miksi! apua

piia_82

hei!...
mikä mun lehtikaloja vaivaa kun selkä evä on taittunut`?
vesiarvot: ph 7 gh.6,5
ei nitriittiä

kalasto:
2 lehtikalaa
5 neontetraa (ovat syöneet melkein kaikki)
4 platya
pohjamonni (partis)
saatiin akva naapureilta kun ne muuttu tampereelle.
allas 200l

voisiko se johtua siitä ettei allas ole ihan 50cm korkea?

5

1821

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeesti

kopautappa lasiin niin kummasti on kaikilla evät terhakkaasti pystyssä

• piia

eikum se on koko ajan semmosen...ihankuin katkennut mut ei kumminkaan.....

• jaavansammal
        piia kirjoitti:

eikum se on koko ajan semmosen...ihankuin katkennut mut ei kumminkaan.....

että koska allas ei ole tarpeeksi korkea ei selkäevä ole päässyt kasvamaan täyteen mittaansa.

• Vaari-o
        jaavansammal kirjoitti:

että koska allas ei ole tarpeeksi korkea ei selkäevä ole päässyt kasvamaan täyteen mittaansa.

lehtikaloilla on n. 20cm suurimmilla mitä ite oon nähnyt, ei 50cm...?

Voi olla joku kasvu häiriö vammaisuus tajjoku?

• oikku04

Niin, lehtikalan altaan tulisi olla vähintään 50 cm korkea koska kala on muodoltaan korkea. Litramääräkin pitäisi olla 100 litraa enemmän lehtikalapariskunnalle, eli vähintään 300 litraa.

Muutenkin kalasto on hiukan huono. Tosiaan lehtikalat syö neontetroja koska ne on sipivan muotoisia suuhun. Platyt taas vaativat erilaista vettä kun muut kalat.

Mitkä on vesiarvot? Nimittäin altaasta tulisi hävittää jokatapauksessa lehtikalat sekä myös neontetrat tai platyt, se on ihan vesiarvoista kiinni. Partis käy molempiin vesiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      69
      1309
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      910
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      78
      839
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      89
      739
    5. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      654
    6. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      49
      651
    7. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      46
      584
    8. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      125
      558
    9. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      39
      555
    10. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      533
    Aihe