No, otetaanpa rauhallisesti

Tietoo on

Ei se "ylenpalttisen hieno Neuvostoaika" yhtäkkiä häviä virolaisilta, on kulunut vasta 25 vuotta kun pääsivät harjoittelemaan normaalia länsi demokratiaa ja ennen kaikkea rehellisyyttä.
Omat kokemukseni neuvostoajalta ovat kyllä uskomattomia: Petollista ystävyyttä ja tyrmäystippoja. Eikä tekijät olleet niinsanottuja rikollisia vaan suomalaistenkin mielestä parempaa kansanosaa, upseeri ja koulun opettaja. Yksi "tippojen" tarjoilija on vielä nykyäänkin varsin näkyvällä paikalla!
Ken elää, näkee kääntyykö virolaisten kelkka rehellisyyden ja demokratian suuntaan?
Muuten, kaksi vuotta sitten kolme pojan nulikkaa meinasi ryöstää minut 150 metriä Viru hotellista, aamulla kello 11,00, katu täynnä kulkijoita! Pahalta näyttää!!!??!

11

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohi on

      Luonto hoitaa. Itäblokissa oli sellainen krapula 90-luvulla ettei taida siitä syntyneistä olla enää johtamaan.

    • Kalju Kulli

      Virolaiset olisi alunalkaenkin eristää sivistyneestä maailmasta kunnes länsimaiset tavat alkavat maistua ja iskostua tyhmemmänkin virolaisen tajuntaan. Ei mitään schengeneitä eikä eeuita virolaisille, ei todellakaan. Yhtenä seurauksena nykytilanteesta onkin edellisen kirjoitukseni aihe.

      • esapekka59

        Kalju kulli mä haluun kans valehtelu toimistoon töihin. Milloin voin tulla?


      • sekä Gorbaa

        No kun ne hihhulit halusi, eivät kunnelleet viisaita Manua ja Bush vanhempaa.


      • silleen

        Kommentti lähtee nimimerkistäsi. Monet eivät tiedä, mitä se on suomeksi. Hauska juttu. Pidetään porukka kasassa, jelpataan mitä pystytään.


    • tietoo

      No, en tarkoittanut, että otetaan niin rauhallisesti ettei kuulu mitään. Tarkennan; Tyrmäystippoja sain kaksi kertaa ns. paremmilta ihmisiltä ja kommunistisen puolueen jäseneltä ja kerra huorilta. Viime mainituista selvisin onnenkantamoisella. Eli kun tunsin jotain outoa niin ryntäsin hotelli huoneeseeni ja nukuin vuorokauden!

    • hkhkgljk

      Mun ei ole tarvinnut mennä Viroon asti että olen saanut tyrmäystippoja ja kokea petollista ystävyyttä.

      • Tietooon

        Tyhmeliini. Älä sotke asioita!


    • huava

      Kun nyt opittaisi ettei venäläisiä saa tähän maahan päästää isoksi vähemmistöksi. Mieluummin porukkaa Virosta kuin Karjalan tasavallasta ja Murmanskista.

      • NeuvostoViroTakaisin

        Laajan kokemuksen ja tietämyksen omaavana voin sanoa Suomessa oleskelevista virolaisista ja venäläisistä, että virolaiset tekevät huomattavasti enemmän liikenne- ja muita rikoksia kuin venäläiset ja aiheuttavat pahennusta käyttäytymisellään. Venäläisistä ei oikeastaan ole pahaa sanottavaa.


      • NeuvostoViroTakaisin

        Lisään vielä, että Venäjä voi tulla uhkaksi Suomelle, jos niitä päästetään tänne liikaa asumaan, se on totta. Virolaisista muodostuva uhka liittyy pikemminkin järjestyshäiriöihin, liikennerikoksiin ja murtoihin, yms. Sotilaallista uhkaa virolaisista ei tietenkään ole kenellekään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9164
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2688
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      145
      2467
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1310
    Aihe