miten on mahdollista, ettei kouluissa opeteta metallialan opiskelijoille minkäänlaista metallurgiaa??? kukaan ei oikeasti työelämässä sit tiedä, millaisen aineen kanssa on tekemisissä, vaan kaikki pitää opetella "kantapään kautta" - ja seuraamukset ovat usein kalliita. suurin osa vastavalmistuneista ei edes tiedä, mikä on raudan ja valuraudan ero!!!
metallurgia
4
146
Vastaukset
- messingirosterihiili
yli 2,1 % hiiltä sisältävät seokset ovat valurautaa. Hitsaajille ainakin opetetaan metallurgiaa, tai siis omalla kohdallani opiskelin sitä itse, kun sattuu olemaan hyvinkin pitkälle työhöni liittyvä aihe.
Hitsaustekniikan korkeakoulupuolella varmaankin opetetaan, enemmänkin.
Eli Lappeenrannan Teknillinen Yliopisto ainakin opettaa kyseistä ainetta. - Magnitogorsk
Et kai sitä Talvivaaraa haikaile.
- fjklhn
Kyllä sitä opetettiin, kermape*e kullannuput valehtelevat.
- opit_saatu
Nykykoulutuksesta en tiedä mitään, mutta ainakin minä sain ammattikoulun metallityölinjalta aika hyvät "aineopin" tiedot jo vuosina 1959-61. Opettaja oli jokin diplomi-insinöörin tutkinnon suorittanut ja osasi todella opettaa meille 15-17 vuotiaille pojannulikoille aineoppia varsin loistavasti. Oli tosi hyvä pedagogi, hänen tunneillaan oli tosi hyvä olla koska opittiin todella jotakin.
Kyllä ne metalliset aineet ja seokset tuli tutuiksi jo silloin. Toivottavasti nykyäänkin löytyy tälläisiä "aineopin" hyviä opettajia. Tämä saatu oppi antoi pohjaa myöhemmälle elämänuralle (metallurgian parissa).
Opin antaminenhan taitaa olla koulutuksen tarkoitus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606504- 1003362
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252696- 212328
- 271881
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251610
- 321458
- 491452
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423