Hyvä ihotautilääkäri Hki

NytRiittää

Moikka!

Olen 25-vuotias nainen ja hiukseni ovat ohentuneet häiritsevästi kolmen vuoden aikana siihen pisteeseen, että itsetuntoni on romahtanu aivan täysin. Minusta on pikkuhiljaa tulossa syrjäänvetäytyvä vaikka olen aina ollut luonteeltani sosiaalinen.

Haluaisin löytää ihotautilääkärin joka ottaa ongelmani vakavissaan eikä vain hymähdä että kyllä ne hiukset aina iän myötä vähän ohenee. Kyseessä ei ole mikään "vähä" oheneminen jos 25-vuotiaalla naisella päänahka paistaa kirkkaassa valossa... kilpirauhaskokeet on otettu eikä niissä kuulemma ollut normaalista poikkeavaa. Syön terveellisesti, en polta tai juo ja urheilen. Epätoivoinen olo, enkä haluaisi jälleen kerran mennä lääkärin luokse, joka ei ole kiinnostunut asiaan perehtymään millään lailla ja taas pettyä. Pyytäisinkin teiltä neuvoa kenen pakeille kannattaisi Helsingin suunnalla mennä? Kiitos jo etukäteen niille ketkä antavat neuvoja.

17

5720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan sama kenelle

      kukaan ihotautilääkäri ei ole toistaan viisaampi tässä asiassa.

      • joopajooo

        Itseasiassa kyllä on. Lääkäreitä on monenlaisia, toiset haluavat perehtyä asioihin kun taas toiset eivät. Mikäli hiustenlähtö esimerkiksi perinnöllistä eikä ns. sairaudesta johtuvaa niin toisilla lääkäreillä tuntuu olevan asenne ettei siinä tapauksessa tarvitse yrittää tehdä mitään vaan asiakkaan täytyy tyytyä kohtaloonsa. Ja näinhän se ei mene kun tosiaankin on olemassa tuotteita, joilla perinnöllistäkin hiustenlähtöä voidaan hidastaa.


    • näintekisin

      Oletko muuten täysin terve ja energinen?

      Jos olet, niin on niitä kampaamoja, jotka mikrokukaavat hiuspohjan. Paljaalla silmällä kun mitään ei näe.

      Kaverilla hoitamaton keliakia aiheuttaa hiustenlähtöä eli gluteenin sinuna jättäisin.

      Syö kauraa, kvinoaa, hirssiä ja riisiä.

    • atoopikko

      Näkyykö päänahassa sitten jotain punoitusta/ihottumaa tms? Voi myös olla syyllinen..

    • NytRiittää

      Olen muutoin täysin terve ja siis verikokeilla on todettu ettei keliakiaa ole.

      Päänahka ei punoita tai näy ihottumaa, mutta omaan kyllä erittäin herkän ihon ja päänahkaongelmiakin on ollut. Olen kuitenkin saanut ne kuriin käyttämällä apteekin shampoota.. hiukset tosiaan ovat nyt siis ohentuneet ympäri päätä eli ei pelkästään päälaelta tai ohimoilta.

    • Vinkkejä
    • sfsfsd

      Eikö kenelläkään ole vastausta alkuperäiseen kysymykseen, hiustenlähdöstä enemmän tietävää ihotautilääkäriä kaipaisin itsekin. Suosituksia kiitos!

    • atoopikko

      Ainakin Hannuksela tuntui tietävän näistä asioista paljon, mutta on vissiin jo eläkkeellä.. En osaa sanoa, onko hänellä jotain ns. seuraajaa. Itseänikin kiinnostaisi :)

    • Tämähyvä
      • huomio_vaan

        Terveystalon nettisivulla ei ole erityisosaamisena mainittu mitään hiustenlähtöön liittyvää. Olisi hyvä laittaa maininta jos on erityisosaamista.


      • Koittakaa

        nyt tajuta, ei ole mitään erityisosaamista!


    • oxyz

      Kilpirauhaskokeissa endokrinologin mukaan TSH-arvon olisi hyvä nuorella tai nuorehkolla ihmisellä olla 1 ja 2 välissä tai ainakin lähellä kahta. Monet yleislääkärit antavat arvon mennä reilusti kahden yli jopa lähelle neljää ja silloin mennään vikaan. Käy hyvällä endokrinologilla.

    • joun111

      TSH-arvo ei pudota hiuksia. Eikä ne lä'äkärit mitään kaikkitietäviä ole. Jos veriarvot ovat kunnossa ja olet terve niin luultavasti perinöllistä se on ja tähän on hyvin vaikea vaikuttaa.

    • 11011011

      Itse käynyt Pekka Erkon vastaanotolla ja en voi muuta sanoa kun, että se mies on pelkästään rahan perässä. Kaiken maailman voiteet ja turhuudet heittää ennen todellista lääkettä (saa provikat lääkefirmoilta). Kirjoitti turhia reseptejä vaikka kielsin ja lupasi, että jos tämä ei toimi niin pistetään sitä toimivaa ensi kerralla, eipä tullut toisella eikä kolmannellakaan kerralla :). Onneksi tajusin tämän ajoissa ja vaihdoin lääkäriä.
      Uusi lääkäri ei tunkenut mitään turhaa pa**** vaan häntä todella kiinnosti asiani ja kuunteli, sekä antoi heti ensinmäisellä kerralla oikeita lääkkeitä mitä olin alusta asti tullut hakemaan.
      Mitään en Erkon käynneistä hyötynyt ja aikaa/rahaa vaan kului.

      Itse lääketieteen opiskelijana voin sanoa, että täysin ammattitaidoton ja moraaliton, vaikka mainostaa itseänsä hiustenlähtöön erikoistuneena lääkärinä.
      Luin joskus foorumeilta hiustenlähtö ja akne lääkäriä ja siellä mainittiin silloinkin juuri Pekka Erkko ja tuolla samalla verukkeella "Hannukselan kollega". Uskon tosissani, että äijä itte on nämä käynyt kirjoittamassa tänne.
      Itse menin lankaan ja ajattelin kertoa oman rehellisen mielipiteeni kyseisestä lääkäristä.

      • epäsikiö

        Voi poloista.
        Tuolla asenteella sinun kannattaa suuntautua patologiaan, ettei tarvitse olla ihmisten kanssa tekemisissä.


    • apuavailla

      Hei,

      voisiko nimimerkki 11011011 kertoa sen hyvän lääkärin nimen, jolla oli itse käynyt ja saanut avun ja lääkkeet heti ensimmäisellä kerralla?

    • Anonyymi

      Pekka Erkko on huippulääkäri

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe