haluan kirjoittaa tuntemukseni vaan

kohti normaalia

Olo on kuristavan paha. En tapaa enää narsistimiestä. Näen hänen joskus vilaukselta. Pahaa tekee. Minulla on neljä miespuolista uutta tuttavuutta tullut netin deittipalstan kautta. Pidetään yhteyksiä kirjoittamalla tai soittamalla, joskus käyn kahvittelemassa. Kaikki nuo haluaisivat minun kanssa että olisi jotain muuta kuin kaveruutta. EN vaan pysty. Ei kiinnosta. En pysty "ottamaan ketään laastariksi". Ajattelen vain tuota yhtä tyyppiä. Onko tämä loppuelämän tätä. Olen poistanut kaikki kuvat, puhelinnumeron.. kaikki mikä vähääkään muistuttaa hänestä. Ei auta mikään. Pahenee olo vaan koko ajan. Tukihenkilö ei ole enää niin tukihenkilö kuin ennen. Ei jaksanut kuunnella minua enää kun ei ymmärrä miksi itken tuollaisen tyypin perään. En pysty töissä tekemään mitään. Istun vaan ja odotan koska joku puuttuu asiaan. Pakko jäädä ehkä kohta taas sairaslomalle. Toinen iso asia (vielä suurempi asia kuin tämä tyyppi) painaa myös hirmuisesti. Alan olla aika loppu.
Tuntuu, että narsistimies jatkaa elämäänsä samanlaisena viilipyttynä, ei häntä taida hetkauttaa mikään. Tämä olettamus perustuu vaan siihen että hän päivittelee fb:iin kivoja juttuja ja kuvia. En mene enää niitä katsomaan; ei me kavereita siellä ollakaan. Ennen hän piti kaikki salaisina, nyt julkisina. Ihan kuin haluaisi että minä käyn ne katsomassa sieltä. Kuvittelen ehkä vaan.. Minä perun harrastusmenojani, hän lisää niitä. Menen niin masennukseen vaikka eihän hän enää tavallaan teekään mitään.
Miten tästä ahdistuksesta pääsee pois? Olen aivan rikki. Käyn juttelemassa ammattiauttajan kanssa molemmista asioista.

45

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+4=?

      Kuulostaa siltä, että olet tunnelukkojesi vanki. Auttaisiko alan kirjallisuus? Esim. tämä.

      http://www.tunnelukkosi.fi/

      Googlaamalla löydät lisää aihetta käsitteleviä teoksia.

      • Kohti normaalia

        Tuo on minulla ja olen paljon lukenut sitä. Ja paljon oppinutkin. Kunhan kirjoitin miltä tuntuu. Onneksi on jotain keinoja millä edes hetkellisesti olo helpottaa, ihan hetkeksi, mutta kuitenkin.


    • Lisäämällä harrastus

      "Miten tästä ahdistuksesta pääsee pois?"

      Lisäämällä harrastusmenoja, pitämällä yhteyttä muihin ihmisiin, älä eristäydy, älä missään nimessä... jos sitten et halua tavallasi vain jotenkin kiristää... että siellä sinä nyt ypö yksin vain odottelet...

      Sinun pitää etsiä voimaa. Ja mikäli tosissasi aiot jättää miehen taaksesi, niin sen teetkin.

      Toinen asiasi painaa sinua ja saat tukea ja apua siihen. Ehkä se haittaa sinua niin paljon, että sinun on vaikea liikkua ihmisten ilmoilla, jolloin se toinen asiasi olisikin ensisijainen ongelmasi. Ehkä sinun pitäisi etsiä siihen apua enemmä. Löytyisikö vertaisryhmää siihen?

    • Miehenmaailma

      Minulla on ihan sama tilanne kuin sinulla. Minulla vain tämä narsku on ex. vaimo. Vaikka erosta on jo vuosi, on hän edelleenkin ajatuksissa kuten sinulla sinun ex. miehesi. Se että ymmärsin hakeutua psykologille ja tajusin mistä on kyse auttoi minua ymmärtämään miten toinen voi olla niin käsittämättömän julma ja tunteeton, kyseessä on persoonallisuuden häiriö ja sille me emme voi mitään. Hän ei muuksi muutu. Kauniilla ex. vaimollani on jo 3. mies menossa vuoden sisään ja nauttii kuulemma elämästään. Minä tapasin syksyllä naisen netissä, joka oli kuin kopio ex. vaimostani. Kaunis ja valloittava, mutta hän ikävä kyllä paljastui myös narsistiseksi, joten voin todeta että todella huono säkä kävi minulla, mutta elämä jatkuu.

      • Kohtinormaalia

        Sinut haluaisin tavata. Netissä minäkin haen seuraa täällä 24:llä mutta sinun kanssa haluaisin keskustella tästä aiheesta mistä nyt puhutaan. Mitenköhän saisin oikeaan sinuun yhteyden :)


      • Miten_hän_osoitt

        "Kaunis ja valloittava, mutta hän ikävä kyllä paljastui myös narsistiseksi, joten voin todeta että todella huono säkä kävi minulla, mutta elämä jatkuu."

        Miten hän osoittautui narsistiseksi?


      • Miehenmaailma
        Kohtinormaalia kirjoitti:

        Sinut haluaisin tavata. Netissä minäkin haen seuraa täällä 24:llä mutta sinun kanssa haluaisin keskustella tästä aiheesta mistä nyt puhutaan. Mitenköhän saisin oikeaan sinuun yhteyden :)

        Hei ! Voin laittaa sinulle s-posti osoitteen viikolla niin voidaan jutella asian tiimoilta tarkemmin, jos sopii näin ? Ymmärrän ihan tarkalleen miltä sinusta tuntuu, olen kokenut ja elänyt samat asiat lävitse ja tuska jatkuu..


      • Miehenmaailma
        Miten_hän_osoitt kirjoitti:

        "Kaunis ja valloittava, mutta hän ikävä kyllä paljastui myös narsistiseksi, joten voin todeta että todella huono säkä kävi minulla, mutta elämä jatkuu."

        Miten hän osoittautui narsistiseksi?

        Tutustuin tähän naiseen noin neljän kuukauden ajan. Olin jo tässä vaiheessa tutustunut aiheeseen narsismi niin kirjallisella tasolla kuin psykologin avulla, joten on ollut aika mielenkiintoista seurata tämän henkilön käytöstä. Asia mistä hämmästyin jo ensitapaamisella oli hänen samanlainen persoonallisuutensa ex. vaimoni kanssa. Nämä kaksi naista olivat kuin toistensa klooneja niin ulkoiselta olemukseltaan, tyyliltään kuin ajattelutavoiltaan. Hän oli alkuvaiheessa kuten sanotaan " liian hyvää ollakseen totta " ja näiden ennemerkkien perusteella jossain alitajunnassa kelloni jo soivat alkuvaiheissaan, mutta ajattelin antaa hänelle mahdollisuuden. Alkuvaiheen jälkeen naamio alkoi rapisemaan, sanotaanko näin että hänen käytöksensä muuttui oppikirjojen mukaiseksi narsistisuudeksi kaikilla mausteilla. Olet vain pelinappula hänen tunnemaailmassaan, välillä sinua viedään taivaisiin ja seuraavana päivänä sinut tiputetaan ja mitätöidään täysin, eli tyypillinen jojo ilmiö. Sinulle luvataan tähtitaivaat, yhteistä tulevaisuutta ja seuraavassa hetkessä todetaan, että tässä mitään ole luvattu. Esimerkiksi sovittu yhteinen viikonloppu voi peruuntua mitä ihmeellisemmästä syystä ja täysin ennalta arvaamatta, eikä narsisti yleensä edes pahoittele. Korkeintaan voi todeta, että hyvitän tämän sinulle joskus. Olet narsistille kuin laatikosta vedettävä lelu, jonka voi pistää takaisin laatikkoon, kun ei enää huvita leikkiä. Keskusteluissa narsisti saattoi kehua lukemattomilla seksikokemuksillaan jne. Ei ihan normia. Luokittelisin hänet lähinnä huomionhakuiseksi narsistiksi, valehtelua, juonittelua, varastamista, seksiä jne, mutta täytyy sanoa, että vaikka hän täysi sonta onkin niin jollain tasolla tällainen ihminen koukuttaa.


      • Kohtinormaalia

        Kiitos! Jos saat sellaisen s-postin laitettua minkä tänne voi laittaa niin olisi mukavaa! Kirjoitellaan tarkemmin sitten..


      • Miehenmaailma
        Kohtinormaalia kirjoitti:

        Kiitos! Jos saat sellaisen s-postin laitettua minkä tänne voi laittaa niin olisi mukavaa! Kirjoitellaan tarkemmin sitten..

        Hei, voit kirjoittaa minulle s-postiin [email protected]. Avasin sen ihan tätä juttua varten, kun ehdit niin vaihdellaan ajatuksia..


      • kohtinormaalia

        Minä en saanut luotua sähköpostia väärillä tiedoilla :(. Laitoitko mitä puhelinnumeron kohdalle?


    • 8vN

      Sama tunne myös täällä. Ihmettelee miksi, vaikka pitäisi olla iloinen kaiken kärsimyksen jälkeen. Olen aivan hukassa itseni kanssa. Viimeisin veto oli narskulta yhteyden otto jossa halusi jatkaa kanssani. Perui sen tunnin päästä ja sanoi ettei voi jättää uutta rakasta. Miten voi olla noin julma ihminen. Täysin tunteeton jo kylmä Nainen.

      • Jassooo

        Näistä ihmisistä pitäis kyllä olla jonkinlainen rekisteri. Vankilaankaan kun heitä ei saa teoistaan, tai hyvin harvoin.


      • 1900

        ”Viimeisin veto oli narskulta yhteyden otto jossa halusi jatkaa kanssani. Perui sen tunnin päästä ja sanoi ettei voi jättää uutta rakasta. Miten voi olla noin julma ihminen”.

        Tartun nyt vain tuohon yhteen lauseeseen ”Miten voi olla noin julma...”. Kumpi teistä on oikeasti julma?

        Olet narsistin vallassa niin kauan kuin itse haluat. Et pääse koskaan tasapainoon ja elämässäsi eteenpäin, jos päästät hänet takaisin silloin kun hän itse sitä tahtoo.

        Sinulla on vastuu omasta elämästäsi. Kunnioita itseäsi. Osoita se teoillasi ja valinnoillasi.


      • Ja_sinun_pitäisi

        " Ihmettelee miksi, vaikka pitäisi olla iloinen kaiken kärsimyksen jälkeen. "

        Ja sinun pitisi olla iloinen miksi? Nämä asiat ottavat aikansa.
        Siihen narskun julmuuteen. Niillä on tapana pelata ihmisillä. Ottavat, jättävät ja kyselevät omien suhdanteittensa mukaan. Ihmiset ovat heille pelinappuloita.
        Et ole oivaltanut narsismin luonnetta, kun kyselet, miten voi olla niin julma. Ota selvää ja suhtaudu vamaan vammana, niin voit ymmärtää.


      • Ero_narsistista

        Ero narsistista on ero jokatapauksessa, ja siinä tehdään ihan normaalia surutyötä, omilla mausteilla tosin.


    • Kohtinormaalia

      Toivon teille voimia!! Ja kiitos kun vastaisitte minulle. Minä jahkailin tämän miehen kanssa kuukausitolkulla, välillä yhdessä, välillä koitin lähteä pois, välillä otin itse taas yhteyttä kun en pystynyt olemaan ilman häntä. Ihan sairaaksi meni koko touhu. Loppu meni niin että hän kirjoitti kauan puhetasolla olleen kirjallisen listan jossa hän toi esille ne kaikki asiat joita hän pitäisi tärkeänä jos olisimme ja eläisimme yhdessä. Sain listan käteeni ja hän lupasi olla tuota kaikkea. Jäin taas miettimään asiaa. Eipä tarvinnut kauan miettiä kun hän seuraavana aamuna soitti ja ilmoitti että ei hän halua olla kanssani. Tätä ennen hän oli muistaakseni edellisellä viikolla sanonut rakastavansa minua ja toivoi että asiat menisivät vielä niin että olisin joskus hänen vaimo. Samalla hän myös pyysi luokseen asumaan. Ihan kysymysmerkiksi jäin tuon puhelun jälkeen mutta olen pitänyt pääni enkä ole enää ottanut yhteyttä. Mietin joskus että oliko tuo lista joku kosto minulle että hän on näin ja näin hyvä ja lupaa kaiken tämän. Sitten hän jättää minut ja jää ajattelemaan että minä nyt uskon hänen olevan jollekin toiselle niin hyvä mitä tuossa listassa lupaa. 1 prosentti minussa uskookin mutta onneksi hyvin suuri osa tajuaa että ei se tule niin menemään.

      • Toivottavasti_se

        "1 prosentti minussa uskookin"
        Toivottavasti se ei ole se kohtalokas prosentti... Voisit olla ukskomatta kokonaan, mutta se vaatisi jo, että tartut asiaan voimalla. Et saisi myöskään välittää muiden mielipiteistä, mitä tulee siihen, että vain aniharva ymmärtää narsismista mitään.

        MInä TIEDÄN omasta narsististani, että tämä ei tule missään nimessä, ei koskaan eikä ikinä onnistumaan parisuhteessa. Välillä varmaan "menee hyvin"... mutta tuo täytyy suodattaa. Samaan hengenvetoon kun sanoo itsellään menevän hyvin, pyrkii takaisin suhteeseen minun kanssani...


      • "1 prosentti minussa uskookin mutta onneksi hyvin suuri osa tajuaa että ei se tule niin menemään."

        Mä en ny ihan tajua, miksi "sen narsistin" mahdollisesti tuleviakin suhteita pitää ennustella ja aprikoida. Mistä niistä oikeesti mitään tietää kun ei elä niissä...

        Eikö se että itsellä oli huono olo narsistin kanssa riitä vakuuttamaan ettei ko. henkilön kanssa halua olla suhteessa...

        mitä tulee toisiin ihmisiin ja toisten suhteisiin, niin net on sitten niiden ihmisten välisiä asioita, mitä ne entiselle kumppanille kuuluu...

        Kyllä joo, narsisti saattaa pitää yhteyttä, ehdotella tapaamisia, niinhän se minunkin aikoinaan , josta voi jotain päätellä, mutta muuten mielestäni on ihan turhaa vatvoa niitä narsistin muita suhteita...

        Mikä niissä teitä kiinnostaa, tunnetteko kateutta narsistin mahdollista uutta kumppania kohtaan ja elämää kohtaan...

        Toinen sai sen, mitä te itse puheidenne mukaan ette ees halunneetkaan. Periaatteessahan se , että narsistilla on uusi kumppani helpottaa entisen elämää...

        Parastahan on se ettei ko. tyyppi viis veisaa teistä,


      • Mitä_siitä_jos

        "Eikö se että itsellä oli huono olo narsistin kanssa riitä vakuuttamaan ettei ko. henkilön kanssa halua olla suhteessa..."

        Rautalanka rock, rautalanka rock... Muistat varmasti tuon musiikkilajin jo ikäsikin puolesta...

        "Mikä niissä teitä kiinnostaa, tunnetteko kateutta narsistin mahdollista uutta kumppania kohtaan ja elämää kohtaan..."

        Mitä siitä, jos narsistin entisiä uhreja kiinnostaa narsistin tulevat petokset. Minua ihmetyttää, että miksi sinua kiinnostaa moittivaan sävyyn yrittää laittaa sinun haluamaasi ruotuun toisia aikuisia kirjoittajia. Anna sinä kuule toisten kirjoittaa ja kertoa tuntemuksistaan ennen ja jälkeen eron.

        Sinähän et ole kokenut varsinaista täysimittaista uhrin osaa narsistin kanssa. Ännäsi ei viitsinyt sinua ottaa kokonaan käsittelyyn. Eikö se ollut niin, että sinä tarjoilit hänelle vain seksiä?


      • Kyllä_se_vain

        "mitä tulee toisiin ihmisiin ja toisten suhteisiin, niin net on sitten niiden ihmisten välisiä asioita, mitä ne entiselle kumppanille kuuluu..."

        Kyllä se vain joissakin tapauksissa kuuluu tasan niin tarkkaan, kuin uhri sen haluaa kuuluvan. Älä sinä moralisoi, kun toiset analysoivat narsistin käyttäytymistä ja omia tunteitaan. Narsistista kannattaa pysyä hollilla ainakin aluksi. Ja kannattaa muistaa, että he eivät muutu. Vain noin tajuaa kunnolla vamman laadun ja luonteen ja välttyy tulemasta uudestaankin petetyksi heikäläisten ja heidän kaltaistensa taholta.


      • Ja_ihmisestä

        Ja ihmisestä riippuen, meillä on mahdollisuus saada tieto elämässämme touhuavista ihmisistä jälkikäteenkin.
        Kehoitan kaikkia, jotka suunnittelevat tulevansa minun elämääni touhuamaan, miettimään mitä siinä touhuavat ja minkälaista jälkeä ovat ajatelleet jättää. En unohda ihmisiä koskaan. Olen uskollinen ystävä ja muistan ikuisesti miten muut ovat minua kohdelleet. Hyviä ystäviä arvostan ja kunnioitan, huonoja taas en. Se on niin yksinkertaista.


      • Se_on_niin

        Se on niin, että juuri tuo ominaisuus saa velmut kavahtamaan...


      • "Anna sinä kuule toisten kirjoittaa ja kertoa tuntemuksistaan ennen ja jälkeen eron"

        Kuule ihan vapaasti ny itsekukin saa kirjoittaa mitä haluaa, mutta eikös silloon jo liikuta ikäänkuin mielikuvituksen puolella jos pohdintaan/pähkäillään toisten tuleviakin suhteita...

        Kuhan ny ihmettelen uhrien tarvetta moiseen kiinnostukseen ja huomioon sitä narsistia ja sen elämää kohtaa vielä eronkin jälkeen...

        Kerros mitä siitä saa niinku itselleen, tekeekö se narsistin elämän ja uusien suhteiden vatvominen vielä eronkin jälkeen olon jotenkin paremmaksi ?

        Mitä tulee tuohon...

        "Sinähän et ole kokenut varsinaista täysimittaista uhrin osaa narsistin kanssa. "

        Niin ny mua naurattaa, ikäänkuin sekin olisi joku kilpailu, kuka on suurin/täysmittaisin uhri ja millä sitä mitataan.

        Käsittääkseni täällä ei montakaan uhria kirjoittelemassa jotka ovat eläneet yhteiselämää narsistin kanssa tai sillä tavalla olleet sidoksissa siihen narsistiin joko sukulaisuuden, avioliiton tai yhteisten lasten takia...

        Mitä ny itse voisin pitää ns. "täysmittaisena" uhrin osana jos sellaista termia pitää käyttää.

        Muutenkaan ny en usko että täällä aina sillä eniten ääntä pitävällä on suurin hätä. Kyllä ne todelliset uhrit hakevat apunsa muualta, kuin tämmösiltä palstoilta, eivätkä ne todelliset uhrit halua eronsa jälkeen olla missään tekemisissä ko. narsistin kanssa jos ei ole aivan pakko ja mieluusti silloinkin viranomaisten välityksellä...


      • Ei_liikuta_kun

        " mutta eikös silloon jo liikuta ikäänkuin mielikuvituksen puolella jos pohdintaan/pähkäillään toisten tuleviakin suhteita..."

        Ei liikuta, kun narsisti ei ole sellainen "toinen", jonkalaisiin sinä viittaat. Narsisti on samanlainen kuin taparikollinen, joista hyvinkin tiedetään, että teot tulevat toistumaan. Virallista oikeuden tuomiota ei tietenkään voi etukäteen langettaa, mutta asia on syytä ymmärtää ja käsittää.


      • Narsistin_tyyppiuhri

        "Käsittääkseni täällä ei montakaan uhria kirjoittelemassa jotka ovat eläneet yhteiselämää narsistin kanssa tai sillä tavalla olleet sidoksissa siihen narsistiin joko sukulaisuuden, avioliiton tai yhteisten lasten takia..."

        Narsistin tyyppiuhri on juuri sellainen, että suhde on ollut vauhdikas ja lyhyt, jonkalaisiin narsistit enimmäkseen vain kykenevätkin. Eivät jätä lapsia jälkeensä vaan vain lyhistyneen uhrin, joka epäuskoisena kyselee, mitä tapahtui.
        Eikös se ollut niin, että ne pidempiaikaiset ovat itsekin siinä edustaneet jotain "toista puolta" tai olleet "käänteisinä"...
        Eli hyvinkin jollakin kriteereillä täysimittaisin voisi olla se aidoimmilla tunteilla suhteeseen lähtenyt, joka kokee sen elämänsä yllätyksen... Makuasioita. Mistä käsin niitä nyt katselemmekin.


      • "Eli hyvinkin jollakin kriteereillä täysimittaisin voisi olla se aidoimmilla tunteilla suhteeseen lähtenyt, joka kokee sen elämänsä yllätyksen."

        Kuule ny alat vaikuttaa ilkeältä, vähätellessäsi toisten tunteita

        Enemmänkin uskon kyllä että esim. narsistin kanssa avo tai avioliittoon päätyneet ja lapsia hankkineet uhrit ovat olleet ihan aidosti rakastuneita siihen narsistiiiin ja heidän kokemuksensa ovat olleet niitä raskaimpia...

        Ettei ny "tapailusuhteisten" millään muotoa tarvitse mitätöidä noiden ihmisten tunteita, saati kokemuksia ja yrittää ylentää itseään joksikin "täysmittaiseksi uhriksi" suurine tunteineen......


      • Kuten_varmasti

        "Makuasioita. Mistä käsin niitä nyt katselemmekin."

        Kuten varmasti näit, kirjoitin nyt lainaamani lauseen.
        Toisin kuin sinä, joka lysäät minun kirjoittajapersoonaani surutta omassa kommentissani, jossa minä muka olen ollut vain tapailusuhteessa... Ompa näkemys. Omasta mielestäni olin 24/vrk vajaan vuoden, kuten narsisteilla on tapana pitää täyteen käsittelyyn pääseviä.

        "yrittää ylentää itseään joksikin "täysmittaiseksi uhriksi" suurine tunteineen......"

        Tuossako kadehdit niitä, joilla noita "suuria tunteita" on, kun itselläsi...?


      • Johan_nyt_Kun

        " ja heidän kokemuksensa ovat olleet niitä raskaimpia..."

        Johan nyt. Kun itse olet hyvinkin hanakkaasti ottanut kantaa kolikkoteorian puolesta.. jossa ajetaan takaa, että uhri ikäänkuin tarvitsee sen roolinsa.


      • "Kyllä se vain joissakin tapauksissa kuuluu tasan niin tarkkaan, kuin uhri sen haluaa kuuluvan."

        Olipas ny tullu paljon tekstiä, mutta tuossa ylläolevassa taitaa piillä se totuus, että on uhreja jotka haluavat pitää sen narsistin elämässään tavalla tai toisella...

        Jos siihen ei ole mahdollisuutta konkreettisesti niin sitten vissiin jopa eletään kuvitelmissa sen narsistin muissa suhteissa...

        Noissa tapauksissa voisin ajatella, ettei kyse ole uhrista kun se on oma valinta koska halutaan olla osa sen narsistin elämää jollain tasolla...


      • Haluta_ja_haluta

        "on uhreja jotka haluavat pitää sen narsistin elämässään tavalla tai toisella...

        Jos siihen ei ole mahdollisuutta konkreettisesti niin sitten vissiin jopa eletään kuvitelmissa sen narsistin muissa suhteissa..."

        Haluta ja haluta. Haluta voi niin monella tapaa ja eri asioita. Haluaa ehkä siksi, että ei pääse yllättämään. Haluaa tietää, että oli oikeassa kun antoi oman diagnoosinsa... vaikka sen jo tietäisikin. Ihan vaikka siksi, että jos joku epäilee, niin voi sanoa, että seitsemäs "pitkä suhde" sillä jo menossa jälkeeni, ja kaikki päättyvät samanlaiseen katastrofiin, aina samalla tavalla.

        Sinä se olet aina tuntenut ne kuvitelmaleikit... muut eivät ehkä ymmärrä mitä tuolla edes tarkoitat.


      • "Sinä se olet aina tuntenut ne kuvitelmaleikit... muut eivät ehkä ymmärrä mitä tuolla edes tarkoitat."

        Ma vaan luulen, että hyvinkin moni tietää/ymmärtää mitä tarkoitan noilla kuvitelmilla, illuusioilla, mielikuvitustarinoilla, joissa narsisti kuvataan aina jotenkin "suurena" , jonkinlaisena maagisena valloittajana, voittajana, jolle kukaan ei mahda mitään, ihmisenä jota joko rakastetaan tai vihataan kiihkeästi...

        Yksinkertaistettuna toki voidaan puhua valehtelustakin. Uskoisin, että jos joku on tunnistanut jonkun narsistiksi ja tutustunut aiheeseen, ei enää usko sen narsistin juttuihin ja tarinoihin...

        Tuohon sinun "seitsemän naisen" tarinaasi liittyen niin mistä lie tietosi peräisin, siltä narsistiltako, uskotko sinä narsistin juttuja...

        Kyllähän se munkin tuntemani tyyppi lähetteli pariinkin kertaan aikoinaan spostia sen asian tiimoilta, että suhde nyksään on päättynyt, ensimmäisessä mainitsi syyksi, ettei hänelle tullut sellaisia tunteita sitä naista kohtaan, vaikka nainen olikin palavasti rakastunut häneen...

        Toinen juttu sitten olikin melko vauhdikas, siihen oli liitetty vielä joku muukin nainen joka halusi häntä, koston teema, lakimies sitä selvittämässä ja edelleen vakuuttelua siitä, että suhde nyksään on "ouvo" hänen käyttämäänsä ilmaisua lainatakseni...

        Tuohon liittyen huvittavaa oli sekin aikoinaan kun sitä samaista nyksää on tänne palstallekkin yritetty "lanseerata"... Mutta joo, kaikesta erohöpinöistä huolimatta todellisuudessa se suhde ihan on jatkunut näihin päiviin saakka...

        Että ihan ny neuvoisin olemaan uskomatta narsistien kertomia juttuja suhteistaan...


      • utelia

        *Tuohon liittyen huvittavaa oli sekin aikoinaan kun sitä samaista nyksää on tänne palstallekkin yritetty "lanseerata"... Mutta joo, kaikesta erohöpinöistä huolimatta todellisuudessa se suhde ihan on jatkunut näihin päiviin saakka...*

        Em. lainaukseen viitaten kysyn, mitä haluaisit sen nyksän kanssa jutella, jos tilaisuus tulisi? Jotain rakentavaa vai kertoisit kuinka narsistinen hänen miehensä on ja kuinka siitä pitäisi eroon päästä?


      • Jaa että mun ny pitäis kuvitella sitä hänen tapaamistaan...

        "Jotain rakentavaa vai kertoisit kuinka narsistinen hänen miehensä on ja kuinka siitä pitäisi eroon päästä?"

        Kyselet hölmöjä, eihän kukaan täysjärkinen ihminen tuntemattomalle ihmiselle reality elämässä alkaisi tuommosista juttelemaan, täällä ny asia on eri ku ollaan tämmösellä palstalla jonka aihe liittyy narsisteihin...

        Siis oikeesti näihin narsisti juttuihin törmää hyvin harvoin reality elämässä, eikä net kuulu mihinkään yleisiin puheen aiheisiin vaikka narsistit itse saattavat kuvitella että "kaikki" puhuvat ja ovat kiinnostuneita heistä...

        Mutta jos ny jostain syystä sen naisen/nyksän kohtaisin niin tuskin tunnistaisin edes häntä jos ei se tyyppikin olis läsnä , mutta jos pakko olis jotain small talkingia yrittää, niin sää ny yleensä tuntemattomien kanssa hyvä puheenaihe tai jos kyseessä joku tapahtuma/tilaisuus, niin eiköhän siitäkin jonkun kommentin keksisi, vaikka pokassa vois toki olla pitämistä ettei ainakaan oma aloitteisesti keskustelua edes yrittäisi synnyttää...


      • Tuota_en_tarkoitt
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Sinä se olet aina tuntenut ne kuvitelmaleikit... muut eivät ehkä ymmärrä mitä tuolla edes tarkoitat."

        Ma vaan luulen, että hyvinkin moni tietää/ymmärtää mitä tarkoitan noilla kuvitelmilla, illuusioilla, mielikuvitustarinoilla, joissa narsisti kuvataan aina jotenkin "suurena" , jonkinlaisena maagisena valloittajana, voittajana, jolle kukaan ei mahda mitään, ihmisenä jota joko rakastetaan tai vihataan kiihkeästi...

        Yksinkertaistettuna toki voidaan puhua valehtelustakin. Uskoisin, että jos joku on tunnistanut jonkun narsistiksi ja tutustunut aiheeseen, ei enää usko sen narsistin juttuihin ja tarinoihin...

        Tuohon sinun "seitsemän naisen" tarinaasi liittyen niin mistä lie tietosi peräisin, siltä narsistiltako, uskotko sinä narsistin juttuja...

        Kyllähän se munkin tuntemani tyyppi lähetteli pariinkin kertaan aikoinaan spostia sen asian tiimoilta, että suhde nyksään on päättynyt, ensimmäisessä mainitsi syyksi, ettei hänelle tullut sellaisia tunteita sitä naista kohtaan, vaikka nainen olikin palavasti rakastunut häneen...

        Toinen juttu sitten olikin melko vauhdikas, siihen oli liitetty vielä joku muukin nainen joka halusi häntä, koston teema, lakimies sitä selvittämässä ja edelleen vakuuttelua siitä, että suhde nyksään on "ouvo" hänen käyttämäänsä ilmaisua lainatakseni...

        Tuohon liittyen huvittavaa oli sekin aikoinaan kun sitä samaista nyksää on tänne palstallekkin yritetty "lanseerata"... Mutta joo, kaikesta erohöpinöistä huolimatta todellisuudessa se suhde ihan on jatkunut näihin päiviin saakka...

        Että ihan ny neuvoisin olemaan uskomatta narsistien kertomia juttuja suhteistaan...

        "Tuohon sinun "seitsemän naisen" tarinaasi liittyen niin mistä lie tietosi peräisin, siltä narsistiltako, uskotko sinä narsistin juttuja..."

        Tuota en tarkoittanut aivan kirjaimellisesti, mutta kun nyt tuli puheeksi, niin täysimittaisesti pyöritettyjen luku voi hyvinkin olla tuo.
        Ja kuule kun tämä sankari täällä meillä päin on lähes yleisessä tiedossa...
        Ja kuule kun on koko ikänsä sen jälkeen kun on jujun melkein pikkupoikana tajunnut, tuota samaa touhunnut, niin miten se nyt tapansa olisi vanhoilla päivillään vielä muuttanut. Varsinkin kun komean ulkomuotonsa ja aina uudelleen hiottujen taitojensa avulla on asiaan äärimmäisen perehtynyt.

        Kannattaako sinun kirjoittaa narsismipalstalle, kun olet noin epäuskoinen narsismin suhteen, että jo hilaat juttuja siihen suuntaan, ettei häiriötä nimeltä NPH olisi edes olemassa.


      • "Kannattaako sinun kirjoittaa narsismipalstalle, kun olet noin epäuskoinen narsismin suhteen, että jo hilaat juttuja siihen suuntaan, ettei häiriötä nimeltä NPH olisi edes olemassa."

        NPH:n suhteen en ole ollenkaan epäuskoinen, mutta narsistin ja hänen juttujensa suhteen kyllä olen ja kehoitan muitakin olemaan...


      • Heidän_juttujaan

        "narsistin ja hänen juttujensa suhteen kyllä olen ja kehoitan muitakin olemaan..."

        Heidän juttujaan minäkin epäilen. En todellakaan ole kertaakaan uskonut, en vähääkään, että voisi ikinä seurustella läheskään normaalisti kenenkään kanssa, ja että voisi ikinä olla uskollinen paria kuukautta kauempaa, mikä nipin napin onnistunee, kun oikein pinnistää.


      • Erikoisia_ovat
        Heidän_juttujaan kirjoitti:

        "narsistin ja hänen juttujensa suhteen kyllä olen ja kehoitan muitakin olemaan..."

        Heidän juttujaan minäkin epäilen. En todellakaan ole kertaakaan uskonut, en vähääkään, että voisi ikinä seurustella läheskään normaalisti kenenkään kanssa, ja että voisi ikinä olla uskollinen paria kuukautta kauempaa, mikä nipin napin onnistunee, kun oikein pinnistää.

        Narsisti kuvittelee, että jos hänen touhuistaan ei kukaan tuttu ole tietoinen, niin se on sama kuin sitä ei olisi tapahtunut. Sitten kun jäädään kiinni niin kiistetään viimeiseen asti.


      • varmatieto

        taidat nyt puhua itsestäsi kun noin tarkkaan tiedät


      • Erikoisia_ovat
        varmatieto kirjoitti:

        taidat nyt puhua itsestäsi kun noin tarkkaan tiedät

        Oho, sieltä joku narsu tuli esittämään tietoni todeksi. Se koira älähtää johon kalikka.. ?


      • kaisekateustappaakalatki
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Sinä se olet aina tuntenut ne kuvitelmaleikit... muut eivät ehkä ymmärrä mitä tuolla edes tarkoitat."

        Ma vaan luulen, että hyvinkin moni tietää/ymmärtää mitä tarkoitan noilla kuvitelmilla, illuusioilla, mielikuvitustarinoilla, joissa narsisti kuvataan aina jotenkin "suurena" , jonkinlaisena maagisena valloittajana, voittajana, jolle kukaan ei mahda mitään, ihmisenä jota joko rakastetaan tai vihataan kiihkeästi...

        Yksinkertaistettuna toki voidaan puhua valehtelustakin. Uskoisin, että jos joku on tunnistanut jonkun narsistiksi ja tutustunut aiheeseen, ei enää usko sen narsistin juttuihin ja tarinoihin...

        Tuohon sinun "seitsemän naisen" tarinaasi liittyen niin mistä lie tietosi peräisin, siltä narsistiltako, uskotko sinä narsistin juttuja...

        Kyllähän se munkin tuntemani tyyppi lähetteli pariinkin kertaan aikoinaan spostia sen asian tiimoilta, että suhde nyksään on päättynyt, ensimmäisessä mainitsi syyksi, ettei hänelle tullut sellaisia tunteita sitä naista kohtaan, vaikka nainen olikin palavasti rakastunut häneen...

        Toinen juttu sitten olikin melko vauhdikas, siihen oli liitetty vielä joku muukin nainen joka halusi häntä, koston teema, lakimies sitä selvittämässä ja edelleen vakuuttelua siitä, että suhde nyksään on "ouvo" hänen käyttämäänsä ilmaisua lainatakseni...

        Tuohon liittyen huvittavaa oli sekin aikoinaan kun sitä samaista nyksää on tänne palstallekkin yritetty "lanseerata"... Mutta joo, kaikesta erohöpinöistä huolimatta todellisuudessa se suhde ihan on jatkunut näihin päiviin saakka...

        Että ihan ny neuvoisin olemaan uskomatta narsistien kertomia juttuja suhteistaan...

        Eihän niitä narsistin kertomia juttuja kannatakaan uskoa, mutta jos tulee tuollaista, että on jo kuinka mones hyväksikäytettävä, niin ehkä siinä omatkin silmät aukeaa. Jännää silti, että silti haluaa olla se kuinka mones jonossa ja vain tyydyttääkseen jonkun tietyn tarpeensa, kuten ap kirjoittaa. Ehkä siinä on itsekin koukuttunut vaikka seksiin ja siksi on vaikeaa päästää irti, vaikka tiedostanut jo toisen narsistisen käytöksen. Voisiko sitä itse olla langennut samaan, josta toista syyttää eli ihmisen hyväksikäyttöön?

        Eikös muuten ihan tavallinen pettäjäkin, jolla niitä panoja on siellä täällä, valehtele ihan työkseen, koska miten se muuten sitä pesää saisi? Tietysti on keksittävä niitä tarinoita myrkytetyistä, miehensä kaltoinkohtelemista naisista, alkoholistien puolisoista ja kuka tietää minkälaisista naisista ja vain saadakseen pesää. Tekeehän toiset sillä toisella puolellakin ihan sitä samaa saadakseen ns. rakkautta vai olisiko sekin sitten vain m..a kertomalla toiselle tarinoitaan, niin kurjasta exästään, vaikeasta elämästään, raskaasta ja kuorimittavasta työstään tai pitkästä puutteestaan? Voiko tuotakaan kiistää, pyrkiä hyötymään toisesta ja ensisijainen tarve on tyydyttää omat tarpeet, päällimmäisenä tulee mieleen pari tarvetta ylitse muiden eli seksi ja raha.


      • kaisekateustappaakalatki kirjoitti:

        Eihän niitä narsistin kertomia juttuja kannatakaan uskoa, mutta jos tulee tuollaista, että on jo kuinka mones hyväksikäytettävä, niin ehkä siinä omatkin silmät aukeaa. Jännää silti, että silti haluaa olla se kuinka mones jonossa ja vain tyydyttääkseen jonkun tietyn tarpeensa, kuten ap kirjoittaa. Ehkä siinä on itsekin koukuttunut vaikka seksiin ja siksi on vaikeaa päästää irti, vaikka tiedostanut jo toisen narsistisen käytöksen. Voisiko sitä itse olla langennut samaan, josta toista syyttää eli ihmisen hyväksikäyttöön?

        Eikös muuten ihan tavallinen pettäjäkin, jolla niitä panoja on siellä täällä, valehtele ihan työkseen, koska miten se muuten sitä pesää saisi? Tietysti on keksittävä niitä tarinoita myrkytetyistä, miehensä kaltoinkohtelemista naisista, alkoholistien puolisoista ja kuka tietää minkälaisista naisista ja vain saadakseen pesää. Tekeehän toiset sillä toisella puolellakin ihan sitä samaa saadakseen ns. rakkautta vai olisiko sekin sitten vain m..a kertomalla toiselle tarinoitaan, niin kurjasta exästään, vaikeasta elämästään, raskaasta ja kuorimittavasta työstään tai pitkästä puutteestaan? Voiko tuotakaan kiistää, pyrkiä hyötymään toisesta ja ensisijainen tarve on tyydyttää omat tarpeet, päällimmäisenä tulee mieleen pari tarvetta ylitse muiden eli seksi ja raha.

        Niin pakostakin sitä miettii, etteikö ihmiset huomaa et nää jotkut ns. nostetut ketjut ja tarinat on vuosien takaisia.

        Katoin et aloitus oli vuodelta-15 ja näköjään itsekin olen vielä tuolloin kelannut noita asioita, että aikansa sitä piisaasi . Nykyään ei enää sellaista tarvetta ole, kun suhteen päättymisestäkin on kohta kymmenen vuotta.

        No nää tarinat on täällä, että ehkä joku kokee itselleen tärkeäksi pohtia noita toisten ihmisten vuosien takaisia juttujakin, että miten ne toisten asiat/suhteet meni niinku omasta mielestä. Jotenkin omituiselta se kuitenkin tuntuu.

        Mut onneksi kuitenkin asianosaisten elämä on mennyt eteenpäin.


      • No_huom
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin pakostakin sitä miettii, etteikö ihmiset huomaa et nää jotkut ns. nostetut ketjut ja tarinat on vuosien takaisia.

        Katoin et aloitus oli vuodelta-15 ja näköjään itsekin olen vielä tuolloin kelannut noita asioita, että aikansa sitä piisaasi . Nykyään ei enää sellaista tarvetta ole, kun suhteen päättymisestäkin on kohta kymmenen vuotta.

        No nää tarinat on täällä, että ehkä joku kokee itselleen tärkeäksi pohtia noita toisten ihmisten vuosien takaisia juttujakin, että miten ne toisten asiat/suhteet meni niinku omasta mielestä. Jotenkin omituiselta se kuitenkin tuntuu.

        Mut onneksi kuitenkin asianosaisten elämä on mennyt eteenpäin.

        No huomasitko että aloittaja on kirjoittanut itsestään nyt uuden aloituksen johon tullut pari vastaustakin. Kummallinen tosin tämä nosto, silti vaikka siinä onkin tuo "normaali"...


      • No_huom kirjoitti:

        No huomasitko että aloittaja on kirjoittanut itsestään nyt uuden aloituksen johon tullut pari vastaustakin. Kummallinen tosin tämä nosto, silti vaikka siinä onkin tuo "normaali"...

        Joo huomasin kyllä ja muistan tän tapauksenkin.

        Silloin joskus akoinaan tuli kommentoituakin, mut jossain vaihees sit alkoi tulla aavistus, ettei ko. kirjoittajassakaan kaikki ny ollu ihan normaalia ettei enää huvittanut

        Mä kun oon se ilkeä ihminen, joka useinkin sanoo, et kantsis välillä pohtia sitä itseään ja omaa toimintaansa/omia valintojaan.

        Eihän täällä semmosesta tykätä,
        Lähinnä tää "ei ollut normaali" oli kaikun spesiaali tapaus


      • En_tiedä
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Joo huomasin kyllä ja muistan tän tapauksenkin.

        Silloin joskus akoinaan tuli kommentoituakin, mut jossain vaihees sit alkoi tulla aavistus, ettei ko. kirjoittajassakaan kaikki ny ollu ihan normaalia ettei enää huvittanut

        Mä kun oon se ilkeä ihminen, joka useinkin sanoo, et kantsis välillä pohtia sitä itseään ja omaa toimintaansa/omia valintojaan.

        Eihän täällä semmosesta tykätä,
        Lähinnä tää "ei ollut normaali" oli kaikun spesiaali tapaus

        "Eihän täällä semmosesta tykätä,"
        En tiedä tykätäänkö tai ei... Ehkä ei ainakaan heti tykätä siinä vaiheessa kun on se juttu pahimmillaan...
        Eli kamppailee olemassaolonsa oikeudesta jonkun hirviön kynsissä. Kumpiko sitten on tärkeämpi huomata, ne omat heikkoudet vai sen narsistin heikkous?
        Taitaa olla fify-sixty loppupeleissä. Mutta aikas varmaa on että omien toimien aprikointi on hitaampaa ja vastustus suurempaa kuin narsistin toimien havaitseminen.
        Jotenkin ihmiset todellakin torjuvat niiden omien heikkouksien puntaroinnin siinä ensihätään.

        Teenpä vertauksen:
        Puu kaatuu ihmisen päälle ja tällä jää jalka jumiin. Jalka on murtunut mutta puu on saatava ensin pois jalan päältä ennenkuin voidaan antaa edes ensiapua ja apuun hälytetty ajoneuvo voi viedä ihmisen hoitoa saamaan.
        Eli niinkuin se narsisti olisi se päälle kaatunut puu. Sitten kun narsisti on saatu poistettua voi uhri aloittaa pohdintoja laajemmasta tilanteestaan. Sellaiset pohdinnat ei taida usein onnistua niin kauvan kun se narsisti on siinä kiusana...

        Minäkin nyt vuosien kuluttua kyllä varon itsekään vetämästä puoleeni mitään omituisia tyyppejä enää. Silloin aikoinaan ei mitenkään vielä ollut aika miettiä syvemmin miten vahvistaa itseään tulevaisuuden varalle moisia vastaan.

        Että itseni puolesta voin sanoa, että saatan hyvinkin tykätä LR:n kytkemisestä aiheeseen urhin osalle, mutta kaikella on aikansa. Ensin on saatava tosiaan se narsisti pois kimpusta. Ilmeisesti ainakin useimmiten noin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5085
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe