Valtava pettymys:
Vaimo kävi ostamassa meille uudet vuodevaatteet, kun entiset alkoivat jo olla entisiä.
Luulisi nykyaikana saavan kunnollista tavaraa siihen hintaan.
Mutta kuinkas sitten kävikään, kun aloimme petata sänkyä.
Peitot olivat aivan väärin mitoitetut!
Jalkopäässä kyllä oli 20 senttiä ylimääräistä, mutta yläpään kanssa tuli ongelmia.
Eihän se peitto yltänyt lähellekään leukaa ja ilkeä sellaisen alla on palella.
Onneksi vaimo sai hyvän idean:
"Tehdään niin kuin ne Hölmöläiset ja leikataan peiton alaosasta 10 sentin pala, mikä ommellaan sitten yläpäähän.
Näin saadaan peittoihin riittävästi pituutta ja on lämmin nukkua."
Minä olin jo ehtinyt kokeilla sellaista hommaa, että makasin sängyssä jalat tyynyn päällä ja pää sängyn jalkopäässä.
Näin peitto riitti hyvin, mutta jalat ylhäällä on hankala nukkua.
Joten ei muuta kuin sakset käteen ja peitosta pätkät pois.
Siinä ei kauan mennyt, kun vaimo ompelukoneella tikkasi palat peiton yläpäähän.
Hetken kuluttua tuli uusi ja pahempi ongelma:
Pussilakanoissa oli aukko väärässä päässä.
Kun tutkin tyynyliinoja, niin aivan sama virhe niissäkin.
Ei kai peittoja tai tyynyjä voi umpinaisesta päästä sulloa sisään!
Nyt alkoi mennä hermot, joten käänsin pussilakanat ja tyynyt sisäpuoli ulospäin ja tungin sitten sisukset paikoilleen.
Ja soitin kiukkuisena liikkeeseen.
Selitin myyjälle asian ja hän oli ihan asiallinen.
Heille oli tullut paljon palautetta tästä samasta asiasta.
Pussilakanat ja tyynyliinat olivat varastossa vahingossa päätyneet hyllylle väärinpäin.
Ja peitot puolestaan voi hyvin kääntää, niin että jalkopää tulee pääpuolelle.
Vielä hän lupasi hyvittää kärsimämme mielipahan ja lupasi lähettää korvaukseksi uuden kuvaston.
Vaimo oli hyvin tyytyväinen, kun asia ratkesi näin helposti.
Vaikka on se hiukan nyreissään, kun joutuu nyt ratkomaan ne peitot auki ja ompelemaan palaset takaisin omalle paikalleen.
Muutenhan peitto olisi taas yläpäästä lyhyt, kun myyjän neuvon mukaan ne käännetään toisin perin.
Ensi yönä mahtaa nukuttaakin sitten makeasti...
Uudet peitot, pussilakanat ja tyynyliinat sekundaa
16
347
Vastaukset
- oikeaanpäin
Olisit nukkunut oikein päin etkä nurinpäin.
- eppu2
Olisit nyt hyvä ihminen vaatinut käyttöohjeet.
- väkkyrä
Mulla ongelma noitten pussilakanoitten kanssa.
Yöt menee sännyssä pyöriessä yhtä hullunmyllä koko yö, aamulla on peitto karannu pussista, mikä tähän auttaisi ??- Siilimuori
Ompele vetoketju toiseen päähän pussilakanaa.
- kirjoittelen
siksak ja saumaus myös tepsii
- eueero
Luulen et hällä käy nukkumatti kiusaamassa, heti kun nukahtaa kiusallaan vetää peiton vekee, mulla on sama huoli.
Mokoma kyttää nii kauan että nukahdan.
-heh..alkaa haiskahtamaan skitsolta touhulta, mut pääasia et on hauskaa....pitäs kans sänkyä kunnostaa, patjat hommata ja sellasta, ei noi ikuisia oo...hmmm....ja tammikuun vimppa viikko menos, lössäkköä...........
- ent.siivoojaparka
Aloittajalla kuitenkin helppoa, kun peitto ja pussilakana on samassa huoneessa. Minulla on ongelmaa, kun peitto on makuuhuoneessa ja pussilakana tässä olohuoneessa. Ei taida päästä tänä yönä nukkumaan.
- Lamalakanoissa
Avaukseen vastaten asiaakin, ne ovat oikeastikin sekuntaa, jotkut mallit, mitä halvemmat sen koisemmat eli kuin koi olisi lahottanut. Muutama pesukerta ja räts. Aina repee jostain kohtaa. Ja ovat arkoja reikiintymään jo käytön aikana. Ei kannata liu`utella lakanoilla ainakaan teräväkulmaista läppäriä. Syntyy reikää. Vanhan ajan lakanoilla tuo maatuminen kesti noin 20 vuotta. Näillä uusilla 2 - 6 kuukautta. Jos on karheat jalat, pakko käyttää sukkia ja kilo tummelia. Muuten repeytyy lakanat.
- eueero
Kunnolla käytössä tärkkäytyneet lakanat eivät rutistu niin että kun ottaa toisesta päästä kiinni eivät taivu, pysyvät pystyssä taipumatta nojallaan seinää vasten.
- siilimuori
Käytössä tärkkäytyneet? Kannattaa vaihtaa useemmin kuin jouluksi ja juhannukseksi.Minulla ongelma et aluslakana ei pysy paikoillaan, vissiin liian liukas petari. Siihen on hyvä ratkaisu petauspussilakana, jok on semmonen että sen sisään pujotetaan koko petari ja avot, pysyy lakana paikoillaan. Mutoinkin kannattaa ostaa laatumateriaalia lakanat silloin kun ostaa, kestää kauemmin ja tulee näin halvemmaksi.
- Enlaskelakanoille
On myös frotee lakanoita mallia "pussit" kulmissa, eli patjan päällisiä mitä ne olikaan nimeltään, lakana pussitetaan patjan kulmiin. Pysyy kyllä, mutta jos on liian sopiva lakana, aukeaa pitkiltä sivuilta jonkun verran. Elikkä jos 80 cm patjaan laittaa 80 cm lakanan, on liian nafti.
- Anonyymi
Olen huomannut saman, että halvat lakanat ovat sutta ja sekundaa. Kun avaa paketin, niin uutenakin ovat sellaisia ohuita lipruja, että pitää varovasti laittaa paikkoileen.
- Anonyymi
Aloituksesta olisi jotain hyötyä jos kertoisit minkä liikkeen minkämerkkiset lakanat ne on.
- Anonyymi
Helppo ratkaisu: hyppäätte pussilakanaan ja vedätte täkin korviin asti.
🐜 - Anonyymi
Jalkopäässä kyllä oli 20 senttiä ylimääräistä, mutta yläpään kanssa tuli ongelmia.
Eihän se peitto yltänyt lähellekään leukaa..."
Anteeksi mitä että...???? 😂😂😂
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449191
- 785702
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14800Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon414216- 583724
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543462Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme293337- 452540
- 342132
- 391885