Noniin, viimein tämäkin asia ymmärretään ottaa vakavasti. Tänne Lappajärven RY:lle tehdään tupakkahuone eteistilojen yhteyteen. Toteutus on pitkälle sama kuin kuulema Helsingin Messukeskuksessa (itse en tiedä millainen). Ei mikään halpa ratkaisu, mutta kyllä on kolehtiin riittänyt rahaa kun tätä rakennushanketta on alettu puuhaamaan.
Myyjäisetkin on sujuneet yli odotusten, ilmeisesti aihe puhuttelee monia ja avaa kukkaronnyörejä. Liperin myyjäisistä tuli jo pelkästään 12 000 euroa Jumalan valtakunnan työhön.
Tupakkahuone RY:lle, vihdoinkin
38
3537
Vastaukset
- Keuhkot
...
- myös
Viimeisten lehtitietojen mukaan Ry:lle tulee painimolski ja pihalle olutteltta kesäisin.
- todella
että ei enää tarvi sellasten, jotka ovat allergisia, niellä tupakansavua.
- että
ylipäätänsä RY tukee tupakointia rakentamalla tällaisia tupakkakoppeja. Miksi ei vain kieltää tupakointia myös ry:n pihalla?
Ne jotka polttaa, niin varmaan jaksaa kotiin saakka odottaa ja polttaa sitten seurojen jälkeen. - JanHus
kertoa SRK:lle niin pistävät kapuloita rattaisiin.
- ihmeen
kapuloita? nehän savuaa itsekin kuin korsteenit.
- hyväkin asia jos
ihmeen kirjoitti:
kapuloita? nehän savuaa itsekin kuin korsteenit.
tupakointi kiellettäisiin uskovaisten tiloissa
ja Ry:n pihalla, niin nuoret ei olisi oppia ottamasssa tästä "paheesta". - laitoit
hyväkin asia jos kirjoitti:
ja Ry:n pihalla, niin nuoret ei olisi oppia ottamasssa tästä "paheesta".sitaatteihin sanan paheesta? siis "paheesta".
hyväkin asia jos kirjoitti:
ja Ry:n pihalla, niin nuoret ei olisi oppia ottamasssa tästä "paheesta".kun ei ne vanhemmat kotona kummminkaan tykkää, jos yksikin lapsi polttaa! (kaveripiireissä tupakin poltto opetellaan, tuon pahan hajuisen aineen poltto suussa)
- Todellakin
Leenu.n kirjoitti:
kun ei ne vanhemmat kotona kummminkaan tykkää, jos yksikin lapsi polttaa! (kaveripiireissä tupakin poltto opetellaan, tuon pahan hajuisen aineen poltto suussa)
Vähän niinkuin puita leivinuunissa!! Heh-heeeeh...
- hämmästynyt
Mistä alkaen ja millä perusteella tupakkahuoneen rakentaminen on Jumalan valtakunnan työtä, eiköhän noitakin rahoja tarvita johonkin tärkeämpään?
- totta?
Alaikäiset eivät sinne varmaankaan mene/pääse, vaan etsivät salaisia paikkoja. Aikuisten takia tuo tuntuu turhalta. Ihan kun ei paria tuntia voisi olla polttamatta? Ajatuksena omituinen ja toteutettuna vielä omituisempi.
- huuhaa
Mikähän voisi olla syy rakentaa?
- Asian tuntija
En ole kuullutkaan. Milloin se on rakennettu?
- tupakoija
On rakennettu v. 1933. Entinen E-kaupan rakennus.
- Asian tuntija
tupakoija kirjoitti:
On rakennettu v. 1933. Entinen E-kaupan rakennus.
Lappajärvellä Ry:llä minkäänlaista mökkiä
- Raitis uskovainen
samaan yhteyteen tulossa myöskin pontikkapilttuu? Tupakointi ja viinoittelu kun hyvin usein kulkevat käsi kädessä.
- Gregorius
Tämä viesti pitää sefun kyllä poistaa, sillä tämähän on täysin tuulesta temmattu juttu.
Mitään asiatonta ja väärää ei saa palstalle kirjoittaa- Totuus ratkaisee
Lappajärveltä, mikä on totuus asiasta. Sen jälkeen avaus pysyy palstalla, mikäli avaus kertoo totuuden ja avaus poistuu palstalta, mikäli kyseessä on uutisankka.
Nyt on vasta avaajan sana sinun sanaasi vastaan.
Olen täysin samaa mieltä, että mahdolliset vl-herätysliikettä mustamaalaavat valheviestit pitäisi pystyä mahdollisimman tarkkaan saamaan pois. Kaikkea ei voi tarkistaa. Tämän asian voi tarkistaa.
Ei muuten kuulosta kivalta sellainen, ihan oikeestikaan. Minusta tupakointia ei tarvitsisi mitenkään helpottaa. Ja eihän ihmisasunnoissakaan, kotona enää nykyaikana polteta, niin miksi pitäisi joskus saada sisällä polttaa? Ei niin pitäs olla. Ja tupakanpolttajia kun kumminkin on, ei se estä polttamasta, jos pitää ulkona polttaa. Jos estäisi, niin olispa hyvä juttu. Sorry vaan kaikki polttajat, mutta toivon, että tupakan sijasta sijoitatte johonkin muuhun!
- Gregorius
Olen kanssasi samaa mieltä, ettei tupakoitsijoille pidä missään nimessä alkaa tekemään tupakointipaikkoja, vaan ehdoton kielto olis parasta.Tupakoitsijat menkööt R.Y.n nurkilta sauhuttelemaan niin pitkälle kuin pippuri kasvaa.
Emme todella tiedä, onko tämä Lappajärven tapaus uutisankka vai tosi, mutta tekaistulta vahvasti vaikuttaa. Toivon mukaan joku lappajärveläinen lukisi tämän ja kertoisi totuuden.
Myöskään suviseuroissa ei tulisi olla tupakkaa myyvää kioskia, sillä sitä käytetään väärin.
Olen seurannut, että isommat hakevat sieltä alaikäisille ja se nyt viimeinkin on sitten syntiä. Gregorius kirjoitti:
Olen kanssasi samaa mieltä, ettei tupakoitsijoille pidä missään nimessä alkaa tekemään tupakointipaikkoja, vaan ehdoton kielto olis parasta.Tupakoitsijat menkööt R.Y.n nurkilta sauhuttelemaan niin pitkälle kuin pippuri kasvaa.
Emme todella tiedä, onko tämä Lappajärven tapaus uutisankka vai tosi, mutta tekaistulta vahvasti vaikuttaa. Toivon mukaan joku lappajärveläinen lukisi tämän ja kertoisi totuuden.
Myöskään suviseuroissa ei tulisi olla tupakkaa myyvää kioskia, sillä sitä käytetään väärin.
Olen seurannut, että isommat hakevat sieltä alaikäisille ja se nyt viimeinkin on sitten syntiä.tupakkakioskia suviseuroihin. Ennekin ollaan ilman pärjätty. Tupakkateollisuus kärsisi konkurssin, jos kaikki olisivat samanlaisia kuin mä. Uskoisin, että nuorten keskuudessa tupakanpoltto on lisääntynyt. Ja ainakin maailmassa nuorten naisten keskuudessa. Synnyttävän äidin ei pitäisi polttaa, jos ajattelee lasta. Ja jos ajattelee, että äiti on polttanut ennen raskaaksi tuloaan, niin aika hankala on lopettaa varmaan kertakaikkisesti. Ei olis kiva, jos lapsi sen takia syntyisi liian pienenä tms...
- tupakoitsija
Tämän viestin tarkoituksena oli testata ihmisten hyväuskoisuutta. Olen kaksi lähihoitajaopiskelijaa ja teen opinnäytetyötä tupakoinnin ennakkoluulojen vaikutuksesta todelliseen tupakointikäyttäytymiseen terveellisten elämäntapojen noudattamisessa.
Kiitos kaikille vastauksista!- hätäinen
"Olen kaksi lähihoitajaopiskelijaa"
feikki ja vastaveto? - Ope
pitää paikkansa, niin toivon, että opinnäytetyösi hylätään.
- vahvistaa
onko tämä juttu totta vai ei?
Vanhoillisuus tunnetaan perinteisesti raittiusasiaa edistävänä liikkeena, mutta jos myyjäisillä on kerätty rahaa että saadaan rahat tupakkakoppiin, niin sitten on kyllä jossain joku vialla.
Nykyään, kun ravintoloissakin ollaan kieltämässä tupakointia, niin miksi ihmeessä vl-liike haluaa ulospäin viestittää suosivansa tupakointia tällä tavalla?- tupakoitsija
Elä ole niin pessimistinen! Ei tarvi aina kyseenalaistaa ja ajatella järjellä! USKO mitä luet.
- Etkö tiedä?
vl-herätysliikkeen jäsenistä tupakoi. Saarnaajista alkaen, vanhemmat näyttävät tupakoinnin mallin omille lapsilleen jne.
Siis täysin päinvastoin kuin muilla uskovaisilla. - tupakoija
Etkö tiedä? kirjoitti:
vl-herätysliikkeen jäsenistä tupakoi. Saarnaajista alkaen, vanhemmat näyttävät tupakoinnin mallin omille lapsilleen jne.
Siis täysin päinvastoin kuin muilla uskovaisilla.Olet trolli.
Ei todellakaan kaikki polta. Ihan saman verran kuin muutkin ihmiset eikä sen enempää tai vähempää! - Etkö tiedä?
tupakoija kirjoitti:
Olet trolli.
Ei todellakaan kaikki polta. Ihan saman verran kuin muutkin ihmiset eikä sen enempää tai vähempää!että kaikki polttavat? Minä vertasin vanhoillislestadiolaisten tupakointia muiden uskovaisten tupakointiin. Miksi sinä vertaat vanhoillisten tupakointia koko väestön tupakointiin?
Juovatko vanhoillislestadiolaiset myöskin yhtä paljon viinaa kuin koko väestö keskimäärin? - larssi
Etkö tiedä? kirjoitti:
että kaikki polttavat? Minä vertasin vanhoillislestadiolaisten tupakointia muiden uskovaisten tupakointiin. Miksi sinä vertaat vanhoillisten tupakointia koko väestön tupakointiin?
Juovatko vanhoillislestadiolaiset myöskin yhtä paljon viinaa kuin koko väestö keskimäärin?Kyllä eriseurat polttavat enempikin ja viinasta puhumattakaan...
- Etkö tiedä?
larssi kirjoitti:
Kyllä eriseurat polttavat enempikin ja viinasta puhumattakaan...
sinun pikkujumalan eriseuroista tiedä, mutta sen tiedän 100 %:n varmuudella, että kaikkien muiden uskovaisten keskuudessa tupakointi on erittäin harvinaista ja rajoittuu joihinkin yksittäistapauksiin. Sen sijaan vl-herätysliikkeen jäsenillä tupakointi on erittäin yleinen pahe.
Kaiken huippu on se, että hengellisillä kesäjuhlilla on erillinen tupakanmyyntikoju!
Näin on jokaisissa vl-suviseuroissa.
Sieltä täysi-ikäiset ostavat tupakkaa sekä itselleen että alaikäisille sisaruksilleen ja muille kavereilleen.
Revi siitä! - vanh.lest
Etkö tiedä? kirjoitti:
sinun pikkujumalan eriseuroista tiedä, mutta sen tiedän 100 %:n varmuudella, että kaikkien muiden uskovaisten keskuudessa tupakointi on erittäin harvinaista ja rajoittuu joihinkin yksittäistapauksiin. Sen sijaan vl-herätysliikkeen jäsenillä tupakointi on erittäin yleinen pahe.
Kaiken huippu on se, että hengellisillä kesäjuhlilla on erillinen tupakanmyyntikoju!
Näin on jokaisissa vl-suviseuroissa.
Sieltä täysi-ikäiset ostavat tupakkaa sekä itselleen että alaikäisille sisaruksilleen ja muille kavereilleen.
Revi siitä!sekä seurapaikalta, että suviseuroista, sekä kaikista vl:n leireistä ym. yhteisistä vl-
tilaisuuksista. En tiedä sitten,että hyväksyykö toistet, vl:ät tällaista, 1 ihminen voi vähän... Mutta itse, jos saisin sanoa, suosittelisn että myyntikielto kaikissa vl:n olevissa yhteisissä tilaisuuksissa.
Siis onhan joissakin paikoissa tupakkakielto, ja ei missään tapauksessa minusta se ole paha asia. Päinvastoin, on hyvä että ihmiset ovat heränneet,,, ainakain osa. - Venla
Tää meijän Ry. on kovin maallistunu, maallisii vain ajatellaan, vaikka valtakunnan työtä pitäis tehä. Tupakka koppii hyi hävyttömii että haaskataan yhteisii varoja jonkun pienen porukan tarpeisiin, johan muut nauraa meille.
- reinhard
vanh.lest kirjoitti:
sekä seurapaikalta, että suviseuroista, sekä kaikista vl:n leireistä ym. yhteisistä vl-
tilaisuuksista. En tiedä sitten,että hyväksyykö toistet, vl:ät tällaista, 1 ihminen voi vähän... Mutta itse, jos saisin sanoa, suosittelisn että myyntikielto kaikissa vl:n olevissa yhteisissä tilaisuuksissa.
Siis onhan joissakin paikoissa tupakkakielto, ja ei missään tapauksessa minusta se ole paha asia. Päinvastoin, on hyvä että ihmiset ovat heränneet,,, ainakain osa.Onpa upeaa, että on muitakin tupakanvastaisia vl.ä kuin minäkin.
Tässä tupakka-asiassa vanhoillislestadiolainen kristillisyys tarvitsee todella heräämistä ja ennenkaikkea paneutumista tupakoinnin vastustukseen ja valistukseen, mikä on jäänyt auttamattomasti aivan liian vähälle.
Välinpitämättömyys on ollut tähän asti vallitsevana elementtinä lestadiolaisuudessa eli asialla on vain hyssytelty.
- Venla
Tuokin rahan vois käyttää pakanalähetykseen, hyi rontteja ennemmin tervaa keuhkot kuin levittää evankeliumia. Eikö ruumis ole Pyhän Hengen temppeli, eikö sitä pitäisi varjella ja suojella.
- te todella
kaikki mitä täällä puhutaan?? täyttä valetta koko juttu!!
- ei ole
Lappajärvellä ei ole koskaan ollut omaa ry:n toimitaloa. Seuroja järjestetään enimmäkseen seurakuntatalolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1642042
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu141952- 1191375
- 981352
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4401212- 65945
- 49861
- 50856
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä221751Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa338724