joo, vaimolla 180000 ajettu 206 -00vm ja nyt tuli öljyvuoto, vuotokohta on kannen etuosassa oikealla edessä ja aika reilu, onko nokka-akselin tefa vai kannentiiviste?
öljyvuoto
12
10741
Vastaukset
- kjvhgchfxcgjvhkbj
Ootas mä hieron kristallipalloa....
Joo näyttää olevan kannentiiviste. - hmmmmmm2
Se voi olla venttiilikopan tiiviste. Se on halpaosa vaihtaa ja kannattaa viedä korjaamolle, niin et tee virheitä. Toivottavasti öljyt sen verran sisällä pysyvät, että sinne asti pääset!
Se on hyvin yleinen vuotopaikka näissä 1.1 moottoreissa ainakin, ellei sitten isommissakin. Ei ole mikään vaikea remppa tehdä itsekin, siitä kannattaa lukea netistä. Varo ettet tiputa väliholkkeja moottorin sisään kantta nostaessasi! Silloin pitää nostaa mukana myös ns. välilevy. Tositiukkaan ei kannata kannenpultteja vääntää, koska ne ei alunpitäenkään ole järin tiukassa.
Samalla vaihda sytytystulpat, koska öljyä on voinut päästä vuotamaan tulpille ja se tekee sytytyshäiriöitä...
Voi toki olla jokin muukin tiiviste. Tuo nyt on vain yleisin vuotopaikka ja sitä ilmenee jo vähemmilläkin kilometreillä. Ei mikään iso juttu, ellei anna öljymäärän laskea liian matalaksi.- hmmmmmmmmmmmmm
On aivan hakuammuntaa sanoa että venttiilikopan tiiviste on syynä, kun ei tiedä mikä moottori kyseessä, miten huollettu jne jne.
Toisaalta jos autolla ajetaan vain pätkäajoa, niin kone ei pääse ikinä tarpeeksi kuumaksi, niin ongelma voisi korjaantua antamalla autolle kunnolle kenkää. Eli ajamalla isoilla kierroksilla ainakin 100 km/t 4. vaihteella n. 20 min. Sitä ennen voi laittaa öljyn sekaan vuodonestoainetta
Ei kannata avata ollenkaan, jos ei tiedä mitä tekee. Halvin vaihtoehto olisi käyttää tuota vuodonestoainetta öljyn seassa ja ajaa korkeilla kierroksilla vähän aikaa..
Täällä ei kellään ole kristallipalloa, josta katsoa mistähän se vuoto voisi johtua, kun vuodon aiheuttajia on useita mahdollisuuksia.
Helpoiten vika selviää, kun maallikko vie autonsa korjattavaksi ammattitaitoiselle korjaamolle, eikä vaihtele osia perstuntumalla. Monasti se kotiteknikko saa aikaan vielä itse uusia vikoja. - hmmmmm
hmmmmmmmmmmmmm kirjoitti:
On aivan hakuammuntaa sanoa että venttiilikopan tiiviste on syynä, kun ei tiedä mikä moottori kyseessä, miten huollettu jne jne.
Toisaalta jos autolla ajetaan vain pätkäajoa, niin kone ei pääse ikinä tarpeeksi kuumaksi, niin ongelma voisi korjaantua antamalla autolle kunnolle kenkää. Eli ajamalla isoilla kierroksilla ainakin 100 km/t 4. vaihteella n. 20 min. Sitä ennen voi laittaa öljyn sekaan vuodonestoainetta
Ei kannata avata ollenkaan, jos ei tiedä mitä tekee. Halvin vaihtoehto olisi käyttää tuota vuodonestoainetta öljyn seassa ja ajaa korkeilla kierroksilla vähän aikaa..
Täällä ei kellään ole kristallipalloa, josta katsoa mistähän se vuoto voisi johtua, kun vuodon aiheuttajia on useita mahdollisuuksia.
Helpoiten vika selviää, kun maallikko vie autonsa korjattavaksi ammattitaitoiselle korjaamolle, eikä vaihtele osia perstuntumalla. Monasti se kotiteknikko saa aikaan vielä itse uusia vikoja.Joku ottanut herneen nenäänsä ja kopioinut mun kirjotuksia ja muutellut sanoja. :-)
Aloittaja kuvasi ongelmakohdan niin hyvin, ettei se oikein voi olla muu kuin venttiilikopan tiiviste. Näistä on myös omakohtaista kokemusta.
Ajaa ei kannata kilometriäkään, jos öljyt ei pysy sisällä. Monasti se vuoto on hyvin pientä, ettei estä ajoa.
- Alalla.kauan.työssä
Pelkkää osaamattomien teinipoikien trollia taas malkein kaikki.
Venttiilikopan tiiviste on yksi mahdollisuus. Voit kokeilla auttaisiko pieni lisäkiristys niissä kopan ruuveissa mitään. Jos ei, niin koppa pois ja oikaiset liiasta kiristyksestä lommolle painuneet kohdat kopasta. Kädettömälle tosin en suosittele kopan irrotustakaan, koska sisällä oleva roiskelevy ja sen tukiholkit on suunniteltu kelvottomasti. Menee helposti väärin ja sitten ainakin vuotaa. Ettei olisi sinullakin käynyt näin?
Se venttiilikopan tiiviste itse tuskin vuotaa, se kun on kumia.
Toinen vuotokohde on kansitiiviste moottorin etupuolella jakopään puoleisesa päässä. Tihkuvuoto kannentiivisteessä ulospäin. Ei aiheuta toimenpiteitä ellei ylly suureksi.
Kolmas on tihkuvuoto vesitilaan. Kanteen menevän öljytiehyen ja vesitilan aukon kannas liian kapea ja tihkuvuoto vesitilaan. Ilmenee öljytöhkänä paisuntasäiliössä. Ei aiheuta muita toimenpiteitä kuin joskus voisi vaikka tikulla kaapia liiat öljyt pois paisuntasäiliöstä.
Kaikissa autoissa on omat tyyppivikansa. Joko vakavammat tai harmittomammat. Kun ei mitään ajatella valmiiksi asti eikä vanhoista töppäyksistä mitään haluta oppia.- hmmmmm
"Pelkkää osaamattomien teinipoikien trollia taas malkein kaikki. "
Ei suinkaan. Ainakin referoit toisin sanoin osan minun kirjoituksestani. Avuliaita aatuja riittää.
"Se venttiilikopan tiiviste itse tuskin vuotaa, se kun on kumia. "
Väärin. Oletko nähnyt ensimmäisenkään pösön kumista venttiilikopan tiivistettä? Ne usein pykivät ja siitä aiheutuu öljyvuoto.. alussa pienempi ja huoltamattomana sitäkin suurempi. Jos vuotoa on, se on halpa osa vaihdattaa ajoissa, ennenkuin öljyä pääsee tulpille. Toki pajat jättävät sen huomiotta vaikka vuotoa olisikin... ei kuulema ole vakavaa. Ei oo joo, mutta onhan se kiva ajaa likasilla öljysillä tulpilla ja ihmetellä miten auto käy oudosti... että tuli taas pajalla huollatettua. Mutta tuliko kuntoon.
Aloittaja on kertonut niin selvästi asian, että kyseessä on hyvin todennäköisesti vain vuoto venttiilikopantiivisteestä.
- RMB01
Kannentiivisteestä varmaankin. Jonkin verran ollut näissä tätä vikaa. Voit tietenkin ensin tarkistaa valuuko öljy ylempää. Jos kansi pois, on hyvä vaihtaa jakohihna ja kiristin samalla.
- HaatajaPenaa44
Kannetiivisteessä on öljykanava oikealla etureunassa j0ka on altis vuotamaan.Kyseessä on iso rem0ntti ei missään nimessä parkkipaikkaremppa.
Jos kyseessä olisi venttiilikannentiivisteen vuoto,se olisi tasaisempi laajempi vuoto,ei niinkään Pistemäinen vuoto - Anonyymi
Peugeot on aina onnistunut tekemään vuotavia moottoreita. En tiedä mikä tarkoitus sillä kun kunnollisiakin pystyy tekemään. Paskamaisia vikoja ja työläitä korjata. Katsastuksessakin saa hylkylapun jos vuotaa öljyä.
- Anonyymi
Muuan kokenut jobbari kerran heitti kysymyksen:"tiedätkö mistä erottaa japsiauton eurooppalaisesta, myyntihallissa"? "Eurooppalaisessa on öljylmmikko alla, merkkaa reviiriä"!
- Anonyymi
4 Pösöä vanhin 2002 uusin 2015 ei öljyvuotoja.
- Anonyymi
Muuan kokenut " jobbari " oli oikeassa..
Pösö ja citikka pahiten vuotaa öljyä. Renault pysyy vähän kuivempana.
Japanilaismerkit ei juuri merkkaa tuolla tavalla reviiriään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1377566Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.282898Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3201717Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422561383Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1061204- 1001149
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371052Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa
Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com19926Kirkonkylän puliveivarit
Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j19908Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille
Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.82901