Ajatuksissa on ollut palata valokuvauksen pariin kun voisi olla jotain parempia työkaluja kuin kännykän kamera. Joskus -80 luvulla on ollut käytössä perinteinen järkkäri ja innostusta on sen verran että voisi asiaan sijoittaa muutamia satasia, siis kyse olisi lähinnä käytetystä. Nikon miellyttää koska tässä välissä oli sen merkin kompaktikamera. Mallihistoriaakin on tukiskeltu mutta mikä runko?
D40, D50, D70, D80 vai D3000 ja mitä näitä on, vai onko viisainta vaan mennä johonkin giganttiin ja hommata D3200 kitti uutena. Onko D5000 mallin kääntyvästä näytöstä jotain iloa muutoinkin kuin videokuvauksessa.
Eka digitaalinen järkkäri
3
85
Vastaukset
Voit tietysti ostaa itse haluamastasi paikasta mutta mahtaako Gigantti antaa tukea käytössä jos tulee ongelmia?
Tuo D5000 sarja on nyt menossa D5500 kohdalla jolloin rungon hinta on Rajalassa 875,00 €. Kuitenkin D5300 Nikkorin 18 - 55 mm maksaa pakettina tarjouksessa vain 699,00 € ja D5200 Nikkorin 18 - 105 mm on paketissa saman hintainen.
Tuo 18 - 105 mm kuten tuo lyhyempikin on muosidella sovitteella joten sen kanssa pitää hieman varoa. Tiedän kuvaajia jotka kuitenkin ovat käyttäneet sitä vuosia joten kaikilla se ei mene rikki.
D5000 sarjan suurin etu on kääntyvä näyttö joka on nyt lisätty myös uuteen koko ruudun runkoon D750 mutta sen hintaluokka on paljon suurempi. Itse pidän kääntyvän näytön parhaana puolena sen käyttöä makrokuvauksessa jolloin ei ehkä tarvitse lykätä poskeaan tai leukaansa märkään turpeeseen. En tosin ole kovinkaan innostunut noiden videoiden kuvaamiseen joskin olen kokeillut.
Kaikilla uudemmilla digirungoilla saa sekä stillejä että videota ja sekä D3000 että D5000 sarjan rungoilla saa niin hyviä kuvia mihin kykysi riittävät, kamera on vain väline kutan vasara ja se lyötkö naulan vinoon tai valitsetko kuviesi kohteen kummallisesti muiden mielestä on ihan verrannollinen asia.
Kuvaamista oppii kuvaten ja jälkeenpäin katsellen niin omiaan kuin muidenkin aikaansaannoksia.- Niko_ti_nisti
Jos käytettyä aiot, niin D300 voisi olla hyvä ratkaisu.
- raha-ratkaisee
Riippuu aina siitä paljonko olet valmis laittamaan rahaa. Nikon D7100 runko ja siihen sopivaa optiikkaa mutta hinta pompsahtaa tonnin paikkeille tai yli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984