3008 etuakselistoviat katsastuksessa

Pallopää

2010 mallin Peugeot 3008:ni vasen etupallonivel oli väljä ensimmäisessä katsastuksessa- hylkäys. Ennen toista katsastusta (5 v) huollatin auton etukäteen- oikea alapallonivel oli väljä. Olisi taas hylätty. Autolla oli ajettu 62 tkm toisen katsastuksen aikaan. Kuulostaako normaalilta?

5

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä_se

      Alapallonivelet, raidetangon päät ja koiranluut, niitä kuluu.

    • hmmmmm

      61tkm on aika paljon autolle, ota se huomioon ja voi olla myös että ajotyyli on noille osille erikoisen kuluttavaa. Mm. jos kääntelet rattia paikallaan ollessa. Jos sitä pystyy välttämään. Helpommin toki sanottu kuin tehty. Kun ohjaus on tehostettu, ei edes huomaa miten suureen rääkkiin nuo osat joutuvat rattia käännellessä auton seistessä.

      • Surkeat-tiet

        Samoin tiestön kunto vaikuttaa. Kuoppa kuopan perään ja jokaisesta se isku välittyy niveliin.


    • KILJU-Kalle

      Seuraavankerran, kun vaihdat tai vaidatutat uutta palloniveltä ota auki se pallonivelen suojakumi ja laita sinne vaseliiniä silloin nivel pysyy kunnossa.Pallonivelen valmistaja ei laita sinne vaseliiniä, kun nimeksi.

    • Vanha_ammattimies

      KILJU-Kallen vastaus on ainut asiallinen tähän asti, muut teiniroskaa.

      Minulla on toisen mallinen Pösö ja 700 tuhannen ajokilometrin kokemuksella sanoisin, että nuo alapallonivelet ja pyöränlaakerit on ainakin minun Pösössäni heikkoja kohtia. Tyyppivikoja suorastaan. Alapallonivelissä ei uutena ole rasvaa kuin nimeksi ja niihin pääsee suunnitteluvian takia jo piankin (suola)vettä suojakumin ohi ja se on myrkkyä nivelelle.

      Samoin etupyörän laakerointi. Laakerina on tavallinen kahden Z:n kaksirivinen viistokuulalaakeri ilman mitään stefoja. Tuo laakerin oma tiiviste on melkein pelkkä näkösuoja eikä paljon hidasta kura- ja suolaveden pääsyä laakeriin. Pieni apu on kasata koko homma käyttäen jäyttää voitelurasvaa lähes kaikkiin paikkoihin hidastamaan veden pääsyä. Siis sinnekin laakerin sisäkehien väliseen rakoseen, koska yksi vesireitti kulkee sitäkin kautta.
      Rikkoutumisenätys itsellä oli: kesto 10 tuhatta km... Sitten opin tuon rasvakonstin ja alkoi kestämään paremmin.

      Koiranluita ei minun Pösössäni ole. Se on osattu tehdä fiksummin, kuten aika moni muukin automerkki ja -malli. Järjen käyttö jo suunnitteluvaiheessa säästää rahaa sekä valmistus- että korjausvaiheessa.
      Sen osan rikkoutuminen ei haittaa yhtään mitään, mitä autossa ei ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      50
      3699
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2118
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1594
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1444
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1401
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1322
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1218
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1144
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1079
    10. 23
      1059
    Aihe