puristava tunne rinnassa

Ilalla ajaessani pikatiellä, alkoi rintaan sattumaan, sellainen puristava tunne ja tuli aivan hiki.Uskoin sen olevan närästystä, mutta kalkkipitoiset purutabletit ei auttaneet, jonka jälkeen pureksin hitaasti pari aspiriinia. Tuo auttoi , seuraavana päivänä väsynyt olo. Otin varmuuden vuoksi asiriinia, rintakipua ei tuntunut.
Mahtoikohan sydän oikutella? Mikä muu olisi voinut olla syy?

Noin 4 vuotta sitten oli pieni sydänkohtaus jossa kuvauksessa näkyi yksi (?) kaikista ohuimmista veisuonista surkastuneen. Mutta eikos keho kasvata uusia suonia tilalle?

Valaiskaapa nyt tietämätontä. Kiitos.
3236
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Kylllä ne suonet meillä on mitä syntymässä saatiin. Eli menesä lääkäriin nyt sitten. Todennäköisesti suonet ovat tukkeutuneet enemmän ja alkaa olemaan pallolaajennuksen aika.

En tiedä tehdäänkö Suomessa missään vielä plakin poistoa? Jenkeissä on vuosi pari sitten kehitetty jonkinlainen pora millä stentin sijaan tähystyksessä saadaan fyysisesti poistettua kovettumia. Nykyiselläänhän plakit painetaan stentillä suonen seinään piiloon.

Äänestä
  • Vanha+kommentti,+mutta+vastataan....Plakkia+EI+poisteta+ikinä+mekaanisesti+sepelvaltimon+tai+minkään+valtimon+pinnalta,+koska+kaikkia+irronneita+osia+ei+saada+talteen.+Ts.+veritulppariski+on+n.+100%.+Ne+palaset+kun+ei+liukene+vereen.+Pallolaajennuksessa+plakkia+ei+saada+työnnettyä+suonen+seinään.+Pallolaajennus+nimensä+mukaisesti+vain+laajentaa+suonta.

    Äänestä

Olethan jo mennyt lääkäriin. Hyvä kun otit asperiinin. Sitä kannattaa pitää aina mukana varoiksi. Ei tietysti silloin ,jos on jokin verta ohentava lääkitys. Sinulla ei ilmeisesti ole?

Se että keerroit asperiinista olevan hyötyä , viittaa liian sakeaan vereen ja tukosriskiin. Onko muita oireita, kerro kaikki pienetkin tuntemukset kropassasi.
En ole lääkäri enkä hoitaja, mutta kokemusta on enemmän kuin monella alan asiantuntijalla tietoa.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


kivutonta eloa kirjoitti:

Ilalla ajaessani pikatiellä, alkoi rintaan sattumaan, sellainen puristava tunne ja tuli aivan hiki.Uskoin sen olevan närästystä, mutta kalkkipitoiset purutabletit ei auttaneet, jonka jälkeen pureksin hitaasti pari aspiriinia. Tuo auttoi , seuraavana päivänä väsynyt olo. Otin varmuuden vuoksi asiriinia, rintakipua ei tuntunut.
Mahtoikohan sydän oikutella? Mikä muu olisi voinut olla syy?

Noin 4 vuotta sitten oli pieni sydänkohtaus jossa kuvauksessa näkyi yksi (?) kaikista ohuimmista veisuonista surkastuneen. Mutta eikos keho kasvata uusia suonia tilalle?

Valaiskaapa nyt tietämätontä. Kiitos.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu