Oispa mahtavaa jos seuroissa opetettaisiin laajasti armolahjoista!
1 kor 13 on silloin tällöin saarnatekstinä mutta esim. 1 kor 14 ei taida olla juuri koskaan. Miksiköhän?
Armolahjoista
10
91
Vastaukset
- Pietarin kirje
Ylistys piiri ry varmaan kertoo
tärkeämpiä paikkoja on Pietarillakin oli armolahjoja ja hän käytti niitä. Raamatun lukeminen on avain ymmärrykseen. Ennenkaikkea pitäisi uskoa mitä lukee. Paavali opettaa paljon armolahjoista ja toteaa, että ne ovat seurakunnan rakennukseksi annetut. Onko seurakunta nyt valmiiksi rakennettu, ettei mitään tarvetta enää ole?
Se alkaa muistuttaa Ilmestyskirjan sanomaa: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse... Jokainen lukekoon mitä siitä jatkuu. Ne seurakuntakirjeet löytyvät Ilmestyskirjan alkuluvuista.- teu,
Siksi kun . Lähes kaikki kerrotaan 1Kor. 12. luvuaasa , ole tarkkana .
- Paavalilta:
T a v o i t e l k a a rakkautta
ja p y r k i k ä ä s a a m a a n
hengellisiä lahjoja,
mutta varsinkin
profetoimisen lahjaa.
1 kor14:1 - armolahja
Siksi, kun ei voi opettaa sellaisesta mistä ei tiedä.
- kor.14
1. Noudattakaat rakkautta, olkaat ahkerat hengellisten lahjain perään; mutta enemmin propheteeraamaan.
2. Sillä joka kielillä puhuu, ei hän ihmisille puhu, vaan Jumalalle; sillä ei kenkään kuule, vaan hän puhuu salaisuudet hengessä.
3. Mutta joka propheteeraa, se puhuu ihmisille parannukseksi ja neuvoksi ja lohdutukseksi.
4. Joka kielillä puhuu, hän parantaa itsensä; mutta joka propheteeraa, hän seurakunnan parantaa.
5. Mutta minä tahtoisin, että te kaikki kielillä puhuisitte, mutta paljoa enemmin, että te propheteeraisitte; sillä se, joka propheteeraa, on suurempi kuin se, joka kielillä puhuu, paitsi sitä jos hän sen selittää, että seurakunta sais siitä parannuksen.
6. Vaan nyt, rakkaat veljeni! jos minä tulen teidän tykönne kielillä puhuen, mitä minä olisin teille hyödyllinen, ellen minä puhuisi teille eli ilmoituksen kautta, eli tiedon kautta, eli prophetian kautta, taikka opin kautta? - Suomustajan
kor.14 kirjoitti:
1. Noudattakaat rakkautta, olkaat ahkerat hengellisten lahjain perään; mutta enemmin propheteeraamaan.
2. Sillä joka kielillä puhuu, ei hän ihmisille puhu, vaan Jumalalle; sillä ei kenkään kuule, vaan hän puhuu salaisuudet hengessä.
3. Mutta joka propheteeraa, se puhuu ihmisille parannukseksi ja neuvoksi ja lohdutukseksi.
4. Joka kielillä puhuu, hän parantaa itsensä; mutta joka propheteeraa, hän seurakunnan parantaa.
5. Mutta minä tahtoisin, että te kaikki kielillä puhuisitte, mutta paljoa enemmin, että te propheteeraisitte; sillä se, joka propheteeraa, on suurempi kuin se, joka kielillä puhuu, paitsi sitä jos hän sen selittää, että seurakunta sais siitä parannuksen.
6. Vaan nyt, rakkaat veljeni! jos minä tulen teidän tykönne kielillä puhuen, mitä minä olisin teille hyödyllinen, ellen minä puhuisi teille eli ilmoituksen kautta, eli tiedon kautta, eli prophetian kautta, taikka opin kautta?Meillähän ovat kaikki nämä taivahan tavarat käytössä niistä ei vain tehä numeroa niinkuin kuolleessa usossa tehhään... kielillkin puhumme mutta vihne ja muut epäuskoiset hengeliset huorimiehet eivät sitä pääse osalliseksi koska heillä ovat suomut silimillään
- teu,
1 Kor. 12:8-10,28-30.
Luetellut Armo- Eli Henki lahjat voidaan jakaa kahteen pääryhmään:
I ,Hengen pyhittämät ja käyttämät luonnonlahjat .
II, Ihmelahjat ,jotka eivät ole sidottuja henkilön kykyihin .
Tarkastelkaamme ensin .
I ,Henken pyhittämät ja käytämät luonnonlahjat ..
se jakutuu :
1, Sananpalveluun tai muuhun seurakuntavirkaan.
2. Opettaminen .
3.Kehottaminen .
4. antaminen ,
5. johtaminen.
6. Laupeuden harjoittaminen.
7. Viisauden sanat .
8. Tiedon sanat .
II, Ihmelahjat ,jotka eivät ole sidottuja henkilön luontaisiin kykyihin .
1. Profetoiminen .
2.ihmeitä tekevä usko .
3. terveeksitekeminen .
4.voimallisten tekojen suorittaminen .
5. Henkien arvosteleminen (joka on sidottu Raamatun tuntemiseen.
6. kielillä puhuminen .
7. kielten selittäminen .
--Pyhä Henki jakaa näitä lahjoja "kullekin erikseen niinkuin tahtoo".
- Laodikea
Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse....
- teu,
Sanoo Jeesus , Johannekselle , Kirjoita kirje seurakunnan engelille .
Mutta jos te olisitte kylmä tai kuuma mutta kunte olette Penseä ,
Koska et ollut kylmä etkä palava ; oi ,jospa kylmä tai palava , 16. Mutta
nytkun oletpenseä ,etkä kylmä etkä palava , olen minä Minä oksentava sinut suustani ulos. 17. Silläsinä sanot : Minä olen rikas , minä olen rikastunut ,enkä mitään tarvitsen ;etkä tiedä , että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja sokea ja köyhä. ja alaston . lue 18- 22. Tämä oli ilm. 3:...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894190
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032353Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312268Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell962084Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281887- 311860
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91567- 281531
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881350- 751184