Kuinka paljon maksaa kaukolämmön lämmönvaihdin 120 neliön omakotitaloon? Entinen on jo vanha, vaikkakin toimiva. Missä vaiheessa vaihdin kannattaa vaihtaa?
Lämmönvaihdin
6
2691
Vastaukset
- Talkkari vaan
Vaihto tulee ajankohtaiseksi viimeistään, kun paketti alkaa vuotaa. Paketin hintaa voit kysellä putkiliikkeestä, mutta mieti kannattako myös vaihtaa automatiikka ja toimilaitteet.
- Utelias lämmittäjä
Miten tämä paketti alkaa vuotaa ? Kaukolämpöverkon vesi talon lämmityskiertoonko ? Miten ilmenee ?
- ??????????
Utelias lämmittäjä kirjoitti:
Miten tämä paketti alkaa vuotaa ? Kaukolämpöverkon vesi talon lämmityskiertoonko ? Miten ilmenee ?
kaukolämpövesi ole värjättyä, eli vuoto on sinällään helppo huomata normaalin tarkastuksen yhteydessä/vuodon ilmettyä...
- tietoa
Varaa siirtimen uusimiseen n. 5.000 - 5500 euroa
- Vaihdin
Suomalaista komponeteistä valmistettu uusi lämmönvaihdin maksaa Virossa noin 1000 Eur max ja kokonaisen systeemin saisi puolet halvemalla kun 5000-6000 Euroa.
- jape
Tämä 5000-5500 euroa pitää sisällään seuraavat asiat
-suunnittelu ja hyväksyttäminen
-uuden siirtimen asennus, vanhan poiskuljetus
-putkistojen kytkentä uuteen siirtimeen
-painekokeet, viranomaistarkastukset yht 2 pl
-putkistoeristykset
-tarvittavat sähkötyöt
-laminoitu kytkinkaavio
-käyttöopastus laitteelle
Eli kokonaisuus muodostuu monesta eri asiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552705
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322315- 792178
- 951996
- 521875
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339