miten on mahdollista, ettei kouluissa opeteta metallialan opiskelijoille minkäänlaista metallurgiaa??? kukaan ei oikeasti työelämässä sit tiedä, millaisen aineen kanssa on tekemisissä, vaan kaikki pitää opetella "kantapään kautta" - ja seuraamukset ovat usein kalliita. suurin osa vastavalmistuneista ei edes tiedä, mikä on raudan ja valuraudan ero!!!
metallurgia
4
188
Vastaukset
- messingirosterihiili
yli 2,1 % hiiltä sisältävät seokset ovat valurautaa. Hitsaajille ainakin opetetaan metallurgiaa, tai siis omalla kohdallani opiskelin sitä itse, kun sattuu olemaan hyvinkin pitkälle työhöni liittyvä aihe.
Hitsaustekniikan korkeakoulupuolella varmaankin opetetaan, enemmänkin.
Eli Lappeenrannan Teknillinen Yliopisto ainakin opettaa kyseistä ainetta. - Magnitogorsk
Et kai sitä Talvivaaraa haikaile.
- fjklhn
Kyllä sitä opetettiin, kermape*e kullannuput valehtelevat.
- opit_saatu
Nykykoulutuksesta en tiedä mitään, mutta ainakin minä sain ammattikoulun metallityölinjalta aika hyvät "aineopin" tiedot jo vuosina 1959-61. Opettaja oli jokin diplomi-insinöörin tutkinnon suorittanut ja osasi todella opettaa meille 15-17 vuotiaille pojannulikoille aineoppia varsin loistavasti. Oli tosi hyvä pedagogi, hänen tunneillaan oli tosi hyvä olla koska opittiin todella jotakin.
Kyllä ne metalliset aineet ja seokset tuli tutuiksi jo silloin. Toivottavasti nykyäänkin löytyy tälläisiä "aineopin" hyviä opettajia. Tämä saatu oppi antoi pohjaa myöhemmälle elämänuralle (metallurgian parissa).
Opin antaminenhan taitaa olla koulutuksen tarkoitus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko991546Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131226- 2311210
Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi
Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen2671088Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o81989- 141980
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi179973Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos15959- 74829
Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie33822