sulakekaappi hurisee

pkerop

Sulakekaappi hurisee.

No, tämähän ei kaikkia häiritse ja on ihan vaaratonta. Itseäni se hieman alkaa häiritä kun sulakekaappi sijaitsee makkarin vieressä ja välillä yöunetkin alkaa jo vähetä kun tasaisen ärsyttävä hurina kuuluu 24/7. Olenpa löytänyt itseni sohvaltakin nukkumasta monta kertaa tämän takia.

Sähkömies kävi sitten jonkin toisen asian takia. Satuin olemaan töissä juuri silloin, viikonloppuna ylitöissä. Muija oli himassa ja oli kysynyt sähkömieheltä voiko hurinalle tehdä jotain. No oli vastannut että ei voi.

No, sähkökaapin hurina häviää täysin kun saunan kiukaan kytkee päälle. Täten, runsaalla googlettelulla, aiheesta löytyy runsaasti juttua. Syypää olisi hyvin todennäköisesti saunan kiukaan kontaktori? Kokeneilla sähkömiehillä on kuulemma listakin hiljaisista kontaktoreista.

Kun tuo taloyhtiön sähkömies ei näytä ymmärtävän että tuo hurina voi tosiaan viedä yöunet, niin olisiko vaikea homma vaihtaa se kontaktori sinne? ABB:llä kuulemma esimerkiksi on hiljaisia kontaktoreita.

Olen itse ammatiltani koneenasettaja ja sähköalan opintojakin on takana senverran, että en epäile ettenkö tästä hommasta suoriutuisi. Vähän arveluttaa itse mennä ronkkimaan, mutta kun ei sähkömies kerran nähnyt asiassa ongelmaa, pitää se kai itse ruveta selvittelemään?

Eli 1) mistä tiedän hiljaisen kontaktorin
2) onko vaikea vaihtaa itse?

8

526

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosi häiriö

Onko omistusasunto?
      Minä valitin aikoinaan samasta asiasta ja sähkömiesvaihtoi jotain "tassuja", mutta ei vaikuttanut ääneen, olisi pitänyt vaihtaa kuulemma jotain kalliimpaa juttua että olisi auttanut Se on paskamainen kun kuuluu eteisestä makkariin kun ovat samassa seinässä kiinni makkarin seinä toisella puolella.

• 3+1

Mites jos vedät kiukaan sulakkeet alas?

• Hurinaton

Se ei auta tässä tapauksessa yhtään mitään, enkä jaksa selittää miksi, koska kuitenkaan et edes tiedä mikä on kontaktori ja mitä tarkoitusta varten sellainen keskuksessa on.

• Turhake22

Ja itse et tietenkään saa mennä kontaktoreita vaihtamaan kun et ole sähkömies. Ota päätaulusta sähköt pois yön ajaksi niin hurina lakkaa.

• Mattimaijameiköläinen

Päätaulusta sähköt pois, huomioitko esim pakastimen, mahdollisen 2 aika sähkösoppain? Hiljaiseksi menee.....

• Hurinaton

Hurinaton kontatori on ihan yleinen juttu, ja niitä on joka valmistajalla. Niiden tiedoissa lukee ihan erikseen, että "hurinaton". On jonkin verran kalliimpia kuin tavalliset, ja kestoikä voi olla vähän lyhyempi. Mutta muutamasta kympistä puhutaan joka tapauksessa. Ei muuta kun sellainen sähkömies paikalle, joka tuollaisenkin perusjutun tietää kuin hurinaton kontatori, ja sellainen tilalle.

• kokeillut_uuno

Kyllähän ne kaikki kontaktorit uutena ovat hiljaisia. Vanhemmiten toiset alkavat "hurista" toiset eivät, monesti auttaa tilapäisesti, kun katkaisee "sulakeautomaatista" hetkeksi virran poikki

• ei_ole
        kokeillut_uuno kirjoitti:

Kyllähän ne kaikki kontaktorit uutena ovat hiljaisia. Vanhemmiten toiset alkavat "hurista" toiset eivät, monesti auttaa tilapäisesti, kun katkaisee "sulakeautomaatista" hetkeksi virran poikki

Eivät kylläkään ole. Hurinaton ei hurise uutena eikä vanhana. Tavallinen hurisee vetäessä uutena sekä vanhana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      31
      3585
    2. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      47
      3157
    3. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      59
      3057
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      53
      2970
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      52
      2569
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      34
      2149
    7. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      52
      2119
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      60
      1962
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1839
    10. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      49