Syyttömänä syntymään

eimuuta

Miksi jumala luo henkilön, kenenkä tietää päätyvän helvettiin?

Ei tähän kukaan mitään järkevää kuitenkaan vastaa ja aloituksen elinikä lasketaan tunneissa :)

73

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 00000000

Rakkautensa kohteeksi, toteuttamaan Jumalan suunnitelmaa.

Sinäkin toteutat koko ajan, jokaisella hengenvedollasikin Jumalan suunnitelmaa, vaikka et koskaan tulisi uskomaan Häneen :D. Jokainen pienikin yksityiskohta, mitä sinä elämässäsi teet ja jätät tekemättä - ne kaikki toteuttavat osaltaan sitä suunnitelmaa, minkä Jumala haluaa tässä maailmassa meidän kaikkien kautta toteuttaa.

• eimuuta

Sanot helvettiin päätyviä hänen rakkautensa kohteeksi.

• 00000000
        eimuuta kirjoitti:

Sanot helvettiin päätyviä hänen rakkautensa kohteeksi.

Kyllä. Entä sitten? Se, että sinä et ymmärrä jotain asiaa ei tarkoita, etteikö niin silti olisi.

Jos sinulla on lapsia, niin et sinä niitäkään voi loputtomasti estää tekemästä jotain typerää. Jos sellaista yrität, päädyt vahingoittamaan lapsiasi hyvin syvällisesti ja peruuttamattomasti. Miksi vaadit Jumalaa isänäsi vahingoittaman sinua samaan tapaan?

• eimuuta
        00000000 kirjoitti:

Kyllä. Entä sitten? Se, että sinä et ymmärrä jotain asiaa ei tarkoita, etteikö niin silti olisi.

Jos sinulla on lapsia, niin et sinä niitäkään voi loputtomasti estää tekemästä jotain typerää. Jos sellaista yrität, päädyt vahingoittamaan lapsiasi hyvin syvällisesti ja peruuttamattomasti. Miksi vaadit Jumalaa isänäsi vahingoittaman sinua samaan tapaan?

Ihmisen näkökulmasta tuo on kaukana rakkaudesta.

Rakkauttako se on, jos paistaisin lapseni nuotiolla? Tai siis tekisin lapsia, vaikka tietäisin paistavani heidät.

• 00000000
        eimuuta kirjoitti:

Ihmisen näkökulmasta tuo on kaukana rakkaudesta.

Rakkauttako se on, jos paistaisin lapseni nuotiolla? Tai siis tekisin lapsia, vaikka tietäisin paistavani heidät.

"Ihmisen näkökulmasta tuo on kaukana rakkaudesta. "

Entä sitten? Eihän syntiin langennut ihminen ole koskaan kyennyt omin voimin ymmärtämään, mitä rakkaus todella tarkoittaa.

"Rakkauttako se on, jos paistaisin lapseni nuotiolla? Tai siis tekisin lapsia, vaikka tietäisin paistavani heidät."

Miten sinulle on noin vaikeata ymmärtää yksinkertaisiakaan vertauskuvia :D. Eihän nyt ole kyse lainkaan siitä, että SINÄ lapsiasi paistaisit, vaan siitä, että HE ITSE haluavat paistaa itsensä siitä huolimatta, että sinä olet varoittanut heitä.

Voisiko joku joskus kertoa, että missä se paljon puhuttu ateistien "fiksuus" ja "älykkyys" mahtaa käytännössä näkyä? Ei se nimittäin ainakaan näissä keskusteluissa näy koskaan. Yksinkertaisten analogioidenkin ymmärtäminen tuntuu olevan täysin mahdotonta.

• eimuuta
        00000000 kirjoitti:

"Ihmisen näkökulmasta tuo on kaukana rakkaudesta. "

Entä sitten? Eihän syntiin langennut ihminen ole koskaan kyennyt omin voimin ymmärtämään, mitä rakkaus todella tarkoittaa.

"Rakkauttako se on, jos paistaisin lapseni nuotiolla? Tai siis tekisin lapsia, vaikka tietäisin paistavani heidät."

Miten sinulle on noin vaikeata ymmärtää yksinkertaisiakaan vertauskuvia :D. Eihän nyt ole kyse lainkaan siitä, että SINÄ lapsiasi paistaisit, vaan siitä, että HE ITSE haluavat paistaa itsensä siitä huolimatta, että sinä olet varoittanut heitä.

Voisiko joku joskus kertoa, että missä se paljon puhuttu ateistien "fiksuus" ja "älykkyys" mahtaa käytännössä näkyä? Ei se nimittäin ainakaan näissä keskusteluissa näy koskaan. Yksinkertaisten analogioidenkin ymmärtäminen tuntuu olevan täysin mahdotonta.

>>>Entä sitten? Eihän syntiin langennut ihminen ole koskaan kyennyt omin voimin ymmärtämään, mitä rakkaus todella tarkoittaa.>>>

Sitten voit sen tässä myöntää, ettei jumalasi ole ihmisen näkökulmasta rakastava tai moraalinen. Samalla vauhdilla puhelua uskovaisille sukulaisille ja ystäville.

>>>Miten sinulle on noin vaikeata ymmärtää yksinkertaisiakaan vertauskuvia :D>>>

Lapsen paisto oli vertauskuva.

>>>Eihän nyt ole kyse lainkaan siitä, että SINÄ lapsiasi paistaisit, vaan siitä, että HE ITSE haluavat paistaa itsensä siitä huolimatta, että sinä olet varoittanut heitä.>>>

Etkö ymmärrä mitä kaikkivoipa ja kaikkitietävä tarkoittaa?

Et voi tehdä tai ajatella yhtään mitään sellaista, mitä jumala ei tiennyt sinun tekevän jo sinut luodessaan. Olet joko radalla taivaaseen tai helvettiin syntymästäsi lähtien, etkä mitään voi asialle tehdä. Kaikkitietävä tietää ETUKÄTEEN mitä tulet tekemään.

• 00000000
        eimuuta kirjoitti:

>>>Entä sitten? Eihän syntiin langennut ihminen ole koskaan kyennyt omin voimin ymmärtämään, mitä rakkaus todella tarkoittaa.>>>

Sitten voit sen tässä myöntää, ettei jumalasi ole ihmisen näkökulmasta rakastava tai moraalinen. Samalla vauhdilla puhelua uskovaisille sukulaisille ja ystäville.

>>>Miten sinulle on noin vaikeata ymmärtää yksinkertaisiakaan vertauskuvia :D>>>

>>>Eihän nyt ole kyse lainkaan siitä, että SINÄ lapsiasi paistaisit, vaan siitä, että HE ITSE haluavat paistaa itsensä siitä huolimatta, että sinä olet varoittanut heitä.>>>

Et voi tehdä tai ajatella yhtään mitään sellaista, mitä jumala ei tiennyt sinun tekevän jo sinut luodessaan. Olet joko radalla taivaaseen tai helvettiin syntymästäsi lähtien, etkä mitään voi asialle tehdä. Kaikkitietävä tietää ETUKÄTEEN mitä tulet tekemään.

"Sitten voit sen tässä myöntää, ettei jumalasi ole ihmisen näkökulmasta rakastava tai moraalinen"

Juurihan minä myönsin, että ihminen ei kykene käsittämään Jumalan rakkautta :D. Ei se sitä tarkoita, että Jumala ei rakastaisi! :D :D.

"Lapsen paisto oli vertauskuva."

Kyllä, se oli vertauskuva, jota itse käytit ja jonka itse suhteutit väärin siihen vertauskuvaan, minkä minä kerroin isästä, joka ei voi loputtomasti estää lapsiaan tekemästä väärin :D.

"Etkö ymmärrä mitä kaikkivoipa ja kaikkitietävä tarkoittaa?"

Sinä et ymmärrä sitä, että kaikkivaltius ei tarkoita pakkoa tehdä kaikkea. Ei tämä maailma toimi niin kuin sinä haluat, vaan se toimii niinkuin Jumala sanoo. Sinä joko sopeudut siihen tai itket ja sopeudut.

"Et voi tehdä tai ajatella yhtään mitään sellaista, mitä jumala ei tiennyt sinun tekevän jo sinut luodessaan. Olet joko radalla taivaaseen tai helvettiin syntymästäsi lähtien, etkä mitään voi asialle tehdä."

Mutta eihän tuo pidä paikkaansa. Minä voin aivan omasta halustani valita, että haluan uskoa Jumalan lupauksen Jeesuksen Kristuksen ristinkuoleman merkityksestä. Se ratkaisee, olenko menossa taivaaseen vai helvettiin.

" Kaikkitietävä tietää ETUKÄTEEN mitä tulet tekemään."

Mitä sitten? Ei sillä ole mitään merkitystä, että Jumala näki valintani ennalta. MINÄ en sitä ennalta tiennyt, ja MINÄ olen täällä maailmassa oppimassa valinnoistani ja niiden seurauksista :D.

Että pitääkin olla vaikeaa :D.

• eimuuta
        00000000 kirjoitti:

"Sitten voit sen tässä myöntää, ettei jumalasi ole ihmisen näkökulmasta rakastava tai moraalinen"

Juurihan minä myönsin, että ihminen ei kykene käsittämään Jumalan rakkautta :D. Ei se sitä tarkoita, että Jumala ei rakastaisi! :D :D.

"Lapsen paisto oli vertauskuva."

Kyllä, se oli vertauskuva, jota itse käytit ja jonka itse suhteutit väärin siihen vertauskuvaan, minkä minä kerroin isästä, joka ei voi loputtomasti estää lapsiaan tekemästä väärin :D.

"Etkö ymmärrä mitä kaikkivoipa ja kaikkitietävä tarkoittaa?"

Sinä et ymmärrä sitä, että kaikkivaltius ei tarkoita pakkoa tehdä kaikkea. Ei tämä maailma toimi niin kuin sinä haluat, vaan se toimii niinkuin Jumala sanoo. Sinä joko sopeudut siihen tai itket ja sopeudut.

"Et voi tehdä tai ajatella yhtään mitään sellaista, mitä jumala ei tiennyt sinun tekevän jo sinut luodessaan. Olet joko radalla taivaaseen tai helvettiin syntymästäsi lähtien, etkä mitään voi asialle tehdä."

Mutta eihän tuo pidä paikkaansa. Minä voin aivan omasta halustani valita, että haluan uskoa Jumalan lupauksen Jeesuksen Kristuksen ristinkuoleman merkityksestä. Se ratkaisee, olenko menossa taivaaseen vai helvettiin.

" Kaikkitietävä tietää ETUKÄTEEN mitä tulet tekemään."

Mitä sitten? Ei sillä ole mitään merkitystä, että Jumala näki valintani ennalta. MINÄ en sitä ennalta tiennyt, ja MINÄ olen täällä maailmassa oppimassa valinnoistani ja niiden seurauksista :D.

Että pitääkin olla vaikeaa :D.

>>>Kyllä, se oli vertauskuva, jota itse käytit ja jonka itse suhteutit väärin siihen vertauskuvaan, minkä minä kerroin isästä, joka ei voi loputtomasti estää lapsiaan tekemästä väärin :D.>>>

Ei ole mistään estämisestä kyse. Kaikki tapahtuu koko ajan - aina ja ikuisesti -, niin kuin jumala haluaa, niin miltä ihmeeltä hän meitä estää muka. Omalta tahdoltaan vai... Ei ole sinulla kaikkivoipaisuuden käsite ymmärretty.

>>>Sinä et ymmärrä sitä, että kaikkivaltius ei tarkoita pakkoa tehdä kaikkea. Ei tämä maailma toimi niin kuin sinä haluat, vaan se toimii niinkuin Jumala sanoo. Sinä joko sopeudut siihen tai itket ja sopeudut.>>>

Niin kaikki tapahtuu ja on juurikin miten jumala haluaa koko ajan ikuisesti. Ei ole mitään mihin sopeutua, vaan asia on koko ajan niin. Joka hetki jumalan tahtoa. Sitä on kaikkivaltius. Jos sinä olet täällä kikkailemassa jotain omaasi, mikä ei ole jumalan tahdon mukaista, niin jumalasi ei ole kaikkivaltias.

>>>Minä voin aivan omasta halustani valita, että haluan uskoa Jumalan lupauksen Jeesuksen Kristuksen ristinkuoleman merkityksestä. Se ratkaisee, olenko menossa taivaaseen vai helvettiin. >>>

HÄN ON SINUN JOKAISEN TEKOSI JA AJATUKSESI LUONUT. Jos näin ei ole, niin hän ei ole kaikkivaltias! Koita nyt jo päättää onko hän vai ei. Jos on niin sinun polkusi helvettiin tai taivaaseen on päätetty, etkä asialle mitään voi.

>>>Ei sillä ole mitään merkitystä, että Jumala näki valintani ennalta. MINÄ en sitä ennalta tiennyt, ja MINÄ olen täällä maailmassa oppimassa valinnoistani ja niiden seurauksista :D.>>>

Mitään et voi tehdä, mikä ei olisi kaikkivaltiaan tahto.

• 00000000
        eimuuta kirjoitti:

>>>Kyllä, se oli vertauskuva, jota itse käytit ja jonka itse suhteutit väärin siihen vertauskuvaan, minkä minä kerroin isästä, joka ei voi loputtomasti estää lapsiaan tekemästä väärin :D.>>>

Ei ole mistään estämisestä kyse. Kaikki tapahtuu koko ajan - aina ja ikuisesti -, niin kuin jumala haluaa, niin miltä ihmeeltä hän meitä estää muka. Omalta tahdoltaan vai... Ei ole sinulla kaikkivoipaisuuden käsite ymmärretty.

>>>Sinä et ymmärrä sitä, että kaikkivaltius ei tarkoita pakkoa tehdä kaikkea. Ei tämä maailma toimi niin kuin sinä haluat, vaan se toimii niinkuin Jumala sanoo. Sinä joko sopeudut siihen tai itket ja sopeudut.>>>

Niin kaikki tapahtuu ja on juurikin miten jumala haluaa koko ajan ikuisesti. Ei ole mitään mihin sopeutua, vaan asia on koko ajan niin. Joka hetki jumalan tahtoa. Sitä on kaikkivaltius. Jos sinä olet täällä kikkailemassa jotain omaasi, mikä ei ole jumalan tahdon mukaista, niin jumalasi ei ole kaikkivaltias.

>>>Minä voin aivan omasta halustani valita, että haluan uskoa Jumalan lupauksen Jeesuksen Kristuksen ristinkuoleman merkityksestä. Se ratkaisee, olenko menossa taivaaseen vai helvettiin. >>>

HÄN ON SINUN JOKAISEN TEKOSI JA AJATUKSESI LUONUT. Jos näin ei ole, niin hän ei ole kaikkivaltias! Koita nyt jo päättää onko hän vai ei. Jos on niin sinun polkusi helvettiin tai taivaaseen on päätetty, etkä asialle mitään voi.

>>>Ei sillä ole mitään merkitystä, että Jumala näki valintani ennalta. MINÄ en sitä ennalta tiennyt, ja MINÄ olen täällä maailmassa oppimassa valinnoistani ja niiden seurauksista :D.>>>

"Ei ole mistään estämisestä kyse."

Onhan. Sitähän sinä juuri haluaisit, että Jumala joko 1) sallisi kaikki ihmiset yhteyteensä heidän syntisyydestään huolimatta, tai 2) olisi toteuttanut jonkin ihanan ja taivaanomaisen paikan niillekin, jotka eivät halua Jumalan yhteyteen. Kummassakin tapauksessa pohjalla on toivomus siitä, että Jumala tavalla tai toisella huolehtisi siitä, että kukaan ei koskaan mene kadotukseen.

" Kaikki tapahtuu koko ajan - aina ja ikuisesti -, niin kuin jumala haluaa"

Ei, vaan niinkuin ihminen haluaa niistä vaihtoehdoista, mitkä meille on annettu. Enempää vaihtoehtoja ei ole eikä tule, mutta sinäkin saat valita vapaasti. Jumala ei sinun valintaasi määrää, vaikka Hän onkin nähnyt sen ennalta.

", niin miltä ihmeeltä hän meitä estää muka"

Eihän Hän estäkään. Yritä nyt pysyä edes omassa logiikassasi :D :D :D.

"HÄN ON SINUN JOKAISEN TEKOSI JA AJATUKSESI LUONUT."

Ei tietenkään ole. Hän on antanut minulle mahdollisuuden valita. MINÄ en tiedä minun valintojani enkä niiden seurauksia, vaikka HÄN tietääkin.

" Jos näin ei ole, niin hän ei ole kaikkivaltias"

Mitä ihmettä sinä oikein selostat? Onko Jumala sinusta kaikkivaltias vain, jos Hän on myös tehnyt kaiken, mitä voi? Miksi ihmeessä kaikkivaltiaan olisi täytynyt määrätä minun ajatukseni? Hän on NÄHNYT ne ennalta, mutta ei MÄÄRÄNNYT niitä.

"Jos on niin sinun polkusi helvettiin tai taivaaseen on päätetty"

Ei päätetty, mutta ennalta nähty kyllä.

"Mitään et voi tehdä, mikä ei olisi kaikkivaltiaan tahto."

Ihan totta, mutta se ei tarkoita sitä, että Hän olisi pakottanut minut valitsemaan tietyllä tavalla :D :D :D.

• eimuuta
        eimuuta kirjoitti:

>>>Juurihan minä myönsin, että ihminen ei kykene käsittämään Jumalan rakkautta :D. Ei se sitä tarkoita, että Jumala ei rakastaisi! >>>

En tarkoituksella kommetoinut heti tähän vastaukseesi johtavaa keskustelua. Voisitko vielä varmentaa kaikille lyhyesti, että mielestäsi jumala ei ole moraalinen eikä rakastava ihmisen näkökulmasta?

• 00000000
        eimuuta kirjoitti:

>>>Juurihan minä myönsin, että ihminen ei kykene käsittämään Jumalan rakkautta :D. Ei se sitä tarkoita, että Jumala ei rakastaisi! >>>

En tarkoituksella kommetoinut heti tähän vastaukseesi johtavaa keskustelua. Voisitko vielä varmentaa kaikille lyhyesti, että mielestäsi jumala ei ole moraalinen eikä rakastava ihmisen näkökulmasta?

Ihminen ei kykene käsittämään Jumalan täydellistä ja ehdotonta rakkautta siksi täydelliseksi ja ehdottomaksi rakkaudeksi, mitä se on, vaan syntisyyttään luulee sitä kaikeksi muuksi kuin täydelliseksi ja ehdottomaksi rakkaudeksi.

:D :D :D

Luuletko, etten minä ole nähnyt, mihin sinä tällä pyrit :D.

• eimuuta
        00000000 kirjoitti:

"Ei ole mistään estämisestä kyse."

Onhan. Sitähän sinä juuri haluaisit, että Jumala joko 1) sallisi kaikki ihmiset yhteyteensä heidän syntisyydestään huolimatta, tai 2) olisi toteuttanut jonkin ihanan ja taivaanomaisen paikan niillekin, jotka eivät halua Jumalan yhteyteen. Kummassakin tapauksessa pohjalla on toivomus siitä, että Jumala tavalla tai toisella huolehtisi siitä, että kukaan ei koskaan mene kadotukseen.

" Kaikki tapahtuu koko ajan - aina ja ikuisesti -, niin kuin jumala haluaa"

Ei, vaan niinkuin ihminen haluaa niistä vaihtoehdoista, mitkä meille on annettu. Enempää vaihtoehtoja ei ole eikä tule, mutta sinäkin saat valita vapaasti. Jumala ei sinun valintaasi määrää, vaikka Hän onkin nähnyt sen ennalta.

", niin miltä ihmeeltä hän meitä estää muka"

Eihän Hän estäkään. Yritä nyt pysyä edes omassa logiikassasi :D :D :D.

"HÄN ON SINUN JOKAISEN TEKOSI JA AJATUKSESI LUONUT."

Ei tietenkään ole. Hän on antanut minulle mahdollisuuden valita. MINÄ en tiedä minun valintojani enkä niiden seurauksia, vaikka HÄN tietääkin.

" Jos näin ei ole, niin hän ei ole kaikkivaltias"

Mitä ihmettä sinä oikein selostat? Onko Jumala sinusta kaikkivaltias vain, jos Hän on myös tehnyt kaiken, mitä voi? Miksi ihmeessä kaikkivaltiaan olisi täytynyt määrätä minun ajatukseni? Hän on NÄHNYT ne ennalta, mutta ei MÄÄRÄNNYT niitä.

"Jos on niin sinun polkusi helvettiin tai taivaaseen on päätetty"

Ei päätetty, mutta ennalta nähty kyllä.

"Mitään et voi tehdä, mikä ei olisi kaikkivaltiaan tahto."

Ihan totta, mutta se ei tarkoita sitä, että Hän olisi pakottanut minut valitsemaan tietyllä tavalla :D :D :D.

Nyt saa riittää jo. Onko jumala kaikkivoipa vai ei??? Vastaat kaiketi kyllä.

Miten ihmeessä voisin tehdä yhtään mitään, mikä olisi sellaisen tahtoa vastaan? Jos pystyisin, niin hän ei olisi kaikkivoipa, koska MINULLA olisi valta omiin päätöksiini EIKÄ hänellä.

• voihan jurnutus
        eimuuta kirjoitti:

Miten ihmeessä voisin tehdä yhtään mitään, mikä olisi sellaisen tahtoa vastaan? Jos pystyisin, niin hän ei olisi kaikkivoipa, koska MINULLA olisi valta omiin päätöksiini EIKÄ hänellä.

Voipa ei tarkoita jyrää vaan mahdollisuutta ja valtuuksia.
        Onhan sinullakin voipaisuutta moneen asiaan mitä et kuitenkaan tee vaikka voisit.
        Lopeta jo, et tule saamaan mieleistäsi vastausta.

• eimuuta
        eimuuta kirjoitti:

Kaikkivaltias olisi ehkä pitänyt sanoa, sama asia käsittääkseni.

• voihan jurnutus
        eimuuta kirjoitti:

Kaikkivaltias olisi ehkä pitänyt sanoa, sama asia käsittääkseni.

Eihän valtaakaan omaava ihan miten vain sitä valtaansa käytä. Onhan sinullakin valtaa moneen asiaan mutta et silti sitä käytä.
        Eikö ole hyvä, että on kaikkivaltias kaverina niin tietää, että tuli mitä tuli Hän auttaa koska Hänelle ei mikään ole mahdotonta.
        Olet tietysti eri mieltä mutta nyt menen nukkumaan ja kaikkivaltias meitä varjelkoon.

• eimuuta
        voihan jurnutus kirjoitti:

Eihän valtaakaan omaava ihan miten vain sitä valtaansa käytä. Onhan sinullakin valtaa moneen asiaan mutta et silti sitä käytä.
        Eikö ole hyvä, että on kaikkivaltias kaverina niin tietää, että tuli mitä tuli Hän auttaa koska Hänelle ei mikään ole mahdotonta.
        Olet tietysti eri mieltä mutta nyt menen nukkumaan ja kaikkivaltias meitä varjelkoon.

Kukaan ei ole väittänyt, että hän tekisi, olisi tehnyt tai tarvisi tehdä kaiken minkä kaikkivaltiaana pystyisi. En minäkään täällä leivo sämpylöitä, vaikka omassa vallassani voisin.

• eimuuta
        00000000 kirjoitti:

Ihminen ei kykene käsittämään Jumalan täydellistä ja ehdotonta rakkautta siksi täydelliseksi ja ehdottomaksi rakkaudeksi, mitä se on, vaan syntisyyttään luulee sitä kaikeksi muuksi kuin täydelliseksi ja ehdottomaksi rakkaudeksi.

:D :D :D

Luuletko, etten minä ole nähnyt, mihin sinä tällä pyrit :D.

Ei tuosta ota tolkkua...

- ihmisen pitäisi uskoa täällä jumalaan, mikä ei mielestämme ole moraalinen
        - taivaaseen pääsemisen ehtona on uskominen, mutta hänen rakkautensa on ehdotonta
        - hänen rakkaus on täydellistä, vaikka kärvennyn helvetissä

• 00000000
        eimuuta kirjoitti:

Kukaan ei ole väittänyt, että hän tekisi, olisi tehnyt tai tarvisi tehdä kaiken minkä kaikkivaltiaana pystyisi. En minäkään täällä leivo sämpylöitä, vaikka omassa vallassani voisin.

Juurihan sinä olet päässyt sanomasta, että kaikkivaltiaan - ollakseen kaikkivaltias - täytyy olla määrännyt myös meidän jokainen valintamme :D :D.

Kuule, ihan vakavasti puhuen: välillä minusta tuntuu, että sinulla on tainnut "kärähtää muutamia sulakkeita" (jos ymmärrät, mitä tarkoitan) näitä asioita miettiessäsi. Olet ehkä pohtinut liikaa asioita, lukenut liikaa juttuja, ja yrittänyt aivan liian kovasti itse, omissa voimissasi.

Anna itsellesi lupa levätä. Lakkaa miettimästä näitä asioita vaikka ihan kokonaankin joksikin aikaa. Et sinä voi omassa voimassasi koskaan käsittää näitä juttuja. Yksin Jumala on se, joka antaa viisauden sekä minulle, sinulle että meille kaikille. Häneltä sinäkin saat kaiken tarvitsemasi juuri silloin kun sitä tarvitset. Pakottamalla et saa Häneltä yhtään mitään.

• eimuuta
        00000000 kirjoitti:

Juurihan sinä olet päässyt sanomasta, että kaikkivaltiaan - ollakseen kaikkivaltias - täytyy olla määrännyt myös meidän jokainen valintamme :D :D.

Kuule, ihan vakavasti puhuen: välillä minusta tuntuu, että sinulla on tainnut "kärähtää muutamia sulakkeita" (jos ymmärrät, mitä tarkoitan) näitä asioita miettiessäsi. Olet ehkä pohtinut liikaa asioita, lukenut liikaa juttuja, ja yrittänyt aivan liian kovasti itse, omissa voimissasi.

Anna itsellesi lupa levätä. Lakkaa miettimästä näitä asioita vaikka ihan kokonaankin joksikin aikaa. Et sinä voi omassa voimassasi koskaan käsittää näitä juttuja. Yksin Jumala on se, joka antaa viisauden sekä minulle, sinulle että meille kaikille. Häneltä sinäkin saat kaiken tarvitsemasi juuri silloin kun sitä tarvitset. Pakottamalla et saa Häneltä yhtään mitään.

>>>Juurihan sinä olet päässyt sanomasta, että kaikkivaltiaan - ollakseen kaikkivaltias - täytyy olla määrännyt myös meidän jokainen valintamme>>>

On sinun ajattelusi ja mielikuvituksesi köyhää.

Onko maailma mielestäsi muka täynnä kaikkea mahdollista mitä voisi luoda... Ei tietenkään ole.
        Onko maailmassa jotain mielestäsi mitä kaikkivaltias ei ole luonut... Ei ole, jos on niin mikä.

• Kastamatonuskova
        eimuuta kirjoitti:

Vai on meillä kaksi mahdollisuutta .Taivas VS.Hel-vetti .Kovin sitkeä se sielu on ,kun sitä ei tuhansien asteiden kuumuuskaan tapa ,vaan kärsii ja kärventyy ikuisesti . Tällaista juuri sa-a-t-ana on opettanut vuosisatoja ,niin pitäähän sen istua .Hinnmin laaksossa oli palava kaatopaikka jonka tuli ei sammunut vaan paloi jatkuvasti ,sieltä on he-l-vettioppi saanut alkuunsa ,ja sitä on väärennetty raamattuun .Jumala on luvannut vain elämän .Ne joille se ei sovi ,he nukkuvat hautoihinsa eivätkä enää nouse .Valtaosa maan päälle elämään ikuisesti,pieni joukko taivaalliseen hallitukseen .Kaikki täyttyy vasta Armagedonin jälkeen .Nyt ei kukaan pelastu .

• toisaalta

Et varsinaisesti Raamattuun voi vedota, kyllä siellä muistaakseni jossain sanotaan, että jotkut nousevat ikuiseen häpeään, mitä se sitten tarkkaan ottaen käytännössä merkitsee.

Toki itse toivon, että näin olisi, mutta ei voi sanoa Raamattua väärennetyn. Toivottavasti sitten taas noissa Jeesuksen puheissa ikään kuin hävitetään pois, kuten roskat poltetaan. Eli se sitten taas viittaisi, että se sitten kumminkin jollain tavalla loppuisi. Salaliittoja Raamatun väärentämisestä on minusta turha puhua, ei sitä väärennetty olla, vaan niistä on kehittynyt sitten kaikenlaista tulkintaa ja miten ymmärretään. Esim. monissa kohdissa, missä Jeesus puhuu polttamisesta, en koe kadotukseen joutumisena, kuten esim. Johanneksessa, jossa puhutaan viinipuussa pysymisestä. Paremmin työnnetään syrjään tärkeämmistä tehtävistä, eikä niistä kehity mitään. Toisaalta mielestäni varoitukset ovat juuri niille, jotka ovat lähteneet seuraamaan, ettei ottaisi liian kevyesti niitä tehtäviä, joita Kristus on antanut, mutta ei Hän niitä samoja tehtäviä ole kaikille antanut. Johtajat ovat suuressa vastuussa, ja kaikki ne, joille enemmän on annettu.

Selkeästi sanotaan hävitettävän sitten ne, jotka ovat vainonneet kristittyjä fyysisestikin aikojen lopulla ja ottaneet merkin otsaansa tai käteensä. En minä noita konkreettisina liekkeinä näe, vaan jonkinlaisena poltteena ja sisäisenä tuskana.

Mielestäni yleensäkin tavallisille ihmisille on annettu neuvoa, miten sielu palaa Jumalansa luo, eli Kristus-oven kautta, menemmehän toiseen ulottuvuuteen ja erilaiseen maailmaan kuolemamme jälkeen. Tuskin siinä nyt kukaan ensitöikseen jonnekin liekkeihin heitetään. Toisaalta Raamatussa puhutaan henkivalloista, joten onko sitten sellainen, eikä turvaa Kristukseen, tavallaan hieman vaarassa noiden henkivaltojen taholta tällä kotimatkallaan, tai sitten matka pidentyy, toiset matkustavat suihkukoneella - tie sinne te tiedätte, Kristus - ja toiset jäävät sinne eräänlaiseen hitaaseen matkaan kohti Herraansa. Mutta nämä ovat spekulointia.

• 295

Siihen ei ole järkevää, loogista eikä rehellistä vastausta. Kysymys koittelee kenties koko konservatiivisen uskon perusteita ja siksi vaara poistoon on todella suuri.

• eimuuta

Niinpä. Jumalan luonne paljastuu kauniisti sanotusti kyseenalaiseksi.

• näyttää tältä

Ei se koettele ollenkaan konservatiivisen uskon perusteita, en usko että edes liberaalin uskon. Aloittaja luulee niin, mutta se tässä kyllästyttävää onkin.

Lisäksi niissä on aina hieman sama kaava, joten ne ovat tympeitäkin. Jumalan tuntemisen rinnalla kaikki on vähän tympeätä. Se on vähän kuin olisi alakoulussa, ja jollekin ei mene päähän 1 1 = 2, ja muut joutuisivat odottamaan, kun sitä yritetään saada toinen ymmärtämään. Ihmisinä emme toki tiedä, mikä on se este, joka ei tuosta solmusta aukea, mutta olkoon aukeamatta sitten. Mahdatteko edes ymmärtää, kuinka pohjimmiltaan samanlaisia juttunne ovat?

• 00000000
        näyttää tältä kirjoitti:

Ei se koettele ollenkaan konservatiivisen uskon perusteita, en usko että edes liberaalin uskon. Aloittaja luulee niin, mutta se tässä kyllästyttävää onkin.

Lisäksi niissä on aina hieman sama kaava, joten ne ovat tympeitäkin. Jumalan tuntemisen rinnalla kaikki on vähän tympeätä. Se on vähän kuin olisi alakoulussa, ja jollekin ei mene päähän 1 1 = 2, ja muut joutuisivat odottamaan, kun sitä yritetään saada toinen ymmärtämään. Ihmisinä emme toki tiedä, mikä on se este, joka ei tuosta solmusta aukea, mutta olkoon aukeamatta sitten. Mahdatteko edes ymmärtää, kuinka pohjimmiltaan samanlaisia juttunne ovat?

"Lisäksi niissä on aina hieman sama kaava"

Olen miettinyt, että näissä saattaa olla jopa sama henkilö taustalla. Ainakin tuolla Suomi24 Chat:n puolella esiintyy "edukseen" (ja samalla kaikkien ateistien "eduksi" ;) ) nimimerkki "Koala_puussa", jonka inttäminen on kerrasta toiseen täsmälleen samanlaista. Mietin, että tämä "eimuuta" voisi olla jopa sama henkilö. En tiedä, mutta mietinpä vain. Jos kyse todella on samasta henkilöstä, niin on hirveän säälittävää, millaiseen solmuun tuo ihminen on itsensä ajanut. Hetkeäkään rauhaa hän ei tunnu löytävän näistä asioista.

"Ihmisinä emme toki tiedä, mikä on se este"

Kylläpä me senkin voimme tietää. Se on saatana, joka estää ihmistä ymmärtämästä näitä asioita. Tarkoitan sellaista ihmistä, joka ei edes halua ymmärtää näitä asioita. Jumala nimittäin kyllä antaa uskon ja ymmärryksen näistä asioista kelle tahansa, joka vilpittömästi haluaa ottaa vastaan Jumalan ilmoituksen sellaisenaan. Tietenkään se ei sitten ole enää vilpitöntä haluamista, jos ihminen alkaakin asettelemaan ehtoja sille, millaiseen Jumalaan suostuu uskomaan, tai arvostelemaan sitä, miten Jumala on päättänyt toimia, vaikkei edes ymmärrä Hänen syitään.

• olitpa rakastava
        näyttää tältä kirjoitti:

Sama ylimielinen, väheksyvä ja typerän yksioikoinen kanta se tulee useilta uskoviltakin eikä juurikaan muuta. Oma hurskaus ja ehdoton oikeassaolon luulo ja synnittömyys ovat myös aistittavissa useimmiten ja yleensä saatesanoina on hel-ve-tillä uhkailu ja iloitseminen ettei ole niinkuin tuo tyhmä syntinen paskiainen jolle on ihan oikein että rakastava jumala kärventää sitä loputtomasti.

• näyttää tältä
        näyttää tältä kirjoitti:

Tottakai kristityt kysyvät ja pohtivat kaikenlaista, mutta heiltä vain ei mene usko. Jos itseltä on mennyt usko, silloin varmaankin luulee, että toiseltakin menee näin helposti.

• näyttää tältä kirjoitti:

Tottakai kristityt kysyvät ja pohtivat kaikenlaista, mutta heiltä vain ei mene usko. Jos itseltä on mennyt usko, silloin varmaankin luulee, että toiseltakin menee näin helposti.

POHTIMINEN. Olen tunnettu pohtijana ja miettijänä. Silloin kun en miettinyt uskoa ja sen asioita, vaan uskoin vaan, niin kaikki oli OK.

Mutta kun aloin pohtia miksi kaikki näyttää olevan kuin tyhjää hokemaa, niin vuosien miettimisen ja pohtimisen jälkeen uskoni katosi. Ei se helpolla kadonnut, mutta lähti lopullisesti. Kaikki tuli selväksi. Haluan aina olla täysin VARMA ennen kuin teen mitään ratkaisuja.

Aloittaja on sikäli oikeilla jäljillä, että kaikkivaltiaan voisi ainakin kuvitella voivan saada tuhot mahdollisimman pieniksi. Ja tässä ajatellaan nyt sitä helwatassa kärsimistä, jonne kukaan ei tietenkään halua mennä, mutta suurin osa joutuu silti ainakin Raamatun mukaan.

• näyttää tältä
        olitpa rakastava kirjoitti:

Sama ylimielinen, väheksyvä ja typerän yksioikoinen kanta se tulee useilta uskoviltakin eikä juurikaan muuta. Oma hurskaus ja ehdoton oikeassaolon luulo ja synnittömyys ovat myös aistittavissa useimmiten ja yleensä saatesanoina on hel-ve-tillä uhkailu ja iloitseminen ettei ole niinkuin tuo tyhmä syntinen paskiainen jolle on ihan oikein että rakastava jumala kärventää sitä loputtomasti.

Sinä saat siis itse olla ylimielinen? Siellä sanottiin, että usko menee, ja vastasit siihen myöntävästi, eli olit samaa mieltä. Sanoin, vain että tuollainen ylimielisyys on tympäisevää suomennettuna. Minusta siinä nimenomaan on kyse siitä, että luulee, että toiseltakin menee heti usko. Ei ole mitään ylimielisyyttä, jos sanoo , ettei usko ole mennyt tästä. Tämä sama ilmiö oli Kirkko kuulolla -palstalla. Sitä oikein hämmästyi, kuinka vähästä siellä luultiin uskon menevän. Ihan kuin kuviteltaisiin, että toisten usko on täysin koettelematonta, pohtimatonta jne.

Sen vuoksi se kestääkin, kun se on koeteltu usko.

Ei tässä ole kukaan puhunut mistään hurskaudesta, mikä on toinen naurettava väite. Kristuksen luo mennään juuri siksi, ettei tunneta itseään riittävän hurskaiksi. Täällä te ateistit ja muut vieraantuneet pääasiassa hurskastelette milloin mistäkin.

Sen lisäksi, ettei usko ole mennyt, tekisi mieli laulaa virsi Jumala ompi linnamme. Tämä linnoitus kestää. Tulkaa tekin Jumalan turviin, älkääkä siellä marisko.

Itse et ole ollut mitenkään rakastava, mitään suurta kuvittelemaasi rakkautta en ole nähnyt leijuvan ilmassa. Jos mikä, niin ateismi on ylimielisyyden huippu ja he suhtautuvat kaikkiin ihmisiin järjettömän ylimielisesti tehden jopa ylimielisyydessään itsestään täydellisiä narreja.

• 00000000
        helsinkijokkeri kirjoitti:

POHTIMINEN. Olen tunnettu pohtijana ja miettijänä. Silloin kun en miettinyt uskoa ja sen asioita, vaan uskoin vaan, niin kaikki oli OK.

Mutta kun aloin pohtia miksi kaikki näyttää olevan kuin tyhjää hokemaa, niin vuosien miettimisen ja pohtimisen jälkeen uskoni katosi. Ei se helpolla kadonnut, mutta lähti lopullisesti. Kaikki tuli selväksi. Haluan aina olla täysin VARMA ennen kuin teen mitään ratkaisuja.

Aloittaja on sikäli oikeilla jäljillä, että kaikkivaltiaan voisi ainakin kuvitella voivan saada tuhot mahdollisimman pieniksi. Ja tässä ajatellaan nyt sitä helwatassa kärsimistä, jonne kukaan ei tietenkään halua mennä, mutta suurin osa joutuu silti ainakin Raamatun mukaan.

"kaikkivaltiaan voisi ainakin kuvitella voivan saada tuhot mahdollisimman pieniksi"

TÄSMÄLLEEN noin Hän toimiikin.

• ????¿
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Mistä olit varma kun päätit mennä naimisiin?

• eimuuta
        näyttää tältä kirjoitti:

Ole hyvä ja vastaa aloituksen kysymykseen. Samaa kiertelyä ja kaartelua monessa ketjussa. Yksi ainoa rehti osallistunut ja pisteet siitä hänelle.

• 00000000
        eimuuta kirjoitti:

Ole hyvä ja vastaa aloituksen kysymykseen. Samaa kiertelyä ja kaartelua monessa ketjussa. Yksi ainoa rehti osallistunut ja pisteet siitä hänelle.

Hyhhähhähhäh :D Rehellisiä ovat siis ne, jotka ovat kanssasi samaa mieltä. Tämäkö on sitä ateistien kuuluisaa objektiivisuutta :D :D. Täys pentuja koko sakki :D.

• eimuuta
        00000000 kirjoitti:

Hyhhähhähhäh :D Rehellisiä ovat siis ne, jotka ovat kanssasi samaa mieltä. Tämäkö on sitä ateistien kuuluisaa objektiivisuutta :D :D. Täys pentuja koko sakki :D.

Ei taaskaan pidä löpinäsi paikkaansa. Rehtiä on antaa vastauksensa suoraan, eikä tulla tuohon arvostelemaan muuta ja olla muka tietävinään. Samalla vaivalla aihe olisi jo käsitelty.

• 00000000
        eimuuta kirjoitti:

Ei taaskaan pidä löpinäsi paikkaansa. Rehtiä on antaa vastauksensa suoraan, eikä tulla tuohon arvostelemaan muuta ja olla muka tietävinään. Samalla vaivalla aihe olisi jo käsitelty.

Voin sanoa, että sinun kanssasi tämä aihe ei koskaan tule olemaan käsitelty, ellet sinä itse suostu asennoitumaan asiaan toisin.

• eimuuta
        00000000 kirjoitti:

Voin sanoa, että sinun kanssasi tämä aihe ei koskaan tule olemaan käsitelty, ellet sinä itse suostu asennoitumaan asiaan toisin.

Sinun vastauksesi on jo saatu. Jumala rakastaa, vaikka kärsit helvetissä. Sellaisella rakkaudella ei tee yhtään mitään.

• 00000000
        eimuuta kirjoitti:

Sinun vastauksesi on jo saatu. Jumala rakastaa, vaikka kärsit helvetissä. Sellaisella rakkaudella ei tee yhtään mitään.

Kyllä tekee. Ainoastaan sellainen on aitoa rakkautta, joka antaa kohteelleen vapauden valita.

Tässä tapauksessa valinta tehdään kahdesta vaihtoehdosta; joko 1) ollaan yhteydessä Jumalan kanssa tai 2) ei olla. Muita vaihtoehtoja ei edes voi olla olemassa, eikä niitä tarvitakaan, koska me olemme täällä nimenomaan tekemässä tuon valinnan - me olemme täällä muodostamassa oman päätöksemme siitä, miten me suhtaudumme Jumalaan. Sen perusteella meidän iankaikkinen elämämme sijoittuu valintamme mukaisesti.

Ensimmäinen ihminen teki oman valintansa, ja joutui karkotetuksi Jumalan luota. Jumala ei kuitenkaan halua menettää luomaansa ihmistä kadotukseen, joten Hän halusi järjestää jokaiselle ihmissukupolvelle todellisen tilaisuuden omaan valintaan.

Sinä ilmeisesti haluaisit joko: 1) että Jumalan pitäisi sallia kaikki pahuuskin yhteyteensä, tai 2) että Jumalan pitäisi luoda jokin kolmas vaihtoehto iankaikkisen elämän ja kadotuksen rinnalle - jokin ihana ja taivaanomainen paikka myös niille, jotka eivät halua olla Jumalan yhteydessä.

Nuo vaihtoehdot eivät ole mahdollisia eivätkä ne ole todellista rakkautta, sillä 1. vaihtoehto tarkoittaa käytännössä, että Jumala ensinnäkin pakottaisi kaikki yhteyteensä, ja toisekseen paha ei koskaan saisi "palkkaansa", eli kaikkinainen syntiinlankeemuksessa maailmaan tullut epäoikeudenmukaisuus jäisi osaksemme ikuisesti. Sama koskee myös toista vaihtoehtoa; siinäkin epäoikeudenmukaisuus ja pahuus jäisivät ikuisesti rankaisematta. Jumala siis ikäänkuin hyväksyisi myös pahuuden olemassaolon. Sitä Hän ei tee, vaan pahuus tullaan hävittämään kertakaikkisesti.

• eimuuta
        00000000 kirjoitti:

Kyllä tekee. Ainoastaan sellainen on aitoa rakkautta, joka antaa kohteelleen vapauden valita.

Tässä tapauksessa valinta tehdään kahdesta vaihtoehdosta; joko 1) ollaan yhteydessä Jumalan kanssa tai 2) ei olla. Muita vaihtoehtoja ei edes voi olla olemassa, eikä niitä tarvitakaan, koska me olemme täällä nimenomaan tekemässä tuon valinnan - me olemme täällä muodostamassa oman päätöksemme siitä, miten me suhtaudumme Jumalaan. Sen perusteella meidän iankaikkinen elämämme sijoittuu valintamme mukaisesti.

Ensimmäinen ihminen teki oman valintansa, ja joutui karkotetuksi Jumalan luota. Jumala ei kuitenkaan halua menettää luomaansa ihmistä kadotukseen, joten Hän halusi järjestää jokaiselle ihmissukupolvelle todellisen tilaisuuden omaan valintaan.

Sinä ilmeisesti haluaisit joko: 1) että Jumalan pitäisi sallia kaikki pahuuskin yhteyteensä, tai 2) että Jumalan pitäisi luoda jokin kolmas vaihtoehto iankaikkisen elämän ja kadotuksen rinnalle - jokin ihana ja taivaanomainen paikka myös niille, jotka eivät halua olla Jumalan yhteydessä.

Nuo vaihtoehdot eivät ole mahdollisia eivätkä ne ole todellista rakkautta, sillä 1. vaihtoehto tarkoittaa käytännössä, että Jumala ensinnäkin pakottaisi kaikki yhteyteensä, ja toisekseen paha ei koskaan saisi "palkkaansa", eli kaikkinainen syntiinlankeemuksessa maailmaan tullut epäoikeudenmukaisuus jäisi osaksemme ikuisesti. Sama koskee myös toista vaihtoehtoa; siinäkin epäoikeudenmukaisuus ja pahuus jäisivät ikuisesti rankaisematta. Jumala siis ikäänkuin hyväksyisi myös pahuuden olemassaolon. Sitä Hän ei tee, vaan pahuus tullaan hävittämään kertakaikkisesti.

>>> Ainoastaan sellainen on aitoa rakkautta, joka antaa kohteelleen vapauden valita.>>>

Ihanko tosi! Annas esimerkki muunlaisesta rakkaudesta, kun ei nyt heti tule mieleen?

Jumalasi tekee juuri toisin. Rakasta tai kärsi.

Sinä jo myönsit, ettei jumalasi rakkaus ole ihmisen vinkkelistä moraalista, niin minulle riittää sinun kanssasi.

• 00000000
        eimuuta kirjoitti:

>>> Ainoastaan sellainen on aitoa rakkautta, joka antaa kohteelleen vapauden valita.>>>

Ihanko tosi! Annas esimerkki muunlaisesta rakkaudesta, kun ei nyt heti tule mieleen?

Jumalasi tekee juuri toisin. Rakasta tai kärsi.

Sinä jo myönsit, ettei jumalasi rakkaus ole ihmisen vinkkelistä moraalista, niin minulle riittää sinun kanssasi.

">>> Ainoastaan sellainen on aitoa rakkautta, joka antaa kohteelleen vapauden valita.>>>
        Ihanko tosi! Annas esimerkki muunlaisesta rakkaudesta, kun ei nyt heti tule mieleen?"

Oletko oikeasti ihan sekaisin? :D MINÄ sanoin, ettei ole muunlaista rakkautta - että mikään muu ei ole rakkautta, kuin se, joka antaa kohteelleen vapauden valita. Nytkö SINÄ pyydät minulta esimerkkejä muunlaisesta rakkaudesta? Mitä ihmettä? :D :D

"Sinä jo myönsit, ettei jumalasi rakkaus ole ihmisen vinkkelistä moraalista"

No niin, nyt pääsemme tähän :D. Arvasin, että tulisit väittämään juuri noin. Jumalan rakkaus on kuitenkin aivan täysin moraalista. Sinä vain et taaskaan ymmärtänyt, mitä sanoin :D :D. Eihän se muuta eikä osoita Jumalan rakkautta moraalittomaksi, että me emme käsitä sitä :D.

"minulle riittää sinun kanssasi"

Ihanko totta? Nytkö sinä vihdoin lopetat tämän typerän jauhamisesi? :D Kunpa se olisikin totta, mutta ethän sinä pysty sitä lopettamaan :D :D. Aloituksessasikin esitit "asiantuntevan" arviosi siitä, kauanko tämä ketju jatkaa listalla - ja täällä se vain yhä keikkuu :D :D. Uskon, että olet antanut jo paljon huvia monille lukijoille. Mitäs sitä nyt suotta lopettamaan ;). Ehkä herrasi on samaa mieltä ;).

• eimuuta
        00000000 kirjoitti:

">>> Ainoastaan sellainen on aitoa rakkautta, joka antaa kohteelleen vapauden valita.>>>
        Ihanko tosi! Annas esimerkki muunlaisesta rakkaudesta, kun ei nyt heti tule mieleen?"

Oletko oikeasti ihan sekaisin? :D MINÄ sanoin, ettei ole muunlaista rakkautta - että mikään muu ei ole rakkautta, kuin se, joka antaa kohteelleen vapauden valita. Nytkö SINÄ pyydät minulta esimerkkejä muunlaisesta rakkaudesta? Mitä ihmettä? :D :D

"Sinä jo myönsit, ettei jumalasi rakkaus ole ihmisen vinkkelistä moraalista"

No niin, nyt pääsemme tähän :D. Arvasin, että tulisit väittämään juuri noin. Jumalan rakkaus on kuitenkin aivan täysin moraalista. Sinä vain et taaskaan ymmärtänyt, mitä sanoin :D :D. Eihän se muuta eikä osoita Jumalan rakkautta moraalittomaksi, että me emme käsitä sitä :D.

"minulle riittää sinun kanssasi"

Ihanko totta? Nytkö sinä vihdoin lopetat tämän typerän jauhamisesi? :D Kunpa se olisikin totta, mutta ethän sinä pysty sitä lopettamaan :D :D. Aloituksessasikin esitit "asiantuntevan" arviosi siitä, kauanko tämä ketju jatkaa listalla - ja täällä se vain yhä keikkuu :D :D. Uskon, että olet antanut jo paljon huvia monille lukijoille. Mitäs sitä nyt suotta lopettamaan ;). Ehkä herrasi on samaa mieltä ;).

>>>Ihanko tosi! Annas esimerkki muunlaisesta rakkaudesta, kun ei nyt heti tule mieleen?>>>

Tämä vastaukseni oli sarkastinen. Hankala laji ja olisi pitänyt huomioida vastaanottaja. Sori, mun moka.

>>>No niin, nyt pääsemme tähän :D. Arvasin, että tulisit väittämään juuri noin. Jumalan rakkaus on kuitenkin aivan täysin moraalista. Sinä vain et taaskaan ymmärtänyt, mitä sanoin :D :D. Eihän se muuta eikä osoita Jumalan rakkautta moraalittomaksi, että me emme käsitä sitä>>>

Se on meistä moraalitonta, eikä muuta moraalia ole mihin verrata kuin omamme. Voi mennä todistamaan jumalasi olemassaolon toiseen ketjuun.

>>>Ihanko totta? Nytkö sinä vihdoin lopetat tämän typerän jauhamisesi? :D Kunpa se olisikin totta, mutta ethän sinä pysty sitä lopettamaan :D :D. Aloituksessasikin esitit "asiantuntevan" arviosi siitä, kauanko tämä ketju jatkaa listalla - ja täällä se vain yhä keikkuu...>>>

Katsos, kun tuota aloitusta ei pysty kääntämään parhainpäin, niin ei siihen selväpäinen uskovainen tartu. Ainoa mitä olet tehnyt, niin myöntänyt jumalasi moraalittomuuden ihmisten silmin. Ei kovin suosittu mielipide varmasti teidän keskuudessa :D Nyt sinulta puuttuu vain todisteet jumalasi olemassaolosta, ettet olisi vain hörhö, joka uskoo moraalittomaan mielikuvitusolentoon.

• 00000000

Edes puolta tuntia ei "herrasi" antanut sinun pysyä poissa - ja sinulle muka riitti minun kanssani :D :D :D. Salli minun nauraa :D!! Nauran joka tapauksessa, joten älä suotta huoli :).

"Sori, mun moka."

Tuon kun kykenisit yleistämään kaikkeen, mitä olet kirjoittanut. Tai hetkinen - kyllähän sinä vielä kykenetkin. Kaikki virheelliset, Jumalaa ja Hänen lupauksiaan pilkkaavat ja vähättelevät väittämäsi tulet kerran vielä myöntämään omiksi virheiksesi. Virheiksi, jotka sinun oli typeryyttäsi pakko päästä laukomaan, vaikka sinua kaikin voimin yritettiin auttaa näkemään asia oikein. Toivon todella, että suostuisit myöntämään tuon elämäsi aikana, ettet joutuisi muistelemaan niitä sitten, kun et enää voi tehdä valintoja.

"Se on meistä moraalitonta, eikä muuta moraalia ole mihin verrata kuin omamme."

Esim. minulla ei ole minkäänlaisia vaikeuksia nähdä Hänen moraaliaan täysin oikeudenmukaisena, hyvänä ja tarkoituksenmukaisena. En usko tämän tuottavan vaikeuksia muillekaan uskoville, jotka oikeasti vaivautuvat asiaa miettimään. Olet siis jälleen kerran täysin harhassa ylimielisine väittäminesi. Kuvittelet yhä kykeneväsi asettamaan Jumalan mikroskooppiin, ja arvioimaan Hänen tekojaan "ylhäältä" käsin. NO CAN DO. Pelkästään surkea yrityksesi vihjailla minun pitävän Jumalan toimintaa moraalittomana osoittaa, miten eksyksissä olet, ja miten alhaisia temppuja sinun on oman omatuntosi vaientamiseksi tehtävä.

"Katsos, kun tuota aloitusta ei pysty kääntämään parhainpäin, niin ei siihen selväpäinen uskovainen tartu."

Eihän minun tarvitse kääntää sitä mihinkään suuntaan. Totean vain, että siinäkin olit väärässä, kuten olet ollut kaikissa muissakin arvioissasi ja päätelmissäsi.

Jaa mutta, ehkä tarkoititkin, että sinä et enää kykene peittelemään tuotakaan älyttömyyttäsi, vaikka haluaisitkin. Se onkin hyvä havainto - samaan tapaan et nimittäin pysty peittelemään mitään muitakaan typeryyksiäsi, mitä olet esim. Jumalan suhteen laukonut. Kerran tulet muistamaan niistä jokaikisen, ja tuo muisto tulee olemaan - lievästi sanoen - piinaava. Mutta niinhän sinä halusit valita, ellet suostu antamaan syntisyyttäsi Jumalan sovitettavaksi, joten voit kiittää tuostakin vain itseäsi.

"Ainoa mitä olet tehnyt, niin myöntänyt jumalasi moraalittomuuden ihmisten silmin. Ei kovin suosittu mielipide varmasti teidän keskuudessa"

Ensinnäkään, minua ei kiinnosta vähääkään, mitä mieltä muut ihmiset ovat minun mielipiteistäni, olivatpa uskovia tahi uskosta osattomia. Minua kiinnostaa ainoastaan Jumalan mielipide itsestäni, ja se, että minun mielipiteeni Hänestä on Hänen ilmoittamansa totuuden mukainen. Hänen minua koskevasta "mielipiteestä" en missään tapauksessa selviäisi, ellei Hänen Poikansa olisi sovittanut minua. Minä kelpaan ainoastaan Hänen ansiostaan. Tämän jälkeen kaikki muut mielipiteet sanoistani ovat yhdentekeviä.

Toisekseen, alusta alkaen oli päivänselvää, että yrittäisit vääntää tuonkin OMAN virhetulkintasi minua vastaan :D :D. Kuten jo sanoin, tuokaan ei ole mitään muuta kuin sinun surkeaa yritystäsi vaientaa omatuntosi kolkutusta kehittämällä täysin mielikuvituksellisia syytöksiä minua vastaan :D.

Nyt MINULLE riittää tämä keskustelu. Minulla on vapaus olla jatkamatta tätä jauhamista, mutta sinulla ei taida olla, kuten nähtiin :D. Sano nyt vielä jotain typerää, niin että saat sitten kuvitella ja muillekin kehua kyenneesi vaientamaan uskovan :D :D :D.

• eimuuta
        00000000 kirjoitti:

Edes puolta tuntia ei "herrasi" antanut sinun pysyä poissa - ja sinulle muka riitti minun kanssani :D :D :D. Salli minun nauraa :D!! Nauran joka tapauksessa, joten älä suotta huoli :).

"Sori, mun moka."

Tuon kun kykenisit yleistämään kaikkeen, mitä olet kirjoittanut. Tai hetkinen - kyllähän sinä vielä kykenetkin. Kaikki virheelliset, Jumalaa ja Hänen lupauksiaan pilkkaavat ja vähättelevät väittämäsi tulet kerran vielä myöntämään omiksi virheiksesi. Virheiksi, jotka sinun oli typeryyttäsi pakko päästä laukomaan, vaikka sinua kaikin voimin yritettiin auttaa näkemään asia oikein. Toivon todella, että suostuisit myöntämään tuon elämäsi aikana, ettet joutuisi muistelemaan niitä sitten, kun et enää voi tehdä valintoja.

"Se on meistä moraalitonta, eikä muuta moraalia ole mihin verrata kuin omamme."

Esim. minulla ei ole minkäänlaisia vaikeuksia nähdä Hänen moraaliaan täysin oikeudenmukaisena, hyvänä ja tarkoituksenmukaisena. En usko tämän tuottavan vaikeuksia muillekaan uskoville, jotka oikeasti vaivautuvat asiaa miettimään. Olet siis jälleen kerran täysin harhassa ylimielisine väittäminesi. Kuvittelet yhä kykeneväsi asettamaan Jumalan mikroskooppiin, ja arvioimaan Hänen tekojaan "ylhäältä" käsin. NO CAN DO. Pelkästään surkea yrityksesi vihjailla minun pitävän Jumalan toimintaa moraalittomana osoittaa, miten eksyksissä olet, ja miten alhaisia temppuja sinun on oman omatuntosi vaientamiseksi tehtävä.

"Katsos, kun tuota aloitusta ei pysty kääntämään parhainpäin, niin ei siihen selväpäinen uskovainen tartu."

Eihän minun tarvitse kääntää sitä mihinkään suuntaan. Totean vain, että siinäkin olit väärässä, kuten olet ollut kaikissa muissakin arvioissasi ja päätelmissäsi.

Jaa mutta, ehkä tarkoititkin, että sinä et enää kykene peittelemään tuotakaan älyttömyyttäsi, vaikka haluaisitkin. Se onkin hyvä havainto - samaan tapaan et nimittäin pysty peittelemään mitään muitakaan typeryyksiäsi, mitä olet esim. Jumalan suhteen laukonut. Kerran tulet muistamaan niistä jokaikisen, ja tuo muisto tulee olemaan - lievästi sanoen - piinaava. Mutta niinhän sinä halusit valita, ellet suostu antamaan syntisyyttäsi Jumalan sovitettavaksi, joten voit kiittää tuostakin vain itseäsi.

"Ainoa mitä olet tehnyt, niin myöntänyt jumalasi moraalittomuuden ihmisten silmin. Ei kovin suosittu mielipide varmasti teidän keskuudessa"

Ensinnäkään, minua ei kiinnosta vähääkään, mitä mieltä muut ihmiset ovat minun mielipiteistäni, olivatpa uskovia tahi uskosta osattomia. Minua kiinnostaa ainoastaan Jumalan mielipide itsestäni, ja se, että minun mielipiteeni Hänestä on Hänen ilmoittamansa totuuden mukainen. Hänen minua koskevasta "mielipiteestä" en missään tapauksessa selviäisi, ellei Hänen Poikansa olisi sovittanut minua. Minä kelpaan ainoastaan Hänen ansiostaan. Tämän jälkeen kaikki muut mielipiteet sanoistani ovat yhdentekeviä.

Toisekseen, alusta alkaen oli päivänselvää, että yrittäisit vääntää tuonkin OMAN virhetulkintasi minua vastaan :D :D. Kuten jo sanoin, tuokaan ei ole mitään muuta kuin sinun surkeaa yritystäsi vaientaa omatuntosi kolkutusta kehittämällä täysin mielikuvituksellisia syytöksiä minua vastaan :D.

Nyt MINULLE riittää tämä keskustelu. Minulla on vapaus olla jatkamatta tätä jauhamista, mutta sinulla ei taida olla, kuten nähtiin :D. Sano nyt vielä jotain typerää, niin että saat sitten kuvitella ja muillekin kehua kyenneesi vaientamaan uskovan :D :D :D.

>>>Esim. minulla ei ole minkäänlaisia vaikeuksia nähdä Hänen moraaliaan täysin oikeudenmukaisena, hyvänä ja tarkoituksenmukaisena.>>>

Niin se kävi jo selväksi. Ei sinua haittaa ystävien, sukulaisten ja/tai perheenjäsenien tuleva helvetti. Ovathan he kuitenkin jumalan rakkauden kohteita :D ollut ainakin...

>>>Kuvittelet yhä kykeneväsi asettamaan Jumalan mikroskooppiin, ja arvioimaan Hänen tekojaan "ylhäältä" käsin. NO CAN DO. >>>

Teidän uskomukset tässä on tarkastelussa.

>>>Ensinnäkään, minua ei kiinnosta vähääkään, mitä mieltä muut ihmiset ovat minun mielipiteistäni, olivatpa uskovia tahi uskosta osattomia.>>>

Muistat varmasti jumalan hyvyyttä koskevissa keskusteluissa muistuttaa toisia, ettei jumala ole moraalinen ihmisenä katsottuna :D

>>>Toisekseen, alusta alkaen oli päivänselvää, että yrittäisit vääntää tuonkin OMAN virhetulkintasi minua vastaan :D :D. >>>

Älä yritä kiemurrella.

• Mielenkiintoistaja

Rationalinen ajatteleva ihminen päättelisi tuosta ikuisen helvetin kirouksesta kaikkia rakastavan oikeudenmukaisimman olennon toimesta, että tässä on kyse satuolennosta joka on jopa teoriassakin täysin mahdoton luomus.

Reinkarnaatio on yhä ainoa käsitys tuonpuoleisesta josta on empiiristä näyttöä. Tuossa yksi tapaus Saksasta, ja vaikka ei olekaan "todisteena" niitä vahvimpia, niin kertomus synkkaa mm. muinaisen Intian viisaiden kirjoitusten version kanssa monella tapaa.

Googlaa:

paranormalia a european reincarnation type case

• Totean

Saatana oli maailman ensimmäinen humanisti.

• eimuuta

Näin se on nähtävä :)

• L.Ojala

Jumala ei luonut ihmistä hel.vettiä varten.

Jumala loi ihmisestä lähes jumalolennon, mutta ihmissuku pilasi sen. Ei tänäänkään ihminen synny sitä varten, että joutuu helvet.ttin.
      Maailma on saa.tanan vallassa lankeemuksen takia, kaikki ihmiset on synnin alaisuudessa, usko Jeesuksen kautta Jumalaan vapauttaa siitä. Ja helv.etin uhkasta.

Ihminen itse on syypää kaikkeen kärsimykseen. Syy ei ole Jumalassa, Luojassa.

• tkiit

Jumala ei ole määrännyt ketään kadotukseen,

Jumala tietää kaiken mitä ajassa tapahtuu,koska Jumala itse on ajasta riippumaton. Jumala on sama eilen, tänään ja huomenna. Jumala oli ennen kuin aika alkoi ja Jumalan on oleva, kun aika loppuu.

Tämän takia Jumala tietää kuka pelastuu ja kuka joutuu kadotukseen. Tämän takia toisten nimi on valmiina Elämän kirjassa ja toisten ei. Jumala ei kuitenkaan ole määrännyt kenenkään kohtaloksi kadotusta, koska Jumala rakastaa omaksi kuvaksi luomiaan ihmisiä.

• eimuuta

Jumala on luonut kadotuksen tilan, luonut "säännöt" sinne päätymiselle ja päättänyt sinne joutuvien olemisen olevan kärsimystä. Saatana ja helvetti on hänen hyväksymiä ja luomia, muuten hän ei olisi kaikkivaltias. Pidät siis kidutuskammion omistajaa rakastavana.

• reilua
        eimuuta kirjoitti:

Jumala on luonut kadotuksen tilan, luonut "säännöt" sinne päätymiselle ja päättänyt sinne joutuvien olemisen olevan kärsimystä. Saatana ja helvetti on hänen hyväksymiä ja luomia, muuten hän ei olisi kaikkivaltias. Pidät siis kidutuskammion omistajaa rakastavana.

Jokainen voi itse valita joutuuko helvettiin vai ei. Vain Jeesus voi siltä pelastaa.Minusta se on täysin reilu peli ja rakkautta Jumalalta.

• eimuuta
        reilua kirjoitti:

Jokainen voi itse valita joutuuko helvettiin vai ei. Vain Jeesus voi siltä pelastaa.Minusta se on täysin reilu peli ja rakkautta Jumalalta.

"Rahat tai henki"- itse saat valita, täysin reilu peli ja rakkautta ryöstäjältä. Raiskaaja antaa vaihtoehdoiksi seksin ja väkivallan - reilua peliä ja rakkautta.

• reilua
        eimuuta kirjoitti:

"Rahat tai henki"- itse saat valita, täysin reilu peli ja rakkautta ryöstäjältä. Raiskaaja antaa vaihtoehdoiksi seksin ja väkivallan - reilua peliä ja rakkautta.

Ontuvat on vertauksesi Kummassakaan ei ole hyvää vaihtoehtoa mutta Jumalalla on, elämä!

• eimuuta
        reilua kirjoitti:

Ontuvat on vertauksesi Kummassakaan ei ole hyvää vaihtoehtoa mutta Jumalalla on, elämä!

Juu en ollu skarppina.

Jos sanon minut jättäneelle entiselle kullalleni, että "rakasta minua tai kuole", niin rakastanko minä häntä oikein ja rakastaako hän minua oikeasti sanomani jälkeen, jos henkensä säilyttää?

• reilua
        eimuuta kirjoitti:

Juu en ollu skarppina.

Jos sanon minut jättäneelle entiselle kullalleni, että "rakasta minua tai kuole", niin rakastanko minä häntä oikein ja rakastaako hän minua oikeasti sanomani jälkeen, jos henkensä säilyttää?

En tunne sinun tapaasi ja käsitystäsi rakkaudesta mutta sen tiedän, että sinä et ole Jumala. En tiedä olisiko tyttöystävällesi kumpi noista parempi vaihtoehto.
        Tiedän myös sen, että Jumala ei ota ketään väkisin taivaaseen joten siitä voit olla huoletta.

• eimuuta
        reilua kirjoitti:

En tunne sinun tapaasi ja käsitystäsi rakkaudesta mutta sen tiedän, että sinä et ole Jumala. En tiedä olisiko tyttöystävällesi kumpi noista parempi vaihtoehto.
        Tiedän myös sen, että Jumala ei ota ketään väkisin taivaaseen joten siitä voit olla huoletta.

Pakkohan se on uskoa ja rakastaa häntä, koska kukaan tervepäinen ei halua ikuiseen kärsimykseen.

• reilua
        eimuuta kirjoitti:

Pakkohan se on uskoa ja rakastaa häntä, koska kukaan tervepäinen ei halua ikuiseen kärsimykseen.

On sinulle todella outo käsitys rakastamisesta ja uskosta.
        En jatka tätä keskustelua.

• eimuuta
        reilua kirjoitti:

On sinulle todella outo käsitys rakastamisesta ja uskosta.
        En jatka tätä keskustelua.

Miten vertaukseni eroaa jumalasi asettamasta tilanteesta? Taitaa olla minun käsitys- ja sinun selityskyvyn ulottumattomissa, ilman täällä jo kuultuja jumalalatteuksia.

• eimuuta
        eimuuta kirjoitti:

Miten vertaukseni eroaa jumalasi asettamasta tilanteesta? Taitaa olla minun käsitys- ja sinun selityskyvyn ulottumattomissa, ilman täällä jo kuultuja jumalalatteuksia.

Ei taida kukaan tätä eroa minulle selittää.

• kkui22
        eimuuta kirjoitti:

Ei mitenkään.

• kui22
        kkui22 kirjoitti:

Ei mitenkään.

Selvennystä.. Nimimerkkiini tuli vahingossa 2 k-kirjainta

• kui22

Jumala kuitenkin loi jokaisen vaikka tiesi jokaisen 'valinnan' etukäteen (sillä ei ole merkitystä tässä, mitä ihminen tietää) ja tiesi senkin kuka tulee elämsä aikana taipumaan ns. taivastielle ja kuka ei tule 'oikeaa valintaa' koskaan tekemään ja kuitenkin hän loi kaikki miljardit ihmiset jotka eivät tule valikoimaan oikein.

Mutta tietysti silti oli vain rakkautta, hyvää ja kohtuullista luoda nämä miljardit ihmiset 'toteuttamaan tarkoitusta'?? Mitä ihmeen tarkoitusta? Mikä 'tarkoitus' vaatii tälläisen murhenäytelmän, onko se 'korkeaa viisaustiedettä' jota ihminen ei voi käsittää?

• karmatoimii

Ei tähän Kristinuskosta löydy järkevää vastausta. Muista uskonnoista löytyy looginen selitys.

• tottapuhut

Muut uskonnot ovatkin ihmisten keksintöjä.
        Kristinusko on Jumalan evankeliumi.

• eimuuta

On tähän ihan kelpo jippo näiden mielestä. Pitää uskoa ihmisen silmin moraalittomaan olentoon, joka on ilmoittanut itsestään moraalittomuuksia sisältävässä kirjassa. Luulisin että kannattaa uskoa, ennen kuin ottaa selvää, ajattelee itse tai tietää maailmasta jo paremmin.

• eimuuta
        tottapuhut kirjoitti:

Toki toki, koska sinä olet syntynyt tänne.

• Nam4573
        tottapuhut kirjoitti:

Muut uskonnot ovat yhtälailla "jumalan sanaa", kuin kristinuskokin. On ylimielistä ja nurkkakuntaista väittää ja luulla, että jollakin tietyllä uskonnolla olisi jokin erityisasema nk. Jumalan mielisuosioon. Namaste, Shalom, Amen.

• vain_elämää

Jossain tuolla on rakkaus. Sen rakkauden täytyy olla suurempaa kuin meidän. Sanotaan vaikkapa niin, että ateistiperhe synnyttää lapsen ja lapsesta tulee aikuisena uskovainen. Niin ei kai sentään, nämä vanhemmat lastaan hylkää? Tai, jos uskovaisten lapsesta tulee ateisti niin mikäli vanhemmilla on yhtään järkeä. He rakastavat lastaan siitä huolimatta ? Miksi Jumala hylkäsi luotunsa pelkän uskon perusteella.

Muutenkin nämä Raamatun tarinat kuten vedenpaisumus yms. eivät voi olla sanatarkkoja tarinoita enemmänkin jotain vertauksia? Ajatellaan, vaikkapa Baabelin tornia . Ihmiset pitävät yhtä ja rakensivat korkean rakennuksen ja siitä hyvästä heitä rankaistiin. Nyt on Euroopassa esim. tulenarka tilanne kun eri valtiot ovat ns. sotatilassa toisiaan vastaan. Mietipä lisää, entäs kun jonnekin Dubaihin rakennetaan Baabelin tornia vastaava korkea rakennus, ei seuraakaan rangaistusta ?

Jumalia kannattaa arvostaa, mutta ikuinen helvetti ei voi olla ihmiselle tarkoitettu... Olemalla suvaitsevainen ja pyrkimällä olemaan hyvä ihminen pääse varmasti hyvin pitkälle. Empatia, pitkämielisyys, rehellisyys, rauhallisuus jne. Ovat hyveitä, mutta himot, liiallinen surumielisyys, valehteleminen, nautinnot, aggressio. Kieppuvat negatiivisuudessa.

Ennemminkin nykyisyys on rangaistusta. Tämä planeettamme ja sen meno, täällä pimeys ja valo kamppailevat toisiaan vastaan kovinkin asein. Saaden sinut kuoleman jälkeen valitsemaan puolesi. En toisin tiedä mitä se voisi tarkoittaa, syntymistä hyväksi tai pahaksi hengeksi ?

Vielä pitemmälle, jos ajattelee. Ehkä tuonpuoleinen voisi olla sellaista, mitä me täällä luomme eläessä. Jollekin se ei ole mitään. Jollekin hyvää oloa rakkaiden ihmisten kanssa. Ken tietää mitä. Kaikille meistä ihmisistä se tulee kuitenkin ajallaan selviämään... Itse en haluaisi mielellään uskoa pelkkään ikuiseen kidutukseen, jonka ainoa vastapaino olisi ikuinen taivas. Väliinputoajille edes uudelleen syntymä tai jotain muuta vastaavaa :)

• haaveilijalle

Ihan sama mihin sinä haluaisit uskoa. Jumala on ilmoittanut Raamatussa kuinka asiat on.

• eimuuta

>>>Väliinputoajille edes uudelleen syntymä tai jotain muuta vastaavaa :)>>>

Niin uus yritys paremmalla onnella :)

• Eihän Jumala sellaista ihmistä alunperin luonut, vaan ihminen itse valitsi tulla sellaiseksi. Ja valitsee edelleen, koska Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon. Eikä Jumala sitä ihmistä sinne helvettiin syydä, vaan ihminen itse silloin kun ei halua uskoa Jumalaan. Jumala on heidät, jotka Häneen uskovat viedä maailmasta pois, sinne missä Hänkin on. Ne tietenkin, jotka eivät halua uskoa jäävät maailmaan, minne myös helvetti ja hänen enkelinsä saavat jäädä.
      Ihminen itse siis valitsee oman kohtalonsa. Ei Jumala ketään väkisin mukaansa ota.

• eimuuta

Jumala alunperin loi juuri sellaisen ihmisen, minkä tiesi tulevan syömään kielletyn hedelmän ja ihmiskunnan päätyvän tähän tilaan. Ei hänelle mikään tule yllätyksenä tai sattumalta.

Miksi helvetti on olemassa - koska hän on halunnut.
        Miksi sellaiseen voimme joutua - koska hän haluaa.
        Miksi hän ei kaikkivaltiaana estä ketään joutumasta sinne - koska hän ei halua ja miksi haluaisikaan, koska on paikan varta vasten luonut kyseistä tarkoitusta varten.

Hän on kaikkivaltias. Kaikki tapahtuu hänen tahtonsa mukaan ja hän tahtoo osan meistä kärsivän ikuisesti.

Eikö jumalasi olekaan kaikkivaltias? Mikä ihme sellainen paikka on, mihin hän ei vaikuta nyt ja ikuisesti?

• älyhoiii

Lue ketju alusta uudelleen äläkä jauha tuota samaa.

• eimuuta

hit and run

• elohiirim

Itämaisen uskontofilosofien mukaan kaikkeuden energiatasoja on neljäätoista erilaista, jolla tasolla olevaa Maa-planeettaamme kutsutaan helvetiksi.

Myös Raamattu tukee tätä näkemystä kertomalla Saa-tanan luvanneen Jeesukselle kaiken Maa-planeetalla olevan mikäli Jeesus häntä kumartaisi.
      Jeesushan ei kyseenalaistanut vastauksessaan Saa-tanalle tämän hallintavaltaa tähän planeettaan.

Aadam ja Eeva karkoitettiin Paratiisista heidän Jumalan tahtoa vastaan tekemänsä rikkomuksen takia tälle planeetalle ja vastta karkoituksen jälkeen he alkoivat hankkia lapsia, joista lapsista Kain kateudesta tappoi veljensä Aabelin.

Kun Jumala toteaa Raamatussa kostavansa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen niille jotka häntä vihaavat, mutta tekevänsä laupeuden tuhansille, jotka Häntä rakastavat ja noudattavat hänen tahtoaan elämässään, niin valinnanvapaus soveltaako elämänohjeekseen opetuksia "elämän vai kuoleman tiestä", on hänellä itsellään.

Näinhän tuo hengellinen syyn ja seurauksen laki näyttää toimivan ihmisten arkielämässäkin.

Kun tilastojen mukaan sossun luukkuja kuluttavat vanhemmat tuottavat jälkeläisiä, jotka kuluttavat sossun luukkuja jo kolmannessa polvessa, vaikka heidän jälkeläisillään on ollut valinnanvapaus koulutautumalla päästä pois sossunluukkukierteestä, niin toki heitäkin on, jotka repäisevät itsensä ulos vanhempiensa elämäntavoista.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      133
      7313
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4430
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      55
      3473
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      507
      3192
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2134
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1783
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1731
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1583
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1495
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1436
    Aihe