Osuipa silmiini, että tänään Ryanairin lento tampereelta saksaan peruttu sään takia. Tapahtuukohan sellaista usein? Miten sitten matkustat saksaan?
Kokemuksia?
Lennon peruuntuminen
15
2336
Vastaukset
- Jouni
Tampereella oli lumimyrsky ja kone ohjattiin Turkuun. Tällainen on todella harvinaista.
Ryanairin sivuilta:
DIVERTED TO TURKU DUE TO SEVERE WEATHER AT TAMPERE PASSENGERS WILL BE COACHED BACK TO TAMPERE ASAP - lumiukko
Huvittavaa asiassa on se, että muiden lentoyhtiöiden koneet lensivät ihan normaalisti, niitä ei pieni sumu ja lumisade haitannut ollenkaan.. Ja myös muut Ryanairin koneet lensivät illan lentonsa Pirkkalaan ja Pirkkalasta.
Ryanair lupaa lippujen hinnat takaisin, mikäli lento lähtee yli kolme tuntia myöhässä. Herääpä vaan kysymys, että mikä on halpalentoyhtiön motivaatio järjestellä lentoa enää sen jälkeen, kun huomataan että lento ei pääse lähtemään ennen tuon mainitun kolmen tunnin aikarajan umpeutumista. Kyllä siinä Ryanair jättää suosiolla lennon lentämättä, sillä muutenhan tappiota syntyisi vaan lisää, mikäli koko porukka pitäisi lennättää perille, ja samalla vielä hyvittää lennon hinnat kaikille. Korvaavia yhteyksiä olisi ollut sekä Lontoon että Riikan kautta Saksaan, mutta asiakas olisi itse joutunut maksamaan yhden lisälennon omasta pussistaan, pitkälle toistasataa euroa!!
Kyllä on todella surkeaa palvelua, ei muuta voi sanoa.
Tällä kertaa jäi sitten matka tekemättä, SAS:lla tai Finskillä olisin nyt Saksassa....- seppi
varmaan harmittaa!
Itse olen lähdössä ensi to niin ikään saksan kautta roomaan. Tämä reitti sallii maksimissaan noin 1,5tunnin myöhästymisen! - ?????
Kyllähän muiden yhtiöiden pikkuvispilät pystyivätkin laskeutumaan eilen Pirkkalaan, mutta valitettavasti Ryanairin koneet ovat sen verran suurempia verrattuna muihin kentällä normaalisti liikennöiviin, että pirkkalan pieni kenttä asettaa huonoissa oloissa tiettyjä rajoituksia tämän kokoluokan koneille. illalla oli keli jo huomattavasti parempi joten sen takia myöhempiä lentoja ei peruttu. Onhan tapaus valitettava, mutta näitä tosiaankin sattuu vain pari kertaa vuodessa. On se muuten kyllä ihmellistä kun jakeluun ei mene että Ryanairilla EI OLE jatkolentoja, vaan kaikki lennot ovat yksittäisiä matkoja pisteestä A pisteeseen B. Mikä sen tajuamisessa on niin vaikeaa? Kyllähän kaikki saa matkustaa SASilla ja Finskillä halvimmillankin kymmenkertaiseen hintaan, mutta oikeasti, jos Frankfurtiin pääsee Ryanairilla parhaimmillaan 30 eurolla, niin en ymmärrä miten kukaan voi valittaa palvelusta yhtään mitään. Sääolosuhteille kun ei täällä pohjoisesa vaan voi mitään.
- sasa
????? kirjoitti:
Kyllähän muiden yhtiöiden pikkuvispilät pystyivätkin laskeutumaan eilen Pirkkalaan, mutta valitettavasti Ryanairin koneet ovat sen verran suurempia verrattuna muihin kentällä normaalisti liikennöiviin, että pirkkalan pieni kenttä asettaa huonoissa oloissa tiettyjä rajoituksia tämän kokoluokan koneille. illalla oli keli jo huomattavasti parempi joten sen takia myöhempiä lentoja ei peruttu. Onhan tapaus valitettava, mutta näitä tosiaankin sattuu vain pari kertaa vuodessa. On se muuten kyllä ihmellistä kun jakeluun ei mene että Ryanairilla EI OLE jatkolentoja, vaan kaikki lennot ovat yksittäisiä matkoja pisteestä A pisteeseen B. Mikä sen tajuamisessa on niin vaikeaa? Kyllähän kaikki saa matkustaa SASilla ja Finskillä halvimmillankin kymmenkertaiseen hintaan, mutta oikeasti, jos Frankfurtiin pääsee Ryanairilla parhaimmillaan 30 eurolla, niin en ymmärrä miten kukaan voi valittaa palvelusta yhtään mitään. Sääolosuhteille kun ei täällä pohjoisesa vaan voi mitään.
Taas näkee, kun joku joka ei tiedä mistään mitään yrittää päteä "tietämisellään". Tampereella on 2.5km kiitorataa, mikä riittää varsin isolle koneelle monissa olosuhteissa, myös MD-11 koneelle. Kun on huono sää, se kyllä haittaa ensin näitä pikku vispilöitä joissa ei välttämättä ole keliin tarvittavia laitteita. Tai jos on kovaa tuulta/turbulenssia helpoiten juuri nämä pikkurassit kärsivät siitä. Turha vedota tuohon koneen (b737) kokoon puolustellessa ryanairia kun eivät päässeet Tampereelle, toisin kuin muut.
- ????
sasa kirjoitti:
Taas näkee, kun joku joka ei tiedä mistään mitään yrittää päteä "tietämisellään". Tampereella on 2.5km kiitorataa, mikä riittää varsin isolle koneelle monissa olosuhteissa, myös MD-11 koneelle. Kun on huono sää, se kyllä haittaa ensin näitä pikku vispilöitä joissa ei välttämättä ole keliin tarvittavia laitteita. Tai jos on kovaa tuulta/turbulenssia helpoiten juuri nämä pikkurassit kärsivät siitä. Turha vedota tuohon koneen (b737) kokoon puolustellessa ryanairia kun eivät päässeet Tampereelle, toisin kuin muut.
..luetun ymmärtämistä. Mainitsinko äskeisessä viestissä, että syy olisi kiitoradan pituudessa? -en tietääkseni. Ja kuten itse sanoit Pirkkalan kenttä riittää isoillekin koneille MONISSA OLOSUHTEISSA - mikä tarkoittaa sitä että ei KAIKISSA OLOSUHTEISSA. Nyt vaan keli sattui olemaan poikkeuksellisen huono, jollaista sattuu erittäin harvoin.
- Tane
???? kirjoitti:
..luetun ymmärtämistä. Mainitsinko äskeisessä viestissä, että syy olisi kiitoradan pituudessa? -en tietääkseni. Ja kuten itse sanoit Pirkkalan kenttä riittää isoillekin koneille MONISSA OLOSUHTEISSA - mikä tarkoittaa sitä että ei KAIKISSA OLOSUHTEISSA. Nyt vaan keli sattui olemaan poikkeuksellisen huono, jollaista sattuu erittäin harvoin.
Turkuun laskeutuminen ei ollut Ryanairin keksintöä vaan ohjet antoi Pirkkalan lennonjohto.
Minkäs teet kun sanotaan, ettö kenttä ei ole laskeutumiskunnossa. - Minä nääs
Tane kirjoitti:
Turkuun laskeutuminen ei ollut Ryanairin keksintöä vaan ohjet antoi Pirkkalan lennonjohto.
Minkäs teet kun sanotaan, ettö kenttä ei ole laskeutumiskunnossa.Onneksi en ollut koneessa. Olisi ottanut päähän, että juuri kun olisi ollut pääsemässä kotiin Herwantaan, niin ohjataankin jonnekin lentokentälle Turkuun :)
Olisi siinä vaiheessa joutunut tilaamaan yhden ylimääräisen Carlsbergin koneessa :)
- Aamulehti
Aamulehti:
Ryanairin peruutus raivostutti matkustajia ja toistasataa tietämätöntä asiakasta joutui eilen hikoilemaan Tampere-Pirkkalan lentoasemalla.
Ryanairin Frankfurtin-lennon peruuntuminen sai eilen aikaan ennennäkemättömän kaaoksen Tampereella ja olemattoman tiedotuksen varassa hortoilleet ihmiset saattavat joutua odottamaan korvaavaa lentoa jopa vuorokausitolkulla.
Ryanairilta ei tiistain aikana ollut löytynyt puhelimeen ketään sellaista, joka olisi voinut selvittää tilannetta.
Lento peruuntui kun Frankfurtista lähtenyt kone ei pystynytkään sääolosuhteiden vuoksi laskeutumaan Tampereelle vaan lensi sen sijaan Turkuun.
Ryanairin verkkosivujen mukaan seuraava vapaa lento Tampereelta Hahniin lähtisi viikon päästä tiistaina, joten Ryanair oli tarjoutunut lennättämään matkustajat Riikaan tai Lontooseen.
Myös Turussa oli tiedotus tökkinyt. Siellä kukaan ei ollut kertonut matkustajille, että Tampereelle on järjestetty bussikuljetus, vaan asia levisi huhupuheena.
Ryanairin käyttämää terminaalia Tampereella pyörittää 4-5 ihmistä, joista kukaan ei vastaa toiminnan organisoimisesta poikkeustilanteessa.- MikkoJ
Todella harmittava juttu niille jotka eivät päässeet lähtemään. Airpron virkalijat eivät oikein hallinneet erikoistilannetta. Toivottavasti kaikilla oli matkavakuutus, josta sa korvauksia kustannuksista.
Tästä yksittäistapauksesta ei kannattaisi nyt kuitenkaan kauheasti elämöidä. Ryanair on lentänyt Tampereelle jo satoja lentoja ja nyt tapahtui ensimmäinen peruutus. Se johtui siitä että Tampereen lennonjohto ohjasi huonon sään vuoksi Ryanarin koneen Turun kentälle. Saapuvat matkustajat kuljetettiin linja-auroilla Tampereelle, mutta Tampereelta lähtevä lento peruutettiin kokonaan. Kone lensi tyhjänä Turusta takaisin Hahniin, jonne se saapui noin kaksi tuntia myöhässä. Tampereella oleville matkustajille tarjottiin vaihtoehtoisesti lentoa Riikaan tai Lontooseen, joista on myöskin Ryanairin yhteys Frankfurt-Hahniin. Monet lomamatkalle lähtijät peruuttivat koko lähtönsä ja saavat rahansa takaisin. Pettymys on tietysti suuri.
Ryanair on kaikesta huolimatta luotettavin halpalentoyhtiö. Se peruu aniharvoin lentojaan ja syynä on aina jokin poikkeukselleinen säätila. Yleensä aikataulutkin pitävät erinomaisesti.
Eilen kentälle jääneiden on tietysti vaikeaa ymmärtää sitä.
Itse luotan edelleenkin Ryanairiin ja toivon, että luottamus halpalentoihin yleisestikin säilyy. Suomessa kun halpistarjonta on edelleenkin vaatimatonta. - Ryani
MikkoJ kirjoitti:
Todella harmittava juttu niille jotka eivät päässeet lähtemään. Airpron virkalijat eivät oikein hallinneet erikoistilannetta. Toivottavasti kaikilla oli matkavakuutus, josta sa korvauksia kustannuksista.
Tästä yksittäistapauksesta ei kannattaisi nyt kuitenkaan kauheasti elämöidä. Ryanair on lentänyt Tampereelle jo satoja lentoja ja nyt tapahtui ensimmäinen peruutus. Se johtui siitä että Tampereen lennonjohto ohjasi huonon sään vuoksi Ryanarin koneen Turun kentälle. Saapuvat matkustajat kuljetettiin linja-auroilla Tampereelle, mutta Tampereelta lähtevä lento peruutettiin kokonaan. Kone lensi tyhjänä Turusta takaisin Hahniin, jonne se saapui noin kaksi tuntia myöhässä. Tampereella oleville matkustajille tarjottiin vaihtoehtoisesti lentoa Riikaan tai Lontooseen, joista on myöskin Ryanairin yhteys Frankfurt-Hahniin. Monet lomamatkalle lähtijät peruuttivat koko lähtönsä ja saavat rahansa takaisin. Pettymys on tietysti suuri.
Ryanair on kaikesta huolimatta luotettavin halpalentoyhtiö. Se peruu aniharvoin lentojaan ja syynä on aina jokin poikkeukselleinen säätila. Yleensä aikataulutkin pitävät erinomaisesti.
Eilen kentälle jääneiden on tietysti vaikeaa ymmärtää sitä.
Itse luotan edelleenkin Ryanairiin ja toivon, että luottamus halpalentoihin yleisestikin säilyy. Suomessa kun halpistarjonta on edelleenkin vaatimatonta.Miksi Ryanair oli AINOA joka meni TUrkuun?
Muut osasivat laskeutua normaalisti Tampereelle? - MikkoJ
Ryani kirjoitti:
Miksi Ryanair oli AINOA joka meni TUrkuun?
Muut osasivat laskeutua normaalisti Tampereelle?Sitä itsekin ihmettelen. Vaikuttaa melkein kiusanteolta, että VAIN Ryanairin kone ohjattiin Turkuun varakentälle. Kiitorata avattiin melkein välittömästi Ryanairin käännyttämisen jälkeen. Kone olisi voinut odottaa hetken laskeutumista Tampereelle. Ryanairille olisi ollut kaikin puolin edullista laskeutua normaalisti Tampereelle hetken odottelun jälkeenkin. Päätöstä varakentälle ohjaamisesta ei tee koneen kapteeni vaan lennonjohto. Kapteenilla ei voi olla tarkkaa tietoa kentällä olevista olosuhteista vaan hän on lennonjohdon varassa.Asia pitäisi tutkia perusteellisesti. Vaikuttaa melkein, että joku haluaisi tahallaan vahingoittaa Ryanairin imagoa Suomessa. Yhtiön valtava menestys Saksan ja Englannin reiteillään ärsyttää kovin monia tahoja.
- jtm
MikkoJ kirjoitti:
Sitä itsekin ihmettelen. Vaikuttaa melkein kiusanteolta, että VAIN Ryanairin kone ohjattiin Turkuun varakentälle. Kiitorata avattiin melkein välittömästi Ryanairin käännyttämisen jälkeen. Kone olisi voinut odottaa hetken laskeutumista Tampereelle. Ryanairille olisi ollut kaikin puolin edullista laskeutua normaalisti Tampereelle hetken odottelun jälkeenkin. Päätöstä varakentälle ohjaamisesta ei tee koneen kapteeni vaan lennonjohto. Kapteenilla ei voi olla tarkkaa tietoa kentällä olevista olosuhteista vaan hän on lennonjohdon varassa.Asia pitäisi tutkia perusteellisesti. Vaikuttaa melkein, että joku haluaisi tahallaan vahingoittaa Ryanairin imagoa Suomessa. Yhtiön valtava menestys Saksan ja Englannin reiteillään ärsyttää kovin monia tahoja.
Kyllä päätöksen varakentälle menosta tekee viimekädessä kapteeni. Suomessa tosin varakentälle lähdöstä keskustellaan yhtiön edustajien kanssa. Lyhyillä lennoilla voidaan viivyttää koneen lähtöä jos määräkentän sää on huono, mutta ennustettu paranevan.
Mikään ei tosin estä vaikka tunnin holdaamista kentän päällä. Taitaa vaan olla niin, ettei Ryanairilla ole inressejä polttaa kallista kerosiinia ja odottaa sään paranemista ilmassa, eikä kapteenilla ole päätöksensä tukena muuta organisaatiota. - Topdog
MikkoJ kirjoitti:
Sitä itsekin ihmettelen. Vaikuttaa melkein kiusanteolta, että VAIN Ryanairin kone ohjattiin Turkuun varakentälle. Kiitorata avattiin melkein välittömästi Ryanairin käännyttämisen jälkeen. Kone olisi voinut odottaa hetken laskeutumista Tampereelle. Ryanairille olisi ollut kaikin puolin edullista laskeutua normaalisti Tampereelle hetken odottelun jälkeenkin. Päätöstä varakentälle ohjaamisesta ei tee koneen kapteeni vaan lennonjohto. Kapteenilla ei voi olla tarkkaa tietoa kentällä olevista olosuhteista vaan hän on lennonjohdon varassa.Asia pitäisi tutkia perusteellisesti. Vaikuttaa melkein, että joku haluaisi tahallaan vahingoittaa Ryanairin imagoa Suomessa. Yhtiön valtava menestys Saksan ja Englannin reiteillään ärsyttää kovin monia tahoja.
Salaliittoteoriat elää - kiusantekoa! Mitähän seuraavaksi.
Ryanairin lento ohjattiin varakentälle kiitoradan liukkauden takia. Myös kaksi Finnairin ja Blue1:n lentoa myöhästyi samasta syystä. - Jeppo
Topdog kirjoitti:
Salaliittoteoriat elää - kiusantekoa! Mitähän seuraavaksi.
Ryanairin lento ohjattiin varakentälle kiitoradan liukkauden takia. Myös kaksi Finnairin ja Blue1:n lentoa myöhästyi samasta syystä.Suomessa ei näemmä olla totuttu vielä halpalentotoimintaan. Parhaimmillaan halpalentoyhtiöt tarjoavat lentomatkan jopa yli 90% halvemmalla kuin perinteiset lentoyhtiöt. Niillä on kuitenkin omat ehtonsa, jotka rajoittavat niiden vastuuta esim. lentojen peruuntuessa ja ostaessaan lentolipun matkustajalta kysytään hyväksyykö hän ehdot. Ilman hyväksyntää lippuja ei voi ostaa. Lennon peruuntuessa matkustajalle palautetaan rahat tai tarjotaan korvauksetta paikka seuraavalla mahdollisella lennolla. Mitään välillisiä kuluja (esim. hotelliyöpymisiä) ei korvata ja siksi onkin viisasta hankia matkavakuutus, jotka korvaavat kyseisiä kuluja. Ryanairkin suosittelee varausvahvistuksissaan sopivan matkavakuutuksen hankkimista. Suomen kuluttajaviranomaisten mukaan halpalentoyhtiöiden menettely on aivan lain mukaista.
Ryanair on lentänyt Suomeen jo kohta kaksi vuotta ja tiistainen peruutus oli yhtiön ensimmäinen. Tähän asti kaikki lennot (nykyisin kolme lentoa päivässä) on lennetty ja vieläpä lähes poikkeuksetta aikataulun mukaisesti. Sääolosuhteet ovat seikka, jolle lentoyhtiöt eivät voi mitään. Esim. Tampereella kenttä on todella harvoin sellaisessa kunnossa, että sinne ei voi laskeutua, kertoi lentoaseman päällikkö tämänpäiväisessä Aamulehdessä. Nyt vain oli huonoa tuuria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006484
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303873törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283260Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3761774- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471023Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11910- 42879