http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/autojen-laatuerot-julki/
Huonointa autotekniikkaa = Fiat
12
306
Vastaukset
- nyyhnyyh
Yhyy byäääh nyyyhnyyh BYÄÄÄHHHH YHYYYY...
- Seuraavakin Fiat
Seuraava merkki myös Fiat koska tämä nykyinenkin pelannut tosi hyvin joka on ollut pian neljä vuotta mulla. Ja ajan melko paljon vuodessa, yli 25 000 km.
Tämä malli menestyi hyvin myös Autobildin 100 tkm:n kestotestissä. Siinä oli tosin dieselmalli, mutta hyvin tämä bensiinikäyttöinenkin toimii.
Esimerkiksi noista perusteista tässä ei ole ollut yhtään takaisinkutsua, eikä ole tarvinnut ollakaan kun toiminut hyvin. Ja kestotesteissä myös pärjännyt hyvin. Katsastuksesta meni läpi huomautuksitta, nyt katsastuksessa välivuosi.
Varmaan yksi parhaita autoja mitä tällä rahalla saa uutena. - yjtyjity
Kertoo enemmän kunnossapidosta kuin mistään muusta. Tyypillinen fiatkuski ajaa vaan eikä huolla autoaan. viat on tyypillisesti kulutusosissa: pakoputki, koiranluut, lamppuvikoja yms
- fiat-forever
Tosi tarina. Olen ajanut 26-v ajanut Fiatilla. Uutena ostanut ja 4:s menossa. Kertaakaan ei ole jättänyt tielle ja aina on mennyt leimasta läpi.Edullinen ostaa ja ylläpitää.
Sitten kun kuuntelee ns. laatumerkkien omistajien murheita, niin ihmettelee miksi maksaa ns.laadusta, joka on vain mainoksissa. - Croma
Paras automerkki hinta/laatusuhteessa,nyt ja aina. 8 Fiat menossa eikä ole tarvinnu merkkiä vaihtaa, niin hyvin on toiminu.
- elreino68
Fiat on yleensä kooltaan pieni ja suositaan paljon ahtaassa kaupunkiajossa. Siinä ajossa auto kuluu keskimääräistä enemmän kuin maantieajossa. Tänä päivänä jokaiselta automerkiltä löytyy omat ongelma kohdat, ohjainyksikkö tai tunnistin paukkuu ihan koska tahansa vaikka mersusta. Mainetta on vaikea muuttaa jos vieläkin muistellaan 70-80 lukua. Hinta laatu suhde on Fiatilla aika hyvä.
- omistaja_ratkaisee
Kertoo myös toimintatapojen eroista.
Jotkut (fiksut) käy hakemassa katsurilta vikalistan - siis mikä pusla piti vaihtaa & onko jarrulevyt jo kuluneet liiaksi. Uusintakatsastus on paljon halvempi kuin maksaa merkkihuollon suorittamasta vianetsinnästä vähintään 60 € (tuntiveloitus 110 €/h tjsp viimeksi kun marmoritiskin hintoja silmäilin ja minimiveloitus lienee puoli tuntia).
Tojopapat vievät auton katsastushuoltoon = maksavat turhastakin vianetsinnästä. Plus normaalit määräaikaishuollot yms. siihen päälle ja taas pääsee kehumaan, miten ikinä koskaan ei ole mitään vikaa, pelkkää huolenpitoa vaan. Tähän huolenpitoon sitten sisältyy kaikenmaailman jarrujen herkistelyä ym.
Ns. premiumien omistajilla on nykyään tyylinä teettää korjaamolla määräaikaishuolloon ohessa. Leasing-peleillä nyt ainakin. Ja kas kummaa, kun ei auto narahda katsastuksessa mistään väljistyneestä kumipuslasta tms. pikkujutusta.
Katsastustilastot eivät kerro isoista ja kalliista vioista, vaan enempi näistä muutaman kympin jutuista. Jos moottori (esim. D4D) tai vaihdelaatikko porsii, niin eipä autolla katsastukseen ajella tilastomerkintöjä tuottamaan... - hmmmmm
Nimenomaan tilastot kertovat lähinnä siitä miten hyvin autoa on huollatettu ja korjattu ajoissa.
- F.I.A.T
hmmmmm kirjoitti:
Nimenomaan tilastot kertovat lähinnä siitä miten hyvin autoa on huollatettu ja korjattu ajoissa.
Ja Suomessa on Fiatin huoltotoiminta ollut täysin luokatonta.
- Raavo
Kuinkahan hyvin parhaimmat pärjää kun Multijet Bravolla (198) on ajettu 152000 km ilman suurempaa remonttia. Moottori ei syö öljyä, voimansiirto ongelmaton. Perstuntumalla vaikuttaa tehotkin olevan tallella.
Muutama juttu tehty määräaikashuoltojen lisäksi.
-EGR puhdistettu
-takajouset vaihdettu toisen jousen katkeamisen vuoksi. Jouset vauhdetaa pareittain
-raidetangon päät vaihdettu. Toisessa välystä, molemmat vaihtoon.
-jarrupaloja vaihdettu
Eikä auton muotoiluakaan voi moittia.
Fiatilta löytyy surkeaa autotekniikkaa... - stilomies-2
Eipä haitta meikäläistä, ajan kuitenkin Fiatilla. Meikä on ajanut Fiateilla vuodesta -76 lähtien, eikä mitään murheita ole ollut. Käytössähän auto aina kuluu eli sitä pitää huoltaa ja kulutusosia vaihtaa. Nykyisin alla on Stilo 192 moottorilla, siis se joka tykkää viinabensasta (0,98 e/l) moottoriöljyjen vaihto 15 tkm välein ja suodatin maksaa 3,9 e sekä jakohihnan vaihto 150 tkm/10v. On siis tosi halpaa kulkemista ja auto on toiminut kuin junan vessa. Mittarissa ny 110 tkm ja vain jarrupalat vaihdettu.
- kokenutautomies
Yhen fiatin ostin uutena,oli ihan paska.On kokemusta monesta muustakin merkistä.Esim jos ostaa 10v mersun niin varmasti ajaa kauemmin kun uudella fiatilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1084261- 1483667
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah883435Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392829- 1291730
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361556Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141201Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191184Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221144Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421140