missä on tes speden

miljonääri

ahtaajille tuleva päiväpalkka takuu ,joka löytyy akt n palkkataulukoissa? missä missä se on automiehille? missä? miksei?

16

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RahtiSepi

      Automies ei halua järjestäytyä ja kuulua liittoon, joten tällaisen korvauksen neuvotteleminen on hivenen haastavaa.

    • Johan meillä on minimipalkka 4h 45min....

      • dfklsrykljlyrj

        meillä se on 5h 30 min...


    • Meillä

      80 tuntia 2-viikko jaksossa niin kuin AKT:n sopimuksissa lukee.

    • nääs

      Kyllä se tessissä on.Siis minimi 80 h/2 viikkoa. Mutta kun iso osa porukasta ei kuulu liittoon niin turha näitä on itkeä. Ei auta jos liiton miehet vaatii kun kilometripellet ja muut invalidit hoitaa sitten ajot. Satamassa kaikki on liitossa ja edut sen mukaiset . Miettikää sitä, urpot.

      • Tottakai kuuluttaisi liittoon jos homma toimisi kuten pitää, nyt ei toimi, menisi 500€ vuodessa lähes kokonaan hukkaan


      • RahtiSepi

        Miten homman kuuluisi sitten toimia?


      • nääs
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Tottakai kuuluttaisi liittoon jos homma toimisi kuten pitää, nyt ei toimi, menisi 500€ vuodessa lähes kokonaan hukkaan

        Haluat siis tulla "valmiiseen pöytään". Jotenkin olen sen aistinut aikaisemmista kirjoituksistasikin.


      • nääs kirjoitti:

        Haluat siis tulla "valmiiseen pöytään". Jotenkin olen sen aistinut aikaisemmista kirjoituksistasikin.

        Mitä haluisin AKT:ltä että liittyisin sinne.

        1 Kiinteä jäsenmaksu, itse olen töissä 3 eri firmassa, tuskauduttavaa laskea joka kuukaus joksen palkasta jäsenmaksu... Joo voisihan sen antaa työnantajan maksettavaksi, homma hankala silti, entä jos pomo ei maksa... Eli maksuksi vaikkapa 300€/vuosi

        2 Työttömyyskassa joka toimisi yhtä hyvin kuin YTK

        3 Oikeusapua silloin kun sitä tarvitsee mikäli asia on tapahtunut työaikana. Esim jos kiistää aiheettoman sakon joka saatu ajoaikarikkomuksesta

        4 Että liitto neuvottelisi työehtosopimuksia paremmiksi, eli ei mitään 2c palkankorotuksia, vaan kunnon korotuksia


      • nääs

        Kyllä sitten ainakin menisi kaikki aika siihen , jos ne siellä alkaisi vielä sakkoasioitakin vatvomaan.


      • RahtiSepi
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Mitä haluisin AKT:ltä että liittyisin sinne.

        1 Kiinteä jäsenmaksu, itse olen töissä 3 eri firmassa, tuskauduttavaa laskea joka kuukaus joksen palkasta jäsenmaksu... Joo voisihan sen antaa työnantajan maksettavaksi, homma hankala silti, entä jos pomo ei maksa... Eli maksuksi vaikkapa 300€/vuosi

        2 Työttömyyskassa joka toimisi yhtä hyvin kuin YTK

        3 Oikeusapua silloin kun sitä tarvitsee mikäli asia on tapahtunut työaikana. Esim jos kiistää aiheettoman sakon joka saatu ajoaikarikkomuksesta

        4 Että liitto neuvottelisi työehtosopimuksia paremmiksi, eli ei mitään 2c palkankorotuksia, vaan kunnon korotuksia

        1. Kyllä se työnantaja maksut maksaa, siihen on sopimusperusteinen velvoite.
        2. Tähän en osaa ottaa kantaa kun ei ole työttömänä tarvinnut olla päivääkään.
        3. Tällaista ei liene mahdollista järjestää, ainakaan ehdottamallasi jäsenmaksulla. Lisätyö nykyiseen verrattuna olisi valtava.
        4. Varmaan itsekin ymmärrät, että tämä asia on kiinni lähinnä järjestäytymisasteesta. AKT:tä suurempi syyllinen indeksikorotusten pienuuteen olet sinä itse!


      • Eli pitäisi myös laskutuspalvelulle (eezy) kertoa että kuuluu liittoon ja järkätä juttu :)


      • nääs
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Eli pitäisi myös laskutuspalvelulle (eezy) kertoa että kuuluu liittoon ja järkätä juttu :)

        Eli olet ""yrittäjä"", kun laskutat työsi. Taivaan lahja autoilijalle, ei minkäänlaista irtisanomis ym suojaa. Se on kuule ihan sama oletko liitossa vai et, sopimus on autoilijan ja "yrityksesi " välinen. Olet työsuhteessa omaan "firmaasi", et niihin laskutusasiakkaisiisi. Sua viedään kuin pässiä narussa etkä edes itse tajua sitä.


      • nääs kirjoitti:

        Eli olet ""yrittäjä"", kun laskutat työsi. Taivaan lahja autoilijalle, ei minkäänlaista irtisanomis ym suojaa. Se on kuule ihan sama oletko liitossa vai et, sopimus on autoilijan ja "yrityksesi " välinen. Olet työsuhteessa omaan "firmaasi", et niihin laskutusasiakkaisiisi. Sua viedään kuin pässiä narussa etkä edes itse tajua sitä.

        Ei nuo Eezyn hommat ajamista ole vaan ihan esiintyvänä taiteilijana (Alv 0%) olemista, eli kitaran soittoa baareissa ja tuleepa joskus karaoketietokonettakin näppäiltyä Raision pikkujaskassa...

        Mutta silti Eezyn palkasta pitäisi myös maksaa liiton maksu.

        Jos ajaisin Eezyn kautta olisi tuntihintani 35€ ALV


      • nääs
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Ei nuo Eezyn hommat ajamista ole vaan ihan esiintyvänä taiteilijana (Alv 0%) olemista, eli kitaran soittoa baareissa ja tuleepa joskus karaoketietokonettakin näppäiltyä Raision pikkujaskassa...

        Mutta silti Eezyn palkasta pitäisi myös maksaa liiton maksu.

        Jos ajaisin Eezyn kautta olisi tuntihintani 35€ ALV

        Aha....


      • nääs kirjoitti:

        Aha....

        Anteeksi meni laskelma persiilleen... Siis 25€/h alv ja saisin 15€/h palkkaa lomarahat... No ei mikään KULJETUSyritys nyt tuollaiseen diiliin suostu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe