Aikuiskoulutus Tradenomi

Nyttaieikoskaa

Tarkoitus olisi näin 35 -vuotiaana opiskella korkeakoulututkinto.
10 -vuotta alan töitä ja keskiasteen ammattitutkinto näyttöinä alla.
Kuulemma voin hakea joko pääsykokeen kautta tai sitten lisäksi työkokemuspistein.

Millaisia kokemuksia pääsykokeesta onko helppo?
Kuulemma voi verkossakin opiskella onko mihin kaupunkiin helppo päästä :)
Kaikki asialliset kommentit ovat tervetuleita

6

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Namn

      Haaga-Helia / Metropolia. Molemmista löytyy monimuotototeutus -puoli, joka on suunniteltu tehtäväksi työn ohessa. Pääsykokeisiin saa kyllä lukea ihan reilusti, mutta jos motivaatiota löytyy niin tuskin on ongelma! :) Koulujen nettisivuilta löytyy kaikki tarvittavat tiedot hakemiseen liittyen.

    • jaak5

      Tradenomeja löytyy kaupan kassaltakin ja työttömiä riittää tällä koulutuksella. Helpoin mahdollinen ammattikorkea tutkinto, sama tutkinto kuin merkonomi, mutta hieman pidemmäksi venytetty koulutus.

      Kannattaisi katsoa työllistymismahdollisuuksia ja miettiä muitakin koulutusvaihtoehtoja.

    • jippij

      Vai oikein korkeakoulututkinto! Jos sinulla on työ ja toimeentulo, ei paljon kannattaisi panostaa tradenomin opintoihin, sillä siitä elämäsi tuskin paremmaksi tulee.

      Jos tosissasi haaveilet korkeakoulututkinnosta, niin katsele yliopistojen suuntaan. Ammattikorkeakoulun tutkinnon nimittäminen korkeakoulututkinnoksi on liioittelua, vaikka nämä jossain yhteydessä vastaisivatkin toisiaan. Kunnollinen korkeakoulututkinto on vähintään maisterin tutkinto.

    • Trade-Merkonomi

      Itse olen tradenomi ja tosiaan niihin toimistohommiin vaatimuksena on tradenomin, merkonomin tutkinto tai muuten vaan sopiva. Viimeksi katsomaani sihteerin paikkaan vaatimus oli peruskoulun oppimäärä. Joten huviksesi voit suorittaa tutkinnon, mutta mitään hyötyä siitä ei välttämättä ole. Itse olen vaihtamassa alaa.

    • yli30v

      Tradenomin tutkinnon varaan ei kannata paljon rakentaa. Valmistuin tradenomiksi 7 vuotta sitten. Vakituista työtä ei ole löytynyt, vaikka taustalla on myös aikaisempi merkonomin tutkinto. Vaihdan alaa.

    • viistoist

      Korkeakoulututkinnolla tarkoitetaan yleensä yliopistossa tai korkeakoulussa suoritettavaa tutkintoa, ei ammattikorkeakoulututkintoja.

      Jos sinulla on pysyvä työ, olisi ehdottomasti järkevämpää pyrkiä korkeakouluun opiskelemaan kauppatieteiden maisteriksi. Vaikka nykyinen työnantajasi olisi tyytyväinen tradenomin tutkintoonkin, ko. tutkintoa ei juuri arvosteta työmarkkinoilla eli työpaikkaa vaihtaessasi et juuri tradenomin papereista hyödy.

      Kauppatieteitä voit opiskella kandiin asti myös avoimessa yliopistossa työsi ohella ja muutenkin se on yksi kevyimmin suoritettavista korkeakoulututkinnoista, jos omaehtoinen lukeminen sujuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5238
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2386
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1907
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1598
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1202
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe