itse tehtyjä leluja

leluja kaivataan

Kissa tuntuu kyllästyneen omiin leluihinsa.Rahat vähissä, joten mietin voinko tehdä joitakin leluja itse? Kissa puolivuotinen vilkas poika joka haluaa kuluttaa energiaa.Nyt roikkuu verhoissa ja repii mattoja.Vinkkejä olisi kiva saada.

13

1400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luovuus kehiin

No joo.

Kissan parhaat leluthan on yleensä ihan jotain muuta kuin ne ostetut.
      Ainakin meillä.
      Mielikuvitusta vaan kehiin.

-pahvilaatikot. Vaihda aina tietyn ajoin uusi, niin kiinnostaa taas.
      - paperikassit. Kiva juosta sisään ja ulos.
      - Erilaiset majat ja tunnelit. Esim patjasta rullalle.
      - WC-paperirullan sisälle herkkuja. Aktivointilelu.
      - Ulkoa oksat, kävyt ( Aina uudet jutut kiinnostaa )
      - pillit, helmet, paperimassapallot
      - paperitollot, mikä tahansa mitä raahaat langan päässä..

jne..jne

Meidän kissa tykkää myös vedestä. Pyydystää vesisaavista esim leivinpaperitolloja

• EI NÄIN

ÄLÄ KÄYTÄ OKSAA minkään eläimen kanssa leikkiessä, siitä on monet saaneet tikkuja suuhun ja anturoihin! Jotkut saaneet myös vatsaansa puun siruja, jotka voi koitua ihan eläimen kohtaloksi pahimmassa tapauksessa.

Helmet ovat yleensä niin pieniä ja sileitä, ettei ne missään tilanteessa sovellu leluksi, koska kissa voi syödä ne.

• no jooooooo
        EI NÄIN kirjoitti:

ÄLÄ KÄYTÄ OKSAA minkään eläimen kanssa leikkiessä, siitä on monet saaneet tikkuja suuhun ja anturoihin! Jotkut saaneet myös vatsaansa puun siruja, jotka voi koitua ihan eläimen kohtaloksi pahimmassa tapauksessa.

Helmet ovat yleensä niin pieniä ja sileitä, ettei ne missään tilanteessa sovellu leluksi, koska kissa voi syödä ne.

No helmiä on siis suuriakin.

Miten ne kissat sitten luonnossa selviää hengissä jos ne risuihin kuolee.
        Minä aina tuon kissalle lenkiltä tuliaisia.
        Tykkää haistella ja järsiäkkin välillä ja pyöritellä kaikenlaita metsästä tuotua. Niissä kun on hajuja.

• ettiiä
        EI NÄIN kirjoitti:

Oma kissani aika ajoin leikkii löytämillään neuloillakin. Kissa osaa varoa vaarallisia asioita. Aina välillä huomaamatta jotain katti ottaa koreita (esim ompeluneuloja, sukkapuikkoja ynm.) hengissä ja ehjä on.

• jebou

Ylisuojelulla sä sen elukan tapat

• oiugbnm

Pingispallot edullisia.Ja voithan tehdä itse kankaasta lelun, johon pehmuste ja vaikka kulkunen sisälle :)

• kivaa yhdessä

Saattaa kaivata enemmänkin sitä leikkikaveria kuin leluja.
      Joten eikun vaan itse leikkimään.

Sen sijaan että laitata raksut lautaselle, tarjoa ne leikkinä heittelemällä yksi kerrallaan lattialle ja piilottelemalla niitä

• vaanimaan

Leiki vaanimis leikkejä kissan kanssa, hiippaile sitä vastaan erittäin hitaasti , hyökkää, juokse perässä jne.Välillä mene karkuun..Kivaa touhua kissa tykkää :)

• muista tää

Kaikille kissoille tämä ei sovi, vaikka pennusta asti opettaisi sen "leikiksi". Pitää yrittää aina opettaa se silloin hyökkäämään myös ihmisen kimppuun, ettei se koe, että ihminen on paha ja hyvin aavistamaton.

• vaanittaret
        muista tää kirjoitti:

Kaikille kissoille tämä ei sovi, vaikka pennusta asti opettaisi sen "leikiksi". Pitää yrittää aina opettaa se silloin hyökkäämään myös ihmisen kimppuun, ettei se koe, että ihminen on paha ja hyvin aavistamaton.

No ei tietenkään leikitä niin,ettei kissa sitä leikiksi ota.Kaikki leikitys tietysti kissan ehdoilla.Eikä liian rajusti, tai niin että kissa pelästyisi.

Meillä kissat tykkää vaanimisleikeistä.Tekevät itse aloitteen leikkiin vaanimalla XD

• Tuosta vaanimishommasta mun kissa kanssa tykkää.
        Jos menen istumaan kesken leikin, kohta naama ilmestyy oviaukkoon, siinä seistään ja tuijotetaan, että on pakko lähtee liikkeelle.

Yksi kotitekoinen hyvä lelu on rutistaa foliosta pallo, se vähän rapiseekin.

• Tässä on pari ideaa

Mun kissa ainakin antaa kyytiä vessapaperirullan hylsylle, välillä pitkiäkin aikoja.
      Sitten nuo muoviset juomapullon korkit on yksiä sen lemppreita, ottaa niistä vaan sen tiivisterenkaan pois. Noi korkit on kuitenkin kevyitä heiteltäviä kissalle ja ääntäkin niistä lähtee, niin on kait kivoja jahdattavia.
      Leiki mukana, voi olla seurankipeäkin. "Vaanimista" ja mukana juoksemista tms.
      Niin juu ja joissakin kaupoissa on näitä lasten superpalloja sellaisissa automaateissa, maksaa muistaakseni euron kappaleelta. Yleinen kissojen suosikki, ovat vielä hyvän kokoisia, kevyitä eivätkä saa niitä suuhunsa kuitenkaan-> ei tukehtumisvaaraa.

• Kissatvoittoon

Langanpätkä jota raahaa maassa on hyvä kuten myös foliopallot ja paperilla täytetetyt sellaiset pyykinpesuainepallomitat. Älkääkä sanoko että ne ovat myrkyllisiä, koska pesuainetta ei jää palloon laisinkaan kun sen ottaa ulos pyykkikoneesta pyykinpesun jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe