Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Automyyjä suuttui, kun en hyväksynyt vaihtotarjousta

Ensimmäinen Pösö

Hieroin kauppoja pösö 308 farkusta ja sainkin suhteellisen hyvän tarjouksen lukuunottamatta suomessa asennettavia varusteita, jotka olivat sikahintaiset. Väliraha rahoituskuluineen oli samaa luokkaa kuin kilpailijoillakin ilman lisävarusteita. Talvipyörät, vetokoukku ja lohkolämmitin 3400,-, kun tarvaroiden hinta on 1400,-. Yritin tinkiä tätä paria tonnia pois, mutta siitä myyjä ei suostunut enää keskustelemaan, vaan lopetti puhelun kesken, joten ei ainaskaan tästä firmasta tule autoa minulle. Luulisi 35000,- € kauppa edes vähän kiinnostavan myyjää.

36

664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kljkhjghfxgchju

      Ainahan voit ostaa auton myyjältä ja sen jälkeen hommaat 1400 eurolla mainitsemasi varusteet.

      Kun ne kerran sillä hinnalla jostakin löytyy...

      • HAH_HAH_HAA

        Trollipetteri ei sitten ostanut pesoota, saapa nähdä minkä auton petteri ostaa huomenna tai on ostamatta ?


      • HEH_HEH_HEE

        Pösilöpetteri ei ole vieläkään ostanut pösöä eikä pesoa, eihän yksikään autokauppias ota tuollaista puhelimitse tinkivää pelleä tosissaan


    • Ensimmäinen Pösö

      Tämä oli yksi ajattelemistani vaihtoehdoista, mutta myyjä lopetti keskustelun ennen kuin päästiin tähän asti.

      • Seb. Löe.

        308 talvitarjous on paketti 499 € (talvirenkaat kevytmetallivanteilla lohko sisälämppäri)


      • Ensimmäinen_Pösö

        Koskee kuulemma vain maassa olevia autoja, sanoi automyyjä


      • Ajatusleikkijä
        Ensimmäinen_Pösö kirjoitti:

        Koskee kuulemma vain maassa olevia autoja, sanoi automyyjä

        Itse ainakin sain tilattavaan autoon ilman ihmettelyä, renkaatkin sain Nokialaiksi (maahantuoja tarjoaa oletuksena Conteja).


    • epätietoinen.

      Miten 308 farkusta tulee 35000 € kauppa?

      • maksaa se

        Peugeot 308 SW GT THP 205

        34 495.8 €


      • pösönen

        Kyllähän tuolla hinnalla saa jo tilavammankin pesoon


      • Mimer

        Ei kaikki halua jokiproomua itelleen.


      • pösönen

        Noin minäkin ajattelin juuri kortin saatuani, nykyään tuo mukavuudenhalu vaan on lisääntynyt


      • Ensimmäinen_Pösö

        Ei se 35000,- ole mikään alkaen hinta, vaan auton hinta lisävarusteineen ja toimituskuluineen.
        Peugeot 308 Allure PureteTech 130 Automaatti Busines Pack metalliväri 31649,87 koukku, lämmitin ja talvipyörät. Yhteensä 35034,72

        Näitä alkaen hintoja on aivan turha katsoa, sillä uuteen autoon tulee aina myös lisävarusteita ja 600,- toimituskuluja


      • psaromut

        Automyyjä teki sinulle palveluksen: pösön kanssa on kusessa oli uusi tai vanha se ei toimi !! ei


    • make1001

      Onpa kallis pökö.Vuoden ajon jälkeen siitä saa 20000,-

      • Ensimmäinen_Pösö

        Niin saakin, mutta niin saa myös 5 vuoden ajon jälkeen. Ei vuoden käyttöön kannata ostaa kuin alkaen malli, mutta jos aikoo ajaa kauan voi myöskin mukavuuteen panostaa.


      • Niinsearvoalenee

        No ei takuulla saa 20.000 euroa viiden vuoden jälkeen tuosta autosta. Sen arvo on silloin noin 11.000 euroa tai jopa alle.


      • SebLöe

        Mitä sinä sitä asiaa murehdit....joku saa hyvän auton halvalla.
        Toi arviosi 11.000 € meni kyllä metsään, kyllä näillä varusteilla huippumallista saa tuon 15.000-18.000 €.


      • Ainahanvoihaaveilla

        Ainakin autojen keskimääräinen arvonalennus puoltaisi tuota 11.000 € hintaa viiden vuoden kuluttua.

        On toki automerkkejä, joiden arvo pysyy paremmin, mutta peugeot ei merkkinä edusta näitä. Kun 308 farkku ei ole avoauto eikä urheiluautokaan, ei niistäkään tule lisäarvoa.

        Ja kun katsoo noin viiden vuoden ikäisiä 308 "huippumalleja" jotka ovat silloin maksaneet päälle 30.000 € uutena, ne on yllättävän halpoja nettiautossa. Kuuden vuoden ikäisen auton saa alle 8000 eurolla. Ja ei, kyseinen yksilö ei ole 500tkm ajettu, eikä muutenkaan raiskatun oloinen.

        Joten noiden asioiden valossa, on vaikea nähdä tuota 15.000 - 18.000 € hintaa toteutuvaksi viiden vuoden iässä.


      • SebLöe

        Kysymykseen tulee auton kunto kokonaisuudessaan, tällainen Pösö voi olla hyvin pidettynä kuin uusi 5-vuoden jälkeen.
        Kun Pösöt eivät edes ruostu, ostajalla ei yleensä tule yllätyksiä. Huoltohistoria vaikuttaa hintaan. Ainahan on valttikortti esittää täydellinen huoltokirja, ainakin järkevä ostaja antaa sille kuuluvan arvon.
        Tekniikaltaan nämä ovat suhteellisen varmoja ja siten turvallisia jälleen käyttäjille. Jos auto on huollettu, kulutusosat ovat todennäköisesti myös tarvittaessa vaihdettu.

        Kiinnostaisi tietää, miten autojen arvostus määritellään....esim. VW, Skoda, Audi....kaikki ovat suosittuja, mutta myös kaikki aikaansa seuraavat tietävät, minkämoisen riskin ottavat, ostaessaan käytetyn VAG-tuotteen? Tämä tiedetään myös maailmanlaajuisesti, mutta kauppa käy kahden vuoden takuulla?


      • dfgdfgdfgdfgdgfdf

        Autojen arvostus määräytyy ihan sillä metodilla että laitetaan auto myyntiin ja katsotaan miten kauan kestää että se menee kaupaksi, ja millä hinnalla.

        Peugeotit seisoo nettiautossa kuukaudesta toiseen, paljon on ilmoituksia, joissa sama auto on ollut jo puoli vuotta kaupattavana vaikka hinta pitäisi olla "oikea".

        Kyllähän VAG konserninkin automallit, joissa on jonkinlaista vikaherkkyyttä tiedossa, hinnat ovat normaalitasoa halvempia. Esimerkkinä A6:n portaattomasti toimivat automaattilaatikot.

        Sama pätee peugeottiin merkkinä. Kun ihmiset "tietävät" että kyseessä on ongelmamerkki, hinnat pysyvät alhaisina, kysynnän ollessa alhaista.

        Ei peugeottia kannata myydä käytettynä, eikä ostaa uutena, siinä tulee aivan turhaa tappiota. Mutta jos ostat käytettynä ja ajat sen "loppuun" niin lompakko kiittää.


      • SebLöe

        Mutta mistä määräytyy arvostus ja millä perusteella? Eli ei se, että Pösö odottaa ostajaa kauemmin kuin joku muu merkki, kerro sitä todellisuutta asiasta.
        Vastaan itse, jos laaduttomia autoja myydään vuodesta toiseen, on kysymyksessä ylivoimaisen mainonnan tuottama aivopesu.
        Eli suoraan sanottuna jopa auto-asiassa nähdään helppous, miten ihmisiä manipuloidaan...Saksalaista laatua?
        Itse ajoin lähes seitsemän vuotta 307 Pösöllä ilman ongelmia, ainoa mitä tehtiin ylimääräistä oli koiranluun vaihto, muistaakseni 50 € kustannus. Ei sähköongelmia, ellei sitten lasketa muutamaa takavalopoltinta...nyt menossa 308, ei ongelmia.


      • psakanpuhujat

        Ei kestä vuotta jos ajaa talvella tai vesisateella, eli saa siittä romuraudan hinnan: 60eur / tonni, 307 niitä harvoja autoja kun tm testi lopetettiin: ei vastaa tarkoitusta kun aina hajalla, tankkikin meni ruttuun talvella, ei ranskikset tiedä mitä se korvausilma tankissa tarkoittaa...mutta onneksi tämän palstan plösöt omistaa ne "toimivat" pösöt !!!, sääli että autoista mitään tietämättömät uskoo näiden psa tollojen juttuja ja hankkivat itselle kunnon riesan ja maksamalla siitä, järkevät ei tee moista virhettä, no kerran kuin ittekin 407 pommiin erehdyin mutta sehän olikin yhtä tuskaa pösön omistaminen...mutta milloinkaan en toista: tsi dsg vw saanut neg palautetta em huippu luotettava psa kotteroihin verrattuna päätelkää siitä pässit


      • SebLöe

        Sinun viestisi yrittää jotenkin nostaa Vag konsernin täyttä pas'kaa, dsg....tsi...?
        Nämä ongelmat ovat faktaa, maailmanlaajuisesti tunnettua tavaraa. Kahden vuoden takuu kertoo paljon laadusta.


      • jooaj
        dfgdfgdfgdfgdgfdf kirjoitti:

        Autojen arvostus määräytyy ihan sillä metodilla että laitetaan auto myyntiin ja katsotaan miten kauan kestää että se menee kaupaksi, ja millä hinnalla.

        Peugeotit seisoo nettiautossa kuukaudesta toiseen, paljon on ilmoituksia, joissa sama auto on ollut jo puoli vuotta kaupattavana vaikka hinta pitäisi olla "oikea".

        Kyllähän VAG konserninkin automallit, joissa on jonkinlaista vikaherkkyyttä tiedossa, hinnat ovat normaalitasoa halvempia. Esimerkkinä A6:n portaattomasti toimivat automaattilaatikot.

        Sama pätee peugeottiin merkkinä. Kun ihmiset "tietävät" että kyseessä on ongelmamerkki, hinnat pysyvät alhaisina, kysynnän ollessa alhaista.

        Ei peugeottia kannata myydä käytettynä, eikä ostaa uutena, siinä tulee aivan turhaa tappiota. Mutta jos ostat käytettynä ja ajat sen "loppuun" niin lompakko kiittää.

        Siinä se taas nähdään idioottit suomalaiset maksaa saksanromusta 20000€ mittarissa 500tkm mutta onhan se saksalainen :DDDDD


      • 307Feline
        psakanpuhujat kirjoitti:

        Ei kestä vuotta jos ajaa talvella tai vesisateella, eli saa siittä romuraudan hinnan: 60eur / tonni, 307 niitä harvoja autoja kun tm testi lopetettiin: ei vastaa tarkoitusta kun aina hajalla, tankkikin meni ruttuun talvella, ei ranskikset tiedä mitä se korvausilma tankissa tarkoittaa...mutta onneksi tämän palstan plösöt omistaa ne "toimivat" pösöt !!!, sääli että autoista mitään tietämättömät uskoo näiden psa tollojen juttuja ja hankkivat itselle kunnon riesan ja maksamalla siitä, järkevät ei tee moista virhettä, no kerran kuin ittekin 407 pommiin erehdyin mutta sehän olikin yhtä tuskaa pösön omistaminen...mutta milloinkaan en toista: tsi dsg vw saanut neg palautetta em huippu luotettava psa kotteroihin verrattuna päätelkää siitä pässit

        AInakin oma 307 Feline on kestänyt ihan hyvin 7 vuotta. Jarrulevyt, kytkin ja joustintuen laakerit on vaihdettu sekä polttimoita takana. Edessä ksenonit vaihdettu kerran. En olisi ikinä ostanut Ranskalaista, mutta kun vuonna 2008 sain tuon uutena 10k€ alennuksella, niin vaimolle ostin. Erinomainen ajaa ja 130kW:n konekin on ihan pirteä. Toiminut paljon paremmin, kuin olin kuvitellut. Itse olen takalevyjä lukuunottamatta tehnyt korjauksetkin. Muuten huollettu merkkiliikkeessä. Eli ei sen kalliimpia kilometrejä, kuin kahdella muullakaan autollani. Itseasiassa kesäautoon vaihdettiin syksyllä tehdasuusi kone, joka maksoi melkein tuon Pösön arvon verran eli pösöllä on ollut siihen verrattuna halpoja kilometrejä.


    • ei_ikinä_puretechiä

      Se vaan on niin ettei tuo Puretech-moottori ei kestä viittä vuotta! Jos sellaisen hankkii niin auto kannattaa hävittää viimeistään kun mittarissa on 90000km.

      • ranskisti

        Ostin kerran uuden ranskiksen kun ajattelin pitää sen loppuun asti, mutta mälläsin sen 80t kohdalla lunariin ja kärsin kuin kärsinkin nopeasta hinnanlaskusta. Sen jälkeen tiesin paremmin: pari vuotta vanha ja vähän ajettu maksaa vain puolet siitä mitä uusi ja on silti hyvä ja toimiva (ainakin oman kokemukseni mukaan) seuraavat 8 vuotta. Sen jälkeen auto kun auto on aika halpa että se on sama meneekö käyttöön vai paaliin.


      • Nyt_muulla_ajava

        Ostin lokakuussa 1996 uuden 406 ST 2.0:n. Luovuin siitä kesällä 2013, jolloin autolla oli ikää vasta vajaat 17 vuotta. Auto on edelleen lähipiirissäni ajossa, käy ja kukkuu hienosti.

        Ajomukavuudeltaan auto oli vertailukelpoinen uusien kanssa, itse asiassa parempi kuin moni uusi. Varustustaso vain alkoi jäädä jo ajastaan jälkeen. Luovuinkin autosta lähinnä siksi, että halusin a) farkun, b) ilmastoinnin, c) automaattivaihteiston, d) vakionopeussäätimen ja e) kulutukseltaan ajanmukaisemman moottorin suorituskykyyn nähden (2-litraisen 97-kilowattisen suorituskyky oli minulle sinänsä riittävä).

        Liki 17 vuoden omistaminen ei käynyt kalliiksikaan. Moottorissa ja vaihteistossa ei mitään vikaa koskaan. Kallein remontti koitui ohjaustehostimen vuodosta, vähän toista tonnia. Etujousikin katkesi kerran jumiin jämähtäneen joustintuen ylälaakerin johdosta – vaati uuden parin varsin kohtuuhintaisia jousia ja laakereita. Muut korjaukset liki harmittomia tavanomaisia pikkujuttuja: pakoputkiston osia, koiranluiden tms. alustanosien vaihtoa tai takajarrujen herkistelyä katsastusmiehen mieliksi. Kahdesta viimeisestä katsastuksesta leima suoraan ilman mitään ennakkovalmisteluja.

        Erinomainen auto! Saatan hyvinkin palata Peugeot-leiriin ensi vaihdossa.


    • otatoyota

      Luulen, että toyota avensis säilyttää paremmin hintansa. Tutki hieman asiaa ja käy koeajolla.
      Itse omistan volvon, mutta ajattelin, että jos järkevyys kiinnostaa.

    • Ensimmäinen_Pösö

      Olen tutkinut myöskin Avensista, mutta sen sisäpituus, kantavuus ja peräkärryn vetokyky ovat pienemmät kuin Pösössä.
      Tuon Puretech-moottorin kestävyydestä ei ole mitään kokemuksia, siksi siitä hinasta olisinkin halunnut vielä tinkiä. Samoin 1200 cm3 kone vaikuttaa varsinkin peräkärryn vedossa vähän pieneltä.

      • uifydtsrdyfuygihojjvh

        1,2 litraisessa koneessa on kuitenkin vääntöä saman verran kuin 2,5 litraisessa vapaastihengittävässä bensamoottorissa.

        2,5 litraisella vetänee ihan kummasta peräkärriäkin?


      • ei_ikinä_puretechiä

        Puretech-moottorin kesto on alle 200000km kuten myös PSA:n pikkudieselinkin. Varsinaisia ihmemoottoreita!


    • Rosterix

      Sä olisit saanut sen 2keuroa alennusta kun olisit sanonu sille myyjälle, että autosta puuttuu yksi pytty

    • Autogiro

      "Autojen arvostus määräytyy ihan sillä metodilla että laitetaan auto myyntiin ja katsotaan miten kauan kestää että se menee kaupaksi, ja millä hinnalla"

      Nyt siis katoksi 100 000 km ja 10000 € kaikista käytetyistä. Riippumatta merkistä tai mallista. On aika lopettaa se vedättäminen näitten kinnereitten hinnoilla ja saada kunnon kiertoa autokauppaan. Nykyautohan on lähempänä kerta- kuin kestokulutushyödykettä.

    • superpowerturpourpo

      Hinta tippuu liikestä ulosajon jälkeeen heti 5000e ja 1500e vuodessa ,tosin nyt kohta puttoo reilummin kun autovero poistuu , ja tosiaan millään mopedilla ei kärryä vedellä ellei nyt ole joku kevyenkevyt puutarhakärry, ei nuo ihmepure yms himmelit kestä oikeassa käytössä kauaa, liika on liikaa leivonnnassakin ,aika selvää kun vähennetään työtätekeviä mäntiä ja annetaan enempi urakkkaa niille jäljelle jääneille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2404
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      65
      2151
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      1983
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1692
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1612
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1410
    Aihe