Ei se "ylenpalttisen hieno Neuvostoaika" yhtäkkiä häviä virolaisilta, on kulunut vasta 25 vuotta kun pääsivät harjoittelemaan normaalia länsi demokratiaa ja ennen kaikkea rehellisyyttä.
Omat kokemukseni neuvostoajalta ovat kyllä uskomattomia: Petollista ystävyyttä ja tyrmäystippoja. Eikä tekijät olleet niinsanottuja rikollisia vaan suomalaistenkin mielestä parempaa kansanosaa, upseeri ja koulun opettaja. Yksi "tippojen" tarjoilija on vielä nykyäänkin varsin näkyvällä paikalla!
Ken elää, näkee kääntyykö virolaisten kelkka rehellisyyden ja demokratian suuntaan?
Muuten, kaksi vuotta sitten kolme pojan nulikkaa meinasi ryöstää minut 150 metriä Viru hotellista, aamulla kello 11,00, katu täynnä kulkijoita! Pahalta näyttää!!!??!
No, otetaanpa rauhallisesti
11
209
Vastaukset
- ohi on
Luonto hoitaa. Itäblokissa oli sellainen krapula 90-luvulla ettei taida siitä syntyneistä olla enää johtamaan.
- Kalju Kulli
Virolaiset olisi alunalkaenkin eristää sivistyneestä maailmasta kunnes länsimaiset tavat alkavat maistua ja iskostua tyhmemmänkin virolaisen tajuntaan. Ei mitään schengeneitä eikä eeuita virolaisille, ei todellakaan. Yhtenä seurauksena nykytilanteesta onkin edellisen kirjoitukseni aihe.
- esapekka59
Kalju kulli mä haluun kans valehtelu toimistoon töihin. Milloin voin tulla?
- sekä Gorbaa
No kun ne hihhulit halusi, eivät kunnelleet viisaita Manua ja Bush vanhempaa.
- silleen
Kommentti lähtee nimimerkistäsi. Monet eivät tiedä, mitä se on suomeksi. Hauska juttu. Pidetään porukka kasassa, jelpataan mitä pystytään.
- tietoo
No, en tarkoittanut, että otetaan niin rauhallisesti ettei kuulu mitään. Tarkennan; Tyrmäystippoja sain kaksi kertaa ns. paremmilta ihmisiltä ja kommunistisen puolueen jäseneltä ja kerra huorilta. Viime mainituista selvisin onnenkantamoisella. Eli kun tunsin jotain outoa niin ryntäsin hotelli huoneeseeni ja nukuin vuorokauden!
- hkhkgljk
Mun ei ole tarvinnut mennä Viroon asti että olen saanut tyrmäystippoja ja kokea petollista ystävyyttä.
- Tietooon
Tyhmeliini. Älä sotke asioita!
- huava
Kun nyt opittaisi ettei venäläisiä saa tähän maahan päästää isoksi vähemmistöksi. Mieluummin porukkaa Virosta kuin Karjalan tasavallasta ja Murmanskista.
- NeuvostoViroTakaisin
Laajan kokemuksen ja tietämyksen omaavana voin sanoa Suomessa oleskelevista virolaisista ja venäläisistä, että virolaiset tekevät huomattavasti enemmän liikenne- ja muita rikoksia kuin venäläiset ja aiheuttavat pahennusta käyttäytymisellään. Venäläisistä ei oikeastaan ole pahaa sanottavaa.
- NeuvostoViroTakaisin
Lisään vielä, että Venäjä voi tulla uhkaksi Suomelle, jos niitä päästetään tänne liikaa asumaan, se on totta. Virolaisista muodostuva uhka liittyy pikemminkin järjestyshäiriöihin, liikennerikoksiin ja murtoihin, yms. Sotilaallista uhkaa virolaisista ei tietenkään ole kenellekään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821259Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021047Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611000Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12959Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103933Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ139900Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68846Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119761- 77695
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121694