Toukokuussa hankin uuden Toyota 1.6 bensa Auriksen ja nyt mittarissa 8700 kilometriä. Autoon tehty öljynvaihto noin tuhannen kilometrin jälkeen kuten myyjä suositteli ja kulutus ollut reilu seitsemän litran pintaan, mitään vikoja ei ole ollut. Kulutus laskee, kun moottorissa hiukan osat tasaantuu yleensä näin. Parasta on hiljaisuus, sopivan mukavat penkit ja napakka alusta. Ohjaus on hyvä, kun hetken totuttelee, euroopalaisissa ohjaus on liikaa tiessä kiinni, mutta tämä tarkka ja kuitenkin leppoisa. Ja se laatu mihin muut pyrkii ja aiheuttaa silmitöntä kateutta euro kuskeissa. Kulutuksesta vielä sen verran, että moni tsi valvematic höppänä varmaan naureskelee, mutta omien kokemusten mukaan vähiten kuluttavia moottoreita ottaen moottorin muut ominaisuudet huomioon.
Toyota Auris positiivisia kokemuksia
32
12839
Vastaukset
- Tojon ohittanut
Hauska veijari tämä nyt jopa 8700 kilometriä nauriksessa ja oikeaoppisen tojomiehen tyyliin "mitään vikoja ei ole ollut" Työstölastu öljynvaihto tehty corollapapan ohjeilla. Mitä tarkoittaa vähiten kuluttavia moottoreita ottaen moottorin muut ominaisuudet huomioon, mitkä ominaisuudet? Napakka alusta :D
kuulehan lonksuleuka olen monasti sanonut jotta öljyt heti 1000 kilometrin jälkeen jotta hiontaroskat pois moottorista ja siitä 10000 välein ja normaalit huollot ja on tärkiää neljän minuutin tyhjäkäyttö jotta öljyt sopukoissa näistä turha nyt lonksuttaa. Se on 7 litran pintaan pieni kulutus jotta aikoinaan volvot ja taunukset veivät 70 luvulla yli 10 litraa ja Toyota on työstänyt vapaasti henkittävän tekniikan huippuunsa jota euroräppänä tehtaat eivät osaa vaan laittelevat niitä turpoja jotta perusasiat eivät ole kunnossa jos ei osaa moottoritekniikkaa niin asennellaan niitä turpoja.
- Motukka 01
corollapappa kirjoitti:
kuulehan lonksuleuka olen monasti sanonut jotta öljyt heti 1000 kilometrin jälkeen jotta hiontaroskat pois moottorista ja siitä 10000 välein ja normaalit huollot ja on tärkiää neljän minuutin tyhjäkäyttö jotta öljyt sopukoissa näistä turha nyt lonksuttaa. Se on 7 litran pintaan pieni kulutus jotta aikoinaan volvot ja taunukset veivät 70 luvulla yli 10 litraa ja Toyota on työstänyt vapaasti henkittävän tekniikan huippuunsa jota euroräppänä tehtaat eivät osaa vaan laittelevat niitä turpoja jotta perusasiat eivät ole kunnossa jos ei osaa moottoritekniikkaa niin asennellaan niitä turpoja.
Kuulehan Metusalem. ;Minulla saksalaista laatua poleva auto, jolla ajaminen on todellakin nautinto. Kilometrejä noin 30000/v. Moottorina vapaasti hengittävä 1,6 bensa. Sekalaisessa ajossa (mukana myös moottoritieajoa) kulutus 6,5l/100km. Miten voit puhua tojotan kohdalla tekniikan hiomisesta huippukuntoon, jos kulutus menee pappatyyliilä kyhniessä yli 7l/100km? Ehkä nauriksen ajo-ominaisuudet ovat kohtuullisella tasolla, jos niitä verrataan 70-luvun tuotteisiin (joihin toyotan tekniikka taitaa pohjautua). Vertaatahan Sinä kulutuslukemiakin historiaan. Kerropa papparainen, kuinka monta huoltoa nämä toyotan tekniikan riemuvoitot ytarvitsevat 30000km aikana, mukaanlukien roskien poistot ja väliöljyn vaihdot? Oikeilla autoilla, jotka on tehty ajamista varten, huoltoja mahtuu korkeintaan 2. Huomioithan, yleensä tojolla ajavilla noihin kilometerihin vaaditaan 3-4 piinallista vuotta.
- gorillapappa
Motukka 01 kirjoitti:
Kuulehan Metusalem. ;Minulla saksalaista laatua poleva auto, jolla ajaminen on todellakin nautinto. Kilometrejä noin 30000/v. Moottorina vapaasti hengittävä 1,6 bensa. Sekalaisessa ajossa (mukana myös moottoritieajoa) kulutus 6,5l/100km. Miten voit puhua tojotan kohdalla tekniikan hiomisesta huippukuntoon, jos kulutus menee pappatyyliilä kyhniessä yli 7l/100km? Ehkä nauriksen ajo-ominaisuudet ovat kohtuullisella tasolla, jos niitä verrataan 70-luvun tuotteisiin (joihin toyotan tekniikka taitaa pohjautua). Vertaatahan Sinä kulutuslukemiakin historiaan. Kerropa papparainen, kuinka monta huoltoa nämä toyotan tekniikan riemuvoitot ytarvitsevat 30000km aikana, mukaanlukien roskien poistot ja väliöljyn vaihdot? Oikeilla autoilla, jotka on tehty ajamista varten, huoltoja mahtuu korkeintaan 2. Huomioithan, yleensä tojolla ajavilla noihin kilometerihin vaaditaan 3-4 piinallista vuotta.
Aloittaja ja corollapappa ovat sata prosenttisesti oikeassa kirjoittaessaan huoltojen tärkeydestä sillä ne euro räppänä merkkien lanseeramat pitkät huolto välit johtavat viimeistään 100 000 kilo metrin kohdalla moottori vaurioon kun taas vastuullinen premium auton valmistaja Toyota ei laita auton omistajaa maksu mieheksi vaan ohjeistaa pitämään huolto välin maksimissaan 15 000 kilo metrissä ja tässäkin välissä todellinen auto mies käyttää autonsa väli öljyn vaihto huollossa ja pitää ottaa huomioon tuossa poltto aineen kulutuksessa ja kokonais taloudellisuudessa myös se, että euro räppänä merkkien vaihdettava osa on tuo turbo ahdin jota taas vaikkapa Auriksen huolto ja korjaus kustannuksiin ei tarvitse laskea ja silti turbon puuttumisesta huolimatta vapaasti hengittävä ja japanilaisella ammatti ylpeydellä ja pieteetillä koottu moottori on erittäin miellyttävä normaalissa suomalaisessa arki ajossa jossa ei kaivata mitään turbon mukaan tulon aikaan saamia teho piikkejä vaan tärkeintä on johdon mukaisesti kierros luvun myötä kasvava voiman tunne.
- Motukka 01
gorillapappa kirjoitti:
Aloittaja ja corollapappa ovat sata prosenttisesti oikeassa kirjoittaessaan huoltojen tärkeydestä sillä ne euro räppänä merkkien lanseeramat pitkät huolto välit johtavat viimeistään 100 000 kilo metrin kohdalla moottori vaurioon kun taas vastuullinen premium auton valmistaja Toyota ei laita auton omistajaa maksu mieheksi vaan ohjeistaa pitämään huolto välin maksimissaan 15 000 kilo metrissä ja tässäkin välissä todellinen auto mies käyttää autonsa väli öljyn vaihto huollossa ja pitää ottaa huomioon tuossa poltto aineen kulutuksessa ja kokonais taloudellisuudessa myös se, että euro räppänä merkkien vaihdettava osa on tuo turbo ahdin jota taas vaikkapa Auriksen huolto ja korjaus kustannuksiin ei tarvitse laskea ja silti turbon puuttumisesta huolimatta vapaasti hengittävä ja japanilaisella ammatti ylpeydellä ja pieteetillä koottu moottori on erittäin miellyttävä normaalissa suomalaisessa arki ajossa jossa ei kaivata mitään turbon mukaan tulon aikaan saamia teho piikkejä vaan tärkeintä on johdon mukaisesti kierros luvun myötä kasvava voiman tunne.
Mitä ihmettä?? Toyota nimen omaan maksattaa omistajalla jo etukäteen korjaukset kalliilla ja tiheällä huoltovälillään, johon vielä jotkut hölmöt kantavat kortensa kekoon ja tuplaavat huoltojen määrän. Ikäväksesi minun on korjattava väitteesi 100 000 km kestosta sillä, että autollani on täälä hetkellä ajettu 162 000 km. Öljynkulutus 0.
Edellinen saman merkin edustajani kelasi yli 400 000 ennen kuin meni vaihtoon.
Huollatan autoni ohjeen mukaan 20 000km välein merkkiliikkeessä, jossa huollon hinta 200 - 300€. Laskelma tojon todellisista huoltokuluista 30 000 km:n aikana kiinnostaa. Ai niin. Vuodatukseesi turboista voin toistaa, että autoni on vapaasti hengittävä ja vääntää mukavasti jo matalilla kierroksilla ilman huudattamista.
Koska ajan vuodessa keskiverto tojotistin 4-5 vuoden kilometrit, on auton ajo-ominaisuuksilla ja toimintavarmuudella ilman takaisinkutsuja iso merkitys. Siksi valintani tuskin koskaan tulee olemaan Toyota. Toisaalta en myöskään halua samaistua tojotistien harmaaseen massaan. Tämän palstan lukeminen on hauskaa viihdettä ja hetkittäin tulee mieleen, että ovatko nämä papat ja köllit tosissaan. Selkeät valheet / virheet pitää silti oikaista, siksi nämä kommenttini. - Pysähtynyt aika
corollapappa kirjoitti:
kuulehan lonksuleuka olen monasti sanonut jotta öljyt heti 1000 kilometrin jälkeen jotta hiontaroskat pois moottorista ja siitä 10000 välein ja normaalit huollot ja on tärkiää neljän minuutin tyhjäkäyttö jotta öljyt sopukoissa näistä turha nyt lonksuttaa. Se on 7 litran pintaan pieni kulutus jotta aikoinaan volvot ja taunukset veivät 70 luvulla yli 10 litraa ja Toyota on työstänyt vapaasti henkittävän tekniikan huippuunsa jota euroräppänä tehtaat eivät osaa vaan laittelevat niitä turpoja jotta perusasiat eivät ole kunnossa jos ei osaa moottoritekniikkaa niin asennellaan niitä turpoja.
Eli tojomiesten ihannoima Corollapappa kertoo meille tojon olevan samalla tasolla 70 luvun autojen kanssa. Mietitääs, 70 luvulla autot vaati runsaasti huoltoa, ruostuivat kohtalaisen helposti, vaparikoneet kuluttivat paljon, surkeita ajo-ominaisuuksiltaan ja mikä automerkki nykyaikana näistä ominaisuuksista tulee mieleen?
Oikein, se on Toyota. - gorillapappa
Motukka 01 kirjoitti:
Mitä ihmettä?? Toyota nimen omaan maksattaa omistajalla jo etukäteen korjaukset kalliilla ja tiheällä huoltovälillään, johon vielä jotkut hölmöt kantavat kortensa kekoon ja tuplaavat huoltojen määrän. Ikäväksesi minun on korjattava väitteesi 100 000 km kestosta sillä, että autollani on täälä hetkellä ajettu 162 000 km. Öljynkulutus 0.
Edellinen saman merkin edustajani kelasi yli 400 000 ennen kuin meni vaihtoon.
Huollatan autoni ohjeen mukaan 20 000km välein merkkiliikkeessä, jossa huollon hinta 200 - 300€. Laskelma tojon todellisista huoltokuluista 30 000 km:n aikana kiinnostaa. Ai niin. Vuodatukseesi turboista voin toistaa, että autoni on vapaasti hengittävä ja vääntää mukavasti jo matalilla kierroksilla ilman huudattamista.
Koska ajan vuodessa keskiverto tojotistin 4-5 vuoden kilometrit, on auton ajo-ominaisuuksilla ja toimintavarmuudella ilman takaisinkutsuja iso merkitys. Siksi valintani tuskin koskaan tulee olemaan Toyota. Toisaalta en myöskään halua samaistua tojotistien harmaaseen massaan. Tämän palstan lukeminen on hauskaa viihdettä ja hetkittäin tulee mieleen, että ovatko nämä papat ja köllit tosissaan. Selkeät valheet / virheet pitää silti oikaista, siksi nämä kommenttini.Toyotan maahan tuonti organisaatio sekä jälleen myynti verkosto huolto pisteineen ovat äärimmäisen tehokkaat sekä samalla asiakas ystävälliset mistä todisteena ovat absoluuttisen puolueettoman Toyota Plus auto lehden syvä luotaavat artikkelit joten näiden kiistattomien tulosten valossa mielestäni ei ole syytä väittää Toyotan maksattavan tiheää huolto väliä asiakkailla vaan pikemminkin kyse on huolen pidosta johon liittyy oleellisesti myös ainut laatuinen luotto myyjä konsepti ennen kaikkea meitä varttuneempia toyotisteja varten ja viimeisimpien tietojen mukaan ollaan tätä vallan kumouksellista konseptia nyt pilotti vaiheen evaluoinnin valmistuttua ottamassa käyttöön koko valta kunnan laajuisesti mutta palatakseni vielä tuohon huolen pito teemaan niin takaisin kutsut ovat mitä parhainta huolen pitoa suomalaisia Toyota autoilijoita kohtaan sillä mikäpä olisikaan miellyttävämpää kuin nauttia kuppi vasta paahdettua premium kahvia kampa viinerin kera kliinisen steriilissä Toyota liikkeessä luotto myyjän kertoillessa uusia tietoja Toyotan salaisesta maa ilmasta.
- Tojon tilannut
Saako kateus ihmisen noin sekaisin. Tojo kohta vuoden vanha ja yksi huolto takana ja ei todellakaan mitään vokoja, pystyykö euro autot tähän. Tojon moottorit on kautta aikain olleet vähiten kuluttavia ja niinku Corolla pappakin sanoi niin perustuu moottori osaamiseen rikä turboihin. Tojo on ajettavuudeltaan napakka ja kuitenkin leppoisa ja vielä pitää muistuttaa se laatu joka teidät saa sekaisin.
- Motukka 01
gorillapappa kirjoitti:
Toyotan maahan tuonti organisaatio sekä jälleen myynti verkosto huolto pisteineen ovat äärimmäisen tehokkaat sekä samalla asiakas ystävälliset mistä todisteena ovat absoluuttisen puolueettoman Toyota Plus auto lehden syvä luotaavat artikkelit joten näiden kiistattomien tulosten valossa mielestäni ei ole syytä väittää Toyotan maksattavan tiheää huolto väliä asiakkailla vaan pikemminkin kyse on huolen pidosta johon liittyy oleellisesti myös ainut laatuinen luotto myyjä konsepti ennen kaikkea meitä varttuneempia toyotisteja varten ja viimeisimpien tietojen mukaan ollaan tätä vallan kumouksellista konseptia nyt pilotti vaiheen evaluoinnin valmistuttua ottamassa käyttöön koko valta kunnan laajuisesti mutta palatakseni vielä tuohon huolen pito teemaan niin takaisin kutsut ovat mitä parhainta huolen pitoa suomalaisia Toyota autoilijoita kohtaan sillä mikäpä olisikaan miellyttävämpää kuin nauttia kuppi vasta paahdettua premium kahvia kampa viinerin kera kliinisen steriilissä Toyota liikkeessä luotto myyjän kertoillessa uusia tietoja Toyotan salaisesta maa ilmasta.
Uskotko pappa ihan tosissasi kaikkiin näihin aivopieruihin, joita kirjoitit?
-"puolueettoman Toyota Plus auto lehden" - Kuka on tämän lehden takana? Arveletko lehden olevan puolueeton? Voin heittää pienen aravauksen, lehden takana on Toyotan mahantuontiorganisaatio. Jos edes hieman käytät järkeä, niinnymmärrät, että lehdessä ei missään nimessä kirjoiteta mitään, mikä ei ole toyotan edun mukaista.
-"ei ole syytä väittää Toyotan maksattavan tiheää huolto väliä asiakkailla vaan pikemminkin kyse on huolen pidosta " - Jos kyse on huolenpidosta, eikä toyota maksata niitä asiakkaillaan, niin huoltojen pitäisi olla ilmaisia.
-"ainut laatuinen luotto myyjä konsepti " - Onko kyseessä vähän sama asia, kuin omalääkäri? Onhan se Toyotan myyjiltä hyvä idea, sillä nyt heillä on tiedossa, millaisella hupunpupulla muita merkkejä kokeilemattomat papparaiset saadaan aina ja aina vaan vaihtamaan uuteen Toyotaan muutaman vuoden välein, kunhan ensin on nyhdetty huimat rahat asiakkaalta huoltojen ja ylimääräisten osienjärjestelyhuoltojen muodossa.
-" takaisin kutsut ovat mitä parhainta huolen pitoa suomalaisia Toyota autoilijoita kohtaan " - Takaisin kutsut on osoitus siitä, että auto on päästetty markkinoille täysin riittämättömän laadunvalvonnan läpi ja näin vaarannetaan kaikkien liikenteessä olioiden turvallisuus.
-" kuppi vasta paahdettua premium kahvia " - Mistä lähtien Kulta Mokan lattiapaahto on ollut premiumia? Tämä selittänee myös sen, miksi tämän palstan kiihkoimmat viljelevät sanaa premium toyotan yhteydessä.
Varmasti myyjällä on ulospäin kerrottavaa salaista tietoa toyotasta, jota ei kenellkkään muulle kerrota ;) - gorillapappa
Tojon tilannut kirjoitti:
Saako kateus ihmisen noin sekaisin. Tojo kohta vuoden vanha ja yksi huolto takana ja ei todellakaan mitään vokoja, pystyykö euro autot tähän. Tojon moottorit on kautta aikain olleet vähiten kuluttavia ja niinku Corolla pappakin sanoi niin perustuu moottori osaamiseen rikä turboihin. Tojo on ajettavuudeltaan napakka ja kuitenkin leppoisa ja vielä pitää muistuttaa se laatu joka teidät saa sekaisin.
Olet harvinaisen oikeassa siinä että yksimään euro valmistaja ei pääse lähellekään sitä luotettavuus tasoa mihin jokainen Toyotan auto malli optimoitu ja tästä voin antaan valan tehneen semi ori toyotistin todistuksen sillä koti kyläni Toyota kerhossa peräti viidellä perustaja jäsenellä on Auris malli ja kenellekään ei ole tullut asiaa yli määräisiin huolto käynteihin vaan normaalit määrä aikais huollot sekä väli öljyn vaihto huollot ja katsastus huollot ovat aina riittäneet ja suoritus on mielestäni hatun noston arvoinen sillä kahdella näistä Auriksista on ajettu kolmen vuoden aikana yli 25 000 kilo metriä.
- Anonyymi
Motukka 01 kirjoitti:
Kuulehan Metusalem. ;Minulla saksalaista laatua poleva auto, jolla ajaminen on todellakin nautinto. Kilometrejä noin 30000/v. Moottorina vapaasti hengittävä 1,6 bensa. Sekalaisessa ajossa (mukana myös moottoritieajoa) kulutus 6,5l/100km. Miten voit puhua tojotan kohdalla tekniikan hiomisesta huippukuntoon, jos kulutus menee pappatyyliilä kyhniessä yli 7l/100km? Ehkä nauriksen ajo-ominaisuudet ovat kohtuullisella tasolla, jos niitä verrataan 70-luvun tuotteisiin (joihin toyotan tekniikka taitaa pohjautua). Vertaatahan Sinä kulutuslukemiakin historiaan. Kerropa papparainen, kuinka monta huoltoa nämä toyotan tekniikan riemuvoitot ytarvitsevat 30000km aikana, mukaanlukien roskien poistot ja väliöljyn vaihdot? Oikeilla autoilla, jotka on tehty ajamista varten, huoltoja mahtuu korkeintaan 2. Huomioithan, yleensä tojolla ajavilla noihin kilometerihin vaaditaan 3-4 piinallista vuotta.
saksalainen ja laatu ei sovi samaan lauseeseen, Mersu nyt on Mersu mutta VAG konsernin tuotteisiin ei pidä koskea pitkällä tikullakaan... Eurooppalainen laatu tulee ruotsista joko Volvo tai Saab... Ja Toyotat ne vasta luotettavia ovatkin kuhan pitää korista huolta... Mut se on sitten jokaisen oma asia tykkääkö tuijottaa moottorinvikavaloa ja ihmetellä venyvää jakoketjua sekä maailman paskimpia laatikoita xd
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
saksalainen ja laatu ei sovi samaan lauseeseen, Mersu nyt on Mersu mutta VAG konsernin tuotteisiin ei pidä koskea pitkällä tikullakaan... Eurooppalainen laatu tulee ruotsista joko Volvo tai Saab... Ja Toyotat ne vasta luotettavia ovatkin kuhan pitää korista huolta... Mut se on sitten jokaisen oma asia tykkääkö tuijottaa moottorinvikavaloa ja ihmetellä venyvää jakoketjua sekä maailman paskimpia laatikoita xd
Toyotan korista ei tarvi kauheasti pitää huolta, sillä Toyota on vähiten ruostuva automerkki. Sen sijaan Renaultin, Peugeotin, Citroenin ja Skodan täytyy pitää huolta. Ne ovat pahimpia ruostumaan. Erityisesti Renault ruostuu nopeasti. Useimmiten ekassa katsastuksessa tulee hylky ruosteen takia. Toyota on vielä kymmen vuotiaana täysin ruosteeton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan korista ei tarvi kauheasti pitää huolta, sillä Toyota on vähiten ruostuva automerkki. Sen sijaan Renaultin, Peugeotin, Citroenin ja Skodan täytyy pitää huolta. Ne ovat pahimpia ruostumaan. Erityisesti Renault ruostuu nopeasti. Useimmiten ekassa katsastuksessa tulee hylky ruosteen takia. Toyota on vielä kymmen vuotiaana täysin ruosteeton.
Mulla 2010 mallin Peugeot eikä löydy ruostetta,viime katsastuksessa sanoivat että pohja on kuin uudessa ,eihän sillä ole vielä ajettukkaan kuin 270000.
- rattimiäs
Jotta niinhän se on, kun rattia käännetään, niin auto kääntyy, eikä niin että väljät pois ensin, niinkus toipassa.
- ++++----- kokemuksia
Oman auriksen ostin syksyllä. 1000km öljynvaihtoa en tehnyt. Kolme kertaa käynyt korjaamolla, ajettu n.3500km.
Kolina koelaudassa (irti sivuetulasille puhaltava putki), pyörän pultin katkeaminen, laatua? ja tpms systeemin koodaus talvirenkaille (pitää aina tehdä kun renkaat vaihtaa, idiootti systeemi!?!?) Huolto ei ota mitään vakavasti vaan aina kommentti et ei tojotassa nyt tommosta ole!
Omasta mielestä tojon laatu laskenut t25 aveen verrattuna. Muovit on kovaa muovia ja penkin materiaalit?? ...no helppo pitää puhtaana.
Auto on mielestäni kiva ajaa ja kuskin penkin saa tarpeeksi matalalle. Tehot riittää minulle ja kulutus pysynyt sekalaisessa ajossa n. 7l/100km. Pääsee paikasta A paikkaan B oikein hyvin.
Ajellaan tolla nyt muutama vuosi ja kattellaan joku muu merkki seuraavaksi, ei enää tojota! - Hyvin sanottu
"kun moottorissa osat vähän tasaantuu"
Onkos ne uutena vähän sikinsokin ja epätasaisesti?
Muuten oman uuden A-Mersuni laskettu keskikulutus on yli 20 tkm matkalta 6,4 l/100 km, keskinopeus vain 44 km/h. - jepujee1
oman tojoni keskikulutus on 6.3 l 100/km auto tosin corolla mutta sama 1.6 vapari.hyvä ja luotettava kakkos auto. suosttelen,ainoa miinus mitä voi sanoa on moottorin heikot vääntö ominaisuudet.
- Tomppa56
Sanompa minäkin jotakin tähän väliin. Olen ajanut eri merkeillä tähän mennessä 1.4 Milj.km, että jonkinlaista kokemusta autoista on. Pari viimeistä autoa on ollut Toyotia ja viimeisin on Auris Style 1.6 vm. -12 aj. nyt vajaa 30 tkm. Ihmettelenkin, miksi en aikaisemmin ole Toyotaa laittanut !
Eurooppalaisiin verrattuna vikoja on todella vähän, (edell. Avensis) lähinnä lampun vaihtoja, kokonaistaloudellisuus ja luotettavuus monta kertaa parempi.
Ja ajolleen Auris on selvästi näppärämpi (helpompi) kuin esim. Volkkari. Matka-ajossa Auriksen kulutus n. 5,5 sekalaisessa 6.5 - 7.0 l/100km
Mielestäni tässä autossa on kaikki kohillaan, Hyvä ajaa, pieni kulutus, lämmin, hyvä ilmastointi, hyvät tilat/istuimet, erittäin luotettava, paras jälleenmyyntiarvo.- järkyttävän hyvä
Vuoden 2012 autolla ajettu jo melkein 30 tkm eikä vieläkään hajonnut, onko joku kuullut moista?
- Petteri ei
voi käsittää mitä on luotettavuus kun oman Golfin tai Passatin viikottainen remontti on muuttunut rutiiniksi. Ei viikkoa ettei siitä jotain hajoa. Mutta kun se on niin ihana ajaa, puolustelee Petteri pakoputken joustokappaletta vaihtaessaan ja jarrujen liukutappia herkistellessään.
- Sekava tero
Petteri ei kirjoitti:
voi käsittää mitä on luotettavuus kun oman Golfin tai Passatin viikottainen remontti on muuttunut rutiiniksi. Ei viikkoa ettei siitä jotain hajoa. Mutta kun se on niin ihana ajaa, puolustelee Petteri pakoputken joustokappaletta vaihtaessaan ja jarrujen liukutappia herkistellessään.
Voisiko tero ystävällisesti kertoa mitä ne viat on? Omalla saksalaisella joka vuosimallia 2012 vasta 82000 mittarissa ja takana kaksi huoltoa ei muuta. Eli kerrotko mitä koitat sönköttää?
- Auris on hyvä
Samat havainnot kuin Tompalla. Auris on kerrassaan mainio peli ajella enkä tosiaan jaksa ymmärtää hehkutusta Volkkarin Golfin tai Ford Focuksen ajettavuudesta, nehän ovat sellaisia kankeita kampuroita Aurikseen verrattuna, jotenkin tuntuu, että ei ole viimeistelty tuota ajettavuussa niissä niin kuin Toyotassa. Auris on herkkä ajaa, kuluttaa vähän ja kone antaa tasaista voimaa ilman mitään turbon potkaisua
- vai turbon potku
"Auris on herkkä ajaa, kuluttaa vähän ja kone antaa tasaista voimaa ilman mitään turbon potkaisua "
Niissä turboissa ei nykyään mitään niitä "turbon potkaisuja" ole. kirjoituksistanne huomaa, ettette ole edes ajaneet näillä uusilla turbomoottoreilla, kerrotte vaan Esson baarissa kuultuja juttuja, jotka on joku corollapapan hengenheimolainen siellä kaljapöhinöissään höpissyt.- 213213
Potkuja joo ei ole mutta viivettä on silti, ihan kaikissa.
- tosi tasaista
ja pitkään, kun isoimmalla vaihteella kiihdytys 60-120 kestää lähes kilometrin matkan.
- AurisOnHyvä
Kyllä se vaan on turha vängätä, ettei muka ole turbossa sitä potkua. Monella eurooppalaisella pikkuturbolla on tullut lenkki ajettua ja kaikissa sama ongelma. Voima ei vaan tule tasaisesti käyttöön vaan turbon mukaantulon huomaa. Ehdottomasti Toyotan ratkaisu on oikea olla käyttämättä näitä turboja. Vapaastihengittävässä koneessa voimaa on koko ajan tasaisesti ilman niitä potkuja. Ratkaisu on miellyttävä normaalille kuskille normaaliin ajoon. Japsivalmistajien insinöörit ovat pätevää sakkia, eivät kehittele turhia puhallinautoja vaan luottavat koeteltuun tekniikkaan, vain Nissan on livennyt, mutta senkin pikkuturbot on Rellun valmistamia.
Ja näiden pikkuturbojen käyttöikä on testeissä osoittaunut kelvottoman alhaiseksi. Kone on kulunut jo 50 000 kilsan jälkeen ja turbon saa vaihtaa varmasti ennen kuin 100 000 km on mittarissa. Toyotalle tuo on vasta sisäänajoa - nipponkippon
tosi tasaista kirjoitti:
ja pitkään, kun isoimmalla vaihteella kiihdytys 60-120 kestää lähes kilometrin matkan.
Hei, etkö ole hoksannut että paremman kiihtyvyyden takia autossa on useampia vaihteita eri tilanteita varten?
Ei kiihdy 1,6 vapari eikä 1,0 turbo kuutosvaihteella 60 km/h nopudesta.
Mutta jos ei kykene vaihtaan sopivaa vaihdetta, voi sitten ostaa automaattivaihteisen.
- picture_me_rollin
okei, vielä näin:
-----2013 auris 1.6 bensa farmari, manuaali vaihteistoinen.
Kun ostettin vuonna 2014, mittari lukema oli noin 20000km. auto varustettu premium varuste tasolla eli pararamakatto puoli nahka penkkit adaptoiva bi xenonien ym lisäksi smart entry. nyt mittarissa noin 75000km, tuli tehtyä 2x lapin reissua ja noin 50km työ matka (edes-takais) tuusulan ja helsingin välimatka jokapäivä. huoltosopimus tehtiin (sis. 3x käynti) joka ollut osto hetkellä ostettuna etukäteen osa maksulla (kokonais hinta oli 550e) .
-----Noin 60e maksaa tankkaus ja pääsee noin 600km kaupunki maatie ajolla. pelkkällä moottoritie reissuilla olen päässyt yli 750km.. mutt joo eli noin 6-8lt 100km keski kulutus.
nyt edessä seuraava huolto eli ilmasuodatin ölysuodatin moottorin öly jarru neste sisäilma suodattimien vaihto siis määräaikais 3v huolto. noin 300€ ja tulee toyotan leimaus huoltokirjaan. (huoltoaika varattuna)
----kerran vaihtoin iste taka jarru polttimon (molemmat kerralla) joka myös seisonta valon polttimona toimii niin tämä oli noin vuosi sitten ja mittarilukema oli silloin noin -50000. autossa on avaimeton sissänkäynti/ käynnistys ulko peilit avautuu ja sulkeutuu automaattisesti avaus ja lukitus hetkessä joka päivä vähintään kerran säästä riippumatta. oli mieless ennen tämä ominaisuus että kauankohan nämä peilit vielä toimi..... mutta toimivat ne aina normaalisti vaikka onkin pakkanen ollut aikoinaan -25 astetta ylös lapissa ja helsingissä. kun puhutaan pakkasesta ja kylmästä niin pitää sano että kyllä auto lämpenee nopsasti ja ikkunat sulla myös noin 5min. pahimmaisessa olosuhteessakin. ei ole mitään ego auto joka vetää kuin lentokone kun painaa kaasua vaan varmatoimiva moderni iki-liikkujaksi tämä peli on osoittanut paikkaansa. toyota ei enää tuo mielestäni 1.6 vapaasti hengittävä aurista vain corolla tuodaan. ajoin corollalla myös ja todesin ett ihan sama auto kyseessä. auto on vielä noin 2 vuotta toyota-finance;n omistuksessa ja sen jälkeen omat nimet tulevat paperiin todennäköisesti useita vuosia vielä sen jälkeenkin pysyyvät mukana.
(pahoittelut kirj. virheistä)
Ystävällisin & Terveisin, se hymyilevä bussikuski.. - turbopätkii
Ei kestä kiihdytyksiä, mutta muuten vielä toimii. Kyseessä siis Auris Touring Sports 2015 1.2T. Autolla on ajettu nyt 12000km ja ongelma on seuraava: Turbo menee pois päältä, kun antaa täyskaasukiihdytyksen ja jää tämän jälkeen ikään kuin jumiin. Tavallisessa ajossa ongelmaa ei ole. Moottori palautuu normitilaan, kun autosta kytkee virrat pois.
- NuovaTipo
Ostakaa vaikka vaihtelun vuoksi uusi Fiat Tipo. Tyylikäs, tilava, laadukas ja edullinen. Suosittelen. Mulla Bravo -12, mittaris 88 000 km ja aivan mahtavan huoleton ja viaton auto. Ja mikä upea muotoilu, kyllä sakemannit, ranskanpullat ja japsit kalpenee tään rinnalla! Ja kulutuskin kesällä vain vähän päälle 6 ja talvellakin alle 7.
- meilläkinonauto
Kyllä meitä tyttöjä viihdyttää tämä miesten totinen päteminen ja tietynlainen 'hyökkäys on paras puolustus' autoasioissa. Kumminkin auto on väline siirtymiseen paikasta A paikkaan B. Ai niin, mutta tämä olikin toisille myös jotain muuta.
- Kallantie
Joopa joo. Auris aktiivihuollossa. Paljon on keskusteluissa kommentoitu aktiivihuollon heikkoa tasoa. Laskutus osataan mutta huoltoimenpiteet ? Jos Toyotan ostaa niin pitää myydä pois takuuaikana kuitenkin viimeistään kun aktiivihuollot alkavat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1127356Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista705861- 955034
- 524305
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494136- 2233996
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283758- 423615
- 552962
- 422467