kivutonta, paikat auki 10cm

tiipukka 79

Moi. Onko ketään muita vastaavan kokeneita? Olen yrittänyt googlettaa ja lukea keskustelupalstoja mutta en ole löytänyt saman kokeneita.
Eli lähdin varalta "näytille" kun huomasin pöksyissä pari veripisaraa.... Kun pääsin päivystykseen olin 10cm auki ja minä en ollut tuntenut mitään!!!!! Vauva syntyi pahan virhrtarjonnan takia sektiolla rv 43 puolituntia siitä kun pääsin sairaalaan.
Koko raskauden tuli muutama kivuton supistus joka päivä. Lepoon määrättiin 2kk ennen syntymää, olin silloin sisä ja ulkosuulle auki n 1,5cm. Tilanne pysyi samana levolla ja 2vkoa ennen vauvan syntymää oli tilanne edelleen 1,5cm.
Joka paikassa toitotetaan että kivuttomat supistukset eivät avaa paikkoja mutta ei aina pidä paikkaansa. Kiinnostais tietää jos joku on avautunu auki asti kivuttomasti että miten sitten itse synnytys tapahtuma, onko kipu ollut sitten potenssiin tuhat? Itseltäni kun se jäi kokematta.

Sekin kiinnostaa onko joku joutunut synnyttämään "laskeuman kanssa?" paljon on juttua synnytyksen jälkeisistä laskeumista. Minulle tuli paha laskeuma raskauden aikana enkä oikeen mistään saanut tietoa miten ko vaiva " käyttäytyy" synnytyksessä. Yksi lääkäri sanoi että tulee ulos muutakin kun vauva mutta asia jäi siinä hämmennyksissä tarkentamatta... Kertoilkaa kokemuksia.

5

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiipukka 2

      Alottaja tässä taas rv 34 piti kirjoittamani

      • lfngläd

        ihmettelinkin, että rv 43 :D sinullahan, oli "mukava" synnytys :) Paitsi ei laskeuma :(


    • jdlvij

      Jokuaika sitten luin jostain vaun sivuilta äidistä, joka oli nukkunut synnytyksensä

    • huivi

      itselläni ihan normaali synnytys, joka alkoi lapsiveden menolla. Tunsin supistuksia, mutta en kipua. Supistus vaan jotenkin ' kiristi' alavatsaa. Lähdin sairaalaan ja 6 tunnin päästä terve poika syntyi. Kipua tunsin vai hoitajan tehdessä alapäätutkimuksen. Toisen lapseni syntyessä oli kivuliaat supistukset, eli olen kokenut nekin:)

      • Fkfkd

        Vau. Onpa mielenkiintoista, että samalla ihmisellä voi olla noin erilaiset synnytykset. Antaa toivoa muillekin, että jospa seuraava olisikin kivuton.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe