Virheet/muutokset lipuissa, Go Internationalin matka Pohjois-Kyprokselle

Omppu!

Ostin perheelleni all-inclusive matkan jo syyskuussa Top10matkoilta Salamis Bay Conti hotelliin 22.2-1.3.2015. Sain syyskuussa heti pian matkaliput Go Internationalilta ja olimme tyytyväisiä, mikään ei voi mennä pieleen kun on jo liputkin..
No, eilen tuli matkanjärjestäjältä Go Internationalilta 'viime päivitys' lippuihin!
Lentoyhtiö vaihtui, lentoajat vaihtuivat, all-inclusive oli muutettu täysihoidoksi ja lentokenttäkuljetuksista lipussa oli enää vain paluukyyti!!

Laitoin GO:lle tulikivenkatkuisen viestin, eivät vaan ole vastanneet mitään. Lisäksi soitin matkafirmaani josta ostin matkat, laitoin heille GO:lta saamani virheliput ja he lupasivat hoitaa asian ja vievät esimiehelleenkin asian.

Mutta miksi minun pitää käyttää aikani tuon firman selaannusten selvittämiseen?? Rahani ovat saaneet jo puolivuotta sitten ja nyt alkavat viedä matkaan ostohetkellä kuuluvia etuja!

Kaikki jotka olette saaneet samoja virheitä/matkan muutoksia huonommaksi, ottakaa rohkeasti yhteyttä Go Internationalin infoon että korjaavat virheensä. En suostu muutoksiin ja miksi niitä yleensä on, miksi ovat paljon huonommat, jo nyt menetämme yhden vuorokauden matkasta lentojen vuoksi!

58

877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viikko 8

      Sama täällä tuli uudet liput lähtö oli muutettu klo 22.55. Olemme menossa viikkoa aikaisemmin
      Myös All Incluseve oli muutettu ettei juomia olisi kuin ruokailun yhteydessä

    • Kusetusta

      Ostin neljä Gropuonin matkalahjakorttia Go Internationalille.
      Mitä on sitten muuttunut kun tämä kusetus alkoi!
      Meillä matkustusaika on muuttunut ja emme edes matkusta samoilla lennoilla!
      Puhumattakaan siitä että meidät on nyt majoitettu eri hotelleihin joiden etäisyys on n.150 km. Salamis Bay --> Chateau Lambousaan.
      All inclusive muuttui Breakfast Lunch Dinner a drink to meals eli mikään ei vastannut sitä mitä ostimme.
      Suomessa maksetut yhteyslennot ei enää sovi! jne...

      • Lähtö 1.3.

        Meilläkin sama juttu. Meitä on menossa 5 henkilöä kahdella eri lennoilla. Onneksi samaan Salamis hotelliin kaikki. All inclusive kans muutettu ja lentokenttäkuljetukset vain paluulennolle :(( laitoin eilen viestin matkanjärjestäjälle, ei ole vielä vastannu kukaan. Meillä on vielä kaksi lasta mukana 7 v ja1 v. Tekis mieli perutta jo koko matka, mut ei varmaan rahoja enää saa takaisin..


      • LII

        Kun olen lukenut näitä asioita tällä sivustolla. Meitä maksavia asiakkaita monta ja meitä on huijattu törkeällä tavalla ja mielestäni asia on niin vakava, että olemme ottaneet yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.
        Tulemme vaatimaan rahat takaisin ja luotto Grouponiin on nolla ja matkanjärjestäjään. Kuinka vielä Groupon kehtaa myydä diilejä vielä kyseisen firman kanssa!!!!

        Eihän sitä myöskään voi luottaa, mitä paikan päällä kohteessa odottaisi ehkä parakki yhteisvessan kera!
        Emme ota riskiä ja päätimme, että emme lähde matkalle!!


    • groupon kusettaa

      Oletteko laittaneet grouponille palautetta? Eivät tunnu sieltäkään mitään vastaavan. Pitäisi vain saada mahdollisimman paljon ääntä että nuo kusipäät grouponillakin ottaisivat asiaan kantaa. Edelleen myyvät go internationalin matkoja pokkana.

      • Omppu!

        Joka puolelle yksi jos toinen viestitelly.. selvittelyt menossa mutta Sain eilen illalla soiton matkafirmastani ja myöhemmin sähköpostiakin. Tämä nyt alkaa kyllä mennä ojasta allikkoon... periaatteessa Salamis Bay Contissa meillä olisi all-inclusive nyt sitten, kaikki 'välijuomat' ym välipala mutta.. ne tarjoillaan hotellin Casinon puolella, ei hotellilla. Hotellilla tarjoillaan muut ateriat. No onhan siellä kiva aikuisten rampata mutta kun sattuu tuo ikäraja sinne olemaan 25v! Ja nuo muksut ovat 13v. Sattuipa niinkin, että kun täyttivät juuri 1kk. ennen matkan alkua tuon 13v, maksoin täydet aikuisten matkan hinnat mutta eivät saa nyt sitten kuitenkaan tuon iän puolesta oikeutta käyttää matkoihinsa kuuluvaa all-inclusivea kokonaisuudessaan! En voi ymmärtää miksi ihmeessä tämmöistä kiusaa pitää maksaville asiakkaille tehdä!?!


      • Pettynyt19

        Nyt vaan kaikki asiakkat yhteyttä kuluttaja-asiamieheen!!!!


      • iisiaa

        Groupon on vastuussa asiasta.
        Norjalainen GoInternational/ Gosyden matkatoimistossa on ilmennyt aikaisemminkin ongelmia!
        Asia kannattaa selvittää kuluttaja- asiamiehen kanssa ja he neuvovat miten prosessi etenee eteenpäin.


    • ???

      Sama juttu meillä. Viiden hengen porukka lähdössä. Nyt ilmoitettiin, että kolme lähtee maanantaina, kaksi sunnuntaina. Ja samalla autolla ollaan menossa lentokentälle, matkaa 200 km. Grouponilta sain s.postia että pitää olla kärsivällinen ja odottaa. Ja reklamaatiot suoraan GO:lle englanniksi. Siis mitä???
      Miksi ei voi vaan saada rahoja takaisin???

      • reklamoikaa rohkeasti

        Kannattaa olla yhteydesssä Euroopan kuluttajasuojakeskukseen Suomessa. Vasta sitten alkaa tapahtua....


      • edelleenkinOmppu

        Saatte varmaan saman viestin kuin kaikki muutkin; muutokset pysyvät, mitään ei hyvitetä, matkapäivät on mitä on, yksi lomapäivä viety pois ja maksetut all-inclusive muuttuu täysihoidoksi. Jos haluat prrua matkan, saat rahasi takaisin ohje kaupan purkuun.
        Että niin. 3 viestiä GO:llle laittanut, ei yhtäkään vastausta, omaan matkafirmaan sen tusina käännettyä virhelippuviestiä ;) heiltä Top10matkoilta soitettiin henkilökohtaisesti kun en saanut yhteyttä sekä sähköpostilla viimeiset terveiset neuvotteluista GO:n kanssa.
        No, me nyt kuitenkin mennään koska meidän perutut paikat vaan myytäis kalliimmalla uusille ostajille (kuten netissä on ollut) ja yhtiö saisi voittoa. Sen verran pitää rimpuilla vastaan. O.o
        Jonnekin pitäisi nyt saada kirjoitusta kyseisen firman ja heidän yhteistyökumppaniensa toimista. Oletamme melkoisen määrän helmi-huhtikuun matkustajista kärsivän näistä matkojen sekaamisista/etujen viemisistä.


      • böö123

        Grouponilta tuli ainakin viestiä, että näyttäisi siltä että tuossa on sattunut jonkinlainen sekaannus Go Internationalin päässä. Selvittelevät kuulemma asiaa, mutta kehoittivat myös asiakkaita suoraan olemaan yhteydessä Go Internationaliin. Laittoivat vielä mahtipontisesti, että pitävät huolen että asia ratkaistaan asiakkaan edun mukaisesti. Joten... toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Ihan hevillä ei täälläkään kyllä niellä tuota All Inclusiven tippumista ja matkapäivien muutosta. Kaikki keinot aiotaan ottaa käyttöön kyllä, jos ei Groupon saa asiaa hoidettua...!


      • oltsupeke
        böö123 kirjoitti:

        Grouponilta tuli ainakin viestiä, että näyttäisi siltä että tuossa on sattunut jonkinlainen sekaannus Go Internationalin päässä. Selvittelevät kuulemma asiaa, mutta kehoittivat myös asiakkaita suoraan olemaan yhteydessä Go Internationaliin. Laittoivat vielä mahtipontisesti, että pitävät huolen että asia ratkaistaan asiakkaan edun mukaisesti. Joten... toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Ihan hevillä ei täälläkään kyllä niellä tuota All Inclusiven tippumista ja matkapäivien muutosta. Kaikki keinot aiotaan ottaa käyttöön kyllä, jos ei Groupon saa asiaa hoidettua...!

        Me ollaan jo tehty reklamaatio grouponille ja lupasivat selvittää asiaa. Nyt vaan kaikki
        valittamaan niin ehkä jotain voi asioille tapahtua oikeasti!!!!


      • Pettynyt901

        Pyydän kaikkia ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.


      • LII

        Groupon yrittää pestä kätensä asiasta!!!!
        Huonoa mainosta firmalle. Nyt ei luovuteta.


    • HÖH

      Itselläni on myös varattu matka samalle ajankohdalle Pohjois-Kyprokselle mutta hotelli on eri. Varasin matkan vasta tammikuussa . Ensin lähdön piti olla 21.2. Sain matkadokumentit 23.1. jossa lento oli siirretty 22.2., lentoyhtiö muuttunut sekä tosiaan lentokenttäkuljetus vain paluulennolle. Mutta minun lentolipussa lennon lähtöaika on 22.2 klo 09:20 ja paluu 1.3 klo 02:35. Onko siis samalla päivällä tosiaan kaksi lentoa Ercaniin? Vai onkohan itsellä virheellinen aikataulu matkadokumentissa?

      • edelleenkinOmppu

        Kuluttaja-asiamiehelle lähetetty juuri TODELLA pitkä selvitys matkanjärjestäjän puuhista ja matkamme muuttamisista sekä 13 liitetiedostoa ostetuista matkoista moneen kertaan tulleista erilaisista matkalipuista. Mainitsin, että meitä on melkoinen joukko, katsotaan, mitä seuraa. Onneksi olen tallentanut dokumentteja kaikista tapahtumista asian tiimoilta, joskun kerran kun on pienemmissä asioissa huijattu, sitä tulee varovaiseksi. Onneksi tälläkertaa..


      • wwwwwwwww

        Hyvä juttu niin asia etenee ja myös tarvittaessa Euroopan kuluttajasuojakeskus Suomessa voi tehdä yhteistyötä kuluttaja-asiamiehen kanssa.


      • Huijariporukka

        Aivan naurettavaa tämä Grouponin ja GoInternational homma. Kusettavat asiakkaita ja kun ovat rahansa saanneet, niin nauravat partaansa hölmöistä suomalaisista, en kyllä uskalla enää tilata mitään sieltä. Joku Igor vastasi Grouponilta, että matkafirma saa päivien puitteissa muuttaa lentoja, miten tahtoo. Hotellin vaihdosta tai all-inclucive muutosta ei ollut kommenttia, taitaa olla pikkusen homma hakusessa. Kyselevät vielä, miten vastaus onnistui, voi helvetti. ÄLKÄÄ TILATKO GROUPOINILTA MITÄÄN ja jatkaa kaveripiireillekin tätä ketjua. Täyttä huijausta!


      • Tyytyväinen

        Itselläni sama tilanne, mutta yritän ottaa rauhallisesti. Olen jutellut groupin kanssa ja sähköpostannut ja poikani joka nyt eri hotellissa kuin me , on ottanut matkanjärjestäjään yhteyttä. Kun halpismatkan ostaa pitää vaan osata suhtautua. Olimme pari vuotta sitten Turkissa kiertomatkalla ja kaikki meni ihan hienosta, PAITSI ne jotka eivät olleet ymmärtäneet että lähtevät halpismatkalle sesongin ulkopuolella, meitä rasitti ainoastaan ne negatiiviset valittavat kanssamatkustajat. Koittakaa olla kokoajan valittamatta jos matkalle lähdette!


    • annika36

      Voi himputin himputti!! Meitä lähdössä 6 Kuopiosta ja kappas vaan. Heitetty eri lennoille. Osa aamuun ja loput iltaan samoin paluu miten sattuu. Liittymäkuljetukset kuop-hki-kuopio varattu ja ¤&%%%¤//¤&&& painokelvotonta tekstiä. Grouponin kautta Salamis Bay Contiin matkat varattu. Laitoin eilen s.posita GO:lle. katsotaan kuinka käy!

    • HÖH

      Siis samalla päivällä on tosiaan kaksi lentoa....aamu ja ilta. Ei todellakaan mukavaa että teidät on laitettu eri lennoille, ja saati että teillä on vielä liittymäkuljetukset hankittu. Toivottavasti saatte vielä teidät kaikki samalle lennolle. Outoa toimintaa todellakin.

    • Pettynyt19

      Pettynyt asiakas.
      Olimme alun perin tehneet diilin Pohjois-Kyprokselle Kyreniaan Riveside Resortiin, mutta matkanjärjestäjä onkin muuttanut kohdetta Famagustaan Long Beach Resortiin eli keskelle ei mitään, kuitenkaan ilmoittamatta asiakasta!!!
      Täytyyhän sitä pystyä luottamaan siihen, että mitä ostaa niin myös saa sen.
      Groupon yrittää pestä kätensä asiasta!!!! Asiakkaan törkeää huijausta. En tule enään koskaan käyttämään Groupon firmaa.
      Tulemme tekemään asiasta reklamaation ja olemme ottaneet yhteyttä kuluttaja-asiamieheen!!!

    • Pettynyt1

      Reklamaatio kuluttaja-asiamieheen yhteys

    • joulu15

      Todella huonoa asiakaspalvelua Grouponilta ja vastuuntunnotonta toimintaa. Meillä vaihtui kohde, lentoaikataulut, päivämäärät jne. Teemme reklamaation ja otamme yhteyttä kuluttaja-asiamieheen

    • huijaus

      Kuluttaja-asiamieheen yhteyttä. Suuren luokan huijausta Grouponilta!!!

    • piano2

      Tehkää reklamaatio ja yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Nolla luotto Grouponiin.

    • traveleri

      Tässähän ei ole groupon eikä top10matkatarjoukset viallisia, vaan tämä matkan järjestäjä GO international, joka tietoisesti tekee tätä huijaamista jostakin syystä- todennäköisesti he rahastavat tällä keinoin enemmän ihmisiä. Syytä olisikin tutkia ennemminkin tämän firman toimia. Top10matkatarjoukset ottaa itse täyden vastuun myymistään matkoista, koska Go international ei tule yhtään vastaan, mikä on mielestäni huutava vääryys, koska näin veivät meidän rahamme, ja tulevat todennäköisesti myymään uudestaan nämä jo maksetut matkat, ylikalliilla hinnalla joillekin muille. Elikä saavat 3 kertaa saman hinnan kuin alunperin. Tätä on tapahtunut mielestäni ihan johdonmukaisesti, ja on selkeää harhaanjohtamista. Siitä syystä ehdottaisin, että kun on ulkomaalainen firma kyseessä, niin kaikki vaan tekemään ilmoitusta euroopan kuluttajansuojakeskukskeen. Jos pääsyyllinen ei kellisty, niin näitä matkoja tullaan vastedeskin jossain myymään, joten taistelkaa hyvät ihmiset oikeuden puolesta.

    • trpk

      Meillä pitäisi olla matka 15.02-22.02 yhteensä 16 ihmista.
      Alussa kaikki voucherit olit samanlaisia,mutta nyt meilläkin eri lennot,eri hotelli,eri ruoka merkinta.Kiva kun mies lähtee yhden lapsen kanssa yhteen hotellin-ja mina toisen lapsen kanssa toiseen!!! mummot ja ukit ihan muualla.En ymmärä!
      Mitä teen!Ei Go Internationalista kuka vastaa-eikä Grouponilta saa mitään tarkkaa vastausta.

      • edelleenkinOmppu

        Oliko teillä ostaessanne matkaa myynti-ilmoituksessa maininta, että matjkanjärjestäjä voi valita hotellit saatavuustilanteen mukaan? Itse merkitsin kumpaankin matkavaraukseeni merkinnät perheenä matkustamisesta ja kaikkien nimet kumpaankin varaukseen -meillä ei kyllä ollut puolivuotta sitten kuin vaan tuo yksi hotellivaihtoehto eikä muutosoikeudesta mitään..


      • edelleenkinOmppu

        Lisää vain soittoja Grouponille ja viestejä GoInternationalille!


    • Ajoissa_kentälle_sit

      Lieköhän ollut sama matkanjärjestäjä kun joku oli "myöhästynyt" Hki-Vantaalla lentokoneesta. Lento olikin lähtenyt 3 tuntia aikaisemmin kuin piti. Muutos oli tehty vissiin kolme päivää ennen lähtöä, mutta nämä matkaajat eivät tietoa saaneet. Vai pitääkö itse tsekata muutokset netistä?

    • kuopio

      Onko kukaan koskaan saanut mitään vastausta tuolta GO internationalilta? Jos olisivat lähempänä kävisin paikanpäällä taputtamassa (talikolla). Onko meillä mahdollisuus saada heiltä rahat takaisin 6 matkaa, jos emme suostu eri lennoille, kuten meidät on nyt pistetty.... Riittääkö kuluttajasuojalautakuntaan ja Groupponille yhteys

      • iiiieeee

        Ota yhteys kuluttaja-asiamieheen he neuvovat miten asiassa pitää edetä.
        Grouponille tätytyy tehdä myös reklamaatio, mutta ota ensin yhteys sinne kuluttaja-asiamieheen paikkakunnallasi välittömästi ja sieltä saat infoa miten etenet asiassa.


    • Odotellaan

      Hi

      We are apologizing about the IT-System fault. It was a genuine IT mistake in your case.
      Your hotel has been changed to 5* Chateau Lamboussa Hotel.
      You will receive your travel document within 24 hours...
      http://www.lambousahotel.com/

      Best regards
      GOInterntaional


      Eipä näkynyt uusia documentteja tänäänkään... Viesti tuli siis eilen aamulla.

      • Lomaa_odottaessa

        Meille tuli sama ilmoitus toissa päivänä eikä lipuista vielä tietoa. Uskoisin, että oiketa liput tulevat kun saavat lähilähdöt ensin kuntoon.

        Kyllä tämä sotku on aiheuttanut melkoisia sydämen tykytyksiä, mutta halvalla kun yrittää matkustaa, niin kaikkea voi odottaa. Kyllä myö matkalle päästään, uskokaa pois :). Pariskuntana näitä uskaltaa ostaa, mutta lapsiperheenä en näillä edes yrittäisi koska vasta loman jälkeen tiedät mitä sait. Hyvää tulevaa lomaa kaikille.


      • Matkustellaan

        Ootteko milloin lähdössä? Meillä on viiden hengen porukka ja ensimmäisessä "vahvistuksessa" oli vaan minä & tyttäreni ja loppu kolmen hengen porukka oli unohduksissa..vahvistus tuli yöaikaan pe-la 0.34 ja ajattelinkin ett joku IT vika kyseessä, koska eihän kukaan vissii työskentele tuohon aikaan matkatoimistoissa.. Olin heti yhteydessä GoInternationaliin ja pari päivää sen jälkeen Grouponiin. Grouponilta ovat olleet yhteydessä nyt kaksi kertaa viikon aikana, mutta mitään uusia vahvistuksia ei ole vielä tullut. Toiveikkain mielin kyllä odottelen..


    • Hyvä_paatos

      TOP 10 kautta tilattu matka. Pohjois Kypros 22.3 - 29.3. Kyllästyin muutoksiin. Peruutin omat matkmme lauantaina 31.1. Vahvistus peruutuksesta tuli tänään 2.2 ja rahat luvattiin 5 - 7 päivässa- TOP10 toiminut asiallisesti ainakin toistaiseksi. Matkan järjestäjää Gointernationalia ei voi kehua. Kehotan välttämään, jos vain mahdollista.

    • iuski

      Meillä vaihtui lentoaikataulut ja hotelli (Salamis Bay -> Chateau Lambousa). Onneksi asutaan Helsingissä niin ei aiheuta liittymäkuljetusten kanssa ongelmia. Ja matkanjärjestäjä lupasi ilmaiset ruuat lennolle, ei oltaisi muuten tilattu ruokia.

      Chateau Lambousa on mielestäni parempi sijainti, sillä Kyreniassa on paljon nähtävää, hyviä ravintoloita yms. Ja Nikosiaan on helppo kulkea bussilla.

      Odotan innolla, avoimin mielin! Kunhan on aurinkoa niin kaikki on hyvin ;)

      PS. Teille jotka pelkäätte että kuljetus on vaan paluulennolle: return tarkoittaa suomeksi paluuta, mutta myös edestakaista.

      • saisjokorkaantuu

        Onko mitään uutta tietoa näistä virheiden korjauksista? Eli saako groupon MITÄÄN aikaan vai pitääkö itse TAAS hoitaa kaikkieuroopan kuluttajasuojakeskuksen kautta? Ihan periaatteestakaan emme päästä Go Internationalia kyllä vähällä ja groupon saisi myös tsempata tässä asiassa tai maine kyllä kärsii...


      • oltsupeke
        saisjokorkaantuu kirjoitti:

        Onko mitään uutta tietoa näistä virheiden korjauksista? Eli saako groupon MITÄÄN aikaan vai pitääkö itse TAAS hoitaa kaikkieuroopan kuluttajasuojakeskuksen kautta? Ihan periaatteestakaan emme päästä Go Internationalia kyllä vähällä ja groupon saisi myös tsempata tässä asiassa tai maine kyllä kärsii...

        26 tammikuuta olin grouponiin yhteydessä ja juuri äsken tuli viesti, että viikon 6 kuluessa
        Go tr pitäisi korjata virheensä!!!! Saas nähdä kuinka äijän käy....


      • höö123

        Oletko tai onko kukaan nyt saanut näitä korjattuja dokumentteja? Meille ei ainakaan ole tullut ja eipä tässä enää hirveästi aikaa tuohon maanantaihin ole...


      • Oltsupeke

        Maanantai meni eikä mitään kuulunut, nyt lähetin viestin grouponille kun pyysivät sitä jos norjasta ei kuulu mitään maanantaihin mennessä ja nyt grouponista tuli vain viesti:" Jos vahvistuksessasi lukee seuraava teksti 'board basis' kohdalla, tarkoittaa se että kyseessä on hotellin standardien mukainen all inclusive, joka on sama kaikille muillekin hotellin asukkaille: Included:Breakfast Lunch Dinner a drink to meals.
        Matkanjärjestäjä on päättänyt tarkentaa tätä määritystä uudemmissa varausvahvistuksissa, eli siellä ei lue enää vain, että All Inclusive tai S.A.I.
        Voimme vakuuttaa, että kyseessä ei ole millään lailla huonompi palveluntaso."

        Näin he alkavat pesemään käsiään tästä jutusta....!!!!!!!!!


    • kypros

      Täällä myös "kohtalotoverit" All. ink. muutettu Breakfast Lunch Dinner a drink to meals, siis peräti yksi drinkki aterialle.matkapäivä siirtynyt päivällä eteenpäin nyt 22.2
      OK, en kyllä tule käyttämään latiakaan tuossa hotellissa se onaivan varma!!
      Voi P.. mitä kusestusta!!

    • salamisbayconti

      Meilläkin 22.2-1.3 matkaan tuli hotellimuutoksia, all inclusive vaihdettu täysihoidoksi ja lentoaikataulu ja lentoyhtiö muuttuivat. Emme voi porukalla erota niin, että hotellien välillä on ainakin 100km. Groupon on selvittänyt asiaa ja Go Internationalin piti tällä viikolla korjata virheet ja lähettää uudet matkadokumentit. Eipä ole kuulunut mitään ja kahden viikon päästä pitäis olla jo menossa. Mikä on teidän mielestä kohtuus ajassa ennen matkaa, että kaikki pitäis olla selvitetty? On kuitenkin paljon asioita, joita pitäis hoitaa ennen matkalle lähtöä. Vakuutukset, rokotukset, matkalaukut hankkia yms. Ei viitsis kaikkea valmistella turhaan, jos tästä ei kerta kaikkiaan tule mitään valmista. Olen ollut yhteydessä Grouponiin kirjalliseti 4 kertaa, Go Internationalille olen lähettänyt viestiä nyt kahden viikon aikana yhteensä 5 kertaa, eikä mitään vastausta ole tullut. Tämä on ihan ihmisten kusetusta. Matkafiilis on täysin mennyt ja toivois vaan, että sais rahat takaisin. On soitettu myös Grouponin maajohtajalle, joka lupasi selvittää asiaa ja soittaa takaisin. Arvatkaa vaan, onko soittoa kuulunut. Tällaisesta touhusta mun mielestäni pitäis saada jo korvauksia henkisistä kärsimyksistä. Jatkuva stressi joka päivä, että tuleeko jotain uutta tietoa vai eikö tule. Te, jotka ootte olleet yhteydessä kuluttajansuojaan, niin mitä neuvoja olette sieltä saaneet?

    • Tatukko

      Varattiin kaksi matkaa 5* hotelliin ja all-inclusive paketilla ja sieltä tuli matkadokumentit 3* hotelliin aamiaisella. Myös lähtö- ja paluupäivä oli muuttunut yhdellä päivällä myöhemmäksi.

      Lähetin Go Internationalille postia, että korjaavat asian.

      Viikon verran ja kaksi sähköpostia myöhemmin tuli korjatut matkadokumentit: 5* hotelli täysihoidolla.

      Nyt on laitettu Grouponille reklamaatiota harhaanjohtavasta mainonnasta ja hyvityspyyntö. Ei ole vastausta kuulunut.

      • Lomaa_edel_odottaessa

        Samat tarinat meillä. GO I:n 24 h luvattu vastausaika olikin n. 200 h :(. On tämä uskomatonta kusetusta Grouponilta. Vielä on tallessa nuo Grouponin web sivut ja niistä selviää mitä all Inc. tarkoittaa grouponin mielestä ja hyvitystä pitää vaatia, jos juomat ei kuulukaan matkan hintaan. Varmaankin 200 e on minimi kustannus aikuisen suomalaisen miehen lomajuomista viikossa;) eli sen verran on saatava hyvitystä.


      • Nilli-Lilli

        Joop, lähtö 15.2., Salamis Bay muuttunut Lambousaksi ja alunperin matkadokumenttiin merkitty all inclusive vaihtunut tuohon breakfast lunch dinner a drink to meal. Katselin uudemman kerran Grouponin matkalahjakortin myyntisivua ja siellä lukee otsikkona:

        Lennot ja 7 yön All Inclusive -majoitus viiden tähden hotellissa Pohjois-Kyproksella

        Alempana matkaan kerrotaan sisältyvän:

        All Inclusive -ateriat ja -juomat

        Ja lopulta hotellikuvauksessa, tadaa!:

        Viiden tähden hotellilla saa täysihoitoa, sisältäen ruoat aamupaloista illallisiin hotellin ravintolassa.

        Elikäs hyvin tarkoin harkittua ja loistokkaan harhaanjohtavaa markkinointia Grouponilta (ja Go Internationalilta). Annetaan vaikutelma oikeasta all inclusivesta (johon siis kuuluisivat ruoat myös muulloin kuin määrättyyn aamiais-, lounas- ja illallisaikaan sekä kaikki juomat, ei ainoastaan yksi ruokajuoma), mutta todellisuudessa on siis kyse täyshoidosta. Lähinnä tässä voi siis laittaa reklamaatiota/hyvityspyyntöä matkanvälittäjänä toimivalle Grouponille harhaanjohtavasta markkinoinnista (joskin saattaahan tuota aikansa kuluksi nillittää vielä vähän Norjankin suuntaan :) ).

        Todennäköisesti Groupon ei halua hyvittää mitään, joten seuraava vaihe on sitten yhteydenotto kuluttajavirastoon (www.kkv.fi) eli ilmoitus epäasiallisesta mainonnasta. Joka tapauksessa reklamaatio täytyy siis tehdä Grouponille ensimmäisenä.

        Jotenkin näin kai tää menee.


      • näinsemenee

        Nyt on sitten ainakin meidän toimesta viety asiaa eteenpäin kuluttajasuojaan. Kannattaa muidenkin ottaa yhteyttä p.029 553 6901.
        Olivat sitä mieltä että matkan kyllä pitää vastata sitä mitä on myyty ja kun kuuntelivat tuota niin vievät asiaa eteenpäin. Grouponia sitoo valmismatkalaki ja vastaavat siitä että matka vastaa sitä mitä on markkinoitu. Hyvitysvaatimuksia niin sisällön muutoksesta kuin harhaanjohtavasta markkinoinnista voinee vaatia jos asia ei korjaannu.
        soitin nyt vielä grouponille ja kysyin haluaisivatko ehkä hoitaa sen oikean All Inclusiven (edes jotain sinne päin, ei olla ihmeitä vaatimassa). Voisi nimittäin olla heille edullisempi vaihtoehto kun muuten meitä kelle korvaukset kuuluvat olisi aikamoinen joukko... ;-D
        Jos ovat itse käsittäneet jotain go internationalin kanssa väärin aikoinaan niin se on näiden firmojen välinen ongelma ja siitä ei voi laittaa kuluttajia kärsimään.
        sitä tullaan saamaan mitä ollaan ostettu tai sitten korvauksia.


    • Halpamatkatjoo

      Tänään 10.2.2015 tuli go internationalilta neljäs varausvahvistus. Aivan samanlainen kuin edellinen missä oli allinclusive muuttunut täysihoidoksi vaikka Groupon oli selvittänyt asiaa..go international myös ilmoitti varausvahvistuksen yhteydessä että allinclusive tarkoittaa aamiainen lounas illallinen juomat ruokailun yhteydessä. Olen yrittänyt olla menettämättä hermoja näiden asioiden kanssa mutta nyt alkaa jo vituttaa tällainen odottaminen ja selvittäminen. Jotkut kirjoittelee että on allinclusive ja osan siitä saa casinolta mutta esim. minulle ei sellaista ole kerrottu. Salamis Bay Conti hotellissa on kuulemma tuo allinclusive.Myyvät ihan mitä sattuu ja antavat paskaa lapaseen vaan.Olen laittanu viestiä go:lle ja grouponille mutta ei näytä auttavan. Seuraavana sitten kuluttajasuojaan.

    • Rahattakaisin

      Jos haluatte rahanne takaisin, ilmoittakaa Go Internationalille että haluatte perua matkan.
      Tämän jälkeen he käskevät ottaa yhteyttä grouponiin joka palauttaa rahat. 4 viikkoa asian kanssa tuskailin kunnes selvisi että se on noin helppoa peruuttaa.

      • uhuhu

        Ilmoitin go internationalille että haluan perua matkan, ilmoittivat että jos en ole tyytyäinen voin perua ja minun täytyy ottaa yhteyttä grouponii.

        No otin yhteyttä ja groupon ei suostunut perumaan.. ärsyttää!


    • vaihteenvuoksi

      Se että Groupon / Go International ehdottaa ratkaisuksi sitä, että saatte peruuttaa matkan ja rahat takaisin, ei ole tyydyttävä ratkaisu. Olette lisäksi oikeutettuja hyvityksiin, lähdittepä matkalle tai ette. Jos niitä haluette niin kannattaa tehdä niin että:

      1) Tehkää Grouponille kirjallinen reklamaatio, jossa ilmoitatte että ette hyväksy muuttuneita matkaehtoja ja All Inclusiven muuttumista täysihoidoksi (tai hotellin vaihtumista tms.). Ihan sähköposti riittää, kunhan se on kirjallinen.

      2) Kertokaa että tulette hakemaan hyvitystä tason alenemisesta ja harhaan johtaneesta markkinoinnista.

      3) Matkalla on hyvä säilyttää kuitteja limuista, oluista, pienistä välipaloista yms. mitkä nyt joutuu ostamaan omaan piikkiin. Ilman kuittejakin korvausta voi kyllä hyvin hakea, mutta jos päädytään kuluttajariitalautakuntaan niin nuo ovat hyvää matskua!

      4) Hakekaa korvauksia joko etukäteen jollekin arvioidulle könttäsummalle siitä mitä olette kärsineet tai sitten matkan jälkeen. Itse haemme kuluttajaneuvojan ohjeistuksen mukaisesti noita matkan jälkeen, koska silloin meillä on kattavampi kuva kärsimämme vahingon suuruudesta.

      5) Jos korvauksia ei meinata maksaa noin 2-4 viikossa niin sitten vain yksi yksinkertainen lappu netissä täyttöön ja asia on kuluttajariitalautakunnassa ja viimein sieltä saadaan oikeutta. Valituslomake löytyy kuluttajariitalautakunnan verkkosivuilta www.kuluttajariita.fi

      Grouponille olisi varmasti edullisempi vaihtoehto nuo oikeat All Inclusivet järjestää, mutta sopii meille näinkin. Voipahan välillä ottaa sen muutaman limun ja olusen muuallakin vaihteen vuoksi hyvillä mielin :)

      Ja siis voitte hoitaa asiaa Grouponin kanssa, koska valmismatkalain mukaisesti Groupon vastaa meille kuluttajille siitä, että matka on sitä mitä ovat myyneet. Se on sitten heidän ongelmansa hakea itse korvauksia Go Internationalilta ja selvitellä noita yritysten välisiä väärinkäsityksiä.

      Kyllä tämä meidän kuluttajien kannalta hyvin tulee päättymään! Nyt vain kuumeilemaan matkaa :)


      P.S. Saa vielä lisäillä tai korjailla näitä ohjeita muille ilman muuta :) Yhdessä meissä kuluttajissa on voimaa! :)

      • osoite

      • lisäys

        Se vielä lisäyksenä että kun reklamaationne jälkeen yrittävät Go Internationalilta jatkuvasti muuttaa jotain matkaehtotekstissä (eli tulee uusi maili heiltä ja pyydetään että ole matka-agenttiisi yhteydessä jos joku ei ole tässä niin kuin pitää) niin voi kuitata sen varulta aina laittamalla osoitteeseen [email protected] esim. näin:

        Emme edelleenkään hyväksy näitä muuttuneita matkaehtoja ja All Inclusiven muuttumista täysihoidoksi (tms.). Tulemme vaatimaan korvauksia tason alenemisesta sekä harhaanjohtavasta markkinoinnista. Tällä viestillä ilmoitamme, että pidämme siis xx.2.2015 lähettämämme reklamaation voimassa.


    • joojjj

      Eli keillä on onnistunut nyt matkan peruuttaminen grouponin kautta?

    • kail

      SE niistä matkoista,taitaa olla Go International entinen firma! (konkka)

    • peruttu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      138
      4078
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2009
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1911
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      57
      1527
    5. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1452
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      133
      1405
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      99
      1322
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1226
    9. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      97
      1104
    10. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1063
    Aihe