Hei!
Vääntäkää mulle rautalangasta pliis...
Mulla on läppärissä 3G mobiililaajakaista Nopsa (Huawei E367).
Ostin Panasonicin TV:n (TX-40AS640)
Nyt haluaisin siis telkkariin nettiyhteyden kun se kerran mahdollista tässä mallissa on.
Mistä aloitan?
Netti telkkariin
19
439
Vastaukset
- Langaton.
Helpoin on hommata reititin joka tekee mokkulasta langattoman, jos telkkarisi sellaista myös tukee.
Muuten menee vähän hankalammaksi jakaa yhteys koneelta langallisena. - hmh.
Hommaa 3G WLAN reititin. :)
- turha ostos
Ei tarvita mitään reitittimiä läppärissä on mahdollista adhoc verkko.
http://www.oxhow.com/wireless-ad-hoc-network-windows-7-share-internet/- turha ostos
tai siis jos haluat langallisena niin ristiinkytketty verkkokaapeli koneiden väliin ja sitten vaan unohdat tuosta ohjeesta tuon adhoc verkon teon ja käy vaan mokkulayhteyden asetuksista jakamassa sen langalliselle verkkokortille.
- Langaton.
turha ostos kirjoitti:
tai siis jos haluat langallisena niin ristiinkytketty verkkokaapeli koneiden väliin ja sitten vaan unohdat tuosta ohjeesta tuon adhoc verkon teon ja käy vaan mokkulayhteyden asetuksista jakamassa sen langalliselle verkkokortille.
Muuten menee hankalaksi, olen jo maininnut, neuvoppa sitten myös tässä kuinka tämä yhteys muodostetaan, veikkaan että aloittaja ei sitä muuten tiedä.
- turha ostos
Langaton. kirjoitti:
Muuten menee hankalaksi, olen jo maininnut, neuvoppa sitten myös tässä kuinka tämä yhteys muodostetaan, veikkaan että aloittaja ei sitä muuten tiedä.
tuonne linkkasin jo ohjeen adhoc verkon tekoon. kaapelilla muuten sama paitsi että aloittaa siitä kohdasta missä jaetaan internet-yhteys ja valitsee paikalliseksi yhteydeksi tietysti sen langallisen verkkokortin.
ei ole mitään hankalaa eikä tarvita reitittimiä. itse olen tilapäiskäytössä käyttänyt tällä tavoin, sekä adhocilla että kaapelilla läppärin kautta ja hyvin on pelannut. ei tuossa missään nimessä kymmentä minuuttia pidempään voi mennä säätäessä homma kuntoon vaikka olisi ensikertalainen. - hmh.
turha ostos kirjoitti:
tai siis jos haluat langallisena niin ristiinkytketty verkkokaapeli koneiden väliin ja sitten vaan unohdat tuosta ohjeesta tuon adhoc verkon teon ja käy vaan mokkulayhteyden asetuksista jakamassa sen langalliselle verkkokortille.
Ongelma vain on se, että sitten läppäri pitää olla aina päällä kun käytät TV:n nettiominaisuutta tai jos on johdolla kiinni, niin läppäriä ei juuri voi siirrellä netti tv:n käytön aikana.
Muttta toki kyllä se niinkin toimii.
- Nuorimuori-67
Kiitosta vastanneille!
Kyllä tuo reititin tietenkin täytyy hommata mutta kun en ymmärrä ko. härvelin päälle mitään.
Nyt kun mulla on nettitikku jonka sisällä on sim-kotti, niin onko tuolla tikulla sit mitään virkaa kun on se reititin??? Sori, nää on ihan hepreaa mulle.
Pitäiskö se reititin hommata saunalahdelta mistä mulla on liittymäkin?- Langaton.
Ei tarvi hommata mistään liittymäätarjoavasta paikasta vaan ihan sama mistä sen hommaat.
Ota selvää onko telkkarisi wlan yhteyteen kykenevä ainakin heti ensialkuun.
Jos hommaat reitittimen jossa ei itsessään ole sim kortti mahdollisuutta niin tökkäät tikun siihen, aihan paras olisi kun hommaa sim mahdollisuudella olevan.
Esimerkiksi jotain tämän tapaista voisit harkita, useita merkkejä, liikkeitä ja malleja on myynnissä.
Myös ihan wlna mokkuloita on myynnissä ja sellaisia saat liittymää tarjoaviltakin firmoilta, vaikka kytkynä, se olisi kaikista helpoin homma.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/0170/dkbrf/Asus-RT-N10U-B-WiFI-reititin
Suosittelen wlan mokkulaa, ompa me varmempia toiminnassakin kuin usb tikut, mutta jos se on pakko olla tikku niin wlna reititin on yksi vaihtoehto, se osaatko sitä asentaa onkin eri asia.
Mutta antaa nimimerkki turha ostoksen kertoa miten homma toimii ilman reititintaä helposti. - Langaton.
Langaton. kirjoitti:
Ei tarvi hommata mistään liittymäätarjoavasta paikasta vaan ihan sama mistä sen hommaat.
Ota selvää onko telkkarisi wlan yhteyteen kykenevä ainakin heti ensialkuun.
Jos hommaat reitittimen jossa ei itsessään ole sim kortti mahdollisuutta niin tökkäät tikun siihen, aihan paras olisi kun hommaa sim mahdollisuudella olevan.
Esimerkiksi jotain tämän tapaista voisit harkita, useita merkkejä, liikkeitä ja malleja on myynnissä.
Myös ihan wlna mokkuloita on myynnissä ja sellaisia saat liittymää tarjoaviltakin firmoilta, vaikka kytkynä, se olisi kaikista helpoin homma.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/0170/dkbrf/Asus-RT-N10U-B-WiFI-reititin
Suosittelen wlan mokkulaa, ompa me varmempia toiminnassakin kuin usb tikut, mutta jos se on pakko olla tikku niin wlna reititin on yksi vaihtoehto, se osaatko sitä asentaa onkin eri asia.
Mutta antaa nimimerkki turha ostoksen kertoa miten homma toimii ilman reititintaä helposti.Selvennyksenä vielä että kaikki kirjoittamani wlna tarkoittaa wlan sanaa, tuli virheitä.
- hanki telewell
Kannattaa hankkia telewell reititin, jossa on tuki 3g/4g laitteille, sitten vaan tökkäät mokkulan telewellin usb porttiin. Käyttöohjekirjaa seuraamalla löytyy suomeksi ohjeet miten nettiyhteys saadaan helposti muutamien klikkausten avulla toimimaan.
Lisänä vielä oma.saunalahesta kannattaa ottaa julkinen vaihtuva ip käyttöön jos haluat vakaamman ja paremman yhteyden, se on ilmaista ainakin 3g liittymissä.
Www.nettori.org verkkokaupasta löytyy aika edullisesti telewell reitittimiä. - hanki telewell
hanki telewell kirjoitti:
Kannattaa hankkia telewell reititin, jossa on tuki 3g/4g laitteille, sitten vaan tökkäät mokkulan telewellin usb porttiin. Käyttöohjekirjaa seuraamalla löytyy suomeksi ohjeet miten nettiyhteys saadaan helposti muutamien klikkausten avulla toimimaan.
Lisänä vielä oma.saunalahesta kannattaa ottaa julkinen vaihtuva ip käyttöön jos haluat vakaamman ja paremman yhteyden, se on ilmaista ainakin 3g liittymissä.
Www.nettori.org verkkokaupasta löytyy aika edullisesti telewell reitittimiä.Lisänä vielä suosittelisin myös liittymän vaihtoa dna:lle, niin silloin kun tökkäät dna usb mokkulan (tai telewell usb mokkulan dna:n kortilla) telewelliin se voi alkaa suoraan toimimaan. Toki ensin joudut käyttämään mokkulan tietokoneessa ja testaamaan että saat netin toimii tietokoneessa.
Saunalahdelta ei kannata hankkia laitteita ne on operaattori lukittuja ja huonoja. hanki telewell kirjoitti:
Lisänä vielä suosittelisin myös liittymän vaihtoa dna:lle, niin silloin kun tökkäät dna usb mokkulan (tai telewell usb mokkulan dna:n kortilla) telewelliin se voi alkaa suoraan toimimaan. Toki ensin joudut käyttämään mokkulan tietokoneessa ja testaamaan että saat netin toimii tietokoneessa.
Saunalahdelta ei kannata hankkia laitteita ne on operaattori lukittuja ja huonoja.DNA kuuluvuus on vaan niin ja näin.
- wlanila,
kannyman kirjoitti:
DNA kuuluvuus on vaan niin ja näin.
Parempi kuin muilla joiden kuuluvuus on aina ollut vähän niin ja näin.
- dna kuuluu täällä
kannyman kirjoitti:
DNA kuuluvuus on vaan niin ja näin.
DNA:n kuuluvuus on täällä parempi kuin millään muulla operaattorilla, koska dna oli yhteistyössä PPO:n kanssa aikanaan.
Elisa/saunalahden kuuluvuus kartta näyttää että täällä ei olisi katveita ollenkaan, todellisuus on toinen. Soneran kartta näyttää kauheat katvealueet ja lähes samat on elisalla todellisuudessa. DNA näyttää pienet katvealueet, jotka todellisuutta vastaa melko hyvin. - täällä kuuluu.
dna kuuluu täällä kirjoitti:
DNA:n kuuluvuus on täällä parempi kuin millään muulla operaattorilla, koska dna oli yhteistyössä PPO:n kanssa aikanaan.
Elisa/saunalahden kuuluvuus kartta näyttää että täällä ei olisi katveita ollenkaan, todellisuus on toinen. Soneran kartta näyttää kauheat katvealueet ja lähes samat on elisalla todellisuudessa. DNA näyttää pienet katvealueet, jotka todellisuutta vastaa melko hyvin.Oletko Pohjoisesta?
Niin minäkin.
- fdsafdsa
Varoitan jo etukäteen, että televisioiden "verkkotoiminnot" ovat aivan naurettavia tekeleitä. Parempaan lopputulokseen ja halvemmalla pääset, kun yhdistät tietokoneen televisioon HDMI:n avulla. Mihinkään muuhun kuin leffojen katsomiseen tuostakaan ei silti juuri ole.
- Nuorimuori-67
No niin...
Kävin ostamassa paikallisesta kivijalkaliikkeestä TP-LINK reitittimen.
Myyjä testasi ensin tunnistaako laite nettitikkuani jonka olin ottanut mukaan.
Kotona mitään sen ihmeellisempiä asennuksia ei tarvinnut tehdä ja laite toimii täydellisesti.
Ja mikä parasta: Telkkarissa on nyt toimiva/nopea nettiyhteys :)
Kiitti kaikille.
Ja ps. Saunalahti nyt vain on mulla pelittänyt paikasta riippumatta jo vuosia.- Langaton.
Hieno homma että pelaa ja kukkuu.
Tuo liittymä asia on niin paikkakohtaista, itsellä ei Saunalahti/Elisa pelaa ja Soneraan en koske.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18649Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264616- 68577
- 104574
- 54537
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.48503- 47437