Ostin pari viikkoa sitten kolme All Inclusive -diiliä Pohjois-Kyprokselle 31.5. lähtöön, johon myytiin yli 40 diiliä. Onko kukaan saanut mitään vahvistusta 31.5. varaukseensa? Taitanee go Internationalilla mennä kaikki aika aikaisempien lähtijöiden asioiden järjestelyihin, joten tuskin kannattaa vielä hätäillä. Luottokortilla maksaneet, oletteko maksaneet laskun ennenkuin olette saaneet vahvistuksen matkasta? Mikäli matka peruuntuu, oletteko saaneet rahoja takaisin? Mielenkiinnolla odottelen mitä kaikkea on edessä ennen reissua :)
Kyprokselle 31.5. lähtijät (Groupon)
15
411
Vastaukset
- Varmaa
Jep, ei varmaan toteudu tai muuttavat päivämääriä, hotellia ja muita anteja(ruokailuj. Ehkä rahanne saatte useiden valittujen kautta takaisin.osaltaan Kkikki eivä jaksa valittaa ja rahojen saajat hykertelemään käsiään.
- Asiangirl
Moikka, me varasimme myös 31.5 lähdöllä matkan tuonne Pohjois-Kyprokseen, ja kieltämättä vähän jännittää, mitä oikein on tulossa. Ainoa vastaus mitä olen saanut että meidän perhe tulee majoittumaan samassa huoneessa, ettei sentään lapset joudu eri huoneeseen/eri hotelliin. Hotellia ei saa etukäteen valita ja lentotiedot tulee muutama viikko ennen reissua tietoon.
- Asiangirl
Meille tuli vahvistus lennoista ja hotellista, ja 1. vahvistuksessa oli väärä hotelli (Long Beach Resort) ja vain bed & breakfast. Laitoin asiallisen ja ystävällisen viestin Go Internationalille että majoitus ja ruokailu&juoma puoli ei ole lahjakortissa olevien tietojen mukainen, ja nyt viimeisimmässä vahvistuksessa on hotelli oikea (Lambousa) sekä vahvistus että kaikki ruoka ja juoma kuuluu pakettiin. Halusimme myös ostaa yhden check-in laukun, joten saimme siihenkin linkin jonka kautta maksu tehdään. Go International on toki sählännyt enemmän kuin matkatoimistot yleisesti, mutta nyt toistaiseksi odotamme tyytyväisinä matkaamme ja toivomme että kaikki sujuisi odotusten mukaisesti.
- tinzepipa
Muuta en tiedä, kerran Kyproksella käyneenä, mutta kiva saari ja ilman muuta kannattaa käydä saaren turkkilaisella puolella ( sinne pääsy ja meno helppoa ), ero on kuin yöllä ja päivällä, ja se ero Kyproksen puolella plussana.
- Iituliinu
Meitä on lähdössä äiti teini-ikäiset tyttäret 31.5. lähdöllä ja toivoin varauksessa huonetta lisävuoteella. Mitään vahvistusta varaukseen ei ole kuulunut. Varauksestani on nyt kulunut 2 vkoa. Täältä lukemani perusteella varaus pitäisi tulla 2-3 viikon sisällä ja lopulliset lentotiedot vasta viikkoa ennen matkaa. Hotellikin pitäisi näkyä varausvahvituksessa, joka tietysti voi muuttua vielä moneen kertaan ennen matkaa. Melkoista sotkua tuntuu GoInternationalin järjestelyt olevan, mutta eiköhän me sentään reissuun päästä.
- superhuijari
Tänään tuli sitten reissun varausvahvistus 31.5. lähtöön, joka oli aivain muuta kuin olin ostanut eli All Inclusive oli muuttunut Bed and Breakfast majoitukseksi Long Beach Resortiin. Kiukkuinen sähköposti lähti GoInternationaliin ja seuraavaksi Grouponiin. Ellei oikaistua varausvahvistusta ilmaannu ennen Visa-laskun eräpäivää, saa luottokunta karhuta Grouponia ja minä pidän rahani. Tämä pelleily riittää mulle...
- kjs70
vanha reissari..
olen tehnyt paljon matkoja eurooppaan ja tuonne karibian suuntaan ,suurin osa valmis matkoja,eri matkatoimistoja...mutta nyt vanhoilla päivillä,,olemme emännän kanssa ,,,täältä netistä,,hakeneet hyviä ,,hinta -laatu matkoja ..olimme .viime vuonna.espanjassa ,turkissa ..kaikki toimi hyvin....mutta nyt olemme lähdössä huhtikuu 12.. viikoksi pohjois kyprokselle .....maksoimme "diilin"ja saimme vastauksen,mutta nyt tuli uusi vahvistus ,lento muuttui seuraava päiväksi ja paluu myös ,,ja piti olla "all inclusive" mutta nyt vain" puolihoito"mikä tarkoitti ,että ruoka 3kertaa pv mut juomat pitää maksaa itte....hotelli on SIMENA CLUB kyrenia,,,,mutta päätimme kuitenkin pitää matkamme edullisuuden vuoksi, olisimme kuitenkin saanut peruuttaa koko matkan,,,joten kokeilemme..!!! - nuorempimatkailija
Olen myös paljon matkustanut ja aina olen varannut matkat netistä. Varaan nykyään lennot ja hotellin erikseen eli en juurikaan käy valmismatkoilla. Edullinen hinta on saanut minutkin kiinnostumaan näistä Grouponin matkoista. Periaatteenani on, että hinnasta huolimatta saan sen mitä olen ostanut. Se, että luvattu 5* hotelli muuttuu huonommaksi ja All Inclusive puolihoidoksi on jo huijausta, jota ei kenenkään tulisi hyväksyä. All Inclusiven muutos täysihoidoksi juomineen juuri menettelisi, mutta muuta huononnusta en ole valmis hyväksymään. Matkanjärjestäjä pompottelee ja huijaa jatkossakin miten tahtoo, jos sen matkailijat hyväksyvät.
- vaihteenvuoksi
Se että Groupon / Go International ehdottaa ratkaisuksi sitä, että saatte peruuttaa matkan ja rahat takaisin, ei ole tyydyttävä ratkaisu. Olette lisäksi oikeutettuja hyvityksiin, lähdittepä matkalle tai ette. Jos niitä haluette niin kannattaa tehdä niin että:
1) Tehkää Grouponille kirjallinen reklamaatio, jossa ilmoitatte että ette hyväksy muuttuneita matkaehtoja ja All Inclusiven muuttumista täysihoidoksi (tai hotellin vaihtumista tms.). Ihan sähköposti riittää, kunhan se on kirjallinen.
2) Kertokaa että tulette hakemaan hyvitystä tason alenemisesta ja harhaan johtaneesta markkinoinnista.
3) Matkalla on hyvä säilyttää kuitteja limuista, oluista, pienistä välipaloista yms. mitkä nyt joutuu ostamaan omaan piikkiin. Ilman kuittejakin korvausta voi kyllä hyvin hakea, mutta jos päädytään kuluttajariitalautakuntaan niin nuo ovat hyvää matskua!
4) Hakekaa korvauksia joko etukäteen jollekin arvioidulle könttäsummalle siitä mitä olette kärsineet tai sitten matkan jälkeen. Itse haemme kuluttajaneuvojan ohjeistuksen mukaisesti noita matkan jälkeen, koska silloin meillä on kattavampi kuva kärsimämme vahingon suuruudesta.
5) Jos korvauksia ei meinata maksaa noin 2-4 viikossa niin sitten vain yksi yksinkertainen lappu netissä täyttöön ja asia on kuluttajariitalautakunnassa ja viimein sieltä saadaan oikeutta. Valituslomake löytyy kuluttajariitalautakunnan verkkosivuilta www.kuluttajariita.fi
Grouponille olisi varmasti edullisempi vaihtoehto nuo oikeat All Inclusivet järjestää, mutta sopii meille näinkin. Voipahan välillä ottaa sen muutaman limun ja olusen muuallakin vaihteen vuoksi hyvillä mielin :)
Ja siis voitte hoitaa asiaa Grouponin kanssa, koska valmismatkalain mukaisesti Groupon vastaa meille kuluttajille siitä, että matka on sitä mitä ovat myyneet. Se on sitten heidän ongelmansa hakea itse korvauksia Go Internationalilta ja selvitellä noita yritysten välisiä väärinkäsityksiä.
Kyllä tämä meidän kuluttajien kannalta hyvin tulee päättymään! Nyt vain kuumeilemaan matkaa :) - osoitevielä
Sähköpostireklamaation voi siis lähettää osoitteeseen [email protected] tai varmasti postitsekin voi laittaa jos sähköpostin käyttö ei ole mahdollista.
- lisäys
Se vielä lisäyksenä että kun reklamaationne jälkeen yrittävät Go Internationalilta jatkuvasti muuttaa jotain matkaehtotekstissä (eli tulee uusi maili heiltä ja pyydetään että ole matka-agenttiisi yhteydessä jos joku ei ole tässä niin kuin pitää) niin voi kuitata sen varulta aina laittamalla osoitteeseen [email protected] esim. näin:
Emme edelleenkään hyväksy näitä muuttuneita matkaehtoja ja All Inclusiven muuttumista täysihoidoksi (tms.). Tulemme vaatimaan korvauksia tason alenemisesta sekä harhaanjohtavasta markkinoinnista. Tällä viestillä ilmoitamme, että pidämme siis xx.2.2015 lähettämämme reklamaation voimassa. - matkanne
Olette menettäneet matkanne konkurssin vuoksi, tosin lento on, mutta muut toiminnat no-inclusive. Onnitelkaa itseänne ahneudesta ja yrittäkää pelastaa rahanne jotenkin
- Einar
Tulit sitte tänne perseilemään idioottikommentteinesi.
- nuorempimatkailija
Nyt on hyviä toimintaohjeita ketjussa. Kaikki joukolla vaatimaan, sitä mitä on ollut ostamassa. Itselleni uusi varausvahvistus tuli vuorokaudessa, kun ensin laitoin tiukkaa palautetta sekä Go Internationaliin että Grouponille. Nyt hotelli on luvattu 5*, mutta All Inclusive on vielä tuo täysihoito juomilla. Tähänkin seikkaan vaadin vielä oikaisua tai aikanaan ainakin korvauksia Grouponilta kuittien kera. Kiitos hyvistä ohjeista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793