Oon kouluavustajan sijaisena ja kuulin vitosluokkalaisten poikien kiroilevan välkällä, huomautin heille asiasta mutta ei tehonnut, sanoin että kerron heidän opettajalleen. Viime syksynä eräs saman koulun ope sanoi mulle että "ei tietenkään oppilaat oman opensa edessä kiroile", no voi olla et tarkotti oppituntia. Mut tästä sain kuvan et omalle opelle ei urputeta, toisin kuin ehkä vieraan luokan avustajalle. Lisäks vielä on sanottu, et jos oppilas käyttäytyy huonosti, ni ei avustajan kannata mennä sitä oppilasta sen isommin puhuttelemaan, vaan kannattaa kertoa omalle opelle. Tämä opettaja kuitenkin sanoi mulle vaan, että "voi kauheeta", silleen ironisesti, siis vain ärtyikin siitä että kerroin. Mietin vaan, et mitä tein väärin, aiemmin sama ope on omien oppilaidensa kanssa vetänyt tiukkaa linjaa käytöksen suhteen välkillä.
Onko oppilailla nykyisin lupa kiroilla välitunneilla? Jos ei, niin siihen vissiin pitää puuttua? No entä sitten jos kiroilu vaan jatkuu? Sillonhan se käytännössä hyväksytään jos ei sitä lopeteta. Huoh. Hiukan on raskasta, kun ei ole selviä toimivia sääntöjä ja pitäisi vaan olla niitä telepaattisia taitoja... mää oikeesti luulin, että joku ope saattaisi halutakin tietää, jos hänen oppilaansa käyttäytyvät huonosti hänen näkemättään.
Saako opelle kertoa hänen oppilaidensa kiroilusta?
2
138
Vastaukset
- ---
Kiroilu on vähän kaksipiippuinen asia: se on huono tapa, mutta ei kuitenkaan sinänsä vahingoita ketään (kuten esim. kiusaaminen). Ehkäpä kyseinen opettaja on jo täysin uupunut ja kyllästynyt puuttumaan kiroiluun ja oli tyytyväinen, kun kukaan ei saanut nyrkistä eikä ketään nimitelty... Sinä teit hyvin, kun huomautit asiasta pojille. Kaikkien koulun aikuisten tulee puuttua huonoon käytökseen välittömästi (eikä hoitaa asiaa välikäsien kautta, kuten sinua on ohjeistettu). Vakavissa tapauksissa kurinpitotoimiin ryhtyy tietenkin opettaja.
- -ap-
Niin tässä on just se että kaikki pitäis tietää ilman että kukaan kertoo. Kuten open uupumustaso, se millainen ote kenelläkin opella on oppilaisiinsa, se mitä hän itse heiltä odottaa jne... no, olen nyt vähän tietävämpi taas mut opiskelutapa ei ole kiva...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1303867Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso83179Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai332867Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani122732Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1332441- 451992
Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es611225"Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko
"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For891201Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t361119Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 781109