Kuka tämä on?" kysyi profeetta ja Gabriel vastasi:
"Tämä on kansansa keskuudessa hyvin rakastettu Aaron, Imranin poika." - taahira
taahira kirjoitti:
taivaassa oli Jeesus hänen serkku Jahjan(Kastaja Johanneksen) kanssa.
Kolmannessa taivaassa oli täyskuuta muistuttava mies, jolla oli ennenäkemättömät kauniit kasvot.
'Kuka tämä on' kysyessä, Gabriel vastasi:
"Tämä on sinun veljesi Joosef, Jaakobin poika!"
Neljänteen taivaaseen käytyään, jossa olleen miehen sanotiin Idris(Eenokki), vidennessä taivaassa Profeetta näki miehen, joka ehti reiluun kypsään ikäänsä ja jolla oli valkoiset hiukset ja valkoiset mahtavat partaat.
Profeetan mieleen tuli ajtus, ettei koskaan hän oli nähnyt miestä, joka olisi ollut häntä komeampaa.
"Kuka tämä on?" kysyi profeetta ja Gabriel vastasi:
"Tämä on kansansa keskuudessa hyvin rakastettu Aaron, Imranin poika."oli mies, joka oli ruskeanihoinen, isonkokoinen ja koukunnäköisnenäinen(siis, ei-suora).
Hän oli Mooses, Imranin poika.
Gabriel vei Profeetan seitsemänteen taivaaseen, ja siellä oli vanha mies, joka oli istunut omassa tuolissaan, Paratiisin portin vieressä.
Sen porin kautta joka päivää 7000 enkeliä astuu sisään Viimeiseen Päivään asti.
Hänen mielestä ettei hän koskaan ollut nähnyt toista miestä joka muistutti itseään enemmän kuin se mies.
"Tämä on isäsi Aabraham!"
Lopultakin Profeetta pääsi Paratiissiin.... - taahira
taahira kirjoitti:
oli mies, joka oli ruskeanihoinen, isonkokoinen ja koukunnäköisnenäinen(siis, ei-suora).
Hän oli Mooses, Imranin poika.
Gabriel vei Profeetan seitsemänteen taivaaseen, ja siellä oli vanha mies, joka oli istunut omassa tuolissaan, Paratiisin portin vieressä.
Sen porin kautta joka päivää 7000 enkeliä astuu sisään Viimeiseen Päivään asti.
Hänen mielestä ettei hän koskaan ollut nähnyt toista miestä joka muistutti itseään enemmän kuin se mies.
"Tämä on isäsi Aabraham!"
Lopultakin Profeetta pääsi Paratiissiin....Joka kertaa kun Profeetta astui taivaitten portteihin, kysytiin kuka tämä oli, ja kulttuaan hänen nimeään ja saatuaan vastauksen että hän oli lähetetty, enkelit toivoivat:
" Lahjoittakoon Jumala hänelle elämän, veljen ja ystävän!"
Niin hänet oli viety Herran luokse ja Jumala teki velvolliseksi joka päivälle 50 rukous-hetkiä.
Paluumatkalla Mooseksen viereen tulleessaan, Mooses kysyi:
"MOntako rukousta oli tehty velvolliseksi?"
"50 kertaa päivässä."
"Rukous on painava taakka ja sinun kansasi on heikko. Mene Herrasi luokse takaisin ja pyydä Häneltä , Lieventäköön Hän sinulle ja kansallesi tätä taakkaa!"
Profeetta teki tuon ja Herra teki sen kymmenen vähemmäksi mutta Mooses kuitenkin neuvoi uudestaan samaa, ja Profeetta noudatti hänen neuvoaan kunnes niitä oli kymmenen kertaa.
Lopulta Profeetta sai viiden rukoshetken määrän, Mooses oli yhä sitä mieltä, että Profeetta käväisisi uudestaan pyytämään lievennystä Herralta.
Mohammad kuitenkin sanoi:
"Olen niin usein palannut Herrani luokse ja pyyntöä esittänyt että nyt tunnen häpeäksi niin etten enää sitä tekisi."
Profeetta(saas) sanoi kuulijoilleen:
"Jokaiselle teistä, joka noudattaa tätä viittä rukous-hetkeä, on samaa kuin olisi rukoillut viisikymmentä kertaa." - Sinne matkalla
taahira kirjoitti:
Joka kertaa kun Profeetta astui taivaitten portteihin, kysytiin kuka tämä oli, ja kulttuaan hänen nimeään ja saatuaan vastauksen että hän oli lähetetty, enkelit toivoivat:
" Lahjoittakoon Jumala hänelle elämän, veljen ja ystävän!"
Niin hänet oli viety Herran luokse ja Jumala teki velvolliseksi joka päivälle 50 rukous-hetkiä.
Paluumatkalla Mooseksen viereen tulleessaan, Mooses kysyi:
"MOntako rukousta oli tehty velvolliseksi?"
"50 kertaa päivässä."
"Rukous on painava taakka ja sinun kansasi on heikko. Mene Herrasi luokse takaisin ja pyydä Häneltä , Lieventäköön Hän sinulle ja kansallesi tätä taakkaa!"
Profeetta teki tuon ja Herra teki sen kymmenen vähemmäksi mutta Mooses kuitenkin neuvoi uudestaan samaa, ja Profeetta noudatti hänen neuvoaan kunnes niitä oli kymmenen kertaa.
Lopulta Profeetta sai viiden rukoshetken määrän, Mooses oli yhä sitä mieltä, että Profeetta käväisisi uudestaan pyytämään lievennystä Herralta.
Mohammad kuitenkin sanoi:
"Olen niin usein palannut Herrani luokse ja pyyntöä esittänyt että nyt tunnen häpeäksi niin etten enää sitä tekisi."
Profeetta(saas) sanoi kuulijoilleen:
"Jokaiselle teistä, joka noudattaa tätä viittä rukous-hetkeä, on samaa kuin olisi rukoillut viisikymmentä kertaa."Taahiralle kiitokset oppaana Muhammedin kanssa taivasmatkalla.
Lopussa mainittin paratiisikin, jonne Muhammed
saapui mutta sitä ei kuitenkaan kuvata.
Osaatko neuvoa minulle suomenkielisen kirjan,
jossa tätä taivasmatkaa kuvaillaan.
Entä tiedätkö kirjaa, jossa paratiisin ihanuuksia
kuvaillaan?
Kaikkea hyvää Sinulle. - taahira
Sinne matkalla kirjoitti:
Taahiralle kiitokset oppaana Muhammedin kanssa taivasmatkalla.
Lopussa mainittin paratiisikin, jonne Muhammed
saapui mutta sitä ei kuitenkaan kuvata.
Osaatko neuvoa minulle suomenkielisen kirjan,
jossa tätä taivasmatkaa kuvaillaan.
Entä tiedätkö kirjaa, jossa paratiisin ihanuuksia
kuvaillaan?
Kaikkea hyvää Sinulle.jonka kautta voidaan kuvailla millaista elämä siellä on, itse Koraani, uskon.
Kuitenkin olen sitäkin mieltä, ettemme voi tietää käsityksemme rajojen yli.
Voisikohan vertailukuvaksi se, ettemme tiedä tästäkään maallisesta elämästämme mitään kun olimme vielä äidin kehossa?
Taivasmatkasta suomeksi kertovaa kirjaa, en muista, valitettavasti.
- Anonyymi
"Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään." Matt. 7
Profeetta Muhammed tappoi islamilaisen perimätiedon (Hadith, Sira) mukaan jopa 900 ihmistä - omin käsin. - Anonyymi
Stop living in false.
محمد هو نبي الشيطان
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269