Asiakaspalvelu

ruuuuuhkaaaa

Elisalle ei voi enää sähköpostin kautta ottaa yhteyttä asioidessa vaan kaikki asiat pitää hoitaa soittamalla sinne maksulliseen asiakspalveluun johon ei oikeastana koskaan edes pääse läpi kun "muka" on ruuhkaa. Taitavat oikeasti vaan seisottaa linjoilla, että saavat rahastaa, vaikkei siellä ketään muuta linjoilla olisikaan.

28

3601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei!

      Meihin voit olla monella eri tavalla yhteydessä.
      Voit esimerkiksi rekisteröityä Palstalle (http://palsta.elisa.fi), lisätä profiilisi asiakasnumerosi ja sen jälkeen laittaa yksityisviestiä jollekulle meistä moderaatoreista (lista paikalla olevista moderaattoreista löytyy etusivulta).

      Lisäksi voit laittaa meille viestiä OmaSaunalahden kautta kohdasta "Viestit asiakaspalveluun". Meillä on myös asiakaspalvelun oma chat, joka palvelee arkisin klo 10-19 osoitteessa http://asiakastuki.saunalahti.fi/#otayhteytta.

      Myymälässäkin voit asioida, monissa on käytössä Ohituskaista -palvelu, missä pääset suoraan myymälästäkin soittamaan asiakaspalveluun, mikäli asiaa ei voida myymälässä hoitaa.

      Kun soitat asiakaspalveluumme, voit aina myös jättää soittopyynnön, jolloin me otamme sinuun yhteyttä. Muistathan, että asiakaspalvelumme numero ei ole erikseen maksullinen, vaan se kustantaa vain paikallisverkkomaksun tai paikallispuhelumaksun verran. Saunalahden liittymistä se tarkoittaa 6,9 senttiä minuutilta.

      Muualla netissä saat meidät kiinni Palstan lisäksi myös Facebookissa (https://www.facebook.com/elisasuomi) sekä myös Twitterissä (https://twitter.com/Elisa_aspa).

      Valitse siis näistä yhteydenottotavoista mieluisin sinulle ja ole meihin yhteydessä!

      Elina / Palstatiimi
      http://palsta.elisa.fi

    • tosityytymätön

      se jonottaminen MAKSAA rahaa joka ainoa minuutti just sen paikallisverkkomaksun tai paikallispuhelumaksun verran, joten täyttä paskapuhetta väittää että ei olisi maksullinen mumero. Ennen puhelinoperaattoreilla oli sentään 0800 numero aspaan, ja palvelua vielä sai, mutta nyt on säästetty sekä henkilökunnan määrässä, heidän laadussa/tietämyksessä sekä puhelulinjan maksullisuudessa.

      • parempipalvelu

        Ja monessa myymälässä ei tiedetä mitään. Ensin jonotat myymälässä, viimeksi jonotin 20 minuuttia, eikä sillä välin numero vaihtunut. Moni lähti pois, niin minäkin. Soitin sitten Elisaan, ei tarvinnut odottaa edes tuota 20 minuuttia ja asia tuli hoidettua. Joskus näinkin päin. Enkä viitsi nyt myymälän paikkakuntaakaan sanoa, totean vain, että heillä ei ole ammattitaitoista henkilökuntaa myymälässä. Seuraavan kerran menen toiseen myymälään, jossa on vain miehiä. Ei naisista ole tällaiseen palveluun. Juuri tuossa myymälässä eräs naismyyjä sanoi jostakin asiasta, että ei ole mahdollista, kun taas soittaessani Elisalle,asia olikin mahdollista. Kaipa Elisa säästää kun pitää ammattitaidotonta henkilökuntaa.


    • Mistähyväpalvelu

      Kiitos Palstatiimin Elinalle yllä olevasta vastauksesta. Piti kuitenkin tulla tähän foorumiin saakka, ennen kuin selvisi se yksi tapa, jolla voi ehkä olla suoraan chattiyhteydessä Elisan palstamoderaattoreihin. Tuo ei tullut selväksi Elisan omilta sivuilta ilman, että olisi ensin rekisteröitynyt yleisen keskustelun jäseneksi. Tätä en viitsinyt tehdä, kun ei ole mitään mahdollisuutta arvioida, tuleeko sieltä vastausta kysymykseeni ja milloin.

      Mielestäni asiakaspalvelun saaminen Elisalta on kohtuuttoman vaivan ja kustannuksen takana, vaikka on sentään maksava asiakas. Jos haluaa suoran vastauksen johonkin kysymykseen, on joko maksettava > 2 EUR / min puhelinkuluja, eli käytännössä hyvin äkkiä vähintään 10 EUR, tai on ihmeteltävä nettisivuilla pitkään ja turhaan, miten pääsisi esim. suoraan chattiyhteyteen.

      Käytin asiaani jo yli puoli tuntia omasta ajastani, eikä vastaus ole täysin selvinnyt vieläkään. Tuohon maksulliseen numeroon en soita periaatteenkaan vuoksi, koska se tekee äkkiä jo 50 % kuukausittaisesta liittymäkustannuksestani ennen kuin edes pääsen mitään kysymään. Se on mielestäni täysin kohtuutonta. Kyllähän siellä toisessa päässä ystävällistä ja asiansa osaavaa porukkaa on, mutta se ei auta, jos heidän tavoittamisensa on kohtuuttoman vaivan ja kustannuksen takana. Pahinta on, että asiakkaalle siirretään myös odottelun kustannus, joka ei millään tavoin johdu hänestä itsestään.

      Tämänkin palautteen olisin mieluiten laittanut vaikka yksityisesti ja suoraan Elisalle, mutta kun siihenkään ei löytynyt mitään helppoa kanavaa. Ja palveluhan ei koskaan parane ilman palautetta.

      Nyt haluaisin tietää, onko tämä kaikilla operaattoreilla näin, vai löytyykö joku, joka kilpailisi myös matalakynnyksisen asiakaspalvelun saralla?

      • Hei Mistähyväpalvelu,

        kiitos palautteesta.

        Elisan asiakaspalveluun soittaminen maksaa normaalin paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran. Esimerkiksi Elisan Saunalahti -liittymillä se on keskimäärin 6,9 senttiä / minuutti. Tässä palvelussa hoituvat kaikki laskutukseen, tilauksiin, toimituksiin liittyvät asiat. Sekä luonnollisesti myös vikailmoitukset.

        Tätä korkeampi minuuttiveloitus meillä on käytössä Elisan Omaguru -palvelussa, jossa asiantuntijat opastavat mieluusti esimerkiksi erilaisten palveluiden tai laitteiden käyttöönotossa tai asetusten kanssa


        Teemu / Palstatiimi
        http://elisa.fi/palsta


      • surffaaja

        Palautetta täältäkin: pidän hyvin ikävänä sitä, että yritys edellyttää sähköpostin antamista mutta yrityksen yhteystiedoissa ei sähköpostiosoitetta ole. Valitettavasti puhelinpalvelussa joutuu sitten jonottamaan, eikä myymälässä välttämättä osata palvella. Tämä oman kokemuksen perusteella. Jostain chat yms palveluista tuskin jää mitään kunnon tositetta?


      • Hei surffaaja,

        chat-keskustelun jälkeen pystyt tallentamaan asiakaspalvelijan kanssa käydyn keskustelun kyllä. Asiakaspalvelumme myös toimii niin, että aina kun käsittelemme asiakkaamme asioita, niin teemme tarpeelliset kirjaukset asiasta asiakastapahtumiin.

        Teemu / Palstatiimi

        http://elisa.fi/palsta


      • entinen_asiakas

        Chat -viestittelyllä ainakaan minä en halua sopimuksia solmia.


      • Anonyymi
        entinen_asiakas kirjoitti:

        Chat -viestittelyllä ainakaan minä en halua sopimuksia solmia.

        Hei ramazan nazari täällä tilaisin liitymäs ja IPhone 11 pro ja liitymä tule mutta puheli ei tule vielä ja halun tiedä miloin tule


    • McMike

      Elisan asiakaspalvelu??? vitsihän se lähinnä on. Elisan OmaGuru asiantuntijat??? vielä suurempi vitsi. Ne ovat vain ja ainoastataan rahastuskeinoja, hyvää ja nopeaa palvelua tai asiantuntemusta sieltä on turha yrittää saada. Laki muuten määrää, että palveluntarjoajan yhteystiedot, myös sähköpostiosoitteet asiakaspalveluun, pitää olla asiakkaalle helposti löydettävissä ja ne pitää asiakkaalle ilmoittaa esim. reklamaatioitakin varten. Niinpä, mutta Elisallahan rikotaan lakia ja kuluttaja-asiamiehen ohjeita jatkuvasti ja tietoisesti. Elisa tulee kokemaan asiakaskadon myös ns. webmail uudistuksensakin myötä. On taas annettu uudistus joidenkin wannabe gurujen tehtäväksi sen sijaan, että homman olisivat hoitaneet IT ammattilaiset. Webmail uudistus on esimerkki siitä, miten hyvin toimineesta sähköpostista saadaan tehtyä erittäin sekava sillisalaatti ja asiakkaille tuotettua tahallisesti suurta vaivaa ongelmien selvittämiseksi. Ahaa, mutta näinhän asiakkaat saadaan soittelemaan kalliiseen OmaGuru numeroon :) Rahastusta siis. Aina ennen kuin joku uudistus otetaan käyttöön, pitää siitä tiedottaa hyvissä ajoin asiakkaille ja laatia selkeät ohjeet uudistuksen käytöstä. Nyt julkaistu uudistus on täysi raakile ja Elisa menettelee törkeästi testauttattamalla uudistuksen asiakkailla. Joissain tapauksissa asiakkailla lienee syytä korvauksiinkin tämän uudistuksen myötä.

      • McMike

        Paljonko saat Elisalta palkkaa näistä kirjoituksista, sinähän olet Elisan palkkalistoilla :)
        Kirjoittamasi teksti kertoo paljon itsestäsi ja kuvaukset sopivat hyvin siihen, millainen olet. Lueppas muuten juttuja Elisa palstalta, ei löydy montaakaan asiakasta, joka olisi tyytyväinen ns. webmail uudistukseen, paitti tietenkin sinä, siehän saat palkkaa Elisalta :)


      • roopevaan

        heh, taidat olla mielenterveyspotilas


    • Yksvaari

      Reklamaation tekeminen pitää olla asiakkaalle täysin ilmaista ja reklamaation tekemistä varten yhteystiedot on oltava helposti löydettävissä ja ne on ilmoitettava asiakkaalle AINA. Mikäli tähän asiaan ei tule erittäin pikaista korjausta, joutuu Elisa vastakkain viranomaisten kanssa.

      • bwa_ha

        Mitä vittua? Mä löysin ne alta 10 sekunnin enkä ole edes viisas. Et taida olla kyllä sinäkään lol


    • IrtisanonLiittymäni

      Asiakaspalveluun on aina mielettömät jonot. Nyt olen puhelimessa jonottanu 13 minuuttia vaikka piti olla 6 minuutin jono. Vituttaa tällainen langalla roikottaminen.
      Ja silloin kun oli ongelmia yhteyden kanssa olin viikon aikana valehtelematta 4h puhelimessa sen viikon aikana.

      • Hei IrtisanonLiittymäni.

        On todella harmillista, että Elisan asiakaspalveluun soittaessasi olet jounut jonottamaan ja asiakaspalvelu on ollut ruuhkautunut :(

        Kuten tämän viestiketjun alussa on kerrottukin, meihin voit olla monella eri tavalla yhteydessä.

        Voit esimerkiksi rekisteröityä Palstalle (http://palsta.elisa.fi), lisätä profiilisi asiakasnumerosi ja sen jälkeen laittaa yksityisviestiä jollekulle meistä moderaatoreista. Minut tavoitat suoraan täältä (http://elisa.to/henko_nen)

        Lisäksi voit laittaa meille viestiä OmaSaunalahden kautta kohdasta "Viestit asiakaspalveluun". Meillä on myös asiakaspalvelun oma chat, joka palvelee arkisin klo 8-19. Asiakaspalvelun chattiin pääset täältä: http://elisa.to/1SPTLcB Samasta osoitteesta näet myös kokoajan päivittyvän arvioiden jonotusajan.

        Myymälässäkin voit asioida, monissa on käytössä Ohituskaista -palvelu, missä pääset suoraan myymälästäkin soittamaan asiakaspalveluun, mikäli asiaa ei voida myymälässä hoitaa.

        Kun soitat asiakaspalveluumme, voit aina myös jättää soittopyynnön, jolloin me otamme sinuun yhteyttä. Muistathan, että asiakaspalvelumme numero ei ole erikseen maksullinen, vaan se kustantaa vain paikallisverkkomaksun tai paikallispuhelumaksun verran. Saunalahden liittymistä se tarkoittaa 6,9 senttiä minuutilta.

        Muualla netissä saat meidät kiinni Palstan lisäksi myös Facebookissa (https://www.facebook.com/elisasuomi) sekä myös Twitterissä (https://twitter.com/Elisa_aspa).

        Valitse siis näistä yhteydenottotavoista mieluisin sinulle ja ole meihin yhteydessä!


    • lonkero5

      Ei varmasti voida puhua ASIAKASPALVELUSTA lähinnä ELISAN vedätyksestä kaikki kontaktit maksavat ja tulee tunne että anteeksi että teitä häirittiin asenne ELISALLA on että asiakas on aina väärässä

      • Hei lonkero5.

        Harmi jos sinusta tuntuu, että Elisan asiakaspalvelulla on asette, että asiakas on aina väärässä. Teemme täällä parhaamme, että jokaiseen kysymykseen ja ongelmatilanteeseen löydetään molempia osapuolia tyydyttävä ratkaisu tai vastaus. Voit aina ottaa maksutta yhteyttä Elisan asiakaspalveluun esim. Elisan Palstan kautta. Palstalla sinua askarruttavaan kysymykseen voi vastata myös muut Elisan asiakkaat tai Palstan käyttäjät.

        Henri/Palstatiimi
        http://palsta.elisa.fi


    • tyytyväinen_asiakas

      No jopas on kummallista valitusta. Asioiden hoitaminen puhelimessa alkaa olla jo vähän vanhanaikaista mun mielestä. Harvemmin asialla on niin kiire, että ihan heti pitää vastaus saada. Mun kokemuksen mukaan Elisan asiakaspalvelu toimii harvinaisen hyvin. OmaSaunalahdessa asiat hoitui viestillä, Elisan Palstalla saa nopeasti vastauksia kysymyksiin ja niistä hyötyvät myöhemmin monet muutkin. Ja sitten vielä palstatiimin aktiivisuus täällä. Joskus mulle jopa soitettiin pian viestin kirjoittamisen jälkeen ja hoidettiin asia heti pois päiväjärjestyksestä, vaikkei minulla kiire olisi ollut.

      Asiantuntemus ei aina niin positiivista vaikutusta ole saanut aikaan, mutta samoja ongelmia on varmasti muillakin operaattoreilla ja yrityksillä.

    • keleeestinen

      joo näin tekevät, eli seisottavat asiakkaita maksullisella linjalla, puolituntiakaan ei ole harvinaista, rahaa siinä nyhdetään , olen alkanut kiroilemaan odotellessani kun kerran äänittävät puhelut,on kuin olisi hieman auttanut.

    • Named

      En ole soitellut, mutta mikähän saunalahden liittymä tämä minun liittymäni on, se päivitettiin 3 g:stä 4g:hen ja internet-yhteys on UnNamed, enpä ole ennen kuullut onko joku muu?

    • kyrsiintynyt

      Täällä on ollut elisan 4G laajakaistan kanssa sen verran ongelmia että kun määräaikaisuus loppuu niin enää ikään ei tule elisalta mitään palvelua. Esim nyt yhteys pykii, sivut ei aukea etenkin iltaisin. Modeemi resetoitu ym tehty. En pääse elisan chattiin ollenkaan, kokeiltu kahdella eri selaimella eikä mitään chat ruutua tule..

    • asioin.aina.emaililla

      [email protected] on osoite johon voi lähettää viestinsä ja siellä asia hoidetaan aivan normaalisti.

      HUOM elisan lähettämät sähköpostit menevät useilla suurilla sähköpostipalveluiden tarjoajilla suoraan roskapostiin. elisa on ilmeisesti sen verran suuri roskapostittaja tai käyttää roskapostia lähettäviä palvelimia.

    • Hei Kyrsiintynyt ja muutkin ongelmia kokeneet!

      Mikäli puhelimitse ei ehdi jonottamaan vikapalveluun, voi ongelmaansa saada apua palstalla. Rekisteröi nimimerkki ja kysy Elisalaisilta ja muilta käyttäjiltä neuvoja, yleensä ongelmiin löytyy ratkaisu varsin sutjakasti.

      Bosse / Palstatiimi
      http://elisa.fi/palsta

    • Hermot_meni

      Jaahas, tällaseen nyt sekaannuin tahtomattani. Sonera toiminut alun jälkeen hyvin, asiakaspalvelukin toimii paremmin. Mutta nyt pakkovaihto Elisaan ja tyhmä uskoin myyjää ja otin Viihteen - koska ei tartte maksaa sitten modeemia! No, luulin, että asentaja on ilmainen eli joudun kai sitten maksamaan kuitenkin 99 euroa. Sillä en ole tekniikan ihmelapsi, kuten ei varmaan useimmat kohta eläkeikäiset. Vai olenko ainoa,joka ei tajua asennuksista? En oikein edes ymmärrä, miksi pitäisikään?
      Pitääkö nyt luopua koko televisiosta, kai siinä nyt sitten taas on joku "määräaikaisuus"?

    • Liisa23

      Meille luvattiin tulla ilmaiseksi asentamaan Elisa viihde ja nopeus tuplaantuu. Eivät saa muuten kaupattua.

    • mitämitämitämitämi

      Siis Rautio mitä sitä on tullut sielä elisalla töissä olessas selitettyä. Kiva kuulla kun sielä oli oikein Aarnio samaan aikaan töissä. Huusivat sitten sut ulos.

    • Anonyymi

      Juuri näin. Yritin etsiä Elisan sähköpostiosoitetta mutta eihän sitä löytynyt mistään. Maksullinen puhelinnumero on jatkuvasti varattuna. Sähköposti on parempi varsinkin jos vastausta ei tarvita välttämättä heti. Puhelimessa ei jaksa roikkua tuntikaupalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe