Punastelen koulussa kun vastaan kysymykseen, kun joku puhuu minulle tai kun pidän esitelmää, eli lähes mistä vain missä tilanteessa vain. Ja tämän takia jännitänkin kaikkia tällaisia tilanteita hyvin paljon ja tiedän etukäteen punastuvani.
Olisiko mahdollista, että jokin lääke, esim propral auttaisi niin, etten jännittäisi enkä sitä kautta punastuisi.
Olen laiha 15 vuotias poika, noin 53/170.
Olisiko mahdollista, että jokin lääke, esim propral auttaisi niin, etten jännittäisi enkä sitä kautta punastuisi.
Olen laiha 15 vuotias poika, noin 53/170.
Vastaukset 2
Vanhimmat
En kyllä 15-vuotiaana alkais syömään mitään lääkkeitä!!!!!
-yritä löytää keino muuten, onhan nitä kaikenlaisia kursseja esim. itseluottamus,rentoutumis tai joku muu.(google haulla varmaan löytyy tietoa)
-ala harrastaa jotain ,missä olet ihmisten kanssa tekemisessä, siten myös jännityksesi katoaa ajan myötä.
ÄLÄ ala syömään lääkkeitä tai olet loppuelämäsi kiinni niissä kun et uskalla tehdä enää mitään ilman pillereitä.
tuossa iässä punastelu ja jännitys on normaalia, kyllä se ajanmyötä vähenee!
Jos punastelu haittaa kovasti, suosittelen, että käyt lääkärillä keskustelemassa asiasta, niin todennäköisesti saat Propral-nimistä lääkettä.
Itse käytän sitä "vaikeina päivinä", kun on esiintymistilanteita, enkä ole yhtään sen koukussa, ainakaan fyysisesti. Lisäksi itseluottamukseni on parantunut sen ansiosta.
Propral ei vaikuta keskushermostoon, joten sitä voi syödä tilannekohtaisesti täysin pelkäämättä.
Tietysti, jos rentoutumiskursseista yms. on apua, niin kannattaa kokeilla ensin. Mutta eivät Propralit missään nimessä vaarallisia ole... Kunhan et ala harkitsemaan mielialalääkkeitä; ne aiheuttavat riippuvuuden.
Mutta tosiaan keskustele asiasta lääkärin kanssa, sillä jos jätät asian tuohon, se saattaa pahentua. Punasteleminen ei loppujen lopuksi ole mikään kauhean vakava ongelma; itselläni alkavat kädet täristä kauheasti esitelmien yhteydessä, joka mielestäni on haitallisempaa/näkyvämpää kuin punasteleminen. Propralista olen kuitenkin saanut apua, ja esiintymisjännitys on sen myötä laantunut.